اظهارنظر نهنگ ها در رابطه بازار بیت کوین

 این بار می خواهیم به اظهارنظر نهنگ ها در رابطه با وضعیت بازار بیت کوین بپردازیم. به نظر می رسد که بیت کوین تاکنون در تلاش برای حفظ قیمت ۵۵۴۰۶ دلار بوده است. فعالان بازار سعی دارند از کاهش قیمت به زیر ۴۰ هزار دلار جلوگیری کنند. قیمت بیت کوین پس از ناکامی در ادامه روند صعودی و عبور از ۶۱ هزار دلار بین قیمت ۵۵ و ۵۶ هزار دلار معامله می شود.

اطلاعات به دست آمده از نهنگ ها نشان می دهد مهمترین نکته در شرایط فعلی حفظ قیمت ۴۰ هزار دلار است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از نقشه حرکت نهنگ ها سطح حمایت ۵۵۴۰۶ دلار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نهنگ ها به شدت از این سطح دفاع می کنند.

نقشه حرکت نهنگ ها نشان می دهد اگر بیت کوین از ۵۵۴۰۶ کاهش پیدا کند قیمت بعدی برای این عرض ارز۴۷۴۳۸ دلار خواهد بود. 

منظور از خوشه نهنگ ها چیست؟

 زمانی در نمودار حرکت نهنگ ها در بازار شاهد ایجاد خوشه نهنگ ها هستیم باید هشیار باشیم. این الگو نشان می دهد نهنگ ها یا سرمایه گذاران بازار پس از خرید یا فروش بیت کوین دارای خود را جابجا نکرده اند. نهنگ ها ترجیح می دهند که با کاهش قیمت دارای بیشتری را خریداری کنند. و پس از اصلاح قیمت ها دارای خود را بفروشند. به همین دلیل محل تشکیل خوشه نهنگها به عنوان سطح حمایت و مقاومت در نظر گرفته می شود.

از آنجایی که قیمت بیت کوین در شرایط فعلی بالاتر از ۵۵۴۰۶ دلار است، این سطح به عنوان یک سطح در نظر گرفته می شود. علاوه بر این بیت کوین برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت ها در بازه زمانی کوتاه مدت باید این سطح را حفظ کند.

اطلاعات به دست آمده از اظهارنظر نهنگ ها و Bybt.com نشان می دهد که در تاریخ ۱۵ و ۱۶ مال بیش از دو میلیارد دلار قراردادهای آتی در بازار نقل شده است. به همین دلیل نرخ سرمایه گذاری در این بازارها کاهش پیدا کرده است. با در نظر گرفتن شرایط بازار قراردادهای آتی تا زمانی که قیمت بیت کوین بالاتر از ۵۵۴۰۶ احتمال کاهش شدید قیمت ها کمتر است.

 تحلیلگران می گویند

تحلیلگران بر این باورند که باید سطح ۵۵۴۰۶ دلار را حفظ کنیم. احتمال کاهش قیمت ها ۴۷۴۳۸ دلار وجود دارد. اما این سطح از قدرت بسیار خوبی برخوردار است. بسیاری از نهنگ ها بیت کوین های زیادی را در این سطح خریداری کرده و نگهداری می کنند.

اگر قیمت بیت کوین بار دیگر از ۵۰ هزار دلار کاهش پیدا کرد، برای فروش وارد عمل شوید. کاهش قیمت از این سطح خطرناک است. بازه قیمتی میان ۴۵ تا ۴۷ هزار دلار سطح حمایت حیاتی در بازار بیت کوین به شمار می رود. این احتمال وجود دارد که افزایش ارزش اوراق ۱۰ ساله منجر به کاهش قیمت از ۵۰ هزار دلار شود. در این صورت روند صعودی ضعیف خواهد شد.

به همین دلیل انتظار می رود خرید بیت کوین با قیمت های بالاتر از ۵۵ هزار دلار ادامه داشته باشد.

 نگران نباشید

در حالی که بیت کوین در تلاش برای حفظ سطح حمایت است، جفت ارز بیت کوین و دلار با مدل قیمتی S2F همخوانی دارد. بر اساس این مدل بیت کوین تا پایان سال جاری قیمت ۱۰۰ هزار دلار را از آن خود می کند.یک معامله گر ناشناس به این موضوع اشاره کرده است که نه تنها مدل S2F قیمت جدیدی را برای بیت کوین متصور می شود، این مدل می تواند انحراف بالا رونده را نیز در پی داشته باشد.این اصطلاح به این معناست که قیمت از عملکرد پیش بینی شده نیز روند بهتری را پشت سر می گذارد.

 خوشه های کوتاه مدت نهنگ ها شرایط را برای افزایش قیمت بیت کوین در بازه زمانی کوتاه مدت مساعد می کند. در چنین شرایطی بیت کوین ظرف یک یا دو هفته شاهد افزایش قیمت خواهد بود. با استفاده از این مدل می توانید روند قیمت بیت کوین برای ماه ها و سال های آینده را نیز پیش بینی کنید.

 در آخر

 حرکت نهنگ ها همواره یکی از عوامل تاثیر گذار بر بازار بیت کوین بوده است. بسیاری از سرمایه گذاران رفتار نهنگ ها را برای سرمایه گذاری های خود الگو قرار می دهند. به همین دلیل نقشه حرکت نهنگ ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تشکیل خوشه نهنگها در این نمودار ها سطح حمایت و مقاومت را نشان می دهد. نهنگ ها در چنین سطح هایی کوین های زیادی را خریداری کرده و نگهداری می کنند.

اطلاعات به دست آمده از حرکت این دسته از سرمایه گذاران نشان می دهددر آینده نزدیک باید در انتظار افزایش قیمت بیت کوین باشیم. اظهارنظر نهنگ ها را دست کم نگیرید، آنها موفقترین و قدرتمندترین سرمایه گذاران بازار هستند. اما به یاد داشته باشید که به همین دلیل ممکن است احساسات معامله گران را به بازی گرفته و شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

 از تجربه سرمایه گذاران بزرگ برای سرمایه گذاری های خود غافل نشوید. اخبار و اطلاعات بازار رمز ارز را زیر نظر داشته باشید. و در بهترین زمان برای خرید این دارایی وارد عمل شوید. در رمز ارز مارکت در انتظار شما هستیم.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/whale-clusters-pinpoint-3-key-levels-in-the-short-term-to-keep-the-bull-trend-intact