درآمد ۴.۳ میلیون دلاری از سرمایه گذاری در دوج کوین

ویتالیک بوترین Vitalik Buterin با سرمایه گذاری در دوج کوین توانست سرمایه ۲۵ هزار دلاری اش را به ۴.۳ میلیون دلار تبدیل کند.

ویتالیک بوترین یکی از بنیان گذاران اتریوم به تازگی در پادکست Lex Fridman Podcast حضور پیدا کرده است. وی در این مصاحبه اعلام کرده که در مدت سه سال از سرمایه گذاری در دوج کوین بیش از ۴ میلیون دلار سود کرده است. در کمال تعجب او تمام این مبلغ را به خیریه بخشیده است.

دوج کوین رمز ارزی است که در سال ۲۰۱۳ ایجاد شد. لوگوی این ارز تصویر یکی از نژادهای محبوب سگ به اسم شیبا اینو ست. به گفته بوترین دوج کوین یکی از ارزهای جذاب حوزه ارزهای دیجیتال است. ولی در ابتدا کسی آن را چندان جدی نمی گرفت.

او با شوخی می گوید: یادم هست در ابتدا نمی دانستم چطور برای مادرم توضیح دهم که دست به چنین کاری زده ام. من ۲۵ هزار دلار در ارزی سرمایه گذاری کرده بودم که لوگوی آن تصویر یک سگ با مزه بود! البته که این یکی بهترین سرمایه گذاری هایی شد که در عمرم انجام دادم.

حمایت ایلان ماسک از سرمایه گذاری در دوج کوین

بوترین روند رشد دوج کوین را راضی کننده می داند. اما نمی تواند تاثیری که ایلان ماسک بر بازار این رمزارز گذاشته است را نادیده بگیرد.

علاقه ایلان ماسک بنیان گذار SpaceX به دوج کوین به سال ۲۰۱۹ برمی گردد. زمانی که او به عنوان محبوب ترین مدیرعامل سال برگزیده شد. درست چهار سال بعد از زمانی که بنیان گذار دوج کوین آن را رها کرده بود.

اواخر سال ۲۰۲۰ ایلان ماسک شروع به صحبت کردن در مورد دوج کوین کرد. به یکباره ارزش بازار این رمزارز چندین برابر شد و به ۵۰ میلیارد دلار رسید.

بوترین می گوید: به خاطر دارم که در دوران قرنطینه در سنگاپور بودم. ناگهان قیمت دوج کوین در یک روز  775% بالاتر رفت و از ۰.۰۰۸ دلار به ۰.۰۷ دلار رسید. با خودم گفتم خدای من ارزش ارزی که خریدم الان باید خیلی زیاد شده باشد! بلافاصله با دوستانم تماس گرفتم و تصمیم گرفتیم نصف سهامم را بفروشم .۴.۳ میلیون دلار به حسابم آمد که مستقیما آن را به خیریه گیودایرکتلی (GiveDirectly ) بخشیدم. چند ساعت بعد قیمت دوج کوین از ۰.۰۷ دلار به ۰.۰۴ دلار کاهش پیدا کرد .

او در ادامه گفت: بعد از اینکه نیمی از سهامم را فروختم احساس یک معامله گر موفق را داشتم. تا اینکه قیمت دوج کوین از ۰.۰۷ دلار به ۰.۵ دلار افزایش پیدا کرد.

دوج کوین حتی معروف تر از اتریوم

اگر بوترین نیمی از دوج کوین هایش را نفروخته بود حالا سرمایه ای معدل ۲۰ میلیون دلار داشت.

بوترین یکی از اولین کسانی بود که به سرمایه گذاری در دوج کوین دست زده بود. با این وجود او همه گیر شدن این رمزارز را پیش بینی نمی کرد. او می گوید: دوج DOGE تبدیل به پدیده بزرگی شده است. حتی افراد زیادی هستند که اسم دوج کوین را شنیده اند اما اسم اتریوم به گوششان نخورده است. هرگز چنین چیزی را پیش بینی نمی کردم.

در آخر

سرمایه گذاری در دوج کوین در سال های اخیر رشد داشته است. این رشد از طرفی مدیون حمایت ایلان ماسک از این رمزارز است. ویتالیک بوترین از بنیان گذاران اتریوم نیز بسیار به این رمزارز علاقه مند است. وی به تازگی سود ۴.۳ میلیون دلاری خود از این رمزارز را به یک موسسه خیریه اعطا کرده است. با این روند به نظر می رسد بیت کوین و اتریوم در آینده نزدیک رقیبی جدی داشته باشند.

آیا شما تمایلی به سرمایه گذاری در دوج کوین دارید؟

تاثیر افزایش محبوبیت دوج کوین بر قیمت بیت کوین در ماه های آینده چه خواهد بود؟

در رمزارز مارکت از آخرین تحولات قیمت دوج کوین با خبر شوید.

https://cointelegraph.com/news/vitalik-buterin-has-made-4-3m-from-his-25k-investment-in-dogecoin-so-far

Comments (0)
Add Comment