کمپانی ویزا و First Boulevard قرارداد جدیدی برای ارائه‌ی رمزارزها به مشتریان امضا کردند

در حالی که توجه جهانی به رمزارزها در بالاترین حد خود قرار دارد و بسیاری از کمپانی‌ها و سازمان‌های مالی شناخته شده در جهان به سمت سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها روی آورده‌اند، هر روزه شاهد افزودن خدمات مالی جدید از طرف موسسات برای جذب افراد هستیم. به تازگی کمپانی ویزا و First Boulevard دست به دست هم دادند تا خدماتی از طریق ارائه‌ی رمزارزهای پایه را برای مشتریان خود به ارمغان آورند.

ویزا در حال توسعه مجموعه‌ای از API ها برای بانک‌ها و سازمان‌های مالی است. با وجود چنین رابطی، ویزا خدمات کار با دارایی‌های رمزنگاری شده را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. اپراتور کارت‌های پرداخت ویزا و First Boulevard در حال آماده سازی برنامه‌ای برای خرید، فروش و ذخیره رمزارزهای پایه برای بانک‌ها و مشتریان هستند.

First Boulevard Neobank اولین کاربر رابط‌های نرم‌افزاری Visa (API) خواهد بود. دونالد هاوکینز مدیرعامل و رئیس First Boulevard معتقد است که بیت کوین یک کلاس جدید از دارایی است که می‌تواند از انتقال پرداخت جدید پشتیبانی کند.

درباره‌ قرارداد و ارائه‌ی رمزارزها

ویزا در حال همکاری نزدیک با سیستم عامل‌های ارز دیجیتال مجاز و تنظیم شده مانند Coinbase و Fold برای ایجاد پلی بین ارزهای دیجیتال و شبکه جهانی ۶۱ میلیون تاجر، برای ارائه‌ی رمزارزها است. در سراسر جهان، بیش از ۲۵ کیف پول ارز دیجیتال خدمات خود را به Visa متصل کرده‌اند و به کاربران راهی آسان برای پرداخت هزینه‌های موجود در ارز دیجیتال خود را با استفاده از  Visa debitیا کارت اعتباری ویزا در هرجایی که ویزا پذیرفته شود، می‌دهند.

سرویس Anchorage custodial، ارزهای رمزنگاری شده را از طرف مشتریان ویزا ذخیره می‌کند. ماه گذشته آنکوراژ مجوزی را از دفتر کنترل کننده واحد پول (OCC) دریافت کرد و این بدان معناست که بودجه مشتری طبق نیاز نهادهای نظارتی ایالات متحده نگهداری خواهد شد. علاوه بر این، برخلاف PayPal که محدودیت‌های خاصی را در معاملات ارزهای رمزنگاری شده اعمال می‌کند، بانک‌ها به کاربران امکان می‌دهند رمزارزهای پایه را پس بگیرند و آن‌ها را به طور مستقل ذخیره کنند. برنامه آزمایشی ویزا برای پایان سال برنامه ریزی شده است.

آلفرد کلی مدیر عامل ویزا گفت: «استراتژی ما کار با کیف پول و صرافی‌ها است و کاربران می‌توانند رمزارزهای پایه را با استفاده از اعتبار ویزا خریداری کنند. هر کجا ویزا کارت پذیرفته شود مردم می‌توانند با رمزارزهای پایه پرداخت کنند.»

کوی شفیلد، رئیس بخش ارزهای رمزنگاری شده ویزا، ارائه‌ی رمزارزها را با «طلای دیجیتال» مقایسه کرد، با این تفاوت که در همه جا به عنوان وسیله پرداخت استفاده نمی‌شوند.

جک فارستل، مدیر توسعه محصولات ویزا، افزود که هدف این طرح، اتحاد صنعت مالی با دنیای بلاکچین و رمزارزهای پایه است. به غیر از First Boulevard، اپراتور پرداخت قصد دارد با CapWay ، eatOkra ، OneUnited Bank و Urban One همکاری کند.

دلایل تمایل شرکت‌ها به استفاده از رمزارزها

به طور خلاصه، برای هر بیزینسی خوب است که هر روش پرداختی را که بانک‌ها و سایر فروشندگان قبول می‌کنند، بپذیرد. هنگامی که مشتریان به صورت آنلاین پرداخت می‌کنند، اغلب با توجه به فروشنده خدمات، آیکون‌هایی را برای چندین گزینه پرداخت مشاهده می‌کنند: Visa ، Mastercard ، Discover ، American Express ، PayPal ، Amazon و غیره.

به طور خاص برای بیت کوین، انگیزه هزینه معامله کمتر می‌تواند یکی از دلایل استفاده فروشندگان خدمات از ارائه‌ی رمزارزها باشد. از کارت‌های اعتباری اصلی، Mastercard به طور کلی برای هر تراکنش بین ۱.۵۵ تا ۲.۶٪ هزینه در نظر می گیرد، در حالی که American Express  بین ۲.۵ تا ۳.۵٪ از شما هزینه می‌گیرد. Visa و Discover هم مثل Mastercard هستند و به ترتیب ۱.۴۳ تا ۲.۴ و ۱.۵۶ تا ۲.۳ درصد هزینه تراکنش می‌گیرند.

به نظر می‌رسد رمزارزهای پایه، حداقل به شکل فعلی، از نظر هزینه معاملات حرف اول را می‌زنند. ارز رمزنگاری شده به شما کمک می‌کنند تا از پرداخت هزینه‌های بانکی آزار دهنده که معمولاً با معاملات پولی مرتبط هستند جلوگیری کنید. از هزینه‌های اضافه برداشت، هزینه‌های نقل و انتقالات، هزینه‌های معاملات خارجی و سایر هزینه‌هایی که با تجارت روزمره بانک همراه است، دور شوید. مطالب مرتبط را بخوانید.

ارائه‌ی رمزارزها در بسیاری از موارد هزینه معامله را از بین می‌برند، اما به ندرت در ۵/۰ و ۱ درصد از معاملات خاص هزینه تراکنش گرفته می‌شود. در بسیاری از موارد، داشتن حساب رمزارز کاملاً رایگان است.  علاوه بر این، گنجاندن سیستم پرداخت بیت کوین در فروشگاه آنلاین شما می‌تواند با گذشت زمان به سرمایه گذاری بهتری تبدیل شود. طبق داده‌های وب سایت CryIto Analytics BitInfoCharts، از ۲۰ مه تا ۱۴ ژوئن، هزینه معاملات بیت کوین (BTC) با کاهش ۹۱ درصدی از ۶.۶۵ دلار به ۰.۵۶ دلار رسید.

هزینه‌های معامله در نوسان است، به این معنی که اگر قصد خرید شش بسته نوشابه دارید، ممکن است بخواهید از دلار به جای بیت کوین استفاده کنید. اما در زمان‌هایی که معاملات سنگین‌تر است، هزینه معاملات بیت کوین می‌تواند آن را به گزینه‌ای جذاب برای پس انداز پول فروشنده تبدیل کند. همچنین، هنگامی که این همان چیزی باشد که مشتری می‌خواهد استفاده کند، اجازه دادن به مشتری برای استفاده از ارز شناخته شده در سطح جهانی برای خرید کالا و خدمات، یک کار ساده و هوشمندانه است.

کدام وب سایت‌های خرید آنلاین، بیت کوین را قبول می‌کنند؟

  • کوکاکولا دستگاه‌های فروش خود را که بیت کوین قبول می‌کنند را راه‌اندازی کرده است.
  • MIT یک ماشین داد و ستد داشت که چهار سال پیش بیت کوین را قبول می‌کرد. از این گذشته، بخش ایمنی عمومی دانشگاه استنفورد دو سال پیش، پرداخت جریمه را فقط از طریق بیت کوین اعلام کرد.
  • حتی در سفرهای هوایی، Norwegian Air اکنون بیت کوین و ارائه‌ی رمزارزها را برای خدمات خود در نظر گرفته است. شاید بتوانید با رزرو آژانس مسافرتی مناسب، با Norwegian Air به یکی از شهرها که پذیرنده رمزارزهای پایه هستند سفر کنید. برای رسیدن به مقصد خود، می‌توانید به راحتی یک Uber بگیرید که به کاربران امکان می‌دهد بیت کوین را برای جابه‌جایی صرف کنند.
  • برای کسانی که می‌خواهند بدون بررسی لیست فروشندگان، از بیت کوین استفاده کنند، به آمازون رفته و یکی از روش‌ها را استفاده کنند. پذیرنده‌های سخاوتمند ارزهای رمزنگاری شده ممکن است تصمیم بگیرند که به سازمان‌های غیر انتفاعی و خیریه که بیت کوین را نیز می‌پذیرند کمک مالی کنند. ارزهای رمزنگاری شده می‌توانند به اعضای انجمن LGBTQ + کمک کنند تا هویت خود را تأیید و محافظت کنند، به ویژه در کشورهایی که با پیامدهای مختلفی روبرو هستند.
  • استارباکس، Nordstrom و Whole Foods به شما امکان می‌دهند بیت کوین را به صورت آنلاین نیز صرف کنید. حتی می‌توانید تسلا یا بی‌ام‌ دبلیو را با ارائه‌ی رمزارزها خریداری کنید و چندین نمایندگی یا محل فروش بیت کوین شما را پوشش می‌دهند. بیشتر بدانید.

نتیجه‌گیری

با توجه به افزایش روزافزون علاقه‌ مردم و توجه عمومی به استفاده و سرمایه‌گذاری بیت کوین و دیگر رمزارزها، هر روزه شاهد افزایش سازمان‌هایی هستیم که ارائه‌ی رمزارزها را به خدمات خود اضافه می‌کنند. این مسائل همواره این احتمال را که شاید در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تغییر سیستم مالی از ارزهای فیات به رمزارزها باشیم را افزایش می‌دهند. اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و ورود به دنیای رمزارزها هستید، هیچ زمانی برای این کار دیر نیست، فقط و فقط این نکته را در نظر داشته باشید که اول بازار را به خوبی شناسایی کرده‌اید.