وی چین چیست؟ راهنمای کامل خرید این ارز دیجیتال از صرافی‌های برتر

وی چین چیست؟ سوالی است که قصد داریم در مقاله امروز به آن پاسخ دهیم. ما امروز، اطلاعات کامل وی چین و چگونگی خرید آن از صرافی‌های مختلف را برای افراد تازه‌وارد با جزئیات کامل توضیح می‌دهیم.

وی چین چیست؟

وی چین (Vechain) توسط مدیرعامل آن «سانی لو»، در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد. هدف وی چین آن است که راهکارهای بلاک چینی برای تجارت‌ها به وجود آورد. وی چین بدین وسیله می‌خواهد فناوری بلاک چین را در عملیات‌ها و خدمات روزمره آن کسب‌وکارها با سرعت بالایی، اعمال نماید.

زمانی که وی چین در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد، تنها یک بلاک چین خصوصی محسوب می‌شد که به روی هیچ‌کسی باز نبود. اما وی چین، بلاک چین خود را در سال ۲۰۱۸ به‌روزرسانی کرد و به بلاک چینی عمومی تبدیل شد. این بدان معناست که حالا هرکسی می‌تواند بر روی بلاک چین وی چین، برنامه‌های خود را بخواند و بنویسد. همچنین هر اپلیکیشنی را هم می‌توان به‌راحتی بر روی بلاک چین وی چین ساخت.

هدف وی چین آن است که از مواجه با محصولات یکسان برای مشتریان، جلوگیری کند. محصولات برندهای برتر، معمولا کپی هستند. این محصولات دقیقا با کارهای اصلی، یکسان به‌شمار می‌روند. چنین محصولات بیهوده‌ای نه‌تنها ضرری در تولیدات محسوب می‌شوند، بلکه به مشتریان نیز بدین ترتیب خیانت می‌کنند؛ چراکه معمولا آن‌ها مبالغ بسیاری را برای محصولات کاملا کپی، پرداخت می‌کنند.

اما برای چنین مشکلی، راه‌حل وی چین چیست؟ وی چین، راهکارهای بلاک چینی تجارت محور خود را به شما ارائه می‌دهد. در حقیقت، زنجیره تأمین تجارت‌ها و رقبای آنان به وسیله وی چین بر روی دفترکل یک بلاک چین، ثبت می‌شود. همچنین این دفتر کل را نیز به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان دستکاری کرد و اطلاعات آن کاملا موثق هستند.

همین می‌تواند موجب اعتبار و صحت محصولات شود و برای مشتریان، تضمین کند که محصولات اصلی را خریده و پول واقعی را برای محصولات واقعی، پرداخت می‌کنند. وی چین،‌ بر روی هیچ زنجیره کوینی همچون توکن‌های ERC20 ساخته نشده است؛ در عوض، وی چین خود یک بلاک چین است.

همه چیز درباره وی چین

وی چین در حقیقت یک نرم‌افزار بلاک چینی گیرا و جالب را ساخته است که به تجارت‌های مدرن کمک می‌کند تا از محصولات جعلی خودداری کرده و کل زنجیره تأمین خود را نیز مدیریت کنند. این نرم‌افزار به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا به محصولات خود، شناسه‌های خاصی ببخشند.

این شناسه‌ها سپس به خود شرکت‌ها، شرکای زنجیره تأمین آن‌ها و حتی مشتریان، اجازه تعامل با این محصولات را می‌دهند. روش کار نرم‌افزار مخصوص کسب‌وکار وی چین چیست؟ در حقیقت این نرم‌افزار از فناوری بلاک چین برای جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات بر روی بلاک چین استفاده می‌کند.

این نرم‌افزار همچنین کلیدهای خصوصی را نیز به تمام اعضای زنجیره تأمین اختصاص می‌دهد. شناسه‌های خاص محصولات نیز کدهای QR، تگ‌های RFID و یا چیپ‌های NFC هستند. تمام این کدهای خاص بر روی بلاک چین ذخیره می‌شوند.

سازندگان، توزیع‌کنندگان، خرده‌فروشان، عمده‌فروشان و یا مشتریان، می‌توانند از تمام آن‌ها در هر زمانی که بخواهند استفاده کنند تا بدین وسیله، جزئیات کامل محصولات را بدانند و قانونی بودن محصولات را به‌راحتی بررسی کنند.

امکانات اصلی وی چین چیست؟

  • ارائه چیپ‌هایی برای برندهای لوکس تا بتوانند محصولات اصلی را با آن پیگری و از محصولات جعلی، جلوگیری کنند.
  • نگهداری سابقه اطلاعات حاملان بر روی بلاک چین؛ اطلاعاتی همچون بیمه، سابقه ثبت نام، تعمیر و نگهداری و به‌روزرسانی‌ها.
  • ارائه اطلاعات حیاتی با استفاده از سنسورهای IoT وی چین زمانی که محصولات در زنجیره سرد منتقل می‌شوند.
  • وی چین، مدلی را برای سازندگان طراحی کرده است تا بتوانند حتی انتشارات گاز کربن‌دی‌اکسید خود را نیز پیگیری کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند به همین شکل، راهکاری برای کاهش آن به میزان معقولی هم ارائه دهند.

نوع بلاک چین وی چین چیست و چه مزایایی دارد؟ همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، وی چین یک بلاک چین عمومی است؛ یعنی هرکسی با داشتن دانش بلاک چین می‌تواند اپلیکیشن غیرمتمرکز خود را در بلاک چین وی چین، بنویسد. درست همان طور که توکن‌های ERC20 در بلاک چین اتریوم ساخته می‌شوند.

وی چین در صنایع بسیاری، مخصوصا در کشور چین استفاده می‌شود. بسیاری از پروژه‌های دولتی چین، از این بلاک چین استفاده می‌کنند. به دارندگان وی چین نیز با توکن تور وی چین (VTHO) پاداش داده می‌شود. دارندگان آن نیز نیازی نیست که هیچکاری کنند و فقط باید وی چین را نگه‌دارند.

صرافی‌هایی همچون صرافی بایننس (Binance) و بسیاری از صرافی‌های دیگر، استیکینگ وی چین را نیز به شما ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین به کاربران برای نگهداری وی چین، پاداش نیز می‌دهند.

توکن‌های وی چین

وی چین دو توکن دارد. اولی توکنی است که قیمت و ارزش وی چین را نشان می‌دهد و توکن VET نام دارد. توکن وی چین یا همان VET، نماینده ارزش پلتفرم وی چین است. این توکن را می‌توان سریعا استیک کرد؛ این بدان معناست که برای نگهداری وی چین، پاداش که همان توکن VTHO است را پرداخت خواهید کرد.

 وی چین تور (VTHO) نیز دیگر توکن وی چین است. کار این توکن وی چین چیست؟ در حقیقت این توکن، کارمزد گس مورد نیاز برای انجام معاملات در پلتفرم وی چین به‌شمار می‌رود. به تمام دارندگان توکن وی چین برای نگهداری این بلاک چین، VTHO پاداش داده می‌شود.

درست مانند اتریوم که کاربران برای انتقال وجوه در بلاک چین ETH، کارمزد گس می‌پردازند، وی چین نیز از توکن تور وی چین (VTHO) استفاده می‌کند. استفاده از این توکن برای ارسال موفقیت‌آمیز معاملات در بلاک چین وی چین ضروری است.

نیازی نیست که کاربران برای انجام معاملات خود در بلاک چین وی چین، به‌صورت جداگانه توکن‌های VTHO را خریداری کنند. زمانی که معامله‌ای در وی چین انجام می‌شود، مقداری برابر با VTHO تولید می‌شود. پس از آنکه معامله با موفقیت انجام شد، ۷۰ درصد از VTHO سوزانده شده و ۳۰ درصد از آن نیز به دارندگان وی چین (VET) می‌رسد.

این مدل دوگانه توکن در حقیقت طراحی شده است تا به توسعه‌دهندگان کمک کند. توسعه‌دهندگانی که مقادیر بزرگی از توکن‌های VET می‌برند، می‌توانند از شبکه وی چین به‌صورت رایگان استفاده کنند.

شراکت‌های وی چین

وی چین در میان ارزهای دیجیتال برتری است که نام شرکتی را در زمینه بلاک چین، توسعه بخشیده‌اند. پروژه‌هایی مانند وی چین، اعتباری بسیار قابل توجه به بلاک چین بخشیده‌اند. در حقیقت اگر بخواهیم بگوییم که ویژگی خاص وی چین چیست، باید گفت که این بلاک چین بدون شک یک پروژه فوق‌العاده است.

شراکت‌های آن به‌تنهایی، پروژه فوق‌العاده و اهمیت بسیار بالای وی چین را نشان می‌دهند. وی چین از سوی دولت چین نیز به رسمیت شناخته شده است و این بلاک چین در حال حاضر به تجارت‌ها و پروژه‌های وزارتخانه‌های دولتی چینی زیادی، کمک می‌کند. در ادامه به شراکت‌های برتر وی چین می‌پردازیم.

شراکت با اتحادیه امنیت غذا و سلامت حیوانات چین (CAFA)

وی چین با CAFA شریک شده است. ‌CAFA، اتحادیه‌ای از ۱۳۰ شرکت وزارت کشاورزی جمهوری خلق چین است. باید خاطرنشان کنیم که اسامی بزرگی در این اتحادیه وجود دارد؛ اسامی همچون: والمارت (Walmart)، مک دونالد (Mcdonald) و شرکت‌های مشهور چینی. وی چین به تمام این کسب‌وکارها، راهکارهای بلاک چینی برای محصولات و خدمات آن‌ها ارائه می‌دهد.

وی چین و تراوالا دات کام (Travala.com)

وی چین همچنین با Travala.com نیز شریک شده است. در نتیجه این شراکت، از وی چین به‌عنوان یک گزینه پرداختی برای رزرو هزاران پرواز، اقامتگاه‌های هتل و بسیاری از گزینه‌های دیگر استفاده می‌شود.

وی چین و گیم آف ترونز (Game Of Thrones)

اگر بخواهیم بگوییم که جالب‌ترین شراکت وی چین چیست؟ قطعا باید به این شراکت اشاره کرد. وی چین با شرکت گیم آف ترونز شریک شده است که به وی چین اجازه طراحی کفش‌های مخصوص ساخته شده با تراشه برای این شرکت را می‌دهد.

شراکت وی چین با والمارت (Walmart)

شراکت وی چین و والمارت چین یکی از شراکت‌های برجسته است. انجمن وی چین، به گرمی از این شراکت استقبال کردند. در نتیجه این شراکت، وی چین فناوری بلاک چین خود را برای پیگیری تمام سوابق محصولات والمارت چینی، ارائه می‌دهد.

این شراکت، تمام محصولات والمارت چین را با کدهای QR یا RFID برچسب‌گذاری می‌کند که همین، سوابق محصول از تولید تا مشتریان آن را به‌خوبی حفظ می‌کند.

وی چین و گاز شانگهای چین (China Shangai Gas)

گاز شانگهای چین، زیرمجموعه شرکت گروه سینرژی با مسئولیت محدود است. وی چین با این شرکت شریک شده است تا راهکارهای بلاک چین را در بخش گاز چین، اجرا کند.

شراکت ملی وی چین با کشور چین

وی چین، در ارائه فناوری بلاک چین به بخش‌های مختلف چینی همچون فناوری، برنامه‌ریزی، غذا، سلامت حیوانات، فناوری اطلاعات (I.T.) و نرم افزار، حالا به‌عنوان شریک دولت چین محسوب می‌شود.

نحوه خرید ارز دیجیتال وی چین

حالا باید کاملا بدانید که وی چین چست؟ پس حالا که اطلاعات کاملی درباره این بلاک چین کسب کردید، برویم به سراغ موضوع اصلی، چطور وی چین را خریداری کنیم؟ وی چین در بیش از ۵۰ صرافی ارز دیجیتال برتر، ترید می‌شود.

وی چین یک کوین برتر است و افراد به ترید و نگهداری آن برای دستاوردهای بلند مدت، علاقه بسیاری دارند. در این بخش قصد داریم اطلاعاتی درباره صرافی‌های مختلف ارزهای دیجیتال را به شما ارائه دهیم تا هرکسی از هرکجا به‌خوبی یاد بگیرد که از کجا و چطور ارز دیجیتال وی چین را خریداری نماید.

صرافی بایننس (Binance)

هرکسی که در دنیای ارزهای دیجیتال مشغول فعالیت باشد، بدون شک نام صرافی بایننس را شنیده است. بایننس بدون هیچ حرفی، بهترین صرافی حال حاضر به‌شمار می‌رود. این صرافی خدمات و فرصت‌های بسیاری را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

صرافی بایننس در سال ۲۰۱۷ توسط «چانگ پنگ ژائو» که عموما به‌عنوان «C.Z.» شناخته می‌شود، ساخته شده است. زمانی که بحث از تریدینگ می‌شود، بایننس در مقایسه با رقبای خود، هزینه‌های بسیار کمی را ارائه می‌دهد. همچنین اگر بایننس کوین (BNB) را نگه‌دارید، هزینه‌های تریدینگ بایننس برای شما حتی کمتر هم می‌شود.

تریدینگ در صرافی بایننس، سفارشات بازار و حد، حد ضرر و سفارشات OCO، مارجین تریدینگ، فیوچرز تریدینگ، سفارشات خرید عمده و بسیاری از امکانات دیگر را به شما ارائه می‌دهد. دیگر مزایای صرافی بایننس برای خرید وی چین چیست؟

باید گفت که بایننس بیش از ۲۰۰ کوین را برای اسپات تریدینگ و بیش از ۵۰ کوین را برای فیوچرز تریدینگ، ارائه می‌دهد. بایننس، بیش از پنج راه مختلف را برای کسب درآمد بدون تریدینگ در صرافی خود نیز به شما عرضه می‌کند.

برای مثال شما می‌توانید از طریق استیکینگ ارزهای دیجیتال مختلف در بایننس، کسب درآمد کنید. همچنین شما می‌توانید در لانچ پد بایننس نیز شرکت کنید. در لانچ پد، کوین‌های جدید راه‌اندازی می‌شوند و افراد می‌توانند به امید سودهای بالا، در عرضه اولیه صرافی (IEO) آن کوین شرکت کنند.

از آنجایی که این روزها جنون دیفای همچنان در حال افزایش است، بایننس نیز «استخر راه‌اندازی» خود را آغاز کرده است. کاربران می‌توانند در این استخر، سودهای بسیار زیادی را از طریق ییلد فارمینگ کسب کنند. از لحاظ جنون دیفای، بایننس همچنین «معامله نقد بایننس» را نیز به شبکه خود افزوده است.

شما می‌توانید در آنجا نیز نقدینگی را در سه استخر تأمین کرده و پاداش‌های خوبی به‌دست آورید. به‌علاوه صرافی بایننس همچنین خدمات وام ارزهای دیجیتال را هم به شما عرضه می‌کند. شما می‌توانید با سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال، وام گرفته و سپس با تسویه وام، ارزهای خود را پس بگیرید.

روش خرید وی چین از بایننس

در این بخش می‌خواهیم به شما بگوییم که روش خرید وی چین چیست. شما باید برای خرید ارز دیجیتال وی چین از بایننس، سرمایه خود را در صرافی بایننس سپرده‌گذاری کنید. همچنین اگر بیت کوین، اتریوم یا ارزهای دیجیتال دیگر را در کیف پول دیگری دارید نیز می‌توانید آن را به حساب بایننس خود انتقال دهید.

اگر هم قصد دارید که سرمایه‌ها را مستقیما در بایننس سپرده‌گذاری کنید، بایننس کاملا شما را تحت پوشش قرار می‌دهد. این صرافی از گزینه‌ها و ارزهای فیات تحت پشتیبانی بسیاری برای سپرده‌گذاری وجوه مالی شما برخوردار است.

برخی از ارزهای فیات برجسته‌ای که بایننس از آن‌ها پشتیبانی می‌کند برای مثال: AED، AUD، ‌BRL، USD، GBP، EUR، HKD، IDR، JPY، INR و RUB هستند. شما می‌توانید این ارزهای فیات را از طریق مسترکارت و یا ویزا کارت خود به این صرافی منتقل کنید.

یک صرافی همتا به همتا نیز درون خود بایننس ساخته شده است. شما می‌توانید در آنجا هر BTC، USDT، ETH و دیگر ارزهای دیجیتال برتری را از فروشندگان محلی خود بخرید و به‌سرعت با روش‌های محلی خود نیز همچون انتقال بانکی یا گزینه‌های بسیار دیگری، پرداخت خود را انجام دهید.

دیگر مزایای بایننس برای خرید وی چین چیست؟ در این صرافی، راهکارهای پرداختی دیگری همچون Banxa، Simplex، Bpay و Poli نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا سرمایه‌های خود را به صرافی بایننس انتقال دهید.

نحوه خرید وی چین گام به گام

زمانی که در حساب بایننس خود سرمایه‌ای داشته باشید، خرید وی چین بسیار آسان است. هر ارز فیاتی که دارید را به BTC، ETH، USDT، BUSD و BNB تبدیل کنید. سپس از بخش بالای صفحه اصلی بایننس به بخش «معامله / Trade» بروید.

سپس به بخش «کلاسیک / Classic» یا «پیشرفت / Advance» رفته و جفت‌های:‌ VET/BTC، VET/ETH، VET/BNB یا VET/BUSD را انتخاب کنید. برای مثال اگر USDT را در حساب بایننس خود دارید، در گوشه راست پنجره کلاسیک تریدینگ خود جستجو و VET را وارد کنید. سپس نیز VET/USDT را انتخاب نمایید.

پنجره‌ای برای شما باز می‌شود. حالا قیمتی را که می‌خواهید به آن مقدار VET خریداری کنید را انتخاب نمایید. مقدار وی چینی که می‌خواهید بخرید و یا مقدار USD، ۱۰,۲۰,۵۰,۱۰۰ یا هر مقدار دیگری را در قسمت «مجموع / Total» وارد نمایید.

حالا سیستم به‌طور خودکار، مقدار وی چینی که با مبلغ واردشده خود می‌توانید به‌دست آورید را محاسبه می‌کند. فقط بر روی دکمه خرید کلیک کنید و بدین ترتیب، سفارش شما ثبت می‌شود. سپس تا زمانی که سفارش شما کامل شود، منتظر بمانید.

امیدواریم که به درستی متوجه شده باشید که نحوه خرید وی چین چیست. سپس نیز می‌توانید سفارشات باز خود را در آخرین بخش صفحه تریدینگ خود مشاهده نمایید. زمانی که سفارش شما کامل شد، شما صاحب توکن‌های وی چین هستید.

بایننس ایالات متحده (Binance US)

برای انجام عملیات از ایالات متحده آمریکا، شما باید از قوانین بسیاری پیروی کنید. شما نمی‌توانید هیچ کوینی را برای تریدینگ در ایالات متحده آمریکا، ارائه دهید. به همین دلیل نیز بایننس به راه‌اندازی یک صرافی بایننس آمریکایی برای مشتریان ساکن این کشور فکر کرد.

صرافی بایننس، سطح مشابهی از خدمات تریدینگ برتر را در بایننس ایالات متحده به شما ارائه می‌دهد. شهروندان آمریکایی می‌توانند به‌صورت قانونی در این صرافی، ارزهای دیجیتال را ترید کنند. این صرافی از کمترین هزینه‌ها در مقایسه با تمام صرافی‌های دیگری که اجازه کار در آمریکا را دارند، برخوردار است.

بایننس ایالات متحده در حال حاضر بیش از ۴۰ ارز دیجیتال را برای تریدینگ ارائه می‌دهد. بایننس ایالات متحده در دسترس تمام ایالت‌های آمریکا به‌جز: جورجیا، هاوایی، آلاباما، آلاسکا، کانتیکات، آیداهو، لوئیزیانا، واشنگتن، نیویورک، کارولینای شمالی، تگزاس و ورمونت است.

تریدرهای آمریکایی می‌توانند تنها با ارائه یک ایمیل و رمز، به‌آسانی در بایننس ایالات متحده، حساب خود را به‌راه بیاندازند. در راستای آنکه مزیت این صرافی برای ارز دیجیتال وی چین چیست هم پیش‌تر با جزئیات کامل توضیح دادیم.

البته باید گفت که هر فروشگاهی باید پیش از شروع تریدینگ و سپرده‌گذاری پول نقد در بایننس ایالات متحده، کاملا اعتبارسنجی شود. همچنین احراز هویت (KYC) برای تمام کاربران ایالات متحده، ضروری است.

این اعتبارسنجی اصلی، به ثبت تاریخ تولد، آدرس محل سکونت، نام، شماره تأمین اجتماعی و جنسیت شما نیاز دارد. این گواهی ضروری، حد برداشت ۵۰۰۰ دلار آمریکا یا معادل کوین ارز دیجیتال روزانه آن، خواهد داشت.

اعتبارسنجی پیشرفته نیز شامل تمام ضروریات اعتبارسنجی اولیه به اضافه اعتبارسنجی هویتی و آدرس می‌شود. مدارک موردنیاز برای اعتبارسنجی هویتی نیز شناسه ایالتی، گواهینامه رانندگی یا پاسپورت هستند. برای اعتبارسنجی و تأیید آدرس نیز مدارک موردنیاز شما، آخرین صورت‌حساب بانکی یا قبوض آب و برق هستند.

حد برداشت برای اعتبارسنجی پیشرفته دارندگان، ۱ میلیون دلار آمریکا یا معادل آن به هر کوینی است. مشتریان آمریکایی می‌توانند با اتصال مستقیم حساب‌های بانکی خود به این صرافی، در آن سپرده‌گذاری کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند هر سپرده‌ای را به حساب‌های بانکی خود نیز برداشت نمایند.

نحوه خرید وی چین در بایننس ایالات متحده

در این بخش می‌خواهیم بررسی کنیم که در این صرافی نحوه خرید وی چین چیست؟ زمانی که در حساب خود سپرده‌گذاری کردید، سپس از بالای صفحه صرافی بایننس ایالات متحده به بخش «ترید / Trade» بروید. سپس به بخش کلاسیک یا پیشرفته رفته و جفت‌های VET/BTC، VET/USDT، VET/ETH، VET/BUSD یا VET/BNB را انتخاب کنید.

حالا جفت VET/BTC را انتخاب و قیمت وی چین را وارد کنید. سپس مقدار بیت کوین را در بخش «مجموع / Total» وارد نمایید. پس از آن، دکمه خرید را بزنید. به همین ترتیب زمانی که سفارش تکمیل شود، شما صاحب وی چین خواهید شد.

صرافی کوین بیس (Coinbase)

تمام مشتریان آمریکایی که در زمینه تریدینگ ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت هستند، باید تا به حال نام کوین بیس را شنیده باشند. کوین بیس، عملیات خود را در سال ۲۰۱۲ و در ایالات متحده آمریکا، آغاز کرد. این صرافی تماما توسط قوانین آمریکا، تنظیم و قانون‌گذاری شده است.

کوین بیس یکی از پیشگامان ارائه خدمات ارزهای دیجیتال به شهروندان آمریکایی بوده و تقریبا در تمام ایالت‌های آمریکا مشغول به کار است. این صرافی از پیشروهای این عرصه و صرافی ارز دیجیتال برتری است که خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال را به تریدرهای ارز دیجیتال آمریکایی ارائه می‌دهد.

دیگر مزایای صرافی کوین بیس برای وی چین چیست؟ کوین بیس، یک رابط تریدینگ کاربرپسند و تعداد معقولی از کوین‌ها را برای تریدینگ دارد. این صرافی با همکاری شرکت Circle، استیبل کوین (stable coin) خود با نام USDC را به وجود آورده است.

این صرافی برای سرمایه‌گذاران و سرمایه‌های بزرگ، خدمات کاستدی بسیار ایمنی دارد. کوین بیس همچنین خدمات استیکینگ را نیز به شما ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند به همین وسیله، تنها با نگهداری کوین‌ها، ارزهای دیجیتال را به‌دست آورند.

کوین بیس، حجم معاملاتی بالایی داشته و به تریدرهای ایالات متحده، نقدینگی بالایی را برای تریدینگ ارائه می‌دهد. تنها چیزی که بیشتر افراد را در رابطه با این صرافی دلسرد می‌کند، هزینه‌های بالای کوین بیس است. هزینه‌های کوین بیس در مقایسه با دیگر صرافی‌ها، گران‌ترین به‌حساب می‌رود.

این صرافی، برنامه یادگیری ارز دیجیتال جالبی نیز دارد. کاربران در این برنامه می‌توانند درباره هر ارز دیجیتالی یاد بگیرند و همچنین در حین یادگیری، همان کوین را نیز به‌دست آورند. کوین بیس برای آمریکا کار می‌کند اما در ۱۰۲ کشور دیگر نیز به عمل پرداخته و به‌طور کلی در خدمت ۳۰ میلیون مشتری است.

صرافی کوین بیس به مشتریان اجازه می‌دهد تا حساب‌های بانکی خود را به این صرافی متصل کرده و به‌راحتی در هر زمانی که بخواهند سرمایه‌های خود را سپرده‌گذاری کرده یا آن‌ها را به حساب‌های خود، بازگردانند. این صرافی به کاربران اجازه سپرده‌گذاری و برداشت سرمایه‌ها با استفاده از پی پال (Paypal) را نیز می‌دهد.

نحوه خرید وی چین از کوین بیس

در این بخش می‌خواهیم بررسی کنیم که در این صرافی نیز نحوه خرید وی چین چیست؟ یک حساب بانکی یا مسترکارت و ویزاکارت خود را در کوین بیس درج کنید تا بتوانید سرمایه‌های خود را در آن سپرده‌گذاری کنید.

سپس از بالا سمت راست وبسایت کوین بیس، به بخش «ترید» بروید. قیمت وی چینی که می‌خواهید خریداری کنید را وارد نمایید. سپس مقدار ‌USD که می‌خواهید با آن خرید را انجام دهید، وارد کنید. بر روی گزینه خرید کلیک کرده و منتظر بمانید تا سفارش شما تکمیل شود.

صرافی بیتفینکس (Bitfinex)

بیتفینکس (Bitfinex) از سوی شرکت iFinex تشکیل شده است. این صرافی، کار خود را به‌عنوان یک پلتفرم وام‌دهی همتا به همتا آغاز کرد و از سال ۲۰۱۲ مشغول به‌کار بوده است. بیتفینکس، یک صرافی بسیار شناخته‌شده هنگ کنگی به‌حساب می‌آید.

آن‌ها سازنده گسترده‌ترین ارز دیجیتال تریدشده، یعنی ارز تتر (USDT) هستند. این صرافی همچنین به‌دلیل تعداد اتهامات هکی که به آن وارد بوده نیز بسیار معروف است. بیتفینکس ابتدا در خدمت مشتریان آمریکایی بود، اما با ورود قانون‌های زیادی به عرصه ارزهای دیجیتال، این صرافی هم مانند بسیاری از دیگر صرافی‌ها، به مشتریان آمریکا خدمت‌رسانی نمی‌کند.

دیگر مزایای بیتفینکس برای ارز دیجیتال وی چین چیست؟ بیتفینکس به تریدرهای خود، حجم بالا و امکانات تریدینگ بسیاری همچون سفارشات حد یا بازار، حد ضرر و سفارشات حد ضرر متحرک، اجرا یا لغو و تقاضاهای مقیاس‌بندی شده را ارائه می‌دهد.

این صرافی همچنین مارجین تریدینگ و تریدینگ مشتقات را هم به شما ارائه می‌کند. معاملات کاغذی از دیگر امکانات این صرافی هستند که کاربران می‌توانند با استفاده از آن‌ها، استراتژی‌های تریدینگ خود را پیش از اجرای آن‌ها در بازارهای حقیقی، امتحان کنند.

بیتفینکس به کاربران خود اجازه ترید ارزهای دیجیتال با ارزهای فیاتی همچون USD، EUR، GBP و JPY را می‌دهد. این صرافی، خدمات استیکینگ و وام‌دهی پرو را نیز ارائه می‌دهد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، پاداش‌ها را بدون نیاز به تریدینگ به‌دست آورند.

صرافی بیتفینکس، بارها و بارها هک شده است. در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۵۰۰ بیت کوین از این صرافی به سرقت رفت. ۱۲۰,۰۰۰ بیت کوین نیز در سال ۲۰۱۶ از این صرافی دزدیده شد که دومین دزدی بزرگ در تاریخ ارزهای دیجیتال پس از سرقت ۷۵۰,۰۰۰ بیت کوین M.T.GOX به‌حساب می‌آید.

در سال ۲۰۱۷، حساب‌های بیتفینکس از سوی بانک آن Wells Fargo غیرقابل انتقال شد که همین موجب اضطراب بسیار زیاد کاربران این صرافی شده بود. در زمان نگارش این مقاله، بیتفینکس با موارد استفاده بسیاری در ایالات متحده آمریکا به‌خاطر ارز دیجیتال تتر، روبه‌رو است.

در بیتفینکس نحوه خرید وی چین چیست؟

پس از آنکه در حساب بیتفینکس خود سپرده‌گذاری کردید، سپس به صفحه تریدینگ بروید. جفت توکن‌های وی چین همچون VET/BTC، VET/ETH و غیره را انتخاب نمایید. قیمت و مقدار وی چین را وارد و سپس بر روی گزینه «خرید معامله» کلیک کنید تا وی چین را در بیتفینکس بخرید.

صرافی بیت هامب گلوبال (Bithumb Global)

«خاویر سیم» بنیان‌گذار بیت هامب (Bithumb)، این صرافی را در سال ۲۰۱۳ به وجود آورد. بیت هامب نیز خود یک صرافی قدیمی و مورداعتماد است. این صرافی در وهله اول بر شهروندان کره جنوبی تمرکز دارد؛ چراکه یک استارتاپ کره جنوبی است.

اما حالا این صرافی، بیت هامب گلوبال را راه‌اندازی کرده است که افراد می‌توانند در آن ارزهای دیجیتال را از سرتاسر جهان، ترید کنند. بیت هامب با حجم تریدینگ بیت کوین و آلت کوین بالا، در کره جنوبی به‌عنوان صرافی ارز دیجیتال درجه یک شناخته می‌شود.

زمانی که بحث بازار ارز دیجیتال بین‌المللی باشد، بیت هامب گلوبال از هیچکدام از صرافی‌ها، عقب نیست. اما مزیت این صرافی برای خرید وی چین چیست؟ باید گفت نه‌تنها حجم و نقدینگی این صرافی بسیار خوب و گیراست، بلکه اقدامات امنیتی قابل توجهی نیز برای محافظت در برابر هکرها در این صرافی وجود دارد.

این صرافی یک هزینه ثابت ۰.۲۵ درصدی را برای تمام تریدها در کره جنوبی، شامل می‌شود. با وجود این، هزینه‌های بیت هامب گلوبال برای بازار از دیگر گزینه‌ها، بهتر است. آن‌ها هزینه‌ای ۰.۱۰ درصدی را برای تمام معاملات، در بر دارند.

بیت هامب، هیچ هزینه‌ای را برای سپرده‌ها نمی‌گیرد و هزینه برداشت نیز به شبکه کوین بستگی دارد. صرافی بیت هامب گلوبال، تعداد بسیار زیادی آلت کوین نیز برای ترید دارد. این صرافی برای هر تریدر ارز دیجیتالی که به‌دنبال کوین‌های گوناگون است، بهترین مکان محسوب می‌شود.

صرافی بیت هامب گلوبال، روش‌های سپرده‌گذاری بسیاری را به شما ارائه می‌دهد. سپرده ارز دیجیتال به ارز دیجیتال بسیار آسان است و تنها با یک کلیک انجام می‌شود. گزینه‌های سپرده فیات نیز مسترکارت، ویزا، یونیون پی (Union Pay)، انتقال بانکی و SEPA هستند.

شما می‌توانید به‌سرعت منابع مالی خود را با هرکدام از این گزینه‌ها در حساب بیت هامب گلوبال خود سپرده‌گذاری و فورا شروع به تریدینگ کنید. بیت هامب گلوبال همچنین اجازه تریدینگ با ارزهای فیاتی همچون USD، RUB و TRY را هم به شما می‌دهد.

در صرافی بیت هامب گلوبال نحوه خرید وی چین چیست؟

خرید وی چین در این صرافی بسیار آسان است. به صرافی بیت هامب گلوبال و سپس اسپات تریدینگ بروید. سپس به قسمت استاندارد یا پیشرفته رفته و قیمت وی چین را وارد کنید. در قیمت «مجموع» نیز ارزش USDT که می‌خواهید با آن وی چین بخرید را وارد نمایید. سپس بر روی گزینه خرید کلیک کنید تا وی چین را دریافت نمایید.

صرافی گیت (Gate.io)

گیت (Gate.io) در عرض چند سال، خود را به صرافی ارز دیجیتال قدرتمندی تبدیل کرده است. آن‌ها تعداد قابل ملاحظه‌ای از کوین‌ها را برای تریدینگ در اختیار شما قرار داده و خدمات بسیاری را در صرافی خود نیز به شما ارائه می‌دهند.

برخی از خدمات برتر ارزهای دیجیتال صرافی گیت (Gate.io) عبارت است از: اسپات و مارجین تریدینگ، قراردادهای پرپچوال، گزینه‌های کوتاه مدت، نگهداری و کسب درآمد، وام‌دهی ارز دیجیتال، وام‌های ارز دیجیتال و همچنین قرض‌گیری مارجین.

صرافی Gate.io گسترده‌ترین مجموعه از جفت‌های USDT را داراست. هیچ صرافی دیگری این تعداد جفت کوین را با USDT ندارد که این صرافی از آن بهره‌مند است. اما دیگر مزایای صرافی گیت برای ارز دیجیتال وی چین چیست؟

با وجود حجم تریدینگ بسیار جذاب و معاملات گسترده، اما مشکل اصلی این صرافی، آن است که تیم آن نامرئی هستند. هیچ صفحه‌ای مربوط به تیم این صرافی در وبسایت آن وجود ندارد. تنها اطلاعات موجود درباره گیت در وبسایت آن‌ها آن است که شرکت Gate Technology این صرافی را اداره می‌کند و اینکه آن‌ها یک تیم اختصاصی دارند.

آدرس موجود در وبسایت این صرافی نیز عبارت است از: «سفارش پستی: جعبه ۳۱۱۱۹ گرند پاویلیون، راه هیبیسکوس، ۸۰۲ غرب جاده بی، گرند کیمن، KY1-1205 کیمن آیلند.»

کاربران باید در حین کار با چنین صرافی‌هایی کاملا احتیاط کنند؛ چراکه چنین کسب‌وکارهایی ممکن است زمانی که پای قوانین به میان آید، بسیار سریع ناپدید شوند. از سوی دیگر، در صورتیکه این کسب‌وکارها تمایل به ادامه فعالیت دارند، باید مالکیت، عملیات روزانه، سود و ضرر و صورت‌حساب‌های مالیات درآمد خود را در معرض نمایش بگذارند.

احراز هویت KYC در صرافی Gate.io ضرورتی ندارد اما کاربرانی که بیش از یک هزار دلار برداشت می‌کنند باید فورا هویت خود را تأیید کنند. هزینه‌های Gate.io نیز نسبتا زیاد است. آن‌ها هزینه میکر و تیکر ۲۰ درصدی دارند که در مقایسه با دیگر صرافی‌ها، بسیار بالاست. اما از سوی دیگر، اگر بخواهیم بگوییم مزیت این صرافی برای ارز دیجیتال وی چین چیست، باید گفت که آن‌ها هیچ هزینه سپرده یا برداشتی دریافت نمی‌کنند که ویژگی برتر آن است.

چگونگی خرید وی چین در Gate.io

به این صرافی و گزینه ترید بروید. جفت توکن وی چین را انتخاب کنید. جفت‌های اصلی در این صرافی نیز VET/BTC،  VET/ETH و VET/USDT هستند. سفارش خریدی را با کلیک بر روی «خرید VET» و با وارد کردن مقدار و قیمت دلخواه خود، ثبت کنید. سپس منتظر بمانید تا سفارش خرید شما تکمیل شود.

صرافی کوکوین (Kucoin)

کوکوین (Kucoin) راه خود را به سمت صرافی‌های ارز دیجیتال برتر باز کرده است. آن‌ها از چیزی کوچک شروع کردند اما تحت رهبری «مایکل گان» مدیرعامل این صرافی، آن‌ها به‌سرعت و با تأثیر بسیار بالا، توسعه یافتند.

این صرافی در سال ۲۰۱۷ ساخته شد. کوکوین حالا بیش از ۳۰۰ کوین را برای معامله، ۵۰۰ بازار، یک رابطه کاربری دوستانه، اسپات، مارجین و فیوچر تریدینگ، خدمات استیکینگ یا وام‌دهی، عرضه اولیه صرافی و پایین‌ترین هزینه تریدینگ را به شما ارائه می‌دهد.

صرافی کوکوین در وهله اول به‌دلیل کوین‌هایی با ارزش بازار کوچک آن شناخته می‌شود. بیشتر کوین‌ها با ارزش بازار کم، ترجیح می‌دهند که در کوکوین با پتانسیل بسیار خوب برای حرکات برعکس قیمتی، راه‌اندازی شوند.

کوکوین، توکن مخصوص خود را با نام KCS دارد. توکن KCS توجه بسیار خوبی را به‌دست آورده است و تریدرها به این توکن به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری و فرصت سودآوری خوب نگاه می‌کنند. هزینه تریدینگ کوکوین ۰.۱۰% بوده که این بر اساس بازار است.

کاربران می‌توانند منابع مالی را فورا با کارت بانکی خود سپرده‌گذاری کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند ارزهای دیجیتال را با ارزهای فیاتی همچون USD، EUR، GBP، AUD، CAD و CNY نیز بخرند. کوکوین یک صرافی همتا به همتای داخلی دیگر نیز دارد.

کاربران می‌توانند در این صرافی از سرتاسر جهان ارزهای دیجیتال را خریده و بفروشند. صرافی همتا به همتا جایی است که خریداران و فروشندگان از نقاط مختلفی در آن حضور دارند و ارزهای دیجیتال را به‌صورت مستقیم خرید و فروش می‌کنند.

برای شروع تریدینگ در کوکوین، احراز هویت ضروری است. صرافی کوکوین، پشتیبانی مشتری فوق‌العاده‌ای را به شما ارائه می‌دهد و امنیت درجه یکی دارد. امنیت، یکی از نگرانی‌های بزرگ صرافی‌های ارز دیجیتال است.

به همین دلیل هم کوکوین از کدگذاری چندلایه‌ای، احراز هویت چندعاملی و بخش کنترل ریسک داخلی برخوردار است. این صرافی به همین صورت تمام عملیات معاملات روزانه را زیر نظر دارد.

در این صرافی روش خرید وی چین چیست؟

به کوکوین و قسمت ترید آن بروید. سپس از آنجا به اسپات رفته و جفت وی چینی که می‌خواهید با آن ترید کنید را انتخاب نمایید. اگر بیت کوین دارید، سپس به جفت VET/BTC و اگر USDT دارید، سپس به جفت VET/USDT بروید. تنها قیمت وی چینی که برای خرید با آن موافقید را وارد نمایید. سپس مقدار USDT، ۱۰%، ۲۵%، ۵۰% یا ۱۰۰% را وارد، گزینه خرید را زده و وی چین خود را دریافت کنید.

صرافی هیوبی گلوبال (Huobi Global)

هیوبی گلوبال (Huobi Global) نیز نامی بزرگ در میان صرافی‌های ارز دیجیتال است. این صرافی در سال ۲۰۱۳ آغاز به کار کرد و تیم قوی و حرفه‌ای برای هدایت خود دارد. گروه هیوبی، عملیات خود را با سرمایه‌گذاری در بیش از ۶۰ شرکت گسترش داد و به همین ترتیب حوزه‌هایی همچون تریدینگ ارز دیجیتال، ماینینگ، کیف پول‌ها، تحقیقات دارایی‌های دیجیتالی و حوزه‌های بیشتر دیگر را در بر گرفت.

هیوبی بیش از ۱۳۰۰ کارمند و مشتریانی از بیش از ۱۷۰ کشور دارد. این صرافی انواع گسترده‌ای از کوین‌ها را در بر گرفته و کوین خود را با نام HUSD داراست. کوین HUSD یک استیبل کوین بوده که در انجمن هیوبی بسیار مشهور است.

هیوبی در سنگاپور مستقر است. بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال، سنگاپور را ترجیح می‌دهند. اما مزیت سنگاپور برای صرافی‌ها و ارزهای دیجیتالی همچون وی چین چیست؟ سنگاپور در حقیقت استارتاپ‌های بلاک چین را تشویق و ترویج می‌کند و قوانین پیشرفته و جسورانه‌ای برای این ارزها دارد.

چیز خوبی که در این بین وجود دارد آن است که هیوبی هرگز هک نمی‌شود. این باورنکردنی است اما نشان می‌دهد که هیوبی تا چه حد امنیت خود را جدی گرفته است و فورا به تهدیدات، پاسخ می‌دهد.

این صرافی، بسیاری از خدمات ارزهای دیجیتال شامل اسپات و مارجین تریدینگ، خرید OTC، فیوچرز، آپشن تریدینگ، قفل کردن و ماینینگ، استیکینگ، ذخیره، ماینینگ نقدینگی دیفای و خدمات بسیار دیگری را ارائه می‌دهد.

مشتریان می‌توانند در این صرافی، بیت کوین، اتریوم، لایت کوین (Litecoin)، USDT و دیگر ارزهای دیجیتال برتر را با استفاده از مسترکارت و ویزا خریداری نمایند. هیوبی یک هزینه ثابت ۰.۲۰ درصدی داشته که بالاتر از دیگر صرافی‌هاست. این صرافی همچنین شرکای قدرتمندی همچون FBG Capital، DHVC، Zhen Fund، SEQUOIA و Fenbushi Capital نیز دارد.

نحوه خرید وی چین در هیوبی

در این بخش قصد داریم بگوییم که در این صرافی نحوه خرید وی چین چیست؟ به هیوبی گلوبال و اسپات تریدینگ بروید. سپس جفت موردنظر وی چین خود را انتخاب نمایید. حالا باید قیمت و مقدار وی چین را انتخاب و بر روی گزینه خرید، کلیک کنید.

صرافی اوکی اکسچنج (OkEX)

اوکی اکس (Okex) نیز یک صرافی ارز دیجیتال مشهور مالتایی است. «جی هائو» مدیرعامل اوکی اکس، آن را در سال ۲۰۱۷ تأسیس کرد. مالتا نیز به‌عنوان قطب ارز دیجیتال در حال رشد و جذب بسیاری از استارتاپ‌های ارز دیجیتال و همچنین نام‌های بزرگی همچون بایننس است.

مالتا قانون دارایی‌های مالی مجازی را معرفی کرد که از سوی وزارت مالی آن وضع شده و پیروی از آن بسیار آسان است. پایه بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال به مالتا علاقه‌مند هستند. تریدرهای بسیاری صرافی اوکی اکس را دوست دارند. این صرافی، آلت کوین‌های بسیاری داشته و خدمات ارز دیجیتال زیادی را همچون اسپات و مارجین تریدینگ، دکس تریدینگ، صرافی غیرمتمرکزی بر مبنای زنجیره اوکی اکس، آپشن و فیوچرز تریدینگ به شما ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید در این صرافی، ارزهای دیجیتال را از طریق استیکینگ، وام‌دهی و ذخیره اوکی اکس به‌دست آورید. یک کاربر قادر است که به‌آسانی و سریعا وام‌های ارز دیجیتال را نیز از این صرافی به‌دست آورد. صرافی اوکی اکس نیز همچون بایننس، زنجیره خود را دارد.

هدف بلاک چین اوکی اکس مخصوصا برای خرید وی چین چیست؟ هدف این بلاک چین آن است که تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های تجاری بتوانند به‌سرعت بر روی بلاک چین اوکی اکس ساخته شوند. تعداد بسیار زیادی از ارزهای فیات نیز در این صرافی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها کوین‌های ارز دیجیتال خود را خریداری نمایید.

شما می‌توانید بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل (Ripple) و USDT را با ارزهای فیاتی همچون USD، CNY، ARS، AUD، BGN، BRL، CAD، CHF، COP، CZK، GBP، HKD، IDR،‌ INR، JPY، RUB، TRY خریداری کنید. اوکی اکس همچنین یک صرافی ارز دیجیتال همتا به همتا نیز دارد که شما می‌توانید در آن کوین‌ها را به‌صورت مستقیم از دیگر کاربران خریداری کرده و یا بفروشید.

این صرافی یک ساختار هزینه‌ای کم و برتر را نیز دارد. آن‌ها برای هر ترید، ۰.۱۰% هزینه را شامل می‌شوند. اوکی اکس، جفت‌های تریدینگ بسیار و تعداد قابل توجهی از کوین‌ها را برای تریدینگ دارد. تریدینگ مشتقات با لوریج تا ۱۰۰ برابر نیز اوکی اکس را برای تریدینگ ارزهای دیجیتال، بسیار جذاب‌تر کرده است.

نحوه خرید وی چین از صرافی اوکی اکس

به اوکی اکس بروید و بر روی گزینه TradeTrade کلیک کنید. سپس جفت تریدینگ وی چین موردعلاقه خود را انتخاب کرده و مقدار وی چین را وارد نمایید. حالا قیمت وی چین را وارد و بر روی گزینه خرید، کلیک کنید.

منبع: https://thecryptobasic.com/2020/09/26/how-to-buy-vechain/

Comments (0)
Add Comment