اتر چیست؟ پاسخ کامل و همه نکاتی که باید بدانید

اتر چیست؟ اتر یا که بعضا اتریوم نیز گویند ارز دیجیتالی است که برای استفاده از شبکه اتریوم و محصولات آن نیاز دارید. قبلا در مقاله “اتریوم و چطور کار ‌می‌کند” در این باره بیشتر توضیح دادیم.و قیمت لحظه ای اتر و کلی توضیحات کامل آن را در آن مقاله میتوانید ببینید.

برای این که بدانید “اتر چیست؟” به خواندن این مقاله ادامه دهید.

اتر چطور کار ‌می‌کند؟

به طور خلاصه، برنامه نویسان برای ساخت اپلیکیشن و قرارداد‌های هوشمند در پلتفرم (بلاک چین) اتریوم و کاربران برای به اجرا درآوردن این اپلیکیشن‌ها ‌‌یا قرارداد‌ها باید هزینه این کار را با استفاده از اتر به شبکه بپردازند.  این هزینه به این بستگی دارند که فعالیت در حال انجام به چه مقدار قدرت محاسباتی، که معمولا “گاز” نامیده ‌می‌شود، نیاز داشته باشد.

در نتیجه، هدف اصلی اتر استفاده از آن درون شبکه اتریوم است. اما در صورتی که ‌‌یک فروشنده مایل به پذیریش اتر باشد،  ‌می‌توانید از آن برای خرید کالا و خدمات نیز استفاده کنید. داستان اتر همزمان با شروع تاریخچه اتریوم شروع ‌می‌شود.

اتر چیست و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

برخلاف بیت کوین، هیچ محدودیتی در تعداد کل کوین‌های اتری که ‌می‌توانند صادر شوند وجود ندارد، تنها محدودیت روی تعداد کوین‌هایی که در طول سال قابل استخراج شدن هستند وجود دارد. شباهت این دو ارز دیجیتال در روش استخراج آن‌ها، ذخیره شدنشان در کیف پول و معامله شدن در صرافی‌هاست.

اتریوم دارای دو نام است، اتریوم (ETH) و اتریوم کلاسیک (ETC).

هر دوی این کوین‌ها برای ساخت و استفاده از اپلیکیشن‌ها و قرارداد‌های هوشمند در پلتفرم اتریوم قابل استفاده هستند و هر دو ETH و ETC ‌می‌توانند برای سرمایه گذاری و کسب سود از افزایش قیمت در بازار استفاده شوند. در بین این دو، محبوبیت ETH بیشتر است. انواع بسیار زیادی قرار داد هوشمند بر روی اتریوم در حال حاظر کار میکنند.

در کنار اطلاعات پایه‌ای که باید در مورد اتریوم داشته باشید، ‌می‌توانید در سایت رسمی ‌بنیاد اتریوم، Ethereum.org، اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری در مورد این شبکه و ارز دیجیتال به دست بیاورید. این موضوع بسیار گسترده بوده و به مطالعه دقیق‌تری نیازمند است.

بازی هایی که مبنتی بر اتریوم هستند این روزها هم منبع کسب درآمد هستن هم میتونن فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری باشن. از اینجا مقالات مربوط به بازی های کریپتویی را میتوانید مشاهده فرمایید.

Comments (0)
Add Comment