اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین؛ از این رمز ارز چه می‌دانید؟

در مقاله امروز قصد داریم اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین و مشخصه‌های مرتبط به آن را بررسی کنیم. شما می‌توانید در این مطلب مواردی مانند دستگاه استخراج این رمز ارز یعنی Vertcoin 1 Click Miner، طریقه استخراج VTC، نحوه خرید و فروش و همچنین مقایسه آن با لیت کوین را مورد بررسی قرار مطالعه کنید. با ما همراه باشید.

اطلاعات کلی درباره ارز دیجیتال ورت کوین؛ VTC چیست؟

ورت کوین نوعی رمز ارز کاربردی با منبع باز است که به وسیله اجماع مدیریت می‌شود. این ارز دیجیتال را می‌توان به وسیله تجهیزات ماینینگ مانند ASIC و یا بدون آن استخراج کرد. در روز دهم ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ میلادی این رمز ارز وارد سیستم ارزهای دیجیتال شد. ورت کوین توسط هیچگونه نهادی کنترل نمی‌شود. در این کریپتو هیچگونه ICO برای جذب سرمایه گذار وجود ندارد. اگر بخواهیم از نظر ساختاری VTC را با ارز دیجیتال خاصی مقایسه کنیم، بیت کوین بهترین گزینه به حساب می‌آید. سیستم توسعه و عملکرد ساختاری رمز ارز ورت کوین بسیار شبیه به بیت کوین است.

تنها تفاوت ساختاری که بین این دو وجود دارد این است که نحوه استخراج ورت کوین بر اساس GPU است. سیستم استخراج VTC به وسیله دستگاه‌ و سخت افزارهای قوی و خاص ASIC نیز می‌تواند باشد. دیگر مانند گذشته نیست که هر کاربر به وسیله توان و محاسبات کامپیوتری ساده اقدام به استخراج حجم گسترده‌ای از کوین در حیطه ارزهای دیجیتال کند. برای این که بتوانید در زمینه ماینینگ رمز ارزها موفق باشید، به دستگاه و تجهیزات قوی و گران قیمت زیادی احتیاج دارید. ورت کوین نیز به این موضوع توجه داشته و سعی شده ماینینگ برای همه سودآور باشد.

یکی از اطلاعاتی که درباره ارز دیجیتال ورت کوین وجود دارد، این است که سیستم ماینینگ VTC در مقایسه با سایر رمز ارزهای قابل استخراج با دستگاه‌های ASIC متفاوت است. بسیاری از ارزهای دیجیتال قابل استخراح با تجهیزات ASIC به وسیله شرکت‌های بزرگ و سیستم‌های اقتصادی گسترده استخراج می‌شوند. این در حالی است که VTC می‌تواند به وسیله هر شخصی به لطف داشتن تجهیزات مورد نیاز آن استخراج شود. تنها با استفاده از تجهیزات GPU می‌توان به راحتی استخراج ورت کوین را انجام داد. اطلاعاتی که درباره ارز دیجیتال ورت کوین در زمینه استخراج آن خواندید، حقیقت دارد.

جدا از سه هارد فورکی که این رمز ارز دارد، می‌توان سیستم اجرایی آن را متعهد به مشخصه‌های داخلی و کلی خود دانست. این سیستم این اطمینان را ایجاد می‌کند تا ماینینگ این رمز به دور از استفاده از تجهیزات ASIC باشد. به دلیل وجود این مشخصه‌ها، VTC به عنوان «کوین مردم» نیز شناخته می‌شود. این به این معنی است فرایند رای‌گیری در شبکه این رمز ارز بر عهده اشخاص بوده و هر شخص می‌تواند از ماینینگ خود پاداش و درآمد دریافت کند. این‌ها اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین است که می‌تواند دید شما را نسبت به سرمایه گذاری و یا عدم سرمایه گذاری در آن باز کند. این موارد اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین عاملی است که سرمایه گذاران را نسبت به سرمایه گذاری در این رمز ارز علاقه مند کرده است.

تیم اجرایی ورت کوین

از آن جایی که هیچ سرمایه گذاری بر روی پروژه وجود ندارد، ورت کوین را می‌توان نوعی سیستم وابسته به اجماع و جمعیت داخل آن دانست. بسیاری از توسعه دهندگان فعال در حیطه ورت کوین به دلیل عدم پرداختی مناسب و به موقع از این سیستم خارج شده‌اند. همین عامل باعث می‌شود تا یک سیستم مدیریتی و اجرایی ثابت یا مشخص در این زمینه برای VTC طراحی شود. این عامل به نوبه خود باعث می‌شود تا سرمایه گذار بیشتری جذب شود. همچنین از نظر امنیتی و موارد مربوط به کپی رایت، ورت کوین بالاتر از سایر رقبای خود باشد. از طرفی با دادن پرداختی مناسب به توسعه دهندگان سیستم خود، می‌توان از رشد سرمایه گذاری سود دریافت کرده و از این طریق سیستم ساختاری این رمز ارز تقویت شود.

حفظ اعضای ساختاری تیم و هچنین ارایه حقوق مناسب به سیستم خود از بزرگترین نیازهای ارز دیجیتال ورت کوین است. اگر ورت کوین قصد رقابت در سیستم ارزهای دیجیتال را دارد، باید حتما در موارد بالا خود را تقویت کند. هنگامی که صحبت از جامعه ورت کوین می‌شود، حس خوبی می‌توان از آن دریافت کرد. در حال حاضر اعضای فعال VTC در شبکه‌های اجتماعی نشان دهنده علاقه کاربران و سرمایه گذاران برای استفاده از این رمز ارز است. در زمان نوشتن این مقاله، VTC در توییتر بیش از ۵۶ هزار دنبال کننده، در Reddit بیش از ۳۳.۸ هزار نفر و در دیسکور نیز حدود ۲۲۰۰ دنبال کننده دارد. این اعداد نشان دهنده اهمیت و شهرت این رمز ارز در میان طیف گسترده‌ای از کاربران است.

کارایی و عملکرد VTC به چه شکل است؟

ASIC چیست؟

ASIC نوعی تراشه رایانه‌ای خاص در حیطه ارزهای دیجیتال است که کارایی و عملکرد منحصر به خود را دارد. این قبیل دستگاه‌های ماینینگ برق کمتری را مصرف کرده و از نظر استخراج نیز قدرت و عملکرد بسیار بالایی دارند. تجهیزات ماینینگ ASIC بیشتر برای ارزهای دیجیتال قابل استخراجی مانند بیت کوین، لیت کوین و دیگر کوین‌های قابل استخراج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در روزهای ابتدایی ماینینگ، اکثر ماینرها بر این باور بودند که استفاده از GPU بسیار سریعتر خواهد بود. این روش استخراج به وسیله کارت‌های گرافیکی صورت می‌پذیرد. امروزه اکثر ارزهای دیجیتال به وسیله تجهیزات مخصوص ASIC استخراج می‌شوند.

اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین؛ مقاومت در برابر ASIC چیست؟

همانطور که می‌دانید ارز دیجیتال ورت کوین قصد دارد نسبت به استفاده از تجهیزات ASIC مقاومت داشته باشد. این رمز ارز می‌خواهد این امکان را برای سرمایه گذاران فراهم کند تا به راحتی افراد بتوانند با کامپیوترهای شخصی به لطف CPU و GPU ماینینگ ورت کوین را داشته باشند. به این اقدام مقاومت در برابر ASIC گفته می‌شود.

توسعه دهندگان این رمز ارز تمام تلاش خود را می‎کنند تا این مقاومت همچنان حفظ شود. تیم توسعه ورت کوین بر این باور است برای این که ماینیگ منطقی و مناسب‌تر باشد، باید هر کسی بتواند استخراج را به راحتی انجام دهد. زمانی که اکثر سیستم‌های مالی بزرگ اقدام به استخراج و یا سرمایه گذاری در حیطه ارزهای دیجیتال می‌کنند، از این طریق می‌توانند به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند. این نکته را نباید فراموش کرد که این شرکت‌ها پس از فروش سرمایه خود در حیطه ارزهای دیجیتال، تاثیر مستقیمی بر وضعیت قیمت رمز ارزهای تحت سرمایه گذاری شده می‌گذارند.

اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین وجود دارد که نشان می‌دهد VTC تمام تلاش خود را برای فراهم کردن شرایط بررسی تراکنش‌ها و همچنین استخراج کوین‌های خود توسط کاربران به کار گرفته است.

هارد فورک‌های ورت کوین

ورت کوین از گواهی اثبات کار و گواهی اجماع در سیستم ساختاری خود استفاده می‌کنند. این گواهی‌ها نیز در اکثر رمز ارزهای قابل استخراج وجود دارد. وجود آلگوریتم Adaptive N در سیستم ماینینگ VTC، این رمز ارز را در برابر تجهیزات ASIC مقاوم کرده است. بعد از یک سال که از انتشار ورت کوین گذشت، از یک هارد فورک استفاده شد و به الگورتیم Lyra2RE تغییر پیدا کرد. دلیل این موضوع ایجاد مقاومت در برابر تجهیزات ASIC بود. دیگر هارد فورک موجود در این رمز ارز زمانی وارد تیم VTC شد که دستگاه Botnet بیش از ۵۰ درصد از کنترل استخراج ورت کوین را در دست گرفته بود. به همین دلیل تیم ورت کوین به سمت الگوریتم Lyra2RE2 رفت تا از تجهیزات ASIC برای ماینیگ استفاده نشود.

در سال ۲۰۱۸ میلادی اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین منتشر شد. این اطلاعات مبنی بر استفاده از سومین هارد فورک بود. کشور چین دستگاه ASIC را بر اساس الگورتیم Lyra2RE2 ساخت. این عامل باعث شد تا ورت کوین برای اینکه از تجهیزات ماینینگ ASIC استفاده نکند، اقدام به استفاده از سومین هارد فورک خود کند. این هارد فورک بر اساس الگوریتم Lyra2RE3 ایجاد شده است. این هارد فورک در ۳۰مین روز ماه ژانویه سال جاری در سیستم VTC قرار گرفت. هارد فورک Lyra2RE3 به راحتی ساختار VErthash را تغییر خواهد داد.

چهارمین هارد فورک ورت کوین به دلیل توسعه سخت افزارهای FPGA مورد استفاده قرار گرفت. این سخت افزارها از نظر گرافیکی تا حدود بسیار زیادی با ASIC مشابه هستند. این دستگاه‌ها به راحتی‌ها می‌توانند با الگوریتم Lyra2RE2 فعالیت کنند. از آن جایی که دستگاه‌های استخراج FPGA روند رو به رشد خود را حفظ می‌کنند، می‌توانند با الگوریتم Lyra2RE3 نیز فعالیت کنند. این عامل به نوبه خود باعث می‌شود فرایند استخراج غیرمنصفانه‌تر شود. همچنین این امکان وجود دارد که ماینرهای GPU از استخراج ارز دیجیتال ورت کوین فاصله بگیرند. به همین دلیل تیم توسعه ارز دیجیتال ورت کوین باید الگوریتم جدیدی طراحی کنند تا از استخراج غیرمنصفانه جلوگیری شود. این الگوریتم جدید، Vethash است.

این الگوریتم جدید در سال ۲۰۲۱ میلادی و در روز ۳۰ام ماه ژانویه در بلوک ۱.۵۰۰.۰۰۰ قرار گرفت. Verthash که از نظر ساختاری و کاربردی بسیار شبیه با Ethash در بلاک چین اتریوم است. هدف کلی Verthash این است که فرایند ماینینگ را برای هر شخصی امن و بسیار کاربردی کند. یک مشکل اساسی و مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که اخیرا پلتفرم‌هایی در بازار وجود دارند که پاورهای هشینگ را به اشخاص می‌فروشند. با وجود این پاور، این امکان وجود دارد که ۵۱ درصد از ساختار ورت کوین مورد حمله قرار بگیرد. کاربران و جامعه ورت کوین متشکل از توسعه دهندگان و ماینرهای متعهدی است که تمام تلاش خود را می‌کنند تا شبکه VTC به دور از تجهیزات ASIC باشد. تنها زمان ثابت می‌کند که این سیستم تا چه حد در برابر حملات مختلف می‌تواند در امان باشد.

اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین وجود دارد که نشان می‌دهد شبکه نوری بسیار قوی و پرسرعتی وجود دارد. ساختار بلاک چین این رمز ارز نیز مبادله اتمی یا همان Atomic Swap است.

اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین؛ از برنامه Vertcoin 1 Click Miner چه می‌دانید؟

برای این که استخراج ارزهای دیجیتال راحت‌تر شود، توسعه دهندگان این رمز ارز در صدد طراحی ماینر desktop هستند. این نوعی برنامه است که افراد می‌توانند بر روی کامپیوتر خود نصب کرده تا از این طریق بتوانند VTC و یا دیگر کوین‌‌ها را استخراج کنند. این یک روش بسیار سریع و کاربردی برای استخراج طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال است. برنامه One-click به راحتی نصب می‌شود و از توان کامپیوتر شما برای انجام محاسبات مربوط به ماینینگ استفاده می‌کند. می‌توانید این برنامه را از GitHub و سایت Vertcoin دانلود کنید. Vertcoin 1 Click Miner برای ویندوز در دسترس است. این برنامه به یک کیف پول برای ذخیره ورت کوین و استخر استخراج این ارز دیجیتال احتیاج دارد.

برای این که بتوانید به وسیله این برنامه استخراج ورت کوین داشته باشید، باید در وهله اول استخراج از طریق CPU یا GPU را انتخاب ‌کنید. پس از آن باید آدرس کیف پول خود را مشخص کرده تا از این طریق بتوانید پاداش‌های استخراج خود را دریافت کنید. سپس باید استخر ماینینگ خود را مشخص کنید. بعد از آن که توانستید این موارد را مشخص کنید، می‌توانید در زمینه استخراج ورت کوین موفق باشید و پاداش خود را به شکل کوین‌های این رمز ارز دریافت کنید.

چگونه ورت کوین استخراج کرد؟

برای این که بتوانید ارز دیجیتال ورت کوین را استخراج کنید، باید چند سری اقدامات ساده و جزیی را انجام دهید. با هم این چند سری اقدامات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • ابتدا به Github و یا به وبسایت Vertcoin رفته و Vertcoin 1 Click Miner را دانلود کنید.
  • بعد از دانلود این برنامه کاربردی، نرم افزار را باز کنید. ابتدا باید رمز ورود طراحی کنید؛ این کار را انجام دهید و سعی کنید رمز از یادتان نرود.
  • بعد از انتخاب رمز ورود، گزینه شروع استخراج را کلیک کنید. سپس استخراج ورت کوین انجام می‌شود.

بله به همین سادگی است که می‌بینید. می‌توانید به راحتی با کامپیوتر خانگی خود ماینینگ ورت کوین را داشته باشید. هیچگونه تجهیزات ماینینگ خاصی برای  به دست آوردن VTC وجود ندارد. این عامل به نوبه خود ماینینگ را برای همه آسان و کاربردی خواهد کرد. اگر هرگونه مشکلی در زمینه ماینینگ این رمز ارز برای شما به وجود آمد، می‌توانید به Vertcoin Discord مراجعه کرده و مشکل خود را حل کنید.

اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین وجود دارد که می‌گوید استخراج این رمز ارز به وسیله سیستم کامپیوتر ساده بر روی ویندوز امکان پذیر است. همچنین می‌توان به وسیله VTC، سایر رمز ارزهای مشابه به آن را استخراج کرد. از رمز ارزهایی که به وسیله ورت کوین قابل استخراج است، می‌توان به یونیتوس، پارالاکس کوین و مونوکل اشاره کرد.

کیف پول ارز دیجیتال ورت کوین

بهتر است همیشه کوین‌های خود را در کیف پول خود ضبط کنید. این استراتژی بسیار کاربردی‌تر از صرافی ارزهای دیجیتال است. صرافی‌های ارزهای دیجیتال معمولا مقصد مورد علاقه هکرها هستند. استفاده از کیف پول خیال شما را نسبت به امنیت سرمایه شما در زمینه ورت کوین و یا هر رمز ارز دیگری راحت می‌کند. برای این که بتوانید کیف پول این رمز ارز را داشته باشید، به سایت ورت کوین مراجعه کنید و کیف پول مد نظر خود را برای ویندوز، مک و لینوکس دانلود کنید.

کیف پول‌های سخت افزاری مختلفی این رمز ارز را پشتیبانی می‌کنند. از این موارد می‌توان به لدجر نانو اس و ترزور اشاره کرد. می‌توانید این قبیل کیف پول‌ها را از طریق وبسایت‌های مرتبط به آن‌ها دانلود کنید. نکته مثبت درباره این کیف پول‌ها این است که به هیچ عنوان قابل هک نیستند. دلیل این موضوع نیز عدم اتصال کیف پول سخت افزاری به اینترنت است. این عامل دسترسی هکرها به کیف پول را به اندازه قابل توجهی کاهش خواهد داد.

همچنین می‌توانید از کیف پول الکتروم ورت کوین استفاده کنید. این کیف پول استفاده بسیار آسانی دارد و بهترین موضوع مربوط به این والت این است که دیگر نیازی به دانلود کل بلاک چین نیست. بدون دانلود کل بلاک چین نیز می‌توان از این کیف پول استفاده کرد.

از کجا می‌توانم ورت کوین را خریداری کنم؟

اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین وجود دارد که نشان می‌دهد کاربران می‌توانند به راحتی این ارز دیجیتال را خریداری کنند. در حال حاضر صرافی‌های بسیار زیادی برای خرید VTC وجود ندارد. دلیل اصلی این موضوع نیز عدم وجود مداوم و پیوسته تیم این ارز دیجیتال و همچنین نبود ICO است. به دلیل کمبود سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز، ورت کوین در بسیاری از صرافی‌ها وجود ندارد. برای اینکه این رمز ارز در یک صرافی لیست شود، صرافی مورد نظر باید هزینه بسیار زیادی را تقبل کند تا بتواند آن را در سیستم خود داشته باشد.

در بعضی از شرایط این امکان وجود دارد تا یک صرافی به دلیل پتانسیل بالای یک رمز ارز و یا علاقه کاربران نسبت به خرید یک کریپتو، آن گزینه را در لیست خود قرار دهند. بسیاری از صرافی‌های بزرگ از جمله بایننس رمز ارزهایی از جمله Sushi, UNI, Dot, CRV, YFI را بدون هیچگونه کارمزد اضافه‌ای به لیست خود اضافه کردند. تنها دلیل قرارگیری این رمز ارزها، دریافت کارمزد تریدینگ است. البته این اقدام بسیار هوشمندانه است. به دلیل این که بسیاری سکه‌های دیفای طرفداران بسیار زیادی در بازار رمز ارزها دارد.

به اصل موضوع برگردیم! شما می‌توانید اطلاعات کلی درباره ارز دیجیتال ورت کوین را در صرافی بیترکس به دست آورده و همچنین خرید آن را در این صرافی انجام دهید. بیش از ۹۹ درصد از حجم مبادلاتی این رمز ارز در صرافی Bittrex صورت می‌پذیرد. این صرافی از اعتبار و امنیت بسیار بالایی برخوردار است. این صرافی تنها روش تراکنش ورت کوین با بیت کوین و بالعکس را در سیستم مالی خود دارد.

دیگر صرافی‌ها مانند Dove Wallet چهار جفت تریدینگ برای این رمز ارز در نظر گرفته‌اند. مبادله VCT/BTC, VCT/EUR, VCT/USDC و VCT/KRW از انواع روش‌های مبادلاتی و اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین در زمینه خرید آن است.

چگونه می‌توانم ورت کوین را خریداری کنم؟

در زمان نوشتن مقاله مربوط به اطلاعات کلی درباره ارز دیجیتال ورت کوین، می‌توانید تنها در صرافی Bittrex خرید و فروش رمز ارز ورت کوین را داشته باشید. دلیل این موضوع نیز وجود حجم ۹۹ درصدی ورت کوین در این صرافی است. برای این که بتوانید VTC خریداری کنید، باید در ابتدا در این صرافی حساب داشته باشید. اگر قصد فعالیت بیشتر و ترید در این رمز ارز را دارید، حتما حجم محدوده برداشت را در حساب خود تایید کنید.

بعد از این که حساب خود را در این صرافی ثبت کردید، به سراغ تریدینگ بروید. به سمت سرمایه گذاری یا خرید و فروش ورت کوین و بیت کوین بروید. برای این که بتوانید ورت کوین خریداری کنید، در ابتدا باید بیت کوین داشته باشد. آن میزان از ورت کوین را که می‌خواهید انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه خرید کلیک کنید. سفارش شما ثبت خواهد شد و پس از ثبت به شکل VCT در کیف پول شما ثبت می‌شود.

لیت کوین یا ورت کوین؛ کدام یکی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

بعد از این که اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین را مورد بررسی قرار دادیم، اکنون زمان آن رسیده تا یک مقایسه نسبی با لیت کوین نیز داشته باشیم.

  • ورت کوین در سال ۲۰۱۴ میلادی در حیطه ارزهای دیجیتال شروع به کار کرد. این در حالی است که لیت کوین در اوایل سال ۲۰۰۹ وارد چرخه کریپتوکارنسی شد.
  • حجم بازار ورت کوین در حال حاضر ۱۱.۳۶۳.۰۵۴ دلار است. حجم بازار لیت کوین در حال حاضر ۹.۳۷۱.۸۹۰.۴۸۵ دلار است.
  • هر دوی این رمز ارزها، نوعی پلتفرم با سورس باز هستند.
  • هر دوی این رمز ارزها، حجم کلی به اندازه ۸۴.۰۰۰.۰۰۰ عدد دارند.
  • برای ماینینگ، ارز دیجیتال ورت کوین از الگوریتم Lyra2Rev3 استفاده می‌کند که در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ به Verthash تغییر پیدا کرد. این در حالی است که استخراج لیت کوین بر اساس الگوریتم اسکریپت است.
  • هم لیت کوین و هم ورت کوین زمان بلاک چین ۲۱.۵ دقیقه‌ای دارند.
  • زمان تراکنش برای Litecoin و VTC حدود ۲.۵ دقیقه است.
  • اندازه بلاک چین ورت کوین ۶.۲۴ GB است. این در حالی است که بلاک چین لیت کوین اندازه ۳۹.۲۳ GB دارد.
  • پاداش اولیه بلاک ورت کوین معادل ۵۰ VTC است اما همین پاداش برای لیت کوین معادل ۱۲.۵ LTC است.
  • هالوینگ بعدی برای ورت کوین در ۳۱ام ماه ژانویه سال جاری بود. هالوینگ بعدی برای لیت کوین در ۱۵ام آگوست سال ۲۰۲۳ میلادی خواهد بود.
  • ماینینگ از طریق CPU برای هر دو این رمز ارزها خارج از کاربرد است.
  • اگر از قبل اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین داشته باشید، می‌دانید این رمز ارز از طریق GPU استخراج می‌شود اما این مشخصه برای لیت کوین دیگر وجود ندارد.
  • لیت کوین از طریق ASIC استخراج می‌شود. این مشخصه برای ورت کوین قابل قبول نیست زیرا این رمز ارز در برابر تجهیزات ASIC مقاوم است.
  • ورت کوین استخراج را به صورت غیرمتمرکز حفظ کرده است. این عامل باعث می‌شود هر شخصی بتواند ماینینگ را انجام دهد. لیت کوین استخراج را دیگر به صورت غیرمتمرکز ندارد. به همین دلیل تنها سیستم‌های مالی و شرکت‌های بزرگ می‌توانند اقدام به استخراج بیت کوین از طریق تجهیزات ASIC کنند.
  • هزینه انجام تراکنش در ورت کوین حدودا ۰.۰۱ دلار آمریکا است. این در حالی است که هزینه تراکنش برای لیت کوین بین ۰.۱۵ تا .۰۷۵ دلار است.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال ورت کوین؛ آینده این رمز ارز را به چه شکل می‌دانید؟

در روزهای ابتدایی سال ۲۰۱۴ میلادی بود که این رمز ارز وارد سیستم کریپتوکارنسی شد و با قیمت ۰.۰۷۲۳۴ دلار کار خود را شروع کرد. ایده طراحی این رمز ارز مورد استقبال سرمایه گذاران و سیستم‌های بزرگ قرار گرفت و در اواخر سال ۲۰۱۴ این رمز ارز به قیمت ۶ دلار نیز رسید. در آن زمان اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین همانند امروز وجود نداشت. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، این رمز ارز کاهش قیمت را تجربه کرد. کاهش قیمتی که این رمز ارز را بین بازه ۰.۰۵۱ دلار تا ۰.۰۴۵ دلار در بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ متغیر کرد.

در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی، همانند سایر رمز ارزها، ارز دیجیتال ورت کوین با افزایش قیمت قابل توجهی رسید. به طوری که این رمز ارز در سال ۲۰۱۷ میلادی، قیمتی معادل ۱۰ دلار داشت. سپس در سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی افزایش و کاهش قیمت وجود داشت. در نهایت این رمز ارز به بازه قیمتی ۰.۰۲۰ دلار رسید. در حال حاضر نیز قیمت این رمز ارز معادل ۰.۱۹۴ دلار است. پیش بینی‌های مختلفی از طریق فعالان توییتر در زمینه ارزهای دیجیتال منتشر شد. اکثر این پیش بینی‌ها قیمت این رمز ارز را تا پایان سال ۲۰۲۵ تا مرز ۵ دلار نیز تصور کرده‌اند.

اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین در زمینه پیش بینی وجود دارد اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که این موارد تنها در حد پیش بینی بوده و هیچگونه قطعیتی پشت آن وجود ندارد. ارز دیجیتال ورت کوین سیستم و جامعه کوچکی دارد. همین سیستم در حال مبارزه با تجهیزات بزرگ سخت افزاری در زمینه ماینینگ یعنی ASIC است. این امکان وجود دارد که طرف بازنده این مبارزه، VCT باشد. به همین دلیل سعی کنید حتما تمامی جوانب در نظر بگیرید تا با سود و موفقیت در این رمز ارز سرمایه گذاری کنید.

اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در ورت کوین هستید، حتما سعی کنید سرمایه‌ای را در این زمینه قرار دهید که باخت آن نیز به شما آسیب بنیادی نزند. سرمایه گذاری در حیطه رمز ارزها همیشه با ریسک همراه است. سعی کنید حتما به این موضوع توجه کنید و ریسک این عمل را به در نظر داشته باشید. حتما قبل از سرمایه گذاری تحقیق کنید و سپس با دیدی باز وارد این عرصه نوین اقتصادی شوید. از منابع مختلف برای کسب اطلاعاتی در زمینه ارز دیجیتال ورت کوین می‌توانید استفاده کنید. منابعی مانند توییتر، سایت VTC و یا Vertcoin Github نیز می‌تواند به شما کمک کند.

اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین و ورت کوین رددیت

Vertcoin Reddit یک سیستم فعال در حیطه VTC است که می‌خواهد در بهتر شدن عملکرد کلی این رمز ارز و همچنین مقابله آن با ASIC موثر واقع شود. این سیستم معتقد است ورت کوین تجهیزات ASIC را شکست خواهد داد. سیستم Vertcoin Reddit اجازه عضویت به همه افراد را می‌دهد اما افراد عضو در این سیستم نمی‌توانند محتوا ساده و بدون کیفیت تولید کنند.

 همچنین مطالب تکراری را نمی‌توان در این پلتفرم قرار داد. کارایی و فعالیت سیستم Vertcoin Reddit بسیار آسان است. این عامل باعث می‌شود افراد به راحتی در این اکوسیستم حضور پیدا کنند. تمامی اطلاعات و اخبار مربوط به ورت کوین در این پلتفرم نیز منتشر می‌شود. این سیستم فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران و آن دسته از افرادی نیز هست که می‌خواهند در زمینه استخراج و والت این رمز ارز فعالیت کنند.

جمع بندی

اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال ورت کوین و موارد مربوط به این رمز ارز را سعی کردیم در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم. نظر شما چیست؟ آیا این رمز ارز می‌تواند به رشد و موفقیت پیشین خود در حیطه ارزهای دیجیتال دست پیدا کند؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید. با ما همراه باشید.

Comments (0)
Add Comment