کیف پول‌های ارز دیجیتال برتر و بهترین نمونه‌های آن را مطالعه کنید

کیف پول‌های ارز دیجیتال موضوعی است که امروز می‌خواهیم به آن بپردازیم. در دنیای ارزهای دیجیتال یکی از مهم‌ترین موضوعات کیف پول است. کیف پول مکانی است که می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را در آن نگهداری کنید. اما اینکه چه کیف پولی را برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال خود انتخاب کنید موضوع بسیار مهمی است. چرا که امنیت دارایی‌ شما تماما به این کیف پول‌ها بستگی دارد. امروز می‌خواهیم پنج کیف پول مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

کیف پول‌های ارز دیجیتال

کریپتوکارنسی به بدست آوردن جریانات و توجهات در سرتاسر جهان ادامه می‌دهد. همچنین افراد بیشتری در حال حاضر از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای تجارت استفاده می‌کنند. حتی طیف گسترده‌ای از افراد ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک گزینه مناسب جهت کسب سرمایه انتخاب می‌کنند. اخیرا نیز پلتفرم‌های بسیاری در حال ادغام وام بیت کوین فوری با خدمات خود هستند.

اگر شما نیز در حال سرمایه‌گذاری و تجارت در دنیای رمز ارزها هستید، پس حتما مایلید تا ارزهای دیجیتال را نگه دارید، ارسال و دریافت کنید. یک کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند راه‌حلی برای تمام این کارها باشد. این نوع کیف پول‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. از این موارد می‌توان به کیف پول‌های وب، موبایل، دسکتاپ، کاغذی و یا سخت‌افزاری اشاره کرد. تمام کیف پول‌ها کاربرد یکسانی دارند. آنها براساس برنامه‌ای عمل می‌کنند که شما بخواهید ارزهای دیجیتال خود را استفاده کنید. برخی از این کیف پول‌ها نیز بسیار بهتر از دیگر موارد فعالیت می‌کنند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فعال در حیطه ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی را ذخیره می‌کنند که به شما اجازه دسترسی به دارایی‌های دیجیتال خود را در بلاک چین می‌دهند. این اطلاعات نیز می‌توانند کلیدهای عمومی و یا خصوصی باشند. کیف پول‌های سخت‌افزار به صورت فیزیکی وجود دارند. در مقابل کیف پول‌های نرم‌افزار برنامه‌هایی هستند که می‌توانید برروی دستگاه‌های موبایل و یا کامپیوتر خود آن‌ها را دانلود کرده و استفاده کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌عنوان ایمن‌ترین نوع کیف پول‌ها شناخته می‌شوند. به‌همین دلیل این کیف پول‌ها مخصوصا برای آن زمانی مناسب هستند که مقادیر زیادی از ارزهای دیجیتال را معامله می‌کنید. کیف پول‌های نرم‌افزار از رمز‌گذاری برای محافظت از دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. این کیف پول‌ها همچنین به‌عنوان کیف پول‌های داغ شناخته می‌شوند. این در حالی است که کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌عنوان کیف پول‌های سرد شناخته می‌شوند.

انواع و قسمت‌های مختلف کیف پول‌های رمز ارزها

کیف پول‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال می‌توانند به قسمت‌ها و انواع مختلفی مانند کیف پول‌های گرم، سرد، میزبانی شده و غیرمتمرکز تقسیم شوند. کیف پول‌های گرم از کلیدها به‌عنوان صورتی از رمزنویسی استفاده می‌کنند. آنها برروی دستگاهی تولید شده یا ذخیره می‌شوند که به اینترنت دسترسی دارند. به‌همین دلیل آنها به‌نسبت ایمنی کمتری نسبت به کیف پول‌های سرد یا همان کیف پول‌های سخت افزاری دارند.

کیف پول‌های سرد از کلید‌های تولید شده‌ای استفاده می‌کنند که هرگز به اینترنت دسترسی نداشته‌اند. کیف پول‌های میزبانی شده نیز برروی سرورهای دیگری هستند که شما نمی‌توانید آنها را کنترل کنید. به‌همین دلیل نیز در برابر هک شدن بسیار آسیب‌پذیر هستند. در نهایت کیف پول‌های غیرمتمرکز نیز کیف پول‌های رمز ارزی هستند که شما فقط می‌توانید کلیدها را در آن نگهداری کنید. این کیف پول به ‌هیچ ‌وجه امنیت کاملی را تضمین نمی‌کند. این بدان معناست که در این کیف پول شما به یک شخص سوم برای ارسال، دریافت و یا نگهداری رمز ارز نیازی ندارید. این تنها مزیت این کیف از کیف پول‌های ارز دیجیتال است.

حالا که این کیف پول‌ها را شناختید و می‌دانید بهترین آنها کدام است، در این قسمت ۵ کیف پول برتر برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال را به‌طور کلی خدمت شما معرفی می‌کنیم:

کیف پول Ledger Nano S

این کیف پول یک شرکت دفتر کل بود که از همان ابتدای حضور خود در سال ۲۰۱۴، برای خود نامی دست و پا کرد. این کیف پول را می‌توان نوعی کیف پول سرد دانست. این به این معنی است که کیف پول سخت‌افزار است و این صاحبان رمز ارزها هستند که در آن مقادیر بزرگی را برای نگهداری، ارسال و یا دریافت دارند. این سخت‌افزار صفحه نمایشی ال ای دی برای اعتبارسنجی پرداخت و همچنین پین کدی برای تایید دارد. این کیف پول را به‌راحتی می‌توان حمل کرد و همچنین امنیتی که تمام دوست‌داران رمز ارز به‌دنبال آن هستند را تضمین می‌کند.

به‌عنوان راهی برای امنیت بیشتر، این کیف پول همچنین از احراز هویت دو مرحله‌ای نیز استفاده می‌کند. این دستگاه سیستم عملکرد خود و BOLOS را دارد. همچنین از ویندوز ۷+، مک ۱۰.۸+ و لینوکس نیز پشتیبانی می‌کند. این کیف پول به دلیل توانایی ذخیره بسیاری از ارزهای دیجیتال و همچنین قابلیت انتقال آسان آن تنها از طریق یک USB قابل احترام است.

این مدل کیف پول تنها یک نکته منفی دارد. آن هم اینکه کامپیوتر شما باید با اینترنت متصل باشد. این کیف پول از کیف پول‌های ارز دیجیتال تنها با گوگل کروم برای تمام برنامه‌ها کار می‌کند.

کیف پول Trezor One

این کیف پول نیز یک کیف پول سخت‌افزار است که توسط « SatoshiLabs» ساخته شده است. همچنین این کیف پول در جمهوری چک و توسط حامیان ارزهای دیجیتال و همچنین یک تیم امنیت سایبری خبره طراحی و توسعه یافته است. ترزور در چک به‌صورت Vault ترجمه می‌شود. این کیف پول سخت افزار از رمزنویسی مدرن استفاده می‌کند و در میان کیف پول‌های سخت‌افزاری اولین در نوع خود است. این کیف پول نیز مانند Ledger Nano S یک نور ال ای دی برای رابط آسان دارد. این کیف پول همچنین یک پین کد برای باز کردن والت نیز دارد.

این دستگاه برای تایید خرید شما از یک سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای نیز برخوردار است. این دستگاه سخت‌افزار با ویندوز، مک و لینوکس نیز سازگار است. به‌علاوه این کیف پول بیش از ۵۰۰ آلتکوین ممکن برای نگهداری و معامله دارد و همچون کیف پول قبلی، نیازمند آن است که کامپیوتر شما به اینترنت و از طریق کابل USB متصل باشد.

کیف پول Keepkey

کیف پول سخت‌افزار دیگری که توسط شرکتی فرعی از صرافی « Shaftshift» ساخته شده است. این دستگاه از مزیتی برخوردار است که آن را از دیگر رقبا متمایز می‌کند. همچنین از زمان راه‌اندازی این کیف پول در سال ۲۰۱۵، این دستگاه اعلام کرد که اقدامات امنیتی آن بسیار قوی‌تر از دو کیف پول قبلی هستند. این نیز تنها یک ادعا بود اما این ادعا به‌قدرت خود باقی ماند؛ چرا که KeepKey هیچ سیستم پردازنده‌ای نداشت که بتواند اثبات بدافزار را انجام دهد.

این نیز یکی از برترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای شماست. درحقیقت یک والت بدون سیستم پردازنده به‌هیچ‌عنوان هک نمی‌شود. در حالی که این نکته نقطه قوت این کیف پول بود اما در عین حال ویژگی‌های دیگری داشت که بسیاری به آن علاقه‌مند بودند. Keepkey تنها برای ۳۵ ارز دیجیتال در دسترس بود که از آن چه دیگر سخت‌افزارها ارائه می‌دادند بسیار دورتر بود. اما این کیف پول برای استفاده بسیار آسان بود. تنها کافی بود که آن را از طریق یک پورت USB به کامپیوتر متصل کنید.

کیف پول Coinbase

این کیف پول یک کیف پول نرم‌افزار است که به‌راحتی در دسترس هرکسی از هرجای دنیا قرار می‌گیرد. Coinbase به ارزهای دیجیتال به‌عنوان پول آینده و شتاب‌دهنده‌ای برای ساخت سیستم مالی بازی در سرتاسر جهان نگاه می‌کند. بیش از ۳۵ میلیون کاربر Coinbase در سرتاسر جهان و بیش از ۱۰۰ کشور وجود دارند که ارزهای دیجیتال را می‌خرند، می‌فروشند، نگه می‌دارند، استفاده می‌کنند و بدست می‌آورند.

Coinbase همچنین نرم‌افزار شخصی خود را برای دادن لایه‌ای دیگر از امنیت به کیف پول خود داراست. اما چیزی که کاربران بسیاری از این کیف پول نمی‌دانند آن است که آنها می‌توانند از Coinbase Pro استفاده کنند. Coinbase Pro پیش از این به‌عنوان GDAX رایگان شناخته می‌شد که گزینه خوبی هم برای کاربران متوسط و هم حرفه‌ای است. اگرچه Coinbase از هزینه معامله برخوردار است اما شما قادر خواهید بود تا بازار و محدوده سفارشاتی برای خود تعیین کنید. علاوه‌بر امنیت این کیف پول از کیف پول‌های ارز دیجیتال برتر، Coinbase pro درصد عمده‌ای از منابع را در حافظه سرد پلتفرم به‌عنوان سپرده نگه می‌دارد تا آن را از دستبرد هکرهای اینترنتی مصون نگه دارد.

کیف پول Gemini

این نیز یک کیف پول نرم‌افزار پیشروی دیگر در صنعت ارزهای دیجیتال است که هم با کاربران موبایل و هم کامپیوتر سازگار است. این کیف پول به شما اجازه ساخت پورتفولیوی رمز ارز خود و انجام استراتژی‌های رمز ارزی که خوب برنامه‌ریزی شده‌اند را با داشتن ابزارهای آسان برای استفاده می‌دهد. این کیف پول رمز ارز به شما اجازه ردیابی قیمت دارایی‌ها و قیمت به‌موقع بازار را از هرکجا و در هر زمانی که بخواهید می‌دهد.

این برنامه همچنین به شما اجازه برنامه‌ریزی آنکه کی به‌طور مکرر ارزهای دیجیتال را خریداری کنید را می‌دهد. به‌علاوه این برنامه در رابطه با نوسانات قیمت در دارایی‌های مختلف نیز به شما هشدار می‌دهد. برنامه Gemini دارای امنیت سایبری و راه‌حل‌های کاستدی با کیفیت بسیار بالایی است.

جمع‌بندی

کیف پول‌های ارز دیجیتال از مهم‌ترین موضوعات هستند که امروز به آن پرداختیم. در دنیای ارزهای دیجیتال، کیف پول‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعات هستند. به‌واسطه این کیف پول‌ها شما می‌توانید دارایی‌های رمز ارز خود را نگهداری کرده و یا هر کاری که دوست دارید را با آن انجام دهید. در این زمینه هزاران کیف پول با توانایی‌ها و ویژگی‌های متفاوت به‌وجود آمده‌اند. برخی از آنها نیز کاربرد بهتری از دیگری دارند. ما امروز در این مقاله پنج کیف پول برتر را به شما معرفی کردیم تا بتوانید با استفاده از آنها دارایی‌های رمز ارز خود را نگهداری کنید. به‌نظر شما بهترین کیف پول موجود در این لیست کدام است؟

Comments (0)
Add Comment