مالیات برای اقلیت ثروتمند در آمریکا

 به دنبال خبر انتشار اعمال مالیات بر درآمد در آمریکا، نگرانی هایی در بین مردم و ایجاد شد. اما به گفته سخنگوی دولت ریاست جمهوری بایدن به نظر می رسد تنها ۳ درصد است از پرداخت کنندگان مالیات مشمول مالیات های سنگین تر خواهند شد.به دنبال فروش رمز ارز در بازار ریاست جمهوری آمریکا دو واحده خبر افزایش مالیات بر درآمد را منتشر کرد. به نظر می رسد افزایش مالیات برای اقلیت ثروتمند این کشور در نظر گرفته می شود.

 به گفته سخنگوی ارشد دولت بایدن تنها ۳ درصد از از ثروتمندان مشمول قانون جدید مالیات خواهند شد. سخنگوی دولت در ادامه به این نکته اشاره کرد که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد در طی سال های گذشته تعدادی از سرمایه گذاران سود بسیار کلانی را از مشارکت در بازار اقتصادی به دست آورده اند. به همین دلیل بهتر است با اعمال مالیات برای آن دسته از کسانی که از نظر اقتصادی در اوضاع خوبی به سر می برند به بهتر شدن وضعیت اقتصادی کمک کنیم. 

 قوانین جدید مالیات برای اقلیت ثروتمند

بنا بر قانون جدید دولت بایدن نرخ مالیات بر درآمد برای افراد ثروتمند تا ۳۳.۶ درصد افزایش پیدا می کند. در حال حاضر نرخ مالیات بر درآمد این افراد ۲۰ درصد است. این مالیات برای کسانی که بیش از یک میلیون دلار در سال درآمد دارند ۴۳.۴ درصد در نظر گرفته می شود.

انتشار این خبر از سوی دولت بایدن در راستای شعار تبلیغاتی کمپین بایدن است. در این شعار خواندیم که چیزی که برای اصلاحات اساسی به آن نیاز داریم تغییر بخش بسیار بسیار ثروتمند آمریکاست.

بازار رمز ارز و همینطور بازار سهام آمریکا به دنبال خبر افزایش مالیات بر درآمد از سوی دولت با فروش بالا همراه بود. سرمایه گذاران تحت تاثیر FUD یا ترس، عدم قطعیت و شک به فروش سهام و دارایی های خود روی آوردند. آنها می خواستند پیش از افزایش بیشتر مالیات بر درآمد نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند. بیت کوین نیز در این وضعیت فشار فروش زیادی را تجربه کرد. این فشار در نهایت قیمت را به کمتر از ۵۰ هزار دلار رساند. در ادامه قیمت ها ۴۷۵۰۰ دلار کاهش پیدا کرد. بازار سهام نیست روز پنجشنبه پیش از آن که روند صعودی را از سر بگیرد با کاهش قیمت روبرو بود.

 نظر سرمایه گذاران در خصوص مالیات برای اقلیت ثروتمند

برخی از سرمایه گذاران از قبیل سرمایه گذار خطرپذیر و میلیاردر بزرگ تیم درپر Tim Draper قانون جدید افزایش مالیات بر درآمد را مورد انتقاد قرار داد. او که یکی از هواداران کهنه کار بازار رمز است اعلام کرد مالیات بر درآمد ۴۳.۴ درصدی شکوه و عظمت آمریکا را نابود خواهد کرد. در حال حاضر مالیات احتمالی سرمایه گذاران کالیفرنیا به ۵۶.۴ درصد می رسد. این امر به معنای واقعی فرصت ایجاد شغل و کارآفرینی را از بین می برد. به گفته تیم درپر در این شرایط بیت کوین به عنوان یک دارایی مناسب به یاری سرمایه گذاران خواهد آمد. او در ادامه با انتشار پیامی در تویتر به این نکته اشاره کرد که برای خنثی کردن اقدامات دولت و فرار از مالیات بیت کوین بهترین راه است.

در آخر

 خبر افزایش مالیات برای اقلیت ثروتمند آمریکا نگرانی هایی را در پی داشت. سرمایه گذاران برای اجتناب از افزایش هرچه بیشتر مالیات به فروش سهام و دارایی های دیجیتال خود روی آوردند. به گفته معامله گران کهنه کار بازار بهترین راه برای مواجهه با اقدامات جدید دولت خریداری و نگهداری بیت کوین است. مالیات سرسام آوری که برای ثروتمندان آمریکایی در نظر گرفته شده است کارآفرینی در این کشور کاهش خواهد داد.

اگر شما به جای سرمایه گذاران آمریکایی بودید، چه رویکردی را انتخاب می کردید؟ آیا در این شرایط برای پرداخت هرچه سریعتر مالیات وارد عمل شدید یا دارایی بیشتری را در بازار بیت کوین سرمایه گذاری می کردید؟ مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم. با ما در رمزارز مارکت تازه های دنیای ارزهای دیجیتال را دنبال کنید. 

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/biden-s-proposed-capital-gains-tax-rise-will-hit-only-richest-0-3

Comments (0)
Add Comment