هشدار به سرمایه گذاران از سوی مقام نیویورک

دادستان کل نیویورک ابلاغیه را برای هشدار به سرمایه گذاران منتشر کرده است. او در این ابلاغیه به نوسانات شدید قیمت اشاره کرده و گفته است که سرمایه گذاری در این بازار خطرات بسیاری زیادی را برای سرمایه گذاران در پی دارد. هشدار به سرمایه گذاران از سوی مقامات نیویورک ناشی از احساس ترس آنهاست. 

به دنبال هفته های متمادی و سرشار از نوسان در بازار رمزارز و ایجاد دو پرونده در خصوص شرکت هایی که در بیت کوین سرمایه گذاری می کنند. به نظر می رسد که دادستان کل نیویورک، لتیتیا جیمز(Letitia James)، به تمام سرمایه گذاران در خصوص مشارکت در این بازار هشدار داد. 

در هشداری که از سوی او منتشر شد به سرمایه گذاران خرد گفته شد که سرمایه گذاری در این بازار با ریسک بسیار زیادی روبه روست. این سرمایه گذاری آنها را در معرض خطر و سوءاستفاده قرار می دهد. در این زمان که اوضاع اقتصاد نابسامان است و بیکاری در جامعه بیداد می کند بهتر است هشیارانه وارد عمل شوید. 

 پیغام دادستان نیویورک

دادستان کل با هشدار به سرمایه گذاران و در خطاب به معامله گران روزانه بازار گفت محتاطانه در این بازار خرید و فروش کنید. او در ادامه صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که حتی اگر ارز دیجیتال قابل اعتمادی را از یک بازار معتبر خریداری کرده اید نیز احتمال کاهش ناگهانی قیمت وجود دارد. او در ادامه به این نکته اشاره کرد که مشارکت در این بازار می تواند دردناک باشد. چرا که بازار رمزارز با بازار سنتی سهام، اوراق و دیگر دارایی ها متفاوت است. 

او در ادامه گفت:

«معامله در شرایط فعلی بازار سرمایه گذاران را در معرض خطر قرار می دهد. نوسانات موجود در بازار بسیار شدید است. همچنان درگیری های بر سر انتخاب یک پلتفرم قابل اعتماد وجود دارد.همین امر می تواند منجر به افزایش احتمال دستکاری این بازارها شود. علاوه براین حتی سرمایه گذارهای قانونمند که در این بازار سرمایه گذاری می کنند نیز در معرض خطر ترکیدن حباب احتمالی این ارزها هستند.»

علاوه براین دادستان کل به دلیل فقدان یک نیروی مرکزی یا بازار دارایی مرکزیت و قانونمند به سرمایه گذارانی که هدف کلاهبرداران قرار گرفته اند گفت، هیچ کس به یاری شما نخواهد آمد و نیروی پلیس به احتمال زیاد قادر به انجام کاری در این حوزه نخواهد بود. 

 هشدار به سرمایه گذاران و مدیران کسب و کارها

دادستان کل در ادامه به مدیران تجارت ها در خصوص اقداماتی که هفته گذشته در بازار Bitfinex روی داده است نیز هشدار داد. به نظر می رسد که این بازار آنها از معیارهای متفاوتی برای میزان پشتیبانی دلار از تتر استفاده کرده اند. در نتیجه این بازار از ارائه خدمات به مشتریان منع و محکوم به پرداخت ۱۸.۵ میلیون دلار به ایالت شد. 

 دادستان کل نیویورک در اواسط ماه فوریه از بازار Coinseed به دلیل کلاهبرداری ۱ میلیارد دلاری از هزاران سرمایه گذاری شکایت کرد.ارز دیجیتال به عنوان یک کالا زیرمجموعه ای از لایحه مارتین در نیویورک به شمار می رود. بنابراین هشدار دادستان بار دیگر این نکته را به کارگزاری ها، موسسات مشاور مالی و بازارهای معاملاتی گوشزد کرد. آنها باید با اجازه دادستانی کسب و کار خود را ثبت کنند. درصورتی که از انجام این کار سر باز بزنند، از نظر قوانین مسئول و مجرم شناخته می شوند. ممکن است در ادامه از فعالیت این مراکز جلوگیری شود. از سوی دیگر آنها محکوم به پرداخت جریمه و غرامت نیز خواهند شد. 

در این ابلاغیه به هشدار دادگستری در خصوص مشارکت در فضای رمزارز نیز اشاره شده است. هشدار دادگستری با هشدار دادستانی کل همراستاست. دادگستری نیز پیشتر اعلام کرده بود که بازارهای رمزارز به شدت در معرض سوءاستفاده قرار دارند. این دادستانی به مشتریانی که در خیالات واهی به سر می برند یاری می رساند. 

 در آخر

 روز به روز بر تعداد بازارها و پلتفرم هایی که در حوزه خرید و فروش بیت کوین فعالیت دارند ،افزوده می شود. اما بسیاری از آنها پس از مدتی قادر به ارائه خدمات به مشتریان نیستند. یا با هدف کلاهبرداری از آنها ایجاد شده اند. وجود چنین بازارهایی منجر به نگرانی دادستان کل نیویورک شده است. بازار پر نوسان خرید و فروش بیت کوین به اندازه کافی برای معامله گران روزانه خطرناک و استرس زا است. دیگر نیازی به وجود بازارهای غیر قابل اعتماد نیست. اگر در فکر خرید بیت کوین و دیگر رمزارزها هستید بهتر است هشدار به سرمایه گذاران را جدی بگیرید. بازاری را انتخاب کنید که خدمات خود را به ساده ترین و بهترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. ما در رمزارز مارکت برای خدمت رسانی به شما آماده هستیم. بازار را زیر نظر بگیرید و صرافی مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

منبع 

https://cointelegraph.com/news/ny-attorney-general-warns-investors-and-crypto-firms-of-extreme-risks