رپد بیت کوین (Wrapped Bitcoin) چیست؟

رپد بیت کوین (Wrapped Bitcoin) چیست؟

رپد بیت کوین یا WBTC نسخه توکن ­شده بیت­ کوین (BTC) است. رپد بیت کوین در زنجیره بلوک اتریوم (ETH) اجرا می­شود. WBTC با ERC-20 که همان استاندارد اساسی سازگاری زنجیره بلوک اتریوم است، مطابق است. این امر به آن اجازه می­دهد که با اکوسیستم اخیر مبادلات غیرمتمرکز! خدمات وام رمزارز! بازارهای پیش ­بینی و سایر برنامه­ های مالی غیرمتمرکز (DeFi) با قابلیت ERC-20 یکپارچه شود.

WTBC همچنین توسط بیت­ کوین با نسبت ۱:۱ از طریق شبکه ه­ای از بازرگانان و متولیان نظارت به صورت خودکار پشتیبانی می ­شود. این باعث می شود تا اطمینان حاصل شود که قیمتش همیشه به بیت­ کوین وابسته است. این وابستگی به کاربران اجازه می­دهد که به یک روش غیرمتمرکزشده و خودگردان! نقدینگی را بین شبکه­ های BTC و ETH انتقال دهند.

Wrapped Bitcoin اولین بار در ۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۸ اعلام وجود کرد. این رمز ارز در تاریخ ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۹ رسماً راه­ اندازی شد.

چه کسانی بنیانگذاران Wrapped Bitcoin هستند؟

پروژه توکن­ های Wrapped که WTBC بخشی از آن است، توسط اشخاص تعریف نشده است. این مورد بیشتر پروژه مشترک سه سازمان BitGo، Kyber Ntework و Ren می ­باشد. BitGo که در سال ۲۰۱۳ توسط مایک بلشه، دانشمند و کارآفرین کامپیوتر آمریکایی! تأسیس شد، یک مؤسسه خدمات تجاری و مالی و نگهداری دارایی دیجیتال سازمانی است.

BitGo علاوه بر اینکه یکی از توسعه ­دهندگان WTBC است، به عنوان متولی اصلی آن نیز عمل می­کند – نهادی که توکن­ های WTBC و کلیدهای موردنیاز را برای تولید تعداد بیشتری از آنها در اختیار دارد.

شبکه Kyber یک پروتکل نقدینگی زنجیره بلوک است که امکان تلفیق توکن­ های رمزارز متفاوت و برنامه ­های DeFi را فراهم می­کند. این شبکه در سال ۲۰۱۷ توسط لوی لو، ویکتور تران و یارون ولنر تأسیس شد و در سنگاپور مستقر گردید. همراه با رن، شبکه سایبر به ایجاد WTBC کمک کرده و همچنان به عنوان یک تاجر در شبکه خود عمل می­کند مؤسس ه­ای که برای حفظ نسبت ۱:۱ توکن­ها برای ذخیره­ های BTC ، توکن­ های WTBC را تولید و یا از چرخه خارج می­کند.

مشابه با Kyber، Ren یک شرکت متمرکز بر یکپارچه ­سازی دارایی­ های رمزارز و برنامه­ های DeFi از طریق راه­حل­ هایی مثل RenBridge، RenVM و دیگران است. این شرکت در سال ۲۰۱۷ توسط تیانگ ژانگ و لونگ وانگ تأسیس شد.

چه چیزی را Wrapped Bitcoin منحصر به فرد می­کند؟

به دلیل اینکه بیت­ کوین قدیمی ­ترین و بزرگ­ترین رمزارز در بازار است، می ­تواند به خاطر تعداد کاربران گسترده و حجم نقدینگی دهها میلیارد دلاری به خود ببالد.  با این حال، عملکرد زنجیره بلوک آن با در نظرگرفتن استاندادهای پیشرفته نسبتاً اساسی می­باشد.

شما کاربر گرامی می توانید برای مطالعه بیشتر و تخصصی تر در خصوص رمز ارز WBTC روی لینک کلیک نمایید و یا با مراجعه به وب سایت رمز ارز مارکت اطلاعات لازم را در این خصوص بدست آورید.

بیت کوین
Comments (0)
Add Comment