فیسبوک کوین چیست؟ همه جزییاتی که نیاز است بدانید

در حال حاظر اطلاعات زیادی در باره ی بلاکچین مورد نظر فیسبوک نیست، هرچند گمانه زنی‌های بسیاری در این زمینه شده است. طبق گفته مارک زاکربرگ، فیسبوک کوین بخشی از یک پروژه بزرگتر به نام پروژه لیبرا است. در این مطلب به سوال فیسبوک کوین چیست به طور کامل پاسخ خواهیم داد.

فیسبوک کوین چیست؟ آنچه در حال حاضر می‌دانیم

این سکه که قرار است معادل یک دلار آمریکا باشد، برای استفاده در پلتفرم مادر و مبادلات درونی استفاده خواهد شد. اگر شما هم پیگیر وقایع این شرکت باشید، حتما می‌دانید که این شرکت از سال ۲۰۱۵ تا کنون قصد داشته سیستم پرداخت درون شبکه‌ای را به اپلیکیشن‌های خود از جمله فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر اضافه کند.

در اواسط سال ۲۰۱۸ فیسبوک، دیوید مارکوس را که مدیر سابق پیپال بود، به عنوان ریاست این پروژه انتخاب کرد و گمانه‌زنی‌ها در باره‌ی اینکه فیسبوک قصد دارد رمزارز خود را ارائه دهد تشدید شد.

در اواخر سال ۲۰۱۸ بلومبرگ مقاله‌ای مبنی بر ایجاد شدن واحد ثابت مالی برای واتس‌اپ منتشر کرد و این گونه به نظر می‌رسید که هدف آن بیشتر در زمینه‌ی استفاده به عنوان کارت یا اعتبار هدیه باشد.

در آپریل ۲۰۱۹ یک جورنالیست آمریکایی اعلام کرد خبری از منابع داخلی خود مبنی بر اینکه فیسبوک به دنبال سرمایه‌گذاران خارج از شبکه خود برای سرمایه‌ای حدود ۱ میلیارد دلار است، دریافت کرده است.

پیش بینی‌ها برای اهداف فیسبوک کوین چیست؟

در حال حاظر تنها گمانه‌زنی‌ها و شایعاتی در این زمینه وجود دارد و هیچ خبری موثقی از بنیان‌گذار این پروژه و یا عوامل آن در دست نیست. هرچند که فیسبوک اعلام داشته به زودی ۲.۴ میلیارد کاربر آن می‌توانند به راحتی به تماشای تبلیغات، خرید و سفارش کالاهای متفاوت بپردازند، بدون اینکه نیاز به ترک محیط واتس‌اپ، اینستاگرام یا فیسبوک را داشته باشند. صرف نظر از امنیت بالای درون شبکه‌ای، فیسبوک احتمالا این واحد مالی جدید را به عنوان ارز پایه درون شبکه‌ای خود اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

بررسی نهایی:

گرچه هیچ خبر دقیقی مبنی بر اینکه هدف نهایی فیسبوک کوین چیست، اعلام نشده است، اما فیسبوک در حال حاظر بازار وسیعی برای تمام محصولات و خریداران آن‌ها ایجاد کرده است. چنانچه پروژه‌ی لیبرا به ثمر برسد و رمزارز داخلی فیسبوک ارائه شود، می‌تواند تاثیر عمیقی بر تمامی اینفلوئنسرها، شرکت‌های فعال در این شبکه‌ها و مشتریان آن‌ها بگذارد.

مطالب دیگر را بخوانید

Comments (0)
Add Comment