چند نمونه از جدیدترین شرکای ویچین و نوع همکاری آن‌ها

ویچین یک پلتفرم بر پایه سیستم بلاکچین است که بر اساس آن داده‌های بخش‌های مختلف زنجیره تامین را در خود ذخیره می‌کند. این پلتفرم با ترکیب سیستم ترکینگ (ردیابی محصولات از طریق میکرو چیپ ست‌هایی که در آنها کار گذاشته می‌شود) و بلاکچین قصد دارد تا با حفظ آمار و اطلاعات محصولات مختلف، از مرحله تولید تا تحویل را تا حد ممکن به دور از تقلب و همچنین افزایش شفافیت فرایند کاری برای کاربران فراهم سازد. از این رو شرکت‌هایی که تصمیم بر استفاده از این پلتفرم می‌گیرند، بسیار برای آینده و افزایش ارزش توکن این پلتفرم مهم هستند. در این مقاله به بررسی موفق‌ترین نمونه‌ها از شرکای ویچین می‌پردازیم.

اتحاد بهداشت حیوانات و ایمنی مواد غذایی چین، از قویترین شرکای ویچین

در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰، این اتحادیه با همکاری بیش از ۱۳۰ برند (برندهایی مانند والمارت و مکدونالد و…)، به لیست روزافزون جدیدترین شرکای ویچین پیوست. این اتحادیه ۱۳۰ عضو دارد که شامل نام های بزرگی مانند Walmart ، IBM ، Mcdonald و … می‌باشد.

این اعضا، شرکت‌های بزرگی هستند که زمینه‌هایی مانند تولیدات مواد غذایی و نوشیدنی، سوپرمارکت، لوازم حیوانات، سیستم عامل‌های Ecommernce، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و سایر موارد را تحت پوشش قرار می‌دهند. در حال حاضر Vechain تنها ارائه دهنده فناوری بلاکچین برای این ۱۳۰ عضو شورا خواهد بود. CAFA سازمانی تحت حمایت دولت چین است که تحت نظر وزارت کشاورزی جمهوری چین قرار می‌گیرد. Vechain فناوری بلاکچین را به همه اعضای این اتحادیه ارائه می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند محصولات غذایی خود را به صورت ایمن در بلاکچین پردازش کنند. این فرایند باعث اعتماد بیشتر و ارتباط قوی بین مشتریان و شرکت‌ها می‌شود.

تولید چیپ ست برای کفش‌های فصل آخر بازی تاج و تخت

لازم به ذکر است که ویچین در این پروژه تنها نبوده است و برندهایی مانند HBO، Adidas و SBGT نیز در این کمپین مشارکت داشته‌اند که این امر اعتبار فراوانی به ویچین بخشید.

 این کفش‌های منحصر به فرد برای طرفداران خاندان استارک، لنیستر، و تارگرین و همینطور نایت کینگ طراحی شده‌است. طراحی کفش‌ها توسط طراح ارشد SBTG انجام شده و توسط آدیداس تولید شده‌اند.این کفش‌ها همچنین دارای تراشه‌های ردیابی با کیفیت بالا هستند. مشتریان این محصولات می‌توانند با کمک تراشه‌های نصب شده در هر جفت کفش، کفش‌ها را ردیابی کرده و صحت کفش‌های ورزشی را بررسی کنند. این همکاری از موفق‌ترین پروژه‌ها برای شرکای ویچین بوده‌است.

همکاری با والمارت یکی از بزرگترین فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای دنیا

والمارت یک خرده فروشی چند ملیتی آمریکایی است که به زنجیره‌های خرده فروشی‌های خود معروف است.

والمارت در حال حاضر لقب بزرگترین خرده فروش مواد غذایی در ایالات متحده و جزو پنج فروشگاه برتر در چین را به خود اختصاص داده است. شعب چینی والمارت، با کمک توکن بلاکچین ویچین برنامه ردیابی بلاک چین را در ژوئن ۲۰۱۹ آغاز نمودند.

محصولات موجود در ۲۳ خط تولید مختلف، به مشتریان امکان می‌دهد با استفاده از بلاکچین Vechain، محصولات جدید خود را از منبع خرید تا فروشگاه‌های خرده فروشی ردیابی کنند. هدف ابتدایی والمارت برای شروع، ۵۰٪ از کل گوشت بسته‌بندی شده، ۴۰٪ از سبزیجات و ۱۲.۵٪ از غذاهای دریایی تا پایان سال ۲۰۲۰ با استفاده از سیستم عامل قوی VeChain است.

شرکت گاز شانگهای چین از جدیدترین شرکای ویچین

در حال حاضر این رمزارز در تلاش است تا اعتبار خود را هرچه سریع‌تر در چین افزایش بخشد. به عنوان مثال، بنیاد ویچین به انجمن چای آنهویی پیوست و توسط رسانه‌های دولتی در چین تبلیغ شد. در سال ۲۰۱۸، Shanghai Gas، ENN Energy Holdings و ویچین یک پروژه برجسته برای مرکز ذخیره‌سازی و توزیع گاز طبیعی مایع در Zhoushan ارائه دادند.

DNV GL یک سازمان ثبت شده دارای مجوز ثبت نام نروژی است و شهرت فوق العاده‌ای در صنعت زنجیره تأمین نیاز مشتری دارد و ۲۱ درصد سهم بازار جهانی را در اختیار دارد.

ویچین و DNV GL مشارکتی را اعلام نمودند که تمرکز آن بر وضوح اطلاعات محصولات و تأمین‌کنندگان زنجیره تأمین برای افزایش کارایی است. این شرکت ۹۰ درصد بازار گاز شانگهای را در اختیار دارد و قابل توجه‌ترین تأمین‌کننده گاز در چین است. در سال ۲۰۱۸، Shanghai Gas، ENN Energy Holdings و VeChain یک پروژه برجسته برای مرکز ذخیره‌سازی و توزیع گاز طبیعی مایع در Zhoushan ارائه دادند. گاز شانگهای در مورد نتایج پروژه آزمایشی بسیار خرسند بود. به همین دلیل این شرکت اکنون قصد دارد با کاهش هزینه‌های عملیاتی و بهبود کارایی زنجیره تأمین، فرآیندهای تجاری را برای کل شرکت بهینه کند. مطالب مرتبط را بخوانید.

Vechain و BMW

مانند برخی از شرکت‌های بزرگ دیگری که VeChain با آن‌ها همکاری می‌کند، BMW نیازی به معرفی ندارد. این شرکت خودروسازی آلمانی از فناوری‌های blockchain VET استفاده می‌کند. BMW هفتمین تولید کننده برجسته خودرو است که سالانه حدود ۳.۴ میلیون خودرو طراحی می‌کند. این همکاری بین VET و BMW منجر به انتشار برنامه‌ای به نام VerifyCar شد که گذرنامه دیجیتالی برای وسایل نقلیه است. ویژگی اصلی این برنامه، مبارزه با کلاهبرداری در کیلومتر شمارها و توانمندسازی کاربران برای دیدن و ثبت تاریخچه نگهداری آنهاست.

مشارکت Vechain با DB Schenker

یکی دیگر از شرکای ویچین در آلمان، شرکت DB Schenker است. این شرکت راه‌سازی که در زمینه تدارکات و حمل و نقل کالا فعالیت می‌کند، سالانه حدود ۱۹.۹۴ میلیارد دلار سوددهی دارد. VeChain یک سیستم ارزیابی تأمین‌کننده ارائه دادند که هدف اصلی آن شناسایی و حذف هزینه‌های پنهان در زنجیره تأمین است که هم مشتریان و هم تأمین‌کنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با کمک این سیستم، Schenker می‌تواند با بررسی کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت مورد نظر، تأمین کنندگان بالقوه را ارزیابی و سپس تأیید کند. سیستم ارزیابی تأمین کننده همچنین عملکرد هر تأمین‌کننده‌ای را برای کاهش هزینه‌ها، کاهش خطر و تضمین رعایت قوانین قرارداد دنبال می‌کند.

Vechain و Renault

رنو نیز مانند BMW یک شرکت خودروسازی بزرگ است که به تازگی به لیست بلند بالای شرکای ویچین پیوسته است. این شرکت فرانسوی در سال ۱۸۹۹ تاسیس شد و ششمین خودروسازی بزرگ در جهان است. VeChain رنو و مایکروسافت یک کتاب تعمیر و نگهداری ماشین دیجیتال ایجاد کردند. هدف ساخت کتابخانه دیجیتالی از سوابق نگهداری خودرو بود. هر کاری که به منظور نگهداری انجام می‌شود برای همیشه در زنجیره بلوک Vechain ذخیره می‌شود و نهایتا تاریخچه‌ای حفظ می‌شود که می‌تواند به مکانیک‌ها و کاربران کمک کند تا از نظر فنی و مکانیکی به ایرادات اتومبیل‌ها پی ببرند و از کارهای انجام شده قبلی کمک بگیرند. بیشتر بدانید.

نتیجه‌گیری:

به نظر می‌رسد که لیست شرکای ویچین و همچنین همکاری و پروژه‌های مفید و خلاقانه این پلتفرم، همواره در حال بیشتر شدن است. با این حال قیمت توکن Vechain منعکس‌کننده موفقیت Vechain نیست. هرچند در آینده ممکن‌است با شناخته‌شدن رمزارزها و این پلتفرم و همچنین همکاری شرکای ویچین در پروژه‌های مفید بیشتر، این رمزارز جایگاه واقعی خود را در بین لیست بلند بالای رمزارزها بیابد.

Comments (0)
Add Comment