خرید بیت کوین بیشتر توسط نهنگ ها

 با افزایش قیمت بیت کوین تعداد نهنگ ها در بازار افزایش پیدا کرده است. اکنون شاهد خرید بیت کوین بیشتر توسط این سرمایه گذاران هستیم.

 تعداد آدرس های سرمایه گذاران بزرگی که بیت کوین بیشتری را در اختیار دارند افزایش پیدا کرده است. افزایش آدرس نهنگ ها در بازار به معنای ادامه روند صعودی است.

این امر نشان می دهد که با ادامه روند صعودی نهنگ های بیشتری برای سرمایه گذاری به بازار مراجعه می کنند.

چرا افزایش تعداد نهنگ ها مهم است؟

 یکی از خطراتی که در روند صعودی قیمت بیت کوین را تهدید می کند فروش دارایی توسط نهنگ هاست. در این صورت قیمت به صورت ناگهانی کاهش پیدا می کند. اما زمانی که نهنگ ها به خرید بیشتر بیت کوین ادامه می دهند بازار از زیرساخت های قدرتمندی برای ادامه روند صعودی برخوردار است. تحلیلگران متوجه شدند که اکنون ۹۴۰۰۰ آدرس بیت کوین بیش از یک میلیون بیت کوین را در خود جای داده اند.

سرمایه گذاران از اواسط دسامبر و با رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰ هزار دلار خرید بیت کوین بیشتر را آغاز کردند. از سوی دیگر نقشه حرکت نهنگ ها نیز نشان می دهد که این سرمایه گذاران درست از همین بازه زمانی رفتار مشابهی را از خود بروز داده اند.

محققان در ادامه به این نکته اشاره کردند که در روند صعودی قبلی تعداد آدرس هایی که بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بیت کوین را نگهداری می کنند کاهش پیدا کرده بود.

 اما در روند صعودی فعلی تعداد این آدرس ها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

قراردادهای آتی در بازه کوتاه مدت

 در حال حاضر تمام فاکتورهای مورد نیاز برای ادامه روند صعودی را در اختیار دارد. نهنگ ها در حال خرید بیت کوین بیشتر هستند. حجم معاملات بازار افزایش پیدا کرده است و موسسات نیز بیش از هر زمان دیگری به سرمایه گذاری در این بازار علاقه نشان دادند.

تنها کسی که می تواند بازار را به خطر بیندازد نرخ ورود به قراردادهای آتی است. نرخ سرمایه گذاری در قراردادهای آتی برای بیت کوین و اتریوم از ۰.۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

در حالت عادی این نرخ ۰.۰۱ در صدد است. افزایش نرخ سرمایه گذاری در قراردادهای آتی نشان دهنده آن است که اکثر حاضران در بازار در حال خرید دارایی هستند. 

مشکل زمانی ایجاد می شود که قیمت بیت کوین و اتریوم علت کاهش پیدا کند. از آنجایی که سرمایه گذاران برای حضور در بازار نرخ بالایی را پرداخت کرده اند، روند صعودی شدیدتری در پیش خواهد بود. این امر موجب اصلاح شدید قیمت ها می شود.

با توجه به افزایش نرخ سرمایه گذاری در بازارهای آتی احتمال اصلاح قیمت ها در آینده نزدیک افزایش پیدا می کند. قیمت در بازار رمز ارز معمولاً در روزهای آخر هفته کاهش پیدا می کند. احتمال کاهش قیمت ها در روزهای آتی وجود دارد. 

 در آخر

برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین و دیگر رمز ارزها همواره باید رفتار و سرمایه گذاران بزرگ را زیر نظر داشته باشید. خرید بیت کوین از سوی موسسات مالی و نهنگ ها مه روند صعودی را امکان پذیر می کند. این سرمایه گذاران با خرید بیت کوین بیشتر توجه افراد بیشتری را به این بازار جلب می کنند. عده ای از سرمایه گذاران به دنبال استفاده از سود ناشی از سرمایه گذاری در قراردادهای آتی هستند. 

 بنابراین با پرداخت هر نوع نرخی برای شرکت در این قراردادها موافقت می کنند. اما زمانی که قیمت اندکی کاهش پیدا کند اوضاع برای این سرمایه گذاران دشوار می شود. این همان زمانی است که در یک مرحله گروهی با کاهش ناگهانی قیمت روبرو می شویم. با زیر نظر گرفتن وضعیت بازار بهترین زمان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. برای خرید رمزارز با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. 

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-whales-continue-to-accumulate-despite-btc-price-holding-above-50k