تحریم تراکنش های رمزارز در ترکیه

بانک مرکزی ترکیه موسسات مالی را از ارائه خدمات رمز ارز و معاوضه رمز ارز با پول بدون پشتوانه منع کرد. تحریم تراکنش های رمزارز در ترکیه به اجرا گذاشته شده است. به این ترتیب دارندگان رمزارز در این کشور قادر به استفاده از این دارایی برای انجام تراکنش نخواهند بود. بر اساس اطلاعاتی که روز جمعه از سوی بانک مرکزی ترکیه منتشر شد این تحریم از تاریخ ۳۰ آوریل اجرا خواهد شد. و تمام پرداخت هایی که به واسطه رمز ارز و زیر شاخه های آن انجام شده است غیرقانونی تلقی خواهد شد.

این بانک در بیانیه خود گفته است. ” هر نوع استفاده مستقیم یا غیر مستقیم از دارایی های دیجیتال به منظور پرداخت هزینه خدمات و همینطور انتشار پول الکترونیکی” ممنوع است.

در این بیانیه بانک ها در نظر گرفته نشده اند. این امر نشان می دهد که کاربران همچنین می توانند در صرافی های ارز از لیر ترکیه را برای خرید رمز از ارز استفاده کنند. آنها همچنین می توانند با استفاده از حسابهای بانکی خود این کار را انجام دهند. اما موسساتی که در زمینه خدمات مالی فعالیت دارند قادر به مشارکت در زمینه رمز ارز و ارائه خدمات در این حوزه نخواهد بود.

 علاقه کاربران به موسسات مالی و تحریم تراکنش های رمزارز در ترکیه

کاربران ترکیه به شدت از والت های دیجیتال و شرکت های ارائه کننده خدمات مالی برای انتقال پول بدون پشتوانه به صرافی های ارز دیجیتال و برعکس استفاده می کنند. زمانی که بایننس برای نخستین بار به دنبال راهکاری برای ارائه خدمات به کاربران ترکیه بود همکاری خود را با شرکت خدماتی Papara آغاز کرد.

با صدور قانون جدید کاربران تنها ۲ هفته برای پاک کردن حساب خود زمان دارند. تاریخ نشان داده است که دولت ترکیه همواره در خصوص سیستم پرداخت سخت گیر بوده است. در سال ۲۰۱۶ ترکیه فعالیت شرکت های خدمات جهانی مانند پی پل را در کشور ممنوع کرد.

اخبار مربوط به قانون گذاری در حوزه رمز ارز در ماه های گذشته در ترکیه به شدت داغ بوده است. ماه گذشته وزیر اقتصاد ترکیه اعلام کرد که آنها فضای رمز ارز را زیر نظر دارند. برای این کار با بانک مرکزی و سازمانهای نظارت و قانونگذاری بانکی همکاری دارند. و تمام تلاش خود را برای اعمال قوانین در این حوزه به کار می گیرند.

 در آخر

 تحریم تراکنش های رمزارز در ترکیه از ابتدای ماه می اجرا خواهد شد. پیرو این تحریم موسسات مالی دیگر قادر به ارائه خدمات در زمینه رمز ارز نخواهند بود.

 بانک ها از این قاعده مستثنا هستند. کاربران کشور ترکیه به شدت از خدمات بازار رمزارز استفاده می کنند. آنها تنها دو هفته برای تسویه حساب و پاک کردن سابقه مالی خود فرصت دارند.

 با افزایش میزان پذیرش و ارزش بازار رمز ارز شاهد قانونگذاری های بیشتری در این بازار خواهیم بود. این امر خود نشان دهنده پتانسیل بالای بازار رمز ارز و آینده درخشانی است که پیش رو دارد. اگر تاکنون به این بازار نپیوسته اید، بهتر است فرصت را از دست ندهید. برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمز ارزها با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/turkey-to-ban-cryptocurrency-payments

Comments (0)
Add Comment