دولت ترکیه تراکنش های رمز ارز بالای ۱۲۰۰ دلار را پیگیری می کند

وزارت دارایی ترکیه به دنبال کلاهبرداری ۱۵۰ میلیون دلاری در صرافی رمز ارز قوانین تازه ای را در نظر گرفته است. از این پست صرافی های رمزی که در این کشور مستقر شده اند باید مسئولان و بازرسان جرایم مالی را در جریان فعالیت های خود قرار دهند. این صرافی ها موظف خواهند بود دولت را در جریان تراکنش های بالاتر از ۱۰۰۰۰ لیر قرار دهند. به این ترتیب دولت ترکیه تراکنش های رمز ارز بالای ۱۲۰۰ دلار را پیگیری خواهد کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی ترکیه شب گذشته خبر اعمال این قانون را منتشر کرد. پس از گذشت دو هفته از کلاهبرداری ۱۵۰ میلیون دلاری یک صرافی رمز ارز در ترکیه و وزیر اقتصاد این کشور پیش نویس قوانین مربوط به رمز است را از طریق رسانه های جمعی به استحضار عموم مردم رساند. بانک مرکزی ترکیه رمز ارز را به عنوان یک کالای غیر پولی شناسایی کرده است. به همین ترتیب استفاده از رمز ارز برای پرداخت هزینه خدمات و کالاها غیر قانونی است.

 وزیر اقتصاد دولت ترکیه تراکنش های رمز ارز را رصد می کند

به گفته وزیر اقتصاد این کشور قدم دوم در راستای بررسی و نظارت دقیق بر عملکرد صرافی های رمز ارز در نظر گرفته شده است. به گفته الوان (Elvan) وزارت اقتصاد و دارایی این کشور راهنمایی را برای صرافی های رمز ارز در نظر گرفته است. در این راهنما در کنار قوانین جرایم می برای تخلفات احتمالی درج شده است. صرافی ها اگر از اعلام تراکنش های بالاتر از ۱۲۰۰ دلار امتناع کنند جریمه خواهند شد. دولت ترکیه تراکنش های رمز ارز بالاتر از ۱۲۰۰ دلار را مجاز نمی داند.

به گفته وزیر اقتصاد این کشور بررسی دقیقی در خصوص صرافی های رمز ارز انجام شده است. تمامی پلتفرم های مرتبط با معاملات رمز ارز موظف هستند اطلاعات مربوط به کاربران فعال خود را با دولت به اشتراک می گذارند. از این گذشته آنها باید تمام رفتار و فعالیت های مشکوک کاربران دستگاه های خود را به دولت گزارش دهند.

این پلتفرم ها تا ۱۰ روز پس از انجام تراکنش های بالاتر از ۱۰ هزار لیر باید به دولت گزارش دهند. به گفته وزیر اقتصاد و دارایی این کشور پیش نویس قوانین اولیه با مشارکت آژانس قانونگذاری بانکی، اداره دارایی، هیئت بازارهای سرمایه وزیر نظر نخست وزیر تهیه شده است.

 نظرسنجی از فعالان شبکه رمزارز

در جریان تهیه پیش نویس قوانین مربوط به معاملات رمز ارز در این کشور افراد متفاوتی حضور داشته اند. از نظرات کارشناسان و نمایندگان برتر صرافی های رمز ارز در این کشور نیز استفاده شده است. به زودی نسخه نهایی پیش نویس قوانین برای امضا و تایید به رجب طیب اردوغان تسلیم خواهد شد.

 کوین تلگراف در ماه آوریل اعلام کرده بود که پلیس ترکیه به دنبال کلاهبرداری در یکی از بازارهای رمز ارز در این کشور ۶۲ نفر را دستگیر کرده است. به گفته کارشناسان محلی این کشور برای کاهش قربانیان چنین کلاهبرداری هایی به نظارت بیشتری نیاز دارد. علاوه براین به قوانین شفاف و مالیات گذاری دقیق و منصفانه نیاز است.

در آخر

 دولت ترکیه تراکنش های رمز ارز بیش از ۱۲۰۰ دلار را به حال خود رها نخواهد کرد. بر اساس آخرین قوانین صادر شده از سوی این کشور صرافی ها و پر از پروژه هایی که در زمینه معاملات رمز ارز فعالیت دارند، موظف هستند هرگونه فعالیت مشکوک و غیرمتعارفی را به دولت گزارش دهند. با توجه به کلاهبرداری های متعددی که در این کشور روی داده است، به نظر می رسد به اعمال چنین قوانینی نیاز خواهد بود. اما همچنان بسیاری از طرفداران رمز ارز با اعمال چنین قوانینی مخالف هستند.

 آنها این امر را با بدون مرکزیت بودن شبکه در منافات می بینند. به نظر شما آیا اعمال قوانین بدون مرکزیت بودن بازار رمز ارز را به خطر می اندازد؟ پیشنهاد شما برای رفع مشکلات موجود در بازار رمز ارز چیست؟ آیا گزینه دیگری به جز دخالت دولت ها و سیستم های بانکداری وجود دارد؟ در رمزارز مارکت منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/turkish-government-to-track-crypto-transactions-over-1-200

Comments (0)
Add Comment