خطر تحریم بیت کوین از سوی آمریکا از میان برداشته شده است

خطر تحریم بیت کوین از سوی آمریکا دیگر احساس نمی شود. بیت کوین به اندازه ای در سراسر جهان محبوب شده است که دیگر امکان تحریم آن وجود ندارد. دولت آمریکا در سال های اخیر به شدت بازار رمز ارز را زیر نظر داشته است. با این وجود احتمال تحریم بیت کوین از سوی این کشور در شرایط فعلی بعید به نظر می رسد. مدیر بازار جمینی باور دارد دیگر شرایط برای تحریم بیت کوین محیا نیست.

وی در این رابطه می گوید اگر همچنان در سال ۲۰۱۳ به سر می بردیم، احتمال چنین امری وجود داشت. مدیر این شرکت در صحبت های خود در پادکستی که در رابطه با بیت کوین تهیه می شود گفت:

« به نظر من آمریکا هرگز بیت کوین را غیر قانونی اعلام نمی کند. در حقیقت در بسیاری از دادگاه هایی که در خصوص این رمز ارز برگزار شده است، بیت کوین به عنوان یک کالای ارزشمند مانند طلا شناخته شده است.»

 در ادامه به این نکته اشاره کرد که ما یک بازار مالی قانونی هستیم که زیر نظر دولت آمریکا فعالیت می کنیم. برای اینکه بیت کوین تحریم شود اقدامات بسیار زیادی باید صورت بگیرد. چرا که زمانی که صحبت از تحریم بیت کوین به میان می آید در واقع از شرکت های صحبت می کنیم که فرصت های شغلی بسیاری را ایجاد کردند، چرخ اقتصاد را می چرخانند و توجه عموم را به خود جلب کردند. این شرکت ها به یکی از مهمترین محرک ها و عوامل رشد بازار سهام تبدیل می شوند. درست است که نمی توان احتمال تحریم را صفر درصد در نظر گرفت اما احتمال چنین امری بسیار بعید است. 

 بیت کوین از آغاز تاکنون

دنیای رمز ارز آن هم به شکلی که امروز آن را می شناسیم از سال ۲۰۰۹ و با معرفی بیت کوین آغاز شد. از آن زمان تا کنون این رمز ارز موجب تولد اکوسیستم تازه ای شده است. 

مدیر بازار جمینی در ادامه صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که قانونگذاران در واقع نقش سهامداران را نیز بر عهده دارند. آنها در آرزوی موفقیت و سلامت شرکت ها و رضایت مشتریان هستند. در عین حال بسیاری از آنها بیت کوین را نگهداری می کند و آن را ارزشمند می شمارند. وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که تاکنون بسیاری از هواداران بیت کوین جایگاه های ارزشمندی را در دولت از آن خود کرده اند.

تعداد کسانی که در آمریکا به رمز ارز باور دارند بسیار زیاد است، احتمال تحریم بیت کوین از سوی آمریکا نزدیک به ۳۰ درصد است. اوضاع برای اروپا و انگلستان نیز به همین شکل است. مقامات کشور سنگاپور به شدت از توسعه خدمات نبض از استقبال کردند. بازارهای آزاد به بیت کوین و رمز ارز باور دارند. آن را به عنوان یک فرصت غنیمت می بینند و نه به عنوان یک تهدید. 

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که تحریم بیت کوین در واقع به معنای تحریم اینترنت است. این امر می تواند می تمام بخش های اقتصاد تاثیر گذار باشد.

در آخر

 پیش از این شایعاتی در مورد خطر تحریم بیت کوین از سوی آمریکا شنیده می شد. اما این روزها با افزایش پذیرش و استقبال مردم از این ارز احتمال تحریم شدن آن بسیار پایین است. شرکت ها و سرمایه گذاران بزرگی به سرمایه گذاری در بازار بیت کوین و دیگر رمز ارزها روی آورده اند. اکنون دیگر برای تحریم این ارز دیر شده است. تحریم بیت کوین به معنای تحریم اینترنت است. تحریم اینترنت بخش بزرگی از اقتصاد جهان را فلج خواهد کرد. به همین دلیل احتمال تحریم این ارز بسیار پایین است. این روزها بیت کوین دیگران ارز ناشناس و کم ارزش سال ۲۰۰۹ نیست. امروز بیت کوین بهترین دارایی برای سرمایه گذاری است. با خرید بیت کوین در رمزارز مارکت آینده خود را تضمین کنید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/tyler-winklevoss-thinks-bitcoin-is-past-the-risk-of-a-us-ban