نهنگ ها و فروش بیت کوین ؛ این هفته مراقب باشید

با کاهش قیمت از ۵۸ هزار دلار سرمایه گذاران بیشتری برای خرید جفت ارز بیت کوین و دلار وارد عمل می شوند. بیت کوین هفته جاری را با رکورد تازه آغاز کرد اما آیا می تواند این قیمت را برای بازه زمانی بلندتری حفظ کند؟ پس از افزایش قیمت در روزهای آخر هفته بزرگترین رمز ارز جهان نتایج ضد و نقیضی را تجربه می کند. نهنگ ها و فروش بیت کوین بازار را تحت فشار گذاشتند. در این مقاله به بررسی پنج عامل تاثیر گذار بر سرنوشت بیت کوین در روزهای آتی می پردازیم.

مشکل در بازار سهام چین

در هفته جاری مشکلات متعددی برای معامله گران و فعالان بازار به وجود آمده است. مسیر مشخصی برای ادامه هفته پیش بینی نمی شود. در حالی که اوراق انتشار قراردادهای آتی را در آمریکا مختل کرده است، در سوی دیگر جهان کشور چین رشد غیر قابل توضیح را برای ماه های نخست سال ۲۰۲۱ گزارش می دهد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ اطلاعات در مقایسه با سال گذشته منظم تر به نظر می رسند. کشور چین سال گذشته در چنین زمانی در قرنطینه ناشی از شیوع بیماری کرونا به سر می برد. اکنون خروجی صنایع و خرده فروشی ها به ترتیب ۳۵ و ۳۸ درصد افزایش داشته اند.

اما همچنان بانک مرکزی چین نگران نقدینگی است. بانک خلق چین (The people’s Bank of China) روند اقتصاد را زیر نظر دارد. از آغاز سال جاری این بانک ۶۰۰ میلیارد یوان را برای ترمیم حباب های به وجود آمده در بحث دارایی صرف کرده است. بنابر اطلاعات به دست آمده از این بانک پیش بینی افزایش نرخ ارز از سوی بانک فدرال رزرو آمریکا انجام شده است نشان می دهد با انتشار پول بیشتر رویدادهای بهتری در اقتصاد این کشور رخ می دهد. اما هنوز پیش بینی قاطعانه ای برای ادامه روند وجود ندارد.

 انتشار چک بسته حمایتی در آمریکا

 در همین حال بزرگترین مشکل برای سرمایه گذاران خرد در آمریکا انتشار چکهای بسته حمایتی است. بر اساس اطلاعات به دست آمده تا کنون بخش زیادی از پرداخت های ۱۴۰۰ دلاری انجام شده است. این پرداخت ها بخشی از بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن رئیس جمهور آمریکاست. بسیاری این بسته حمایتی را تبلیغ برای سرمایه گذاری در بیت کوین قلمداد می کنند. این امر میزان بدهی دولت آمریکا را افزایش می دهد. بدهی این کشور پیش از انتشار بسته حمایتی بیش از ۲۸ تریلیون دلار بوده است. با وجود این که بانک فدرال رزرو اعلام کرده است که چنین اقدامی منجر به افزایش تورم نخواهد شد، اما احتمال افزایش تورم وجود دارد.

در حال حاضر هواداران بیت کوین تنها نگران ورود سرمایه های جدید به بازار رمز ارز هستند. مردم از از انتشار بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری خوشحال هستند. چه کسی از پول رایگان بدش می آید. مشکل اینجاست که پول بادآورده مردم طبقه فقیر و متوسط را فقیرتر می کند. به همین دلیل آنها باید بیت کوین، نقره و طلای بیشتری خریداری کنند.

انتشار بسته حمایتی

از تاریخ ۱۴ مارس این پول ها وارد کیف پول آمریکایی ها شده است. اما گزارشات نشان می دهد که مردم باید تا چهارشنبه منتظر دریافت پول باشند.

سال گذشته قیمت بیت کوین در مقایسه با امروز به مراتب کمتر بود. محبوبیت این ارز نیز در مقایسه با امروز کمتر بود. اما در آن زمان نیز با انتشار بسته حمایتی حجم قابل توجهی بیت کوین در بازار کوین بیس خریداری شد. در شرایط فعلی احتمال افزایش سرمایه گذاران خود در بازار بیت کوین بالاست. نهنگ ها و فروش بیت کوین فصل تازه ای را در این بازار رقم می زند.

تحلیلگران بر این باورند که ممکن است بر خلاف سال ۲۰۲۰ مردم با دریافت بسته حمایتی سرمایه گذاری های متفاوتی را در نظر بگیرند. بسته حمایتی سوم در حالی منتشر می شود که درآمد مردم در نتیجه صدور بسته حمایتی دوم افزایش پیدا کرده است. 

فشار نهنگ ها و فروش بیت کوین

زمانی که صحبت از بازار بیت کوین به میان می آید، روز دوشنبه همواره دشوار ترین روز برای معامله گران است. پس از افزایش قیمت بیت کوین تا ۶۱۷۰۰ دلار، بیت کوین موفق به ادامه روند صعودی نشده و تا ۶۰ هزار دلار کاهش پیدا کرده است.

 در زمان نگارش این خبر قیمت بیت کوین از روند نزولی خارج نشده و به سمت ۵۸ هزار دلار در حرکت است. با نگاهی به دفتر ثبت سفارشات در بازارهای معاملاتی متوجه می شویم سطح ۵۷ هزار دلار از حمایت خوبی برخوردار است. اما با شکسته شدن این سطح باید در انتظار ثبت قیمت ۵۰ هزار دلاری برای بیت کوین باشیم.

دلایل دیگری برای کاهش قیمت نیز وجود دارد. اطلاعات موجود نشان می دهند که میزان اندوخته بازارهای معاملاتی به بالاترین حد خود در ماه جاری رسیده است. این در حالی است که پیش از این معامله گران بیت کوین های خود را از بازار ها خارج کرده و در والت های سرد نگهداری می کردند.

در صورتی که اشتهای سرمایه گذاران برای فروش دارایی افزایش پیدا کند، باید در انتظار کاهش قیمت ها باشیم. بر اساس اطلاعات به دست آمده از بازار جمینی بیت کوین های بیشتری وارد بازار شدند. این امر نشان می دهد که معامله گران حرفه ای یا نهنگ های بازار اندکی از دارایی ها و اندوخته های خود سبک می کنند و وارد صف فروش می شوند. به گزارش کوین تلگراف چنین اقدامی غیر متداول نیست. است اما با در نظر گرفتن حجم بیت کوین هایی که وارد بازار می شود اسات معامله گران و سرمایه گذاران دستخوش تغییر خواهد شد. افزایش فروش دارایی ها منجر به اصلاح قیمت بیت کوین می شود. در این حالت باید در انتظار کاهش ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین باشیم. نهنگ ها و فروش بیت کوین بازار را دستخوش تغییر می کنند.

سکه ها در دست قدرت ها

 از سوی دیگر اطلاعات به دست آمده از بازار نشان می دهد که در روزهای آخر هفته حجم بسیار زیادی از بیت کوین ها از بازار خارج شدند. با کاهش قیمت در روز شنبه بسیاری از معامله گران اشتیاق خود را از دست داده و وارد صفحه فروش شدند. سرمایه گذارانی که در شرایط فعلی به خرید بیت کوین ادامه می دهند، رویکرد بلند مدت را برای سرمایه گذاری انتخاب کردند. آنها با مشاهده یک قیمت خاص اقدام به فروش دارایی نمی کنند.

با وجود اطلاعات به دست آمده از بازار رمز از به نظر می رسد موجودی بیت کوین های موجود در بازار در مقایسه با شش ماه گذشته کاهش پیدا کرده است. به عنوان مثال موجودی بیت کوین های بازار کوین بیس ۲۰ درصد کاهش داشته است.

مسیر دشوار رسیدن به ۷۰ هزار دلار

تحلیلگران بزرگ بازار نشان می دهد که نرخ سرمایه گذاری در قراردادهای آتی افزایش پیدا کرده است. با در نظر گرفتن اینکه رویکرد کلی بازار صعودی است، کسانی در بازار به موفقیت می رسند که دارای خود را به فروش نمی رسانند. چرا که احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

بسیاری از تحلیل گران قیمت بعدی برای بیت کوین را ۷۰ هزار دلار پیش بینی می کنند. آنها این قیمت را سرنوشت بیت کوین قلمداد کرده اند. اما در عین حال هشدار می دهند که مسیر رسیدن به این قیمت پر فراز و نشیب و دشوار خواهد بود. درست مانند مسیری که برای رسیدن به قیمت ۵۰ هزار دلار پشت سر گذاشته شده است.بسیاری از تحلیل گران به سرمایه گذاری شرکت تسلا در بازار بیت کوین اشاره کرده اند. به نظر می رسد که چنین رویدادی در شرایط فعلی روی ندهد. 

در آخر 

برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین باید رفتار معامله گران و سرمایه گذاران بزرگ را زیر نظر داشته باشید. نهنگ ها و موسسات مالی همواره نقش مهمی در ادامه روند صعودی بازار بیت کوین داشته اند. سرمایه گذاران با تجربه همواره حرکت این گروه از سرمایه گذاران را الگو قرار می دهند. پیش از خرید و فروش دارایی، نهنگ ها و فروش بیت کوین را زیر نظر بگیرید. در هیچ برهه ای از زمان پیش بینی روند آتی بازار بیت کوین ساده نبوده است. آنچه مشخص است آینده درخشانی است که بیت کوین برای سرمایه گذاران خود رقم خواهد زد. بنابراین اگر رویکرد بلند مدت را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اید نباید نگران اخبار ضد و نقیض موجود در بازار باشید. برای خرید بیت کوین و دیگر رمز ها تصمیم بگیرید. ما در رمزارز مارکت در انتظار شما هستیم.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/60k-meets-whale-sellers-5-things-to-watch-in-bitcoin-this-week