دوام روند صعودی با ادامه خرید بیت کوین از سوی موسسات

 آخرین تحقیقات انجام شده نشان می دهد که عاملی که می تواند بیت کوین را بالاتر از ۵۰ هزار دلار نگه دارد خرید این دارایی از سوی موسسات است. در گزارشی که با خود تلگرام به اشتراک گذاشته شده است. موسسه مبادلات رمز ارز CrossTower اعلام کرده است سرمایه گذاری موسسات به بیت کوین اجازه نمی دهد که قیمت های پایین تر از ۵۰ هزار دلار را تجربه کند. این امر منجر به دوام روند صعودی خواهد شد.

 این گزارش نشان می دهد که تعداد آدرس هایی که بیش از هزار بیت کوین را در خود جای داده اند از ژانویه افزایش پیدا کرده است. روند افزایش تعداد این آدرس ها کاملاً قابل مشاهده است. آنچه مشخص است اینکه نهنگ ها با کاهش قیمت و خرید بیشتر بیت کوین ادامه دادند. آنها در این پروسه توجهی به افزایش قیمت بیت کوین نداشتند.

 عوامل تاثیرگذار در دوام روند صعودی بیت کوین

اقدام نهنگ ها در خرید بیت کوین در کنار سرمایه گذاری کسب و کار ها منجر به دوام روند صعودی شده است. مستر کارت رمز ارزها را به عنوان بخشی از سرمایه گذاری های خود انتخاب کرده است. بانک خصوصی BNY Mellon به تازگی اعلام کرده است که پلتفرم خدمات رمز ارزبه نیابت از مشتریان را راه اندازی کرده است. CrossTower بر این باور است که دورنمای بازار بیت کوین همچنان خوشبینانه و صعودی است. این شرکت در تایید گفته های خود به سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین اشاره کرده است. این شرکت در ادامه به این نکته اشاره کرد:

« ما بر این باوریم که افزایش تعداد آدرس هایی که بیش از هزار بیت کوین را در خود جای دادند آن هم در هفته های گذشته نشان دهنده افزایش علاقه موسسات سرمایه گذاری به بیت کوین است. تیتر خبر هایی که در فوریه و رانندگی به گوش رسیده نشان دهنده افزایش سرمایه گذاری این موسسات در بیت کوین است»

 تحقیقات شرکت CrossTower

 این شرکت در ادامه افزود:

«به نظر ما بسیاری از موسسات سرمایه گذاری با رویکرد خرید و نگهداری دارایی وارد این بازار شدند. آنها بیت کوین را به عنوان یک کالای دیجیتال پذیرفتند. اطلاعات به دست آمده حاوی اخبار تازه ای است. این اطلاعات نشان می دهند این سرمایه گذاران از دیدگاه سنتی پول هوشمند را در اختیار دارند. آنها با مشاهده ضعف قیمت ها در ماه ژانویه فرصت را برای خرید بیت کوین مناسب دیدند. و وارد این بازار شدند. این امر ادامه روند صعودی را امکان پذیر کرد.»

این شرکت با اشاره به کاهش میزان بیت کوین هایی که در بازارهای دارای مرکزیت نگهداری می شوند، این اتفاق را به عنوان عامل دیگری در دوام روند صعودی بیت کوین شناسایی کرد. براساس بررسی های انجام شده حجم معاملات از دسامبر سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۵۹ درصد افزایش پیدا کرد. اکنون حجم این معاملات به ۷.۴ میلیارد دلار رسیده است.

بیت کوین روز دوشنبه اندکی کاهش در قیمت ها را تجربه کرد. اما در ادامه موفق شد قیمت بالاتر از ۵۳ هزار دلار را نیز تجربه کند. با وجود اصطلاح ناگهانی که در قیمت بیت کوین روی داده است، طی هفته گذشته ۱۲ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. قیمت بیت کوین در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

در آخر 

 سرمایه گذاری در بازار بیت کوین باید با رویکرد دراز مدت انجام شود. نهنگ ها و موسسات سرمایه گذاری به خوبی به این امر واقف هستند. آنها در طول ادامه روند صعودی از هر فرصتی برای خرید بیت کوین بیشتر استفاده کرده اند. همین امر منجر به افزایش دارایی آنها در بیت کوین شده است. از سوی دیگر خرید بیت کوین بیشتر از سوی این موسسات منجر به دوام روند صعودی برای این ارز شده است.

 شما نیز اگر به دنبال خرید بیت کوین و دیگر رمز ارزها هستید باید رویکرد درازمدت را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. در این صورت این سرمایه گذاری آینده شما را متحول خواهد کرد. برای خرید بیت کوین و دیگر رمز ارزها با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/sustained-institutional-buying-will-hold-bitcoin-above-50k-crosstower