اتریوم چیست و چگونه کار می‌کند؟ همه چیزهایی که باید بدانید

۰%
عالی
  • لطفا به این مطلب امتیاز دهید

اتریوم چیست ؟ اتریوم یک پلتفرم غیرمتمرکز برای ساخت و استفاده از برنامه‌ها در شبکه توزیع‌شده بلاکچین

است، بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اتریوم فقط یکی دیگر از انواع رمزارز و رقیبی برای بیت کوین است، اما اتریوم فقط یک رمزارز نیست، بیاید بیشتر با این شبکه نوظهور آشنا شویم.

اتریوم چیست؟

به زبان ساده، اتریوم یک کامپیوتر جهانی است، زیرا پلت فرم اتریوم از قدرت محاسبه رایانه‌های متصل به شبکه خود استفاده می‌کند تا اپلیکیشن‌ها و کدهای کاربران را اجرا کند. همانند بیت کوین، اطلاعات بر روی هر رایانه یا “گره” ذخیره می‌شود، به این معنی که برخلاف پایگاه داده سنتی، این شبکه توسط نهاد یا شخص حاصی کنترل نمی‌شود و به اصطلاح این اشن شبکه یک شبکه غیرمتمرکز است، همچنین تعداد کامپیوترهایی که می‌توانند به شبکه متصل شوند محدودیتی ندارد.

اتریوم چگونه به‌وجود آمد؟

توسعه توسط برنامه نویسانی به نام‌های Vitalik Buterin ، Mihai Alisie ، Anthony Di Iorio و Charles Hoskinson شروع شد و در سال ۲۰۱۵ به بهره‌برداری رسید. پروژه با انتشار ارز رمزنگاری شده خود با نام اتر تأمین مالی شد. ارزش این رمزارز (با نام مستعار “اتریوم”) در دسامبر ۲۰۱۷ بیش از ۷۰ میلیارد دلار بود و آن را به یکی از برترین ارزهای رمزپایه تبدیل کرده‌است.

اتر

پلتفرم اتریوم از ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز یا “dapps” پشتیبانی می‌کند، این برنامه‌ها می‌توانند توسط هر کسسی که به این شبکه متصل هستند تولید شوند اما توسط هیچ نهاد یا مدیریتی کنترل نخواهند شد. این برنامه‌ها توسط اصطلاحاً “قراردادهای هوشمند”، که کدهای رایانه‌ای هستند، اجرا می شوند.

آیا اتریوم فقط یک رمزارز است؟

تفافوت بیت کوین با اتریوم چیست و چه چیزی این دو را از هم جدا می‌کند؟ همانطور که می‌دانید بیت کوین مختص تبادلات پولی و مالی است، اتریوم هم اغلب برای پروژه های اولیه ارائه سکه استفاده می‌شود، زیرا برای ایجاد ارز رمزنگاری شده شخصی برای تجارت و شروع یک پروژه مفید است اما سایر برنامه‌هایی که روی این شبکه ساخته‌ می‌شوند، شامل سیستم‌های رای گیری، سرمایه‌گذاری گسترده در املاک و مستغلات، قرعه‌کشی، بازی، شبکه‌های اجتماعی، وام، انتقال پول و غیره است. پروژه‌های آینده ممکن است به اینترنت اشیا ، بازارهای پیش بینی، تجارت انتقال انرژی و غیره بپردازند.

این فناوری با پیشرفت‌های مداوم و جدید،  هنوز هم جوان است. در همین حال، پلتفرم‌های دیگری مانند NEM نیز وارد همین زمینه شده‌اند و روشی مخصوص به خود را برای ساخت برنامه در بلاک چین‌های خود ارائه می‌دهند اما اتریوم در این زمینه پیشتاز است و به عنوان برترین کامپیوتر جهانی به پیشرفت‌های خود ادامه می‌دهد.

لازم به ذکر است شما در ۲۴ ساعت شبانه روز میتونین اتریوم با بهترین قیمت را از رمز ارز مارکت خریداری کنید.

اتریوم
Comments (5)
Add Comment