بلاکچین Aeternity چیست و چگونه کار می‌کند؟ همه چیز درباره آن

دنیای وسیع رمزارزها هرروزه شاهد تکنولوژی‌های جدیدی است که شرکت‌های مختلف برای جذب افراد به خود، ارائه می‌دهند. هرکدام از این خدمات، علاوه بر جذب کاربران، ویژگی‌های بی‌نظیری نیز به همراه دارند که شناخت این ویژگی‌ها به افراد، گزینه‌های بسیاری برای انتخاب بهتر و مطمئن‌تر خواهد داد. در این مقاله به بررسی یکی از این فناوری‌های کاربردی به نام بلاکچین Aeternity خواهیم پرداخت و ویژگی‌ها و جزییات آن را بیان می‌کنیم.

بلاکچین Aeternity چیست؟

Aeternity یا AX بستری برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) است. هدف مهم بلاکچین Aeternity این است که از آن به عنوان راه حلی که بتواند در قراردادهای هوشمند با استفاده از Oracles اعمال شود، استفاده کرد. Oracles ارتباط داده‌های خارج از بلاکچین را با داده‌های درون بلاکچین فراهم می‌کند. با استفاده از این برنامه، داده‌های دنیای واقعی را می‌توان بازیابی و در قراردادهای هوشمند اعمال کرد.

Aeternity همچنین راه حل‌هایی را ارائه می‌دهد که بسیاری از بلاکچین‌های دیگر در حال دست و پنجه نرم کردن برای رسیدن به آن‌ها هستند. یکی از این مشکلات شناخته شده برای بلاکچین‌ها، مسئله‌ی مقیاس پذیری است. این مسئله، نه تنها برای بلاکچین‌های عمومی محدودیت ایجاد می‌کند، بلکه برای قراردادهای هوشمند و dApps نیز ایجاد محدودیت می‌کند.

Aeternity ICO (پیشنهاد و عرضه اولیه سکه)

Aeternity’s ICO بر روی بلاکچین اتریوم بارگذاری شد و آن را به یک توکن ERC-20 تبدیل کرد. عرضه اولیه سکه، دلیل اصلی برای جمع آوری سرمایه برای پروژه بود، بلاکچین Aeternity تقریباً ۲۵ میلیون دلار پول در عرضه اولیه سکه Aeternity  جمع‌آوری کرد. عرضه اولیه سکه Aeternity  در ۲۵ مه ۲۰۱۷ انجام شد و پس از دو هفته در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۷ پایان یافت. نام این پروژه Aeternity و توکن آن AE است. تیم عرضه اولیه سکه Aeternity ، قادر به جمع آوری ۱۲۱،۲۱۲ سکه اتریوم و ۳۲۴ بیت کوین شدند. این یک عرضه اولیه سکه، بسیار موفق در زمان خود بود. توکن AE به عنوان توکن مبتنی بر ERC20 ساخته شد اما در سال ۲۰۱۹ به بلاکچین Aeternity منتقل شد.

توکن AE توسط عرضه اولیه سکه خالص Aeternity به وجود آمد. در بلاکچینAeternity ، توکن  AE برای پرداخت هزینه‌های معامله در شبکه و تسویه حساب کلیه قراردادهای این بلاکچین استفاده می‌شود و این دقیقا مانند بلاکچین اتریوم است، در این بلاکچین نیز از سکه اتریوم برای تمام معاملات بلاکچین استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند توکن‌های AE را از صرافی‌های Huobi global ، Gate.io و BKEX خریداری کنند. بهترین کیف پول‌ها برای توکن‌های AE، Trust wallet، Atomic wallet و Base æpp است. Base æpp کیف پول مخصوص بلاکچین Aternity است.

مشکلاتی که بلاکچین Aeternity سعی در حل آن‌ها دارد

بلاکچین Aeternity قصد دارد که اندازه (سایز) معاملات را به حداقل برساند (داده‌های اضافی را حذف کند). این بلاکچین قصد دارد این کار را با ذخیره کردن تمام اطلاعات معاملات در یک زنجیره جانبی یکپارچه که در آن اطلاعات کوچک اما مهم، در زنجیره اصلی نگهداری می‌شوند، انجام دهد. Aeternity این اطمینان را می‌دهد که داده‌ها را در معاملات درون زنجیره‌ای (on-chain) به حداقل می‌رساند و این امر فضای بیشتری را آزاد می‌کند.

بلاکچین Aeternity قصد دارد فرآیند توافق و رضایت عمومی را توسعه دهد تا دارندگان Aeternity بتوانند با رأی مثبت یا منفی به سیستم رای دهند و در این پلتفرم تاثیرگذار باشند. این رأی‌گیری در هنگام اتفاقات و تغییرات شبکه یا تصمیمات مهم در تالار گفتگو صورت خواهد گرفت. Aeternity قصد دارد مشکل توافق عمومی را در مقابل بلاکچین‌های دیگر مانند بیت کوین که از الگوریتم‌های Proof of work استفاده می‌کنند، حل کند. چنین سکه‌هایی که با الگوریتم  Proof of work کار می‌کنند، معمولاً وقتی به طور کنترل شده به سمت افرادی می‌روند که بیشترین پول یا تجهیزات استخراج را دارند، با مشکل روبرو می‌شوند. در این حالت غرامت کاربرانی که منابع بالایی دارند به وسیله‌ی کسانی که تجهیزات استخراج کمتری دارند، پرداخت می‌شود. در این شرایط، Aeternity یک سیستم ترکیبی از Proof-of-Work و Proof-of-Stake را پیشنهاد می‌دهد، به این امید که این دو روش توافق عمومی بتوانند برای همه‌ی افراد ایجاد ارزش کنند.

به گفته تیم بلاکچین Aeternity، روش سازماندهی سرمایه‌گذاری جمعی می‌تواند با “قراردادهای اطمینان غالب” که به وسیله‌ی این تیم ارائه می‌شود، امنیت و شفافیت بیشتری داشته باشد. این قراردادها، قراردادهای هوشمندی هستند که در جمع‌آوری سرمایه برای پروژه‌های تجاری استفاده می‌شوند. در این قراردادها، پول‌های موجود در صندوق‌های crow قفل می‌شوند و می‌توانند در صندوق‌های مختلف تقسیم شوند تا از سرمایه‌گذاران متقاضی بازگشت سرمایه (ROI) پشتیبان‌گیری کنند.

تیم‌های عرضه اولیه سکه می‌توانند نقاط عطف مشخصی را قبل از انجام سرمایه‌گذاری جمعی در قراردادهای هوشمند تعیین کنند و هنگامی که سرمایه‌گذاری جمعی به اهداف تعیین شده خود برسد، قرارداد هوشمند به طور خودکار پول را به جزئیات خاص برنامه ریزی شده در قرارداد هوشمند اختصاص می‌دهد. علاوه بر تعیین قوانین در قراردادهای هوشمند، چندین روش وجود دارند که با استفاده از سیستم اوراکل می‌توانند تکمیل سرمایه‌گذاری جمعی را تأیید کنند. اگر یک اوراکل به این نتیجه برسد که نقطه عطف هنوز بدست نیامده است، سرمایه‌گذاران می‌توانند سرمایه خود را با سود آن پس بگیرند.

کیف پول‌های بلاکچین Aeternity

  • کاربران بلاکچین Aeternity می‌توانند سکه‌های AE را در چندین کیف پول ذخیره کنند. سکه‌های AE توسط کیف پول Trust wallet که یک کیف پول سیار است و توسط صرافی Binance اداره می‌شود، پشتیبانی می‌شود.
  • همچنین atomic wallet که یک کیف پول کاملاً شناخته شده است نیز از سکه‌ی Aeternity پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید سکه‌های AE خود را روی atomic wallet ذخیره کنید.
  • Base æpp Wallet، کیف پول بلاکچین Aeternity در سیستم عامل اندروید است که به دارندگان سکه‌های AE امکان دریافت، سپرده گذاری و ارسال توکن‌های Aeternity را می‌دهد.

سکه Aeternity را از کدام صرافی می‌توان خریداری کرد؟

اگر به بلاکچین Aeternity علاقه‌مند هستید، می‌توانید Aeternity Coin را در صرافی‌های Huobi global ، Gate.io و BKEX خریداری کنید. این صرافی‌ها به شما امکان می‌دهند سکه‌ی Aeternity را با تتر (stable coin برابر با دلار آمریکا) خریداری کنید. اگر قصد دارید سکه‌ی Aeternity را با بیت کوین خریداری کنید، می‌توانید این کار را در صرافی‌های Huobi Global ، Gate.io ، Okex ، Conall و Hitbtc انجام دهید. همچنین برای خریداری سکه‌ی Aeternity با اتریوم، می‌توانید به صرافی‌های MXC ، OKEX ، Gate.io و Bitalong مراجعه کنید.

چگونه می‌توان سکه‌ی Aeternity را خریداری کرد؟

برای خرید سکه‌ی Aeternity، بر اساس نوع سپرده‌ی خود که بر حسب بیت کوین، اتریوم یا تتر است، ابتدا به صرافی مورد علاقه خود بروید. اگر حساب کاربری ندارید باید ابتدا در آن صرافی حساب کاربری ایجاد کنید. اگر دارایی شما بیت کوین است، باید جفت معاملاتی AE / BTC را انتخاب کنید. اگر تتر دارید، جفت AE / USDT و برای اتریوم، جفت معاملاتی AE / USDT را انتخاب کنید. مطالب مرتبط را بخوانید.

سپس به صفحه معاملات صرافی مورد نظر خود بروید. قیمت سکه‌ی AE را که می‌خواهید خریداری کنید، بر حسب AE / USDT وارد کنید. مقدار سکه AE و مقدار AE را که می‌خواهید با قیمت مشخص خریداری کنید وارد کنید و دکمه خرید را فشار دهید. در اینجا صرافی، سفارش شما را به دفتر سفارشات ارسال می‌کند. مقدار مشخص شده‌، درصفحه‌ی سفارشات باز نشان داده می‌شود تا زمانی که سفارش پر شود. وقتی سفارش شما تکمیل شد، شما مالک توکن‌های AE خواهید شد.

چگونه می‌توان توکن Aeternity را برداشت کرد؟

  • برای برداشت توکن Aeternity، به صفحه برداشت رمزارز خود بروید.
  • آدرس برداشت سکه AE خود را وارد کنید.
  • مقدار توکن‌های Aeternity را که می‌خواهید برداشت کنید، وارد کنید.
  • روی گزینه‌ی ارسال کلیک کنید و منتظر بمانید تا برداشت شما پردازش شود.
  • برای تأیید برداشت باید، عملیات برداشت را در ایمیل خود تایید کنید.
  • اگر احراز هویت دو عاملی را فعال کرده باشید، باید کد ۲FA خود را وارد کنید.

پیش بینی قیمت Aeternity

اینفلوئنسرها و تحلیل‌گران رمزارزها، در گذشته پیش‌بینی‌های بسیاری از قیمت سکه Aeternity را در یوتیوب، تلگرام و توییتر انجام دادند. توکن Aeternity (AX) در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد، قیمت سکه AX در زمان عرضه نزدیک به ۰.۴۰ دلار بود. در دسامبر ۲۰۱۷، قیمت AX افزایش چشمگیری داشت و به ۳.۱۰ دلار هم رسید، اما AX ظرفیت بیشتری نیز برای افزایش قیمت داشت. هنگامی که در سال ۲۰۱۸، همه بازارهای رمزارزها با افت شدید روبرو شدند، قیمت Aeternity در بالاترین حد خود قرار گرفت و تقریبا به ۵ دلار رسید. از آن زمان، قیمت سکه Aeternity مدام در حال سقوط بود و سپس در مارس ۲۰۲۰، به ۰.۰۷ دلار رسید. با وجود رشد سالم بازار رمزارزهای پایه پس از مارس ۲۰۲۰، قیمت Aeternity چندانی نکرد و در زمان نوشتن این مقاله با قیمت ۰.۰۸ دلار معامله می‌شد. بیشتر بدانید.

پیش‌بینی قیمت تحلیل‌گران برای Aeternity در سال ۲۰۲۱، ۰.۰۸ و ۰.۱۶ دلار است. همچنین قیمت سکه AX برای سال ۲۰۲۲ در حدود ۰.۱۴ و ۰.۲۲ دلار متغیر پیش‌بینی می‌شود. نظرات تحلیل‌گران حاکی از قیمت ۰.۹۵ دلار برای سال ۲۰۲۵ و بالاتر از آن است. اما این اعداد فقط پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران است و در نهایت هیچ‌کس به طور قطع نمی‌داند قیمت Aeternity تا کجا پیش می‌رود.

نتیجه‌ گیری

بلاکچین Aeternity ورود موفقی به بازار رمزارزها داشت و توانست نظر بسیاری از افراد را با قابلیت‌هایش به خود جلب کند، اما از آنجایی که این بازار، غیرقابل پیش‌بینی است، این سکه نیز همانند بسیاری سکه دیگر، دوران اوج خود را به سرعت سپری کرد و وارد دوران افول خود شد. البته اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد اصلا مشخص نیست و همیشه باید قبل از سرمایه‌گذاری در رمزارزهای پایه، تحقیقات خود را انجام دهید و اگر قصد دارید در Aeternity سرمایه‌گذاری کنید، فقط آنچه را که توانایی از دست دادن آن را دارید سرمایه‌گذاری کنید.