بیت کوین چیست؟ هیچ وقت نخرید مگر این مقاله را خوانده باشید [آپدیت مهر ۱۴۰۱]

۸۰%
عالی

این مطلب چقدر مفید بوده؟

  • گویا بودن مطالب
  • سادگی مطالب
  • جواب سئوالتون رو گرفتین؟
محتوا نمایش

بیت کوین به زبان ساده

برای درک بهتر چی بودن بیت کوین داستانی رو براتون نقل میکنم که شاید امروزه براتون باورش سخت باشه.

یادمه یه خاله داشتم ، از اون بچگی میگفن خاله انگلیسه! سالی یک بار چند تا دونه عکس برامون میفرستاد ، شب عید هم زنگ میزد برای تبریک سال نو، همه بچه ها و بزرگ تر ها وا میستادن تا به ترتیب با این خاله جون دو کلمه حرف بزنن . اما امروز من از انگلستان هر روز با خانواده ام تصویری حرف میزنم ، دستور غذا از مادرم میگیریم ! و حتی به واسطه اینستاگرام و شبکه های اجتماعی از خیلی از فامیل خبر دارم ، که مادرم هم ازشون خبر نداره، مثلا به لطف اینستا گرام میدونم پسر دایی ایم چند شب پیش با دوست دخترش شام چی خورده!

خاطرم میاد در سالهایی نه چندان دور حدود سال ۸۶ با یکی از دوستان حرف میزدم ، گفتم که توی چند سال آینده شما وقتی میخوایی بری رستوران موبایلت رو در میاری و چک میکنی اطرافت چه رستوران هایی هست ، یا اگر در موردی نیاز به این داشتی که خصوصیات یک دارو رو ببینی دیگه لازم نیست کاری خاصی بکنی تمام اطلاعات درست اون دارو رو توی اینترنت میتونی پیدا کنی ، و البته هنوز قیافه اون دوست رو به یاد دارم که احتمالا پیش خودش میگفت این حالش خوب نیست ها !

ولی امروزه که شاید کمتر از ۱۵ سال از اون گذشته تمام اون پیش بینی ها به حقیقت پیوسته ! و جزعی جدا نشدنی از زندگی ما شده .

پس امروز من به شما میگم ، داستن مطالب این مقاله لازم هست چرا که دنیای فردا دنیای پول ها و ارزهای دیجیتالی ایست، شاید توی ۱۰ سال آینده دیگه کسی کارت پول و اینها رو استفاده نکنه و به جاش فقط از کیف پول هایی استفاده بشه که به عنوان یک چیپ ست زیر پوست دستتون نصب شده و به جای رمز فقط از چشم شما یا پارامتر های شبیه اون برای تایید ارسال استفاده کنه .

دنیای ۱۰-۱۵ سال دیگه فقط دنیای دیجتال خواهد بود.

به این میگن دنیای دیجیتال، یادم میاد چند سال قبل از سال ۲۰۰۰ میگفتن اگر سال ۲۰۰۰ به بعد کسی کامپیوتر بلد نباشه یعنی بی سواده ، این جمله اون زمان مسخره به نظر میامد ، ولی امروز فرض کنید کسی بلد نباشه با موبایل کار کنه ، به نظرتون با یک آدم کم سواد یا بی سواد فرقی میکنه ؟ امروزه همه چی داره دیجیتال میشه ، موبایل، تلویزیون دیجیتال ، اتوموبیل هایی با امکانات دیجیتالی شگرف، حتی پرداخت اتوبوس هم دیجیتال شده، بانک داری دیجیتال و حتی پزشکی دیجیتال و از راه دور .فکر کنید کسی ۱۵ سال پیش به شما میگفت توی خونه بشینید و تصویر تون رو لایو بزارین توی جایی و همه بیان باهاتون حرف بزنن، شاید میگفتین این یارو یک احمقه! ولی امروز لایو چیزی پیش پا افتاده توی شبکه های اجتماعی ایست.

داستان رو زیادی طولانی نمیکنم به نظر میاد یک چیز مهمی تو این دنیای دیجیتال جاش خالیه.

پول دیجیتال ، به نظرم اگر کسی تا ۱۰ -۱۲ سال دیگه پول دیجیتال رو نشناسه قطعا مثل همون هایی هست که سال ۲۰۰۰ بودن ولی کامپیوتر نرفتن یاد بگیرن و الان بی سواد مطلق محسوب میشن .

من نظرم این نیست که شما ترغیب به خرید ارز دیجیتال کنم ولی نداشتن دانش در مورد اون قطعا به ضرر شماست. وقتی دانش لازم رو داشتین در مورد اینکه بخرید، سرمایه گذاری کنید یا هر چی میتونین تصمیم بگیرید.

بیت کوین، پادشاه بلا منازعه سرزمین ارزهای دیجتال هست. قطعا دانش در مورد اون میتونه نقش الفبای ورود به دنیای بسیار جذاب ارز های دیجیتال باشد.

گر به این مقاله را مشاهده می کنید احتمالا باید انتظار داشته باشید به دنیای جدیدی به عنوان رمز ارز و خصوصا سلطان آن بیت کوین وارد شوید ، چیزی که که سالهای نه چندان دور حدود ۱۰ تومان ( بله ۱۰۰ ریال ) ارزش داشته و هم اکنون در تیر ماه سال ۱۴۰۱ ارزش آن به حدود ۶۰۰ میلیون تومان رسیده ، هر چند که چندی پیش تجربه قیمت بیش از ۱.۵ میلیارد تومان نیز هم داشته . چه بسیاری که ثروتی افسانه ای با آن ساختن و بسا کسانی که آن را در قیمت ۱.۵ میلیارد تومان خریدند و امروزه حزو بازندگان این بازار محسوب میشوند.

.

پاسخ تمامی سئوالات

و اما اکنون سئوالات زیادی احتمالا برای شما پیش آمده که ما لیستی از آن را تهیه کردیم و پاسخ آن را در این مقاله خواهید یافت.

اولین سئوال سئوال قطعا این است که قیمت بیت کوین چنداست و قیمت های قبلی بیت کوین را چطور میتوانم ببینم

البته در نظر داشته باشید که قیمت لحظه ای تمام ارز های دیجیتال را در لینک قیمت ارزهای دیجیتال در بالای صفحه رمز ارز مارکت میتوانید ببیند.

مطالبی چون قیمت لحظه ای بیت کوین را چطوری ببنیم، چگونگی فروش بیتکوین ،قیمت بیت کوین لحظه ای همین الان، هدف بیت کوین چیست ؟ بیت کوین چطور کار میکند، ارز دیجیتال، قیمت روز بیت کوین بیت ، رمز ارز یعنی چه؟ آموزش خرید و فروش بیت کوین، چگونه با ۱۰۰ هزار تومان بیت کوین بخریم، قیمت دستگاه بیت کوین چیست، بیتکوین آینده، سابقه بیت کوین در ایران، رمز ارز چیست، بدست اوردن بیت کوین رایگان با گوشی، بیت کوین از چه سالی وارد ایران شد ، پیش بینی بیت کوین، ارز پی کوین چیست ، بیت کوین والت یا کیف پول بیت کوین چیست و چگونه باید داشته باشیم ،بلاک چین چیست ، استخراج بیت کوین به چه صورت هست، درآمد بیت کوین چیست ، ارز بیت کوین و همه چیز درمورد بیت کوین،

شما در انتهای این مطلب سئوالی بی پاسخ در ذهنتان در مورد بیت کوین نخواهد ماند.

این روزها هر کجا که باشید، صحبتی از رمزارزها به میان خواهد آمد. کاهش ارزش ارزهای سنتی و بی اعتمادی مردم به نظام بانکی جرقه ایجاد یک نظام مالی جدید را روشن کرد. شاید بهتر باشد که در پاسخ به سوال تعریف بیت کوین چیست ؛به صورت بگوییم بیت کوین یک ارز دیجیتال است که واسطه ای برای انتقال آن وجود ندارد، کشور یا سازمانی مالک آن نیست. نماد آن به صورت انگلیسی BTC است .

چگونه بیت کوین بخریم

برای خرید بیت کوین دو راه کار اصلی وجود دارد

۱- خرید بیت کوین با دلار تتر

برای این کار شما نیاز دارید که ابتدا مقداری تتر خریداری کنید و این روش کمی حرفه ای تر است ولی در اکثر مواقع به صرفه تر است . سپس با ثبت نام کردن در صرافی های معتبری چون بایینس که فعلا برای ایرانیان امکان پذیر نیست و یا کوکوین و انتقال دلار تتر خود به آنجا اقدام به خرید بیت کوین نمایید.

قبل از این این کار مطالعه مقاله تتر چیست و ۶ واقعیت مهم آن را مطالعه فرمایید تا مبادا سرمایه خود را به خطر بیاندازین.

۲- خرید بیت کوین با ریال

برای این کار که روشی آسان تر است میتوانید مستقیما با استفاده از کارت بانکی ایرانی خود اقدام به خرید بیت کوین نمایید ، صرافی های ایرانی این روش میتوان به نوبیتکس یا والکس اشاره کرد.

چنانچه از لینک زیر برای ثبت نام در نوبیتکس اقدام نمایید تمام معاملات شما شامل ۱۰% تخفیف در کمیسون خواهد شد.

چگونه بیت کوین بفروشیم

فروش بیت کوین هم عیینا از روش های خرید بیت کوین هست ، شما میتوانید بیت کوین خود را به صورت فروش بیت کوین به ریال و فروش بیت کوین به دلار تتر ، بفروشید

بیت کوین چیست نی نی سایت

سایت نی نی سایت که مختص مادران باردار بود ، امروزه همه چیز در آن یافت میشود جالب است بدانید مطالبی جذاب در مورداین پادشاه ارز های دیجیتال و آینده نگری مادران عزیز برای فرزندانشون در سایت نی نی سایت پیدا میشه .

بیت کوین چیست ویکی پدیا

سایت ویکی پدیا که سایت مرجع محسوب میشود نیز اطلاعات کلی و کمی حرفه ای در مورد چیستی بیت کوین صفحه ای مفصل دارد که البته اطلاعاتی که ما در این مقاله ارایه کردیم بسیار ساده تر و کاربردی تر است.

قیمت بیت کوین چیست

قیمت بیت کوین در ایران به دوصورت موجود است ، یک قیمت بیت کوین به دلار که در صورت فروش بیت کوین خود معادل ارزش دلاری آن شما دلار تتر دریافت خواهید کرد و یا قیمت بیت کوین به ریال یا تومان که با فروش بیت کوین در لحظه معادل ریالی آن را در حساب بانکی خود دریافت خواهید کرد.

قیمت بیت کوین دلار

قیمت بیت کوین دلار در هر لحظه تغییر میکند حتی در زمان های کوتاه سابقه سقوط و یا سعود چند هزار دلاری دارد قیمت لحظه ای بیت کوین و تمامی رمز ارز ها و همچنین اخبار و مقالات مربوط به آن را طریق قیمت ارزهای دیجیتال سایت رمز ارز مارکت پیگیری نمایید.

قیمت بیت کوین به ریال

برای مشاهده قیمت بیت کوین به ریال ، میتوانید از صرافی های مختلفی مثل نوبیتکس یا واکس و یا با بررسی صفحه مقایسه صرافان سایت قیمت لحظه ای ریالی آن مشاهده نمایید

نمودار بیت کوین

در همان لینک بالا شما میتوانید نمودار بیت کوین از آغاز تا کنون را به صورت لحظه ای مشاهده نمایید.

هدف بیت کوین چیست ؟

به صورت کلی هدف بین حذف واسطه های پرداخت ، انتقال سریع و شفافیت پرداخت است اگر تمایل دارید در این مورد بیشتر بدانید به مقاله هدف بیت کوین چیست ؟ مراجعه نمایید.

بیت کوین رایگان

به صورت کلی به دست آوردن بیت کوین رایگان امکان پذیر است ولی نیاز به حوصله و وقت دارد برای اطلاعات بیشتر در این مورد مطالعه مطلب بیت کوین رایگان را پیشنهاد میکنیم .

بیت کوین از چه سالی وارد ایران شد؟

به صورت کلی میتوان گفت بیت در سال ۲۰۱۰ یا ۲۰۰۹ اولین خریداران ایرانی را داشته کاربری در توییتر از خرید اول خود در سال ۲۰۱۰ گفته. اگر دوست دارین در این مورد بیشتر بدونین مقاله تاریخچه بیت کوین فراز و فرود های این ارز در ایران را مطالعه کنید.

آموزش بیت کوین

بیت کوین نیاز به آموزش خاصی نداره ، فقط کافی یاد بگرین چطوری باید بیت کوین بخرید، چطوری باید بیت کوین بفروشین و البته چطوری از بیت کوین نگهداری کنید. چطور در مورد پول و حساب بانکی ، شما باید یاد گرفتین برین بانک و یک حساب بانکی باز کنید ، چطوری به حساب کس دیگه ای پول واریز کنید و شماره حسابتون به بدین به شخص دیگه ای که براتون پول واریز کنه.در مورد نگهداری بیت کوین در سایت کیف پول بیت کوین را جستجو فرمایید.

ارز دیجیتال یا رمز ارز چیست ؟

 بیت کوین ارز دیجیتال است ، چون هرگز نمی توانید آن را در کیف پول های عادی خود نگهداری کنید یا تا کنید و در جیب عقب تان بگذارید. این ارز هرگز دیده و لمس نمی شود. این اولین بار است که ارزی در جهان معرفی شده است که بیشتر از آنکه به یک نماد فیزیکی اشاره داشته باشد، به یک مفهوم اشاره می کند. مفهومی که کنترل آن در دست هیچ قدرت مرکزی واحدی نیست.

مردم سکان دار این ارز هستند. شاید بیت کوین همان دموکراسی باشد که بشر سال ها در پیاده سازی آن با مشکل روبه رو بوده است.

شاید بشود گفت مثل عکس های دیجیتال ، قبلا عکس ها روی کاغذ چاپ میشدن(فیزیکی بودن) و باید اون ها رو برای چاپ و ظهور به عکاسی میبردین ولی امروزه شما عکس ها خودتون به صورت دیجیتال روی موبایل یا کامپیوتر تون نگهداری می کنید. برای چاپ اونها نیازی به شخص دیگه ای نیست !

زمزمه های ایجاد بیت کوین از سال ۲۰۰۸ شنیده شد. در واقع دامنه سایت اصلی بیت کوین ، Bitcoin.org نیز در آن سال خریدرای شد. وعده هایی که در آغاز تنها توجه عده بسیار کمی از توسعه دهندگان را به خود جلب کرد؛ در ادامه غول های سرمایه گذاری را به این بازار کشاند.  

تراکنش ها در بیت کوین سریعتر، ارزان تر و بدون نیاز به وساطت شخص سوم انجام می شود. چه کسی می توانست در مقابل این پشنهاد مقاومت کند؟

 احتمالا شما هم متوجه افزایش پذیرش این ارز از سوی مردم جامعه شده اید. شاید همین مسئله شما را به جستجوی بیشتر در رمزنگاری بیت کوین کشانده باشد. با مطالعه این مقاله با انقلاب ارز دیجیتال و ارز پیشتاز این انقلاب، بیت کوین، آشنا می شوید.

 اولین گام در شناسایی بیت کوین شناخت پول است. در ادامه در می یابیم که چرا پول باید جای خود را به بیت کوین بدهد؟ این ارز دیجیتچرا و چگونه دنیا را تغییر می دهد و چه کسی این ایده ناب را در سر داشته است؟ در ادامه پاسخ این سوالات را در کنار بسیاری از سوالات دیگر می یابید.

اولین مساله قیمت لحظه ای بیت کوین است.قیمت لحظه ای بیت کوین را در اینجا ببنید. این قیمت هر لحظه بر اساس دلار و به طبع بقیه ارزهای معتبر تغییر میکند. این تغییر ممکن است در روز هزاران دلار باشد .

قبل از خرید حتما باید دانش خود را در مورد آن افزایش دهید، چرا که این ارز دیجیتال را باید بشناسید، روش های امن خرید و فروش آن را یاد بگیرید ، روش مطمعن نگهداری آن را بدانید، ، و همچنین روش های کلاهبرداری و یا کسب رایگان اطلاعاتی به دست آورید تا پول خود را از دست ندهید، چرا که اگر ارز دیجیتال شما سرقت شود، هیچ کسی نمیتواند به شما کمک کند.

نام بیت کوین از سال ۲۰۰۸ شنیده می شود. این ارز از سال ۲۰۰۹ به دست فرد ناشناسی به نام ساتوشی ایجاد شد. از آن سال تاکنون سرمایه گذارها، توسعه دهندگان و کاربران بیشتری از این بازار استقبال کرده اند. تعداد کسانی که وظیفه استخراج بیت کوین را برعهده دارند نیز بیشتر شده است. اما چه دلیلی این روند را ایجاد کرده است؟

 باید هدفی برای بیت کوین تعیین شده باشد. در مقاله بیت کوین چیست با تاریخچه و بسیاری از جنبه های این رمزارز آشنا خواهید شد. اکنون زمان آن رسیده است که به بررسی اهداف راه اندازی این ارز بپردازیم. در ادامه در می یابیم که هدف ساتوشی از ایجاد این ارز چه بوده است.

هدف بیت کوین چیست

 بیت کوین چیست؟

 پیش از این که به سوال هدف بیت کوین چیست پاسخ بدهیم، بهتر است با تعریف بیت کوین همراه ما باشید. بیت کوین یک رمزارز است. از نام آن پیداست که این ارز با رمزنگاری ساخته شده است. رمزنگاری بیت کوین همان عاملی است که استخراج بیت کوین را دشوار کرده است. بیت کوین عددی ۶۴ رقمی و صحیح با ۸ رقم اعشار است. رمزگشایی چنین عددی کار بسیار دشواری است.

 این رمرارز از ظرفیت محدود تولید برخودار است. این ویژگی بیت کوین آدم را به یاد طلا می اندازد. در واقع همین مسئله باعث افزایش ارزش و تقاضا برای خرید این رمزارز شود. بیت کوین برای انجام تراکنش ها و حفظ ارزش خود از شبکه بلاک چین کمک می گیرد. بلاک چین اطلاعات تراکنش های بیت کوین در بلاک های متفاوت ذخیره می کند. ارزش بیت کوین از دقت و انسجام نظام بلاک چین ریشه می گیرد.

 شبکه بیت کوین

در واقع چیزی به نام شبکه بیت کوین وجود ندارد ولی بیت کوین بر بستری به نام بلاک چین فعالیت میکند دانش بیشتر در مورد بلاک چین ، به شما دید بهتری و کامل تری در مورد بیت کوین می دهد ولی نداستن شبکه بلاک چین باعث نمیشه شما ندونین چطوری میشه بیت کوین خرید ، یا بیت کوین فروخت پس اگر دوست دارین بیشتر راجع بلاک چین بدونین لطفا مقاله بلاک چین چیست را در سایت جستجو فرمایید.

اگر می خواهید بیشتر با بیت کوین، شایعات و حقایق این ارز آشنا شوید بهتر است سری به مقاله بیت کوین چیست بزنید. بعد از مطالعه آن مقاله دیگر هیچ چیز در دنیای بیت کوین برای شما بیگانه نخواهد بود.

کاربرد بیت کوین چیست؟

ایده راه اندازی بیت کوین زمانی به ذهن ساتوشی ناکاماتو رسیده که نظامی مالی از ثبات چندان زیادی برخوردار نبود. قدرت های مالی کنترل اوضاع را در اختیار داشتند. بانک های پول مشتریان خود را مدیریت می کنند. مشتریان برای انجام تراکنش های خود ساعت ها و روزها منتظر می مانند. انجام تراکنش های برون مرزی به دلیل هزینه بسیار بالا و سرعت عمل ضعیف بانک برای همه مشتریان کاربردی و امکان پذیر نبود.

بانک ها سود خود را در اولویت قرار می دادند. هر چه باشد تراکنش های برون مرزی که به مبالغ هنگفتی انجام می شد، روزها در بانک ذخیره می شد و بانک از نگهداری از این پول سود می برد. جرایم مالی نیز سر به فلک کشیده بود. دولت ها تصمیم گیرنده نهایی بودند و مردم هیچ کنترلی روی دارایی خود نداشتند.

 در بسیاری از کشورها خدمات بانکی به دلایل مختلف در اختیار همه مردم گذاشته نمی شد. این بدان معناست که سیستم بانکداری سنتی عدالت را در جهان زیر سوال برده است. مردم در رفع نیازهای خود ناتوان هستند و در نهایت پولی را با خود به خانه می برند که زیر بار تورم کشنده ای بی ارزش شده است. قدرت خرید پول های سنتی رو به کاهش است.

بشر در چنین شرایطی به یک راه حل اساسی نیاز داشت. راه حلی که تمام مشکلات موجود را خطاب قرار دهد.

 بیت کوین به عنوان درمانی برای یک سیستم مالی بیمار روی کار آمد.

هدف بیت کوین ایجاد یک دموکراسی واقعی بود. بیت کوین به دنبال برپایی نظامی است که بدون نیاز به نظارت یک قدرت مرکزی در اختیار کاربران باشد. مردم بخش جدانشدنی این سیستم هستند.

درواقع آنها همان کسانی هستند که سیستم را تعریف می کنند. هویت سیستم در تعداد کاربرانی نهفته است که از آن استفاده می کنند.

 هدف از ساخت بیت کوین

هدف از ساخت بیت کوین مبارزه با بیماری هایی است که جامعه را به خود دچار کرده است. ساخت بیت کوین مزایای بسیاری دارد و مشکلات بسیاری را از نظام مالی پاک می کند.

 ساخت بیت کوین منجر به ایجاد ارزی شد که

  • از شفافیت بالایی برخوردار است؛
  • همه کاربران می توانند اطلاعات موجود را مشاهده کنند؛  
  • هویت افراد پنهان می ماند؛
  • رمزنگاری اساس این ارز را شکل می دهد؛
  • حریم شخصی برای اولین بار به درستی تعریف می شود؛

همانطور که در مقاله بلاک چین چیست خوانده اید، بیت کوین با استفاده از بلاک چین به ساز و کار خود ادامه می دهد. درواقع شاید بدون استفاده از این تکنولوژی بیت کوین قادر نبود به روند فعلی ادامه دهد. بلاک چین امکانات فوق العاده ای را در اختیار بیت کوین قرار داده است. واقعیت این است که محبوبیت و موفقیت بیت کوین در گروی شبکه اطلاعاتی فوق العاده ای است که در این ارز ایجاد شده است.

 بلاک چین برای بیت کوین تفحه های بسیاری داشته است. این شبکه همان دنیای است که به بیت کوین اجازه حیات می دهد. ساخت بیت کوین نیازمند امکاناتی است که ویژگی ها و اهداف ان را درک و تامین کند.

پیگیری تراکنش ها

 امکان ردگیری دارایی وجود دارد

برای پاسخ دادن به سوال هدف بیت کوین چیست باید بدانید که در گذشته واقعا امکان پیگیری پول های خرج شده وجود نداشت. به محض اینکه پول از سیستم بانکداری خارج می شد، گویا از پرده هستی پاک می شدف هیچکس نمی توانست به موقعیت این دارایی ها پی ببرد.

 ساخت بیت کوین امکان پی گیری تمام پول های موجود در این سیستم را امکان پذیر کرده است. منظور از پول بیت کوین است. بیت کوین هایی که در شبکه در گردش هستند، هرگز ناپدید نمی شوند. همه چیز در شبکه ثبت می شود.

 بیت کوین مانند انرژی عمل می کند؛ از حسابی به حساب دیگر منتقل می شود، اما هرگز از بین نمی رود.

اطلاعات مربوط به هر کدام از تراکنش ها در بلاک های شبکه ذخیره می شود. هر بلاک بر اساس زمانی که به شبکه اضافه شده است به زنجیره متصل می شود. جایگاه هر بلاک مشخص است. از این گذشته اطلاعات هر بلاک با درج هش بلاک قبلی و هش بلاک مهر و موم می شوند. هیچ کس نمی تواند این اطلاعات را تغییر دهد. برای اینکار فرد باید تمام هش های بلاک های قبلی را دستکاری کند. در مطلب بلاک چین چیست به خوبی با این مفاهیم آشنا می شوید. اگر هنوز این مقاله را مطالعه نکرده اید به شما پیشنهاد می کنم که مطالعه آن را در برنامه های خود قرار دهید. شناخت بیشتر بیت کوین و مفاهیم مرتبط با آن به سرمایه گذاری های آینده شما کمک می کند.

حفظ حریم شخصی

هدف از بیت کوین تنها شفافیت برای مشاهده حساب گیرنده و فرستنده بیت کوین نیست. با وجود اینکه هویت افراد در این سامانه پنهان می ماند و هیچ کس نمی تواند به هویت فرد دیگری پی ببرد اما باید اطلاعات مربوط به گیرنده و دریافت کننده تراکنش ها مشخص باشد.

هویت افراد در بیت کوین یک کد رمزنگاری شده است که به یک حساب کاربری ختم می شود. شما هرگز نمی توانید به هویت دارند حساب پی ببرید، اما می توانید تراکنش هایی که از این حساب یا به این حساب انجام می شود را زیر نظر داشته باشید.

به این ترتیب بیت کوین دو نشان را با یک تیر زده است. حفظ حریم شخصی در کنار تامین سلامت سیستم مالی.

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین

بیت کوین توسط هیچ سازمان یا دولتی ارایه نمیشوید و ارای آن فقط با کشف یا استخراج آن با دستگاه های مخصوص آن است که اصطلاحا دستگاه استخراج بیت کوین نامیده میشود. و قیمت دستگاه بیت کوین با توجه به قدرت و توان هر دستگاه مشخص میگردد.

اطلاعات بسیار کامل و جذابی تحت عنوان دستگاه استخراج بیت کوین در مقاله ای جداگانه نوشته ایم که خواندن آن را حتما به شما پیشنهاد میکنیم.

  اکنون زمان آن رسیده است که برای پاسخ به سوال هدف بیت کوین چیست به بررسی استخراج بیت کوین و نقش استخراج در برآورده کردن اهداف بیت کوین بپردازیم.

هدف از استخراج بیت کوین پیدا کردن هشی است که در شبکه و بین ماینر ها توزیع شده است. البته هیچ کس نمی داند که هش مورد نظر چه عددی است. پیدا کردن این عدد نیز با حدس و گمان انجام نمی شود. برای انجام این کار باید از توان محاسباتی بسیاری زیادی استفاده کنید.

 این کار به عهده ماینرهاست، آنها با مصرف برق بسیار زیاد و خرید تجهیزات کامپیوتری مدرن و گرانقیمت استخراج را آغاز می کنند. اگر قصد دارید به عنوان ماینر در شبکه حضور داشته باشید احتمالا می خواهید بدانید که درآمد بیت کوین چیست ؟ دستگاه بیت کوین چیست و اصلا ماینر بیت کوین چیست ؟

 ماینر بیت کوین کسی است که با استفاده از دستگاه هایی با قدرت محاسباتی بسیار بالا که به کارت های گرافیک و پردازنده های روز مجهز هستند، اقدام به حل مسائل پیچیده ریاضی می کند. درآمد او از پاداش استخراج هر بلاک تامین می شود. البته پاداش هر بلاک پس از هر چهار سال کاهش پیدا می کند. اما با این حال ماینرها انگیزه های دیگری نیز دارند.

 تایید تراکنش های بیت کوین نیز به ماینر اجازه می دهدکه با دریافت کارمزد تراکنش درآمد خود را افزایش دهد. هدف از استخراج بیت کوین در کنار ایجاد انگیزه برای ادامه همکاری ماینرها با شبکه منجر به ایجاد بلاک جدید و پیدا کردن بیت کوین های تازه می شود. بیت کوین جدید به بیت کوین های در گردش اضافه می شود. استخراج بیت کوین راهی برای پاسخگویی به تقاضای مردم برای خرید بیت کوین است.

استخراج بیت کوین

 استخراج بیت کوین و مشکلات آن

به طور ساده برای استخراج بیت کوین به دستگاهای ماینیگ یا استخراج نیاز دارین ، این دستگاه مصرف برق بالایی دارند ولی به طور کلی معمولا در طی یک سال یا کمتر باید هزینه خود دستگاه را جبران کنند.

بزرگتزین مرکز استخراج بیت کوین در چین بوده بد نیست در

گزارش شده است که استخراج کنندگان بیت کوین در شهر یا‌‌آن (Ya’an)، واقع در استان سیچوان (Sichuan) دستور توقف استخراج بیت کوین را دریافت کرده اند. آن‌ها باید به طور موقت فعالیت‌‌های خود را جهت استخراج بیت کوین متوقف کنند.

مقامات چینی همچنان به سرکوب استخراج بیت کوین ادامه می‌دهند. این در حالی است که شهر یا‌آن مجبور به توقف استخراج بیت کوین شده است.

یا‌‌آن (Ya’an) یکی از شهر‌های بخش غربی استان سیچوان است. مقامات این شهر استخراج محلی بیت کوین را ممنوع کرده‌اند. آن‌ها قصد دارند تحقیقاتی را در این راستا انجام دهند. این خبر در روز جمعه، توسط انتشارات مالی چین، سینا فایننس (Sina Finance) به گوش همگان رسید.

یک منبع ناشناس از آژانس خبرگزاری چینی (PA News) در این مورد گزارشی را تهیه کرده است. طبق این گزارش، در حال حاضر مشخص نیست که استخراج کنندگان چه موقع کار خود را شروع می‌کنند. علاوه بر این آن‌ها بیان کردند که حتی مشخص نیست آیا آن‌ها می‌توانند کار خود را از سر بگیرند یا خیر.

مزارع استخراج بیت کوین در استان سیچوان، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انرژی هیدروالکتریک (برق آبی) است. طبق گفته کالین وو (Colin Wu)، وبلاگ نویس بازار ارز دیجیتال، تصمیمات اخیر بر استخراج بیت کوین در این استان تاثیر می‌گذارد. وو اذعان داشت که مقامات این استان سندی را به شرکت‌های تولید برق صادر کرده‌اند. طبق این سند، این شرکت‌ها باید تامین برق برای هرگونه عملیات‌های مربوط به استخراج بیت کوین را متوقف کنند.

بنا به گفته وی، این سند ۲۶ پروژه بزرگ استخراج بیت کوین را شناسایی کرده است. این پروژه‌ها ملزم هستند که مورد بررسی قرار بگیرند و تعطیل شوند. وی اظهار داشت که آخرین اقدام این مقامات، بیش از هر چیزی، بر مزارع بزرگ استخراج ارز دیجیتال تاثیر خواهد گذاشت.

“ایستگاه‌های هیدروالکتریک کوچک و متوسط زیادی در سیچوان مستقر است. از این رو نظارت‌های دولتی روی تمامی این دستگاه‌ها کار مشکلی است. در هر صورت، پروژه‌ها کلان در کوتاه مدت تعطیل می‌شوند.

استان یون‌نان (Yunnan) یکی دیگر از مراکز استخراج رمز ارز با کمک انرژی هیدروالکتریک است. در این استان نیز ممنوعیت‌های سختگیرانه‌ای برای استخراج بیت کوین وجود دارد. سین‌جیانگ، ناحیه‌ای در مغولستان داخلی و چینگ‌های است. مقامات این منطقه نیز دستور توقف عملیات استخراج بیت کوین را داده‌اند.

جینگ زوئر، بنیانگذار استخر استخراج بیت کوین (BTC.Top) است. وی در اوایل این هفته بیان کرد که فقط مزارع استخراج هیدروالکتریک در سیچوان باقی مانده است.

سخنگو (BTC.Top) روز گذشته با کوین تلگراف مصاحبه‌ای داشت. وی بیان کرد که بسیاری از استخراج کنندگان بیت کوین به دنبال اعمال ممنوعیت در استان‌های دیگر، به این استان نقل مکان کرده اند. آن‌ها علت این نقل مکان خود را، بهره‌برداری از انبوه انرژی‌های تجدید پذیر اعلام کردند. وی در ادامه گفت: “در حال حاضر، ما بر این باور هستیم که ۸۰-۹۰ درصد استخراج کنندگان چینی ارز دیجیتال از انرژی هیدروالکتریک استفاده می‌کنند.”

استخراج بیت کوین یعنی چه؟

تمام استخراج ها از یک بلاک چین آغاز می شوند. بلاک چین یک پایگاه اطلاعاتی بدون مرکزیت برای ثبت تاریخچه تراکنش هایی شبکه است. مجموعه ای از تراکشن های تایید شده در کنار یکدیگر یک بلاک را تشکیل می دهند. این بلاک ها به دنبال یکدیگر یک زنجیره را ایجاد می کنند. این زنجیره با نام بلاک چین شناخته می شود. چین (Chain) در زبان انگلیسی به معنای زنجیر است.

ماینر با حل مسائل پیچیده ریاضی بلاک جدیدی را به شبکه اضافه می کند. آنها برای انجام این کار به کامپیوتر های قدرتمندی نیاز دارند که برق بسیار زیادی را مصرف می کنند. برای قدردانی از تلاش ماینر ها پاداشی برای آنها در نظر گرفته شده است. این پاداش پس از هر ۲۱۰ هزار بلاک که تقریبا ۴ سال به طول می انجامد نصف می شود. این پروسه را هاوینگ (Halving) می نامیم. این کلمه به معنای نصف شدن است.

به این ترتیب نرخ استخراج بیت کوین هایی که هر بار وارد بازار می شوند از پیش تعیین شده است و به تدریج کاهش پیدا می کند. واقعیت این است که استخراج بیت کوین برای همه مناسب نیست. برای استخراج بیت کوین به تجهیزات بسیار زیادی نیاز دارید برای درک بهتر این موضوع بهتر است نگاهی به تصویر زیر بیاندازید.

اگر دوست دارین اطلاعات بیشتری در مورد استخراج بیت کوین بدانید به مقال دستگاه استخراج بیت کوین مراجعه کنید.

بیت کوین چه مزایایی دارد؟

 بیت کوین تحولی شگرف را در نحوه مدیریت نظام مالی و رفع نیاز مردم به یک سیستم بانکداری ایجاد کرده است. اما این رمزارز مزایای دیگری نیز دارد که نباید از نگاه شما دور بماند. در ادامه با برخی از مزایای این ارز آشنا می شوید:

آزادی پرداخت

 همانطور که گفته شد بیت کوین برای برپایی دموکراسی روی کار آمده است. آزادی عمل در پرداخت به شما اجازه می دهد که دارایی های خود را به سراسر جهان ارسال کنید. تعطیلات رسمی و مرزهای بین المللی مانع انجام تراکنش های شما نمی شوند. بیت کوین به کاربران اجازه می دهد که کنترل کامل دارایی های خود را در اختیار داشته باشند.

مثلا چندی پیش گفته شد خطر تحریم بیت کوین توسط آمریکا وجود داد اما

خطر تحریم بیت کوین از سوی آمریکا دیگر احساس نمی شود. بیت کوین به اندازه ای در سراسر جهان محبوب شده است که دیگر امکان تحریم آن وجود ندارد. دولت آمریکا در سال های اخیر به شدت بازار رمز ارز را زیر نظر داشته است. با این وجود احتمال تحریم بیت کوین از سوی این کشور در شرایط فعلی بعید به نظر می رسد. مدیر بازار جمینی باور دارد دیگر شرایط برای تحریم بیت کوین محیا نیست.

وی در این رابطه می گوید اگر همچنان در سال ۲۰۱۳ به سر می بردیم، احتمال چنین امری وجود داشت. مدیر این شرکت در صحبت های خود در پادکستی که در رابطه با بیت کوین تهیه می شود گفت:

« به نظر من آمریکا هرگز بیت کوین را غیر قانونی اعلام نمی کند. در حقیقت در بسیاری از دادگاه هایی که در خصوص این رمز ارز برگزار شده است، بیت کوین به عنوان یک کالای ارزشمند مانند طلا شناخته شده است.»

 در ادامه به این نکته اشاره کرد که ما یک بازار مالی قانونی هستیم که زیر نظر دولت آمریکا فعالیت می کنیم. برای اینکه بیت کوین تحریم شود اقدامات بسیار زیادی باید صورت بگیرد. چرا که زمانی که صحبت از تحریم بیت کوین به میان می آید در واقع از شرکت های صحبت می کنیم که فرصت های شغلی بسیاری را ایجاد کردند، چرخ اقتصاد را می چرخانند و توجه عموم را به خود جلب کردند. این شرکت ها به یکی از مهمترین محرک ها و عوامل رشد بازار سهام تبدیل می شوند. درست است که نمی توان احتمال تحریم را صفر درصد در نظر گرفت اما احتمال چنین امری بسیار بعید است. 

مدیر بازار جمینی در ادامه صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که قانونگذاران در واقع نقش سهامداران را نیز بر عهده دارند. آنها در آرزوی موفقیت و سلامت شرکت ها و رضایت مشتریان هستند. در عین حال بسیاری از آنها بیت کوین را نگهداری می کند و آن را ارزشمند می شمارند. وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که تاکنون بسیاری از هواداران بیت کوین جایگاه های ارزشمندی را در دولت از آن خود کرده اند.

تعداد کسانی که در آمریکا به رمز ارز باور دارند بسیار زیاد است، احتمال تحریم بیت کوین از سوی آمریکا نزدیک به ۳۰ درصد است. اوضاع برای اروپا و انگلستان نیز به همین شکل است. مقامات کشور سنگاپور به شدت از توسعه خدمات نبض از استقبال کردند. بازارهای آزاد به بیت کوین و رمز ارز باور دارند. آن را به عنوان یک فرصت غنیمت می بینند و نه به عنوان یک تهدید. 

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که تحریم بیت کوین در واقع به معنای تحریم اینترنت است. این امر می تواند می تمام بخش های اقتصاد تاثیر گذار باشد.

پیش از این شایعاتی در مورد خطر تحریم بیت کوین از سوی آمریکا شنیده می شد. اما این روزها با افزایش پذیرش و استقبال مردم از این ارز احتمال تحریم شدن آن بسیار پایین است. شرکت ها و سرمایه گذاران بزرگی به سرمایه گذاری در بازار بیت کوین و دیگر رمز ارزها روی آورده اند. اکنون دیگر برای تحریم این ارز دیر شده است. تحریم بیت کوین به معنای تحریم اینترنت است. تحریم اینترنت بخش بزرگی از اقتصاد جهان را فلج خواهد کرد. به همین دلیل احتمال تحریم این ارز بسیار پایین است. این روزها بیت کوین دیگران ارز ناشناس و کم ارزش سال ۲۰۰۹ نیست. امروز بیت کوین بهترین دارایی برای سرمایه گذاری است. با خرید بیت کوین در رمزارز مارکت آینده خود را تضمین کنید.

کارمزد انتخابی

هیچ کارمزدی معینی برای دریافت بیت کوین در نظر گرفته نشده است. بسیاری از والت ها یا کیف پول های بیت کوین به شما اجازه می دهندکه کارمزد مورد نظر خود را تعیین کنید. هر اندازه کارمزد بالاتر باشد، سرعت تایید تراکنش بالاتر خواهد بود. کارمزدها ارتباطی به مبلغ واریزی ندارند. بنابراین ممکن است کارمزد ارسال ۱۰۰هزار بیت کوین با کارمزد ارسال یک بیت کوین برابر باشد. کارمزد انجام تراکنش های بیت کوین از تراکنش هایی که در پی پل و یا سیستم بانکی انجام می شود به مراتب کمتر است.

برتری بیت کوین بر طلا

همزمان با نزدیک شدن قیمت بیت کوین به ۵۹ هزار دلار ارزش نسبی این ارز در مقایسه با طلا نیز در حال افزایش است. به نظر می رسد که ارزش بیت کوین در مقایسه با طلا به بالاترین حد خود رسیده است. اگر بخواهیم قیمت بیت کوین را با طلا ارزیابی کنیم باید بگویم که قیمت بیت کوین روز سه شنبه به ۳۴.۹۴ اونس طلا رسید. در تاریخ ۱۵ مارس زمانی که قیمت بیت کوین از ۶۱ هزار دلار عبور کرد مقایسه قیمت بیت کوین و طلا به ۳۵.۳۵ اونس رسیده بود.

ارزش نسبی بیت کوین در مقایسه با طلا در سه ماه گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته است. ارزش این رمز ارز از اکتبر سال ۲۰۲۰ و در مقایسه با طلا هفت برابر شده است.

 کاهش قیمت طلا

قیمت قراردادهای آتی بازار طلا روز سه شنبه در بازارهای نیویورک به ازای هر شمش از هزار و ۷۰۰ دلار نیز کاهش پیدا کرد. قیمت طلا با رسیدن به ۱۶۷۶.۵۰ دلار پایین ترین قیمت در سه هفته گذشته را به ثبت رساند. طلا در آگوست سال ۲۰۲۰ به ۲۰۵۰ دلار رسیده بود. از آن زمان قیمت این دارایی ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است. سال ۲۰۲۰ سال بسیار درخشانی برای طلا بود. سال گذشته این فلز زرد رنگ در تمام بازارهای بزرگ جهان بالاترین رکورد خود را ثبت کرد. این دارایی سال ۲۰۲۰ را با ۲۲ درصد سود به پایان رساند. در حالی که میزان سود سالانه ناشی از سرمایه گذاری در بیت کوین برابر وار ۲۶۵ درصد بوده است. این خود نشانه دیگری از برتری بیت کوین بر طلاست. 

با وجود خبر انتشار بسته حمایتی ۱.۹ میلیارد دلاری ترس ناشی از تورم در سرمایه گذاران مشاهده می شود. از نظر تئوری در چنین شرایطی دارایی هایی مانند طلا و بیت کوین باید عملکرد خوبی را از خود نشان دهند. چرا که سرمایه گذاران به دنبال یک دارایی امن برای حفظ ارزش سرمایه خود هستند. با این وجود با انتشار بسته حمایتی جدید بسیاری از سرمایه گذاران زرق و برق و بازار طلا را رها کرده و به بازار رمز از روی آورده اند.

بسیاری از تحلیلگران بازار حتی تحلیلگران ای که همواره از طلاق پشتیبانی کردند باور دارند که طلاق بازی را به بیت کوین واگذار کرده است. است اکنون بیت کوین دارای امنی برای ذخیره ارزش است. مایک مک گلون (Mike McGlone) تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ اوایل این ماه با انتشار توئیتی اعلام کرد:

« طلا همواره در صنعت جواهرسازی و کلکسیون های سکه حضور خواهد داشت، اما معیارها و شاخص های موجود نشان می دهند که بیت کوین با ریتمی سریع جایگاه این فلز گرانبها به عنوان محلی برای ذخیره ارزش را در پورتفولیوی سرمایه گذاران به خود اختصاص می دهد.»

حتی سازمان JpMorgan که همواره یکی از منتقدان بزرگ بازار بیت کوین بوده است نیز مدعی شده است این ارز دیجیتال سهم بسیار زیادی از بازار طلا را به کام خود کشیده است. استراتژیست این شرکت در گزارشی که در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ منتشر شد به این نکته اشاره کرد. « پذیرش بیت کوین از سوی موسسات سرمایه گذاری تازه آغاز شده است. در حالی که پذیرش طلا در نزد موسسات سرمایه گذاری سابقه درازمدتی دارد. اگر این رمز ارز در درازمدت افق های درخشانی را به تصویر بکشد، شاهد کاهش شدید قیمت طلا در سال های آینده خواهیم بود». برتری بیت کوین بر طلا برای قدرت های حاضر در بازار آشکار است.

بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال روایت خود را با قدرت تمام پس از هاوینگ ادامه می دهد. این رویداد تاریخی آخرین بار در ماه می سال ۲۰۲۰ روی داد. و به دنبال آن تعداد بیت کوین هایی که وارد چرخه می شوند کاهش پیدا کرد. 

با نگاهی به گذشته بیتکوین و فراز و نشیب هایی این ارز متوجه برتری بیت کوین بر طلا می شویم. طلا سالیان سال به عنوان ذخیره امن و جایگاهی برای حفظ ارزش توجه سرمایه گذاران و موسسات مالی بزرگ جهان را به خود جلب کرده بود. اما با روی کار آمدن بیت کوین و عملکرد بی نظیر این ارز در سال گذشته، بسیاری از هواداران طلا، این فلز گرانبها را رها و به بازار بیت کوین روی آورده اند. 

 افزایش پذیرش بیت کوین و افزایش سرمایه ورودی به این بازار در ادامه منجر به افزایش قیمت این ارز خواهد شد. روزبه روز بر تعداد هواداران بازار بیت کوین افزوده می شود. اگر دورنمای درخشان بیت کوین را به وضوح مشاهده می کنید، پیش از این غفلت نکنید. تنها با خرید بخش بسیار کوچکی از بیت کوین، ثروتمند شدن با بیت کوین را تجربه خواهید کرد

امنیت و کنترل

کاربران بیت کوین کنترل کامل شبکه را بر عهده دارند. هیچ کس نمی تواند کاربری را مجبور به انجام کاری کند. پرداخت های بیت کوین بدون نیاز به اطلاعات شخصی افراد انجام می شوند. این امر می تواند تا حد زیادی امنیت هویت افراد را تامین کند.

شفافیت و بی طرف بودن

تمام اطلاعات مربوط به تعداد بیت کوین های باقی مانده در شبکه در دسترس شماست. هیچ فرد یا سازمانی نمی تواند بیت کوین را دستکاری کند. چرا که بیت کوین با رمزنگاری ایجاد شده است. به این ترتیب هسته مرکزی بیت کوین به دلیل بی طرف بودن، شفافیت و قابل پیش بینی بودن بسیار مورد اعتماد است.

آینده بیت کوین

استخراج بیت کوین رایگان با گوشی

به صورت کلی این کار غیر ممکن نیست ولی به صرفه نیست اگر میخواهید اطلاعات دقیق تر و بهتری به دست بیاورید خواندن مقاله بدست آوردن بیت کوین رایگان با گوشی را به شما پیشنهاد میکنیم.

پذیرش بیت کوین در فروشگاه ها

تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۱ به‌عنوان روزی یاد می‌شود که بیت کوین برای اولین بار به‌عنوان یک پول قانونی در هر کشوری، پذیرفته شد.

از آنجایی که بیت کوین به یک روش پرداخت تبدیل شده است، شما می‌توانید از آن استفاده کنید تا همبرگر مورد علاقه خود را در مک دونالد (McDonald) حساب کنید. شرکت فوربز (Forbes) تایید کرد که مک دونالد شروع به پذیرش ارز بیت کوین در ال سالوادور کرده است.

اوپن نود (OpenNode) نیز یک پردازنده پرداخت‌های بیت کوین در کالیفرنیاست. این پردازنده نیز اعلام کرده است که با مک دونالد شریک شده است تا پذیرش پرداخت‌های بیت کوین را برای مک دونالد، امکان‌پذیر سازد.

«آرون ون ویردوم» نیز از ابتدا به پذیرش بیت کوین به‌عنوان یک روش پرداختی، باور داشت. وی نیز یک روزنامه‌نگار مجله بیت کوین است که انتظار نداشت زیرساخت پرداخت بیت کوین از روز اول در دسترس نباشد. او در توییتر خود نوشت:

«همینطور به یک رستوران مک دونالد در سن سالوادور رفتم تا ببینم که می‌توانم صبحانه خود را با بیت کوین حساب کنم. راستش را بخواهید کاملا منتظر بودم که جواب منفی بگیرم. در کمال تعجب، آنها یک تیکت با کد QR چاپ کردند که مرا به یک صفحه وب با صورت حساب سریع بردند. حالا من درحال لذت بردن از صبحانه سنتی خود هستم.»

پیتزا هات (Pizza Hut) در ال سالوادور نیز همچون مک دونالد، شروع به پذیرش بیت کوین کرده است. رئیس این پیتزا فروشی «نایب بوکله» پستی را در توییتر منتشر کرد و پرسید: «چه کسی پیتزا هات می‌خواهد؟» لینک این پست:‌ https://twitter.com/nayibbukele/status/143526933969181492

مشتریان استارباکس (Starbucks) نیز مشابه همین داستان را گزارش کرده‌اند که این برند نیز بیت کوین را به‌عنوان روشی برای پرداخت می‌پذیرد. «ماریو آگوئیلوز» مدیر ارشد فروش نیز توییت کرد:

«این برای تمام منتقدانی است که می‌گفتند که هرگز از بیت کوین نمی‌توان برای خرید یک قهوه استفاده کرد. حالا من با بیت کوین، قهوه خود را در استارباکس در ال سالوادور حساب کردم.»

هدف فعلی بیت کوین برای آینده

 بیت کوین هر روز توجه افراد بیشتری را به خود جلب می کند. تقاضا برای خرید بیت کوین رو به افزایش است. این احتمال وجود دارد که با افزایش تقاضا برای خرید این ارز و با توجه به ظرفیت محدود این شبکه، بیت کوین تا قیمت ۴۰۰ هزار دلار نیز افزایش قیمت داشته باشد.

 در کنار رشد روز افزون بیت کوین و افزایش علاقه مردم به استفاده از این ارز، دیگر آلت کوین ها نیز ارزش بیشتری پیدا می کنند. به این ترتیب درآینده ای نه چندان دور باید شاهد سلطه رمزارزها بر جهان اقتصادی باشید. این ارز شیوه تعامل مردم با سیستم مالی را تغییر می دهد.

 اگر اخبار این ارز را دنبال کرده باشید، به خوبی می دانید که این ارز روند خوبی را در سال های گذشته طی کرده است. موسسات سرمایه گذاری، شرکت های بزرگی مانند پی پل به این بازار پیوسته اند. دولت های متوجه فرصت های موجود در این ارز شده است. بنابراین در آینده روزگار بیت کوین متفاوت خواهد بود.

این روزها در پاسخ به سوال آیا بیت کوین قانونی است باید بگوییم که هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش بیت کوین وجود ندارد. اما هر کشوری قوانین متفاوتی را در برخورد با بیت کوین وضع کرده است. ایران از آن دسته از کشور هایی است که اجازه خرید و فروش و استخراج این رمزارز را صادر کرده است. البته سکه های استخراجی باید به بانک مرکزی (سامانه نیما ) فروخته شوند. از سوی ، دیگر رمزارزها نیز در صرافی های مجازی ، خرید و فروش بیت کوین را انجام می دهند.

آینده روزهای متفاوتی را برای بیت کوین و هواداران آن به همراه دارد. به زودی تمام کسانی که روزگاری با این ارز مخالف بوده اند نیز به این ارز روی می آوردند. سرعت انجام تراکنش ها پایین است. اما این مسئله از علاقه کاربران کم نکرده است. شاید در آینده اقداماتی درباره افزایش ظرفیت هر بلاک و تسریع انجام تراکنش ها نیز انجام شود.

داستان های جذاب بیت کوین

اعتیاد به معاملات بیت کوین

اعتیاد به معامله بیت کوین یکی از اتفاقات شایع دنیای ارزهای دیجیتال است. اخیرا گزارش جالبی از یکی از افرادی که به این کار اعتیاد دارد، منتشر شد. او قصد داشت که با معامله بیت کوین، میلیونر شود اما… با ما همراه باشید تا این خبر را بررسی کنیم.

همان طور که بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدرها هم می‌توانند به شما بگویند، معامله ارزهای دیجیتال شاید طاقت‌فرسا باشد و گاها می‌تواند به سلامت شما نیز آسیب بزند. برخی ممکن است حتی به این فعالیت احساس اعتیاد داشته و برای فرار از وسواس معامله خود، نیازمند توان‌بخشی دوباره باشند.

رسانه Business Insider گزارشی را از بیماری ناشناس در بیمارستان Castle Craig اسکاتلند منتشر می‌کند. این بیمار تمایل داشت که هویت وی محرمانه باشد تا از قضاوت‌های جامعه دور بماند. این رسانه همچنین ادعا داشت که آن‌ها با اجازه منبع، داستان را با کارکنان بیمارستان نیز تطبیق داده و تأیید کرده بودند تا بدین ترتیب از صحت آن اطمینان حاصل کنند.

بنا به گفته این بیمار، او از زمان نوجوانی همیشه شخصیت اعتیادآور داشته است. او ابتدا با مواد مخدر و الکل شروع کرد و حتی به‌خاطر داشتن مواد مخدر دستگیر هم شد. پس از دستگیری، او سرانجام تصمیم می‌گیرد که در سن ۲۲ سالگی به مرکز توان‌بخشی برود. او در آن زمان هیچ نمی‌دانست که درگیر اعتیاد به معامله بیت کوین خواهد شد.

پس از دوره توان‌بخشی، او زندگی خود را از سر گرفت. حتی تصمیم داشت که شغلی خوب و حرفه‌ای امیدوارکننده هم پیدا کند. این بیمار به Business Insider گفت: «من موفق شدم که در سن ۳۰ سالگی، شغل خوبی پیدا کنم. من در تجارت حفاری تونل، سالانه ۹۰,۰۰۰ پوند درآمد داشتم.»

با وجود این، حتی با اینکه زندگی وی «جریان داشت»،‌ او در نهایت از شخصیت اعتیادآور خود رنج می‌برد. هم‌زمان با تمام این‌ها، او معامله در بازار سهام را آغاز کرد.

اعتیاد به معاملات؛ از شایع‌ترین مشکلات

در سال ۲۰۱۵، این بیمار ارزهای دیجیتال را پیدا کرد. او در ابتدا از بیت کوین برای خرید مواد از دارک وب (Dark Web) استفاده می‌کرد و همچنان به معامله سهام هم می‌پرداخت. سپس او شروع به بالا بردن وسواس خود با الگوهای نموداری بیت کوین کرد. سرانجام هم این وسواس منجر به آن شد که ارزهای دیجیتال بیشتر و بیشتری را معامله کند؛ درست مانند اعتیاد به معامله بیت کوین بود.

«من اولین باری را که چشمم به یک نمودار بیت کوین خورد، به یاد می‌آورم؛ ارزهای دیجیتال، عالی بودند. این ارزها شبیه به نمودارهای نزدک یا سهامی همچون شرکت اپل به‌نظر می‌رسیدند. آن نمودار، رشد بیت کوین را نشان می‌داد و منحنی جالبی را به وجود آورده بود. این منحنی زیبا بود و فراز و نشیب‌هایی داشت که من را وادار به پرستش خود کرد.»

این سرمایه‌گذار با گذر زمان، هیچ کاری به‌جز معامله کردن انجام نمی‌داد. او تا ۸ ساعت در روز را صرف معامله، مصرف مواد مخدر و تماشای نمودارها می‌کرد. به گفته او، هر ۸، ۹ ساعت، او تقریبا ۱۰۰ معامله را انجام می‌داد، ۱,۰۰۰ پوند را می‌باخت و ۵,۰۰۰ پوند را به‌دست می‌آورد.

«پس از مدتی، دیگر اهمیت نمی‌دادم که دارم پول می‌برم یا می‌بازم. تنها چیزی که می‌خواستم، دنبال کردن نمودارها بود.» من می‌خواستم میلیونر بشوم، اما همه چیز را از دست دادم؛ این بیمار همچنین گفت که هدف اصلی او میلیونر شدن بود، اما طولی نکشید که این رویا کاملا از او فاصله گرفت.

«سرانجام، من همه چیز را باختم. من باور داشتم که هوش، فرصت و قدرت معامله کردن را تا زمانی که میلیونر بشوم، دارم. معامله مانند سوار شدن بر یک چرخ و فلک بود. من فراز و نشیب‌هایی داشتم، اما با هر افت، من بیشتر و بیشتر سقوط می‌کرد.»

پایان تلخ داستان اعتیاد به معامله

در سال ۲۰۱۴ او به‌دلیل اعتیاد به معامله بیت کوین، کاملا در قرض و بدهی گرفتار شد. در همان سال بود که تشخیص دادند وی به بیماری اوتیسم و مشکلات اعتیاد مبتلاست. این درست زمانی بود که او کار خود را از دست داد. در سال ۲۰۱۹ نیز او سرانجام ورشکستگی خود را اعلام کرد.

«من در عرض پنج سال، هر چیزی را که به سختی به‌دست آورده بودم، باختم. من صداقت، اعتماد و پول خود را از دست دادم.» این وضعیت به مرحله بحرانی خود رسید و این تریدر شروع به فکر درباره خودکشی کرد.

«من جدا به خودکشی فکر می‌کردم، اما یکی از نزدیکانم حامی من بود تا به بیمارستان Castle Craig بروم و اعتراف کنم. این بیمارستان تنها کلینیک توان‌بخشی است که اعتیاد به معامله ارزهای دیجیتال را درمان می‌کند.»

در برخی از موارد، اعتیاد به معامله ارزهای دیجیتال درست شبیه به عادت قماربازی است. این عمل، پر از احساس رضایت‌بخشی و خوشحالی بعد از برد و افسردگی و ناامیدی بعد از باخت است. بسیار حائز اهمیت است که مخصوصا در معاملات کوتاه‌مدت، روح و روان درست و محکمی داشته باشید برای آنکه تریدر شوید.

بیمار اعتیاد به معامله بیت کوین، صحبت‌های خود را بدین شکل به پایان می‌رساند: «اگر شما هم شبیه من هستید و با ریسک‌های بالای بازاری پر از ترس، ابهام، ناامنی و تردید درباره معاملات خود قمار می‌کنید، باید مراقب باشید. من به شما پیشنهاد می‌کنم که فورا دست نگه دارید. بهتر است ارزش خود را بفهمید به‌جای آنکه مدام دنبال میلیون‌ها پول باشید. کمک بگیرید، با افراد دیگری صحبت کنید و از این بازی خارج شوید.»

همان طور که پیش‌تر هم دیده‌ایم، استرس و اضطراب از مشکلاتی به‌شمار می‌روند که بسیاری از تریدرها را همراهی کرده و به بسیاری دیگر از آن‌ها، آسیب می‌زنند. کار اساسی که باید انجام دهیم آن است که تریدهای خود را برنامه‌ریزی کنیم، استراتژی خروجی پیش از ورود به هر تریدی داشته باشیم، ریسک‌ها را مدیریت کنیم و از همه مهم‌تر، همیشه قبل از هرچیز از سلامت خود مراقبت کنیم.

چند نفر در دنیا بیت کوین دارند؟

نمی شود گفت چند نفر در دنیا بیت کوین دارند چرا که ممکن است یک نفر چندین آدرس بیت کویین داشته باشد ولی اوج آدرس‌های بیت کوین به ۳ میلیون رسیده.

اوج آدرس‌های بیت کوین (BTC) حالا جنجال جدیدی به پا کرده است. در حال حاضر، آدرس‌هایی که از ۰.۱ بیت کوین برخوردارند، به اوج و رکورد جدیدی رسیدند و از از مرز ۳ میلیون عبور کردند.

اوج آدرس‌های بیت کوین

پذیرش ارزهای دیجیتال در همین هفته، رشد باورنکردنی و چشم‌گیری داشته است. تا پیش از این، شاهد افتی در قیمت ارزهای دیجیتال بودیم. این افت قیمتی نیز در نتیجه اعلام جنگ رئیس جمهور روسیه، «ولادیمیر پوتین» در اوکراین رخ داده بود.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال نیز در این بین از تأثیرات منفی جنگ، بهره بردند. آن‌ها در حین افت قیمتی که در نتیجه جنگ به وجود آمده بود، ارزهای دیجیتال بیشتری را خریداری و به دارایی‌های خود اضافه کردند.

اطلاعات تازه‌ای از پلتفرم داده درون‌زنجیره‌ای ارزهای دیجیتالی به نام Glassnode نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های بیت کوینی که حداقل ۰.۱ بیت کوین (BTC) دارند نیز افزایش یافته است. تعداد این آدرس‌ها تا حدی بیشتر شد که اوج و رکورد جدیدی را رقم زد.

به گفته Glassnode درباره اوج آدرس‌های بیت کوین، تعداد آدرس‌های ارز دیجیتالی که از ۰.۱ بیت کوین دارند، اخیرا به نقطه جدید ۳,۳۳۹,۳۹۵ آدرس رسید. Glassnode پیش‌تر همین امروز در یک توئیت نوشت: «تعداد آدرس‌های بیت کوینی که بالاتر از ۰.۱ کوین را در خود دارند، به اوج ۳,۳۳۹,۳۹۵ رسید.»

اما افزایش تعداد آدرس‌هایی که دارای حداقل ۰.۱ بیت کوین هستند، تعداد افرادی که در حال حاضر بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا را دارند، منعکس نمی‌کند. با وجود این، همین پیشرفت نشان می‌دهد که پذیرش بیت کوین در حال رشد سریعی است.

جمع‌آوری و احتکار بیت کوین در طی افت قیمت

بسیاری از تریدرها، افت قیمتی بیت کوین را فرصتی برای تقویت جایگاه خود در این سطح از دارایی‌ها دیدند. این نکته را می‌توان از آنجایی فهمید که بیشتر تردیرها وارد فاز احتکار بیت کوین شده‌اند. همین امر هم البته موجب اوج آدرس‌های بیت کوین شد.

بنا بر گزارشات، بیت کوین تنها ارز دیجیتالی نبود که در طی ۲۴ ساعت اخیر، افزایش قیمت قابل‌ملاحظه‌ای را از خود به ثبت رساند. ارزهای دیجیتال دیگری همچون اتریوم (ETH)، سولانا (SOL)، ریپل (XRP) و کاردانو (ADA) نیز افزایش زیادی پیدا کردند.

 کلام آخر

 بیت کوین با هدف بسیار ارزنده ای فعالیت خود را آغاز کرد. هدف این ارز افزایش دسترسی مردم به یک نظام مالی بود. هنوز زمان زیادی از راه اندازی این ارز نگذشته است و مسیر زیادی پیش روی بیت کوین است. اما بیت کوین توانسته توجه مردم بیشتری را به خود جلب کند. این روزها بسیاری از مردمی که تاکنون از هیچ گونه خدمات بانکی بهره مند نبوده اند، با استفاده از بیت کوین نیازهای خود را برطرف کرده اند.

اگر به این تکنولوژی ایمان دارید، قبل از هر کاری آن را بشناسید. باید ساز و کار این ارز را درک کنید. در غیر این صورت تمام تعریف هایی که می شنوید، آواز دهلی است که از دور به گوش می رسد. اطلاعات خود درباره این ارز افزایش دهید. به مطالعه ادامه دهید و پدیده قرن بیست و یکم را با جان و دل بشناسید. بیت کوین تنها یک ارز نیست. این رمزارز یک انقلاب است که تعریف پول را برای همیشه تغییر خواهد داد.

جهت نگهداری بیت کوین به مقاله بهترین کیف پول نگهداری ارز دیجیتال مراجعه فرمایید ولی به صورت کلی روش نگهداری آن به دو صورت کیف پول سخت افزاری (یا والت سرد یا Cold Wallet ) و یا نرم افزاری می باشد بهترین روش نگهداری آن مدل سخت افزاری ایست که لیستی از انواع مدل سخت افزاری آن رو در ذیل میتوانید ببنید.

کیف پول‌های زیر در حال حاضر بهترین گزینه‌های موجود برای ذخیره بیت کوین هستند:

  • کیف پول نرم‌افزاری Trust Wallet (موبایل)
  • کیف پول سخت‌افزاری Ledger
  • کیف پول سخت‌افزاری Trezor
  • کیف پول نرم‌افزاری Mycelium (موبایل)
  • کیف پول نرم‌افزاری BlueWallet (موبایل)
  • کیف پول نرم‌افزاری Electrum (دسکتاپ و موبایل)
  • کیف پول نرم‌افزاری Exodus (دسکتاپ و موبایل)
  • کیف پول نرم‌افزاری Bitcoin Wallet (موبایل)
  • کیف پول نرم‌افزاری Blockchain.com (تحت وب)
  • کیف پول‌ کاغذی بیت کوین با وب‌سایت Bitaddress.org (ذخیره‌سازی سرد)

و اما در آخر

خودم دوستانی دارم که زمانی که بیت کوین ۱ دلار بوده اقدام به خریدش کردن ولی هیچ کدام از آنها الان آن بیت کوین ها را ندارند ، چرا چون خیلی هاشون وقتی قیمتش به ۰.۳ دلار رسید از ترس ضرر نکردن بیشتر آنها فروختند یعنی حدود ۷۰ درصد ضرر کردن ، یا وقتی بیت کوین به حدود ۳ دلار رسید به خیال اینکه به سود رویایی ایشون رسیدن آن را فروختند.

خب چی شد؟ هر دو ضرر کردن ! چون الان قیمت بیت کوین حدود ۲۰۰۰۰ دلار است ، نوسانات بیت کوین جدی ایست و سابقه ۹۹ درصد سقوط را هم داشته ! صبوری در نگهداری ، نگهداری امن اون به وسیله کیف ها مطمعن به نظرم راز مهمی ایست که باید در مورد بیت کوین بدانید.

نمونه واضح آن ، احتمالا در مورد پیتزا بیت کوین چیزی های شنیدین ، شخصی در سال ۲۰۱۰ یا همون ۱۳۸۹ شمسی ۱۰۰۰۰ بیت میده در قبالش دو عدد پیزا میخره ! که ارزش روزش حدود ۴۲ دلار بوده در حالی که ارزش ۲ تا پیتزا بیش از ۶۰ دلار بوده ، که خودش داستان مفصلی داره .به هر حال امروز بعد ۱۲ سال   آن مقدار بیت کوین ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. ارزش ریالی بیت کوین آن حدود ۶ هزار میلیارد تومان میشود ! بعله ۶ هزار میلیارد تومان ! فکر میکنید  برای فروشنده  چه اتفاقی افتاد ، کسی که صاحب آن ۱۰۰۰۰ بیت کوین بود چند ماه بعد تمام آنها را به کمتر از ۲۰ برابر قیمت خریدش یعنی در حدود ۷۰۰ دلار فروخت !

صبوری و کسب دانش در مورد ارزهای دیجیتال راز موفقیت در این عرصه است.

در صورت نیاز به دانلود نسخه پی دی اف روی لینک بیت کوین چیست PDF کلیک نمایید.

به روز رسانی

در ۲۴ ساعت گذشته چقدر بیت کوین معامله شد؟

و یا اینکه بیشترین معاملات بیت کوین در کدام صرافی بوده در تصویر زیر شما میتوانید مطالب جالبی را ببنید

مثلا۲۴H Volume به معنی حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته

چطور زمان مناسب خرید و یا فروش بیت کوین را تشخیص دهیم

دو روش کلی برای تشخصی زمان مناسب خرید و فروش وجود دارد

تکنیکال

در این روش با توجه به دانش شما و تحلیل بر روی نمودار انجام میشود ولی نمایشگر زیر تا حدود زیادی میتواند نشان دهد خریداران و فروشندگاه در چه وضعی هستند.

لطفا نظرات خود را در مورد کامل تر شدن این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

بیت کوین
Comments (5)
Add Comment
  • الهام عبدی

    ممنون از مقاله جالبتون ، من میتونم مثلا یک مقدار کم ، منظورم کمتر از یک بیت کوین هست بخرم یا حتما باید مقدار خرید فیکس باشه مثلا ۳ تا بیت کوین … نمیدونم تونستم منظورم رو بفمون مثلا میتونم به اندازه ۱۰۰ هزار تومان بیت کوین بخرم ؟

    • Admin

      بله شما میتونین به مقادیر کم هم اقدام به خرید کنید مثلا ۰.۰۰۱ بیت کوین

  • رضوانیان

    درسته میگن بیت کوین مال ایلان ماسکه ؟

    • Admin

      لطفا مطلب ساتوشی ناکاماتو رو مطالعه بفرمایید ، به صورت کلی خیر ، ساتوشی اولین طراح بیت کوین بوده که هرگز هویت واقعیش اعلام نشده و دلایل اون مفصل در مقالات توضیح داده شده، اما ایلان ماسک از علاقه مندان به کریپتو کارنسی هست .

  • شبنم اسدی

    سلام ممنون از مقاله خوبتون میخواستم بدونم آیا بیت کوین تقبلی هم داریم ؟ ممنون میشم توضیح بدین