نتایج نامشخص انتخابات قیمت بیت کوین و سهام را پایین آورد

قیمت بیت کوین در انتظار اعلام نتایج بیت کوین ۳ درصد کاهش پیدا کرد. بازار سهام و طلا نیز در همین حین کاهش پیدا کرده است. گویا اقتصاد جهانی تا اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری روند نزولی را در پیش گرفته است.

اخبار مربوط به انتخابات قیمت بیت کوین را دیروز ۴ نوامبر پس از اینکه به بیش از ۱۴ هزار دلار رسیده بود با ۳ درصد کاهش به ۱۳۵۶۶۶ دلار رساند. دلار، طلا و بازار سهام نیز این رمزارز را در روند نزولی خود همراهی کردند.

اینطور که از شواهد پیداست، سردرگمی درخصوص نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک کاتالیزور عمل کرده است. این رویداد بر روند کاهش قیمت تمام دارایی ها را سرعت بخشیده است.

نزول به دنبال افزایش قیمت ها

بازار پس از صعود به دنبال شمارش آرا دچار رکود شده است. انتخابات قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار داده است. پس از پایان شمارش آرا تمام دارایی های دیجیتال و غیر دیجیتال موجود در جهان در وضعیت بحرانی قرار گرفته اند. شاخص S&P500 نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

روزنامه نگار اقتصادی بلومبرگ به نام تریسی آلووی (Tracy Alloway) در این باره می گوید این واکنش از سوی بازار آن هم به دنبال سخنان دونالد ترامپ چنان هم دور از انتظار نبود. او در ادامه صحبت های خود افزود:

«شرکت های عضو شاخص S&P500 از ادعای ترامپ مبنی بر شکایت ترامپ از نتایج انتخابات خرسند نیستند و اکنون در وضعیت قرمز به سر می برند»

کاهش قیمت بیت کوین از نگاه هیچکس دور نمانده است. علت این امر نیز همراهی دلار در این روند کاهشی است. چراکه عموما زمانی که قیمت دلار کاهش پیدا می کند، قیمت طلا و بیت کوین به روند افزایشی خود ادامه می دهند، چرا که طلا و بیت کوین ازجمله دارایی‌هایی هستند که همواره در نقطه مقابل دلار قرار داشته اند.

اما این روزها تمام دارایی های موجود در کنار بازار سهام از رابطه تنگاتنگی برخوردار هستند.

در آینده نزدیک چه سرنوشتی در انتظار بیت کوین است؟

اطلاعات به دست آمده از CryptoQuant نشان می دهد که بیت کوین به بالاترین بازه پذیرش خود در طی چند سال اخیر رسیده است. این امر نشان می دهد که تعداد معامله گران حاضر در بازار از هر زمان دیگری بیشتر شده است.

برخی از کارشناسان بر این باور هستند که علت کاهش قیمت چهارم نوامبر سرازیر شدن نقدینگی به این بازار است؛ چراکه زمانی که تعداد قراردادهای موجود در بازار افزایش پیدا کند، احتمال بروز تغییرات ناگهانی در بازار رمزارز نیز افزایش پیدا می کند.

 مقاومت طولانی مدت معامله گران برای قیمت ۱۴ هزار دلاری بیت کوین سرانجام با فرارسیدن انتخابات قیمت بیت کوین را کاهش داد.

اما خوشبختانه سطح های حمایتی متفاوتی در بازار وجود دارد. یکی از آنها بازه ۱۳۳۰۰ دلاری است. این بازه طی هفته گذشته با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. دومین سطح قیمتی نیز ۱۳۰۰ دلار است. نهنگ های بازار رمزارز از اوایل نوامبر از این بازه حمایت کرده اند. این بدان معناست که نهنگ ها بیت کوین های زیادی را در این بازه قیمتی گرد هم آورده اند و همین امر این بازه را به نقطه جذابی برای خرید تبدیل کرده است.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-stocks-drop-as-markets-uncertain-about-us-election-result

Comments (2)
Add Comment