عرضه اولیه صرافی یا ieo چیست +نکات مهمی که باید بدانید

ieo چیست ؟ عرضه اولیه صرافی (IEO) فروش توکنی است که توسط صرافی ارز رمزنگاری شده نظارت می‌شود. IEO به طور انحصاری برای کاربران بورس در دسترس است و درست مانندICO ، IEO نیز به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد ارزهای رمزنگاری شده (یا توکن) جدیدی بدست آورند در حالی که بودجه لازم را برای پروژه‌های رمزنگاری امیدوار کننده جمع فراهم خواهد شد.

ieo چیست ؟

بسیاری از افراد در فضای رمزنگاری، ieo را گام بعدی در تکامل ICO می‌نامند. از آنجایی که ICO ها نظارتی ندارند و بیشتر آن‌ها کلاهبرداری بودند، تصور می‌شد STO یک راه حل خوب باشد. با این حال، بیشتر STO ها با فرآیندهای کند و گران قیمت و مقررات خفقان‌آور، محدود می‌شوند. IEO ها میانه‌ای هستند که مزایای هر دوی sto و ico را ارائه می‌دهند.

مطالب دیگر را بخوانید

IEO ها پس از راه‌اندازی Binance Launchpad در پایان سال ۲۰۱۹ مورد توجه قرار گرفتند. در حال حاضر بیش از ۵۰ IEO در سال ۲۰۱۹ وجود داشته است که با توجه به ICObench بیش از ۱۵۹ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

اساساً، IEO راهی دیگر برای تأمین سرمایه مختلف استارت آپ‌های ارزهای رمزنگاری شده از طریق صرافی ارز رمزنگاری شده‌است که به عنوان واسطه فعالیت می‌کند. با کمک مبادله رمزنگاری، پروژه‌ها می‌توانند به میزان قابل توجهی بیشتر در معرض دید، علاقه و اعتبار قرار گیرند. پس از موفقیت در IEO، صادرکنندگان توکن هزینه لیست را به همراه مقدار توافق توکن برای استفاده از خدمات پلت فرم IEO پرداخت می‌کنند.

جوانب مثبت و منفی ieo

اساساً IEO ها به دلیل موارد زیر دارای مزیت هستند:

  • افزایش اعتماد به نفس سرمایه‌گذار: سرمایه‌گذاران مستقیماً با تیم پروژه IEO برخورد نمی‌کنند و به این ترتیب، سرمایه‌گذار از اعتبار و امنیت بیشتری برخوردار شود.
  • امنیت برای صادرکنندگان توکن و سرمایه گذاران: صادرکنندگان توکن نیز سود می‌برند زیرا سیستم عامل‌های IEO همه موارد مربوط به مقررات را کنترل می‎‎کنند ، مانند چک‌های اجباری KYC / AML برای هر شرکت‌کننده.
  • فرآیند بدون اصطکاک: سیستم عامل‌های IEO اطمینان حاصل می‌کنند که تقریباً هر کس، صرف نظر از تجربه در فضای رمزنگاری، می‌تواند به راحتی در آن سهیم باشد.
  • حذف کلاهبرداری: تیم‌های پروژه IEO نه ناشناس هستند و نه جعلی، بنابراین پس از جمع‌آوری وجوه شما از بین ناپدید نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید

جوانب منفی ieo:

  • مقررات و محدودیت‌های نامشخص بسیاری از کشورها، ICOها را محدود یا ممنوع کرده‌اند، که ممکن است بر IEO ها نیز تأثیر منفی بگذارد.
  • –         همه سرمایه‌گذاران باید از AML / KYC پیروی کنند.
  • –         دستکاری و تمرکز سکه در بازار: بیشتر توکن‌های IEO از قبل ضبط شده‌اند، بنابراین شما همیشه باید پویایی تخصیص و توزیع رمز را قبل از سرمایه‌گذاری دوباره بررسی کنید.
  • تعداد محدود سرمایه گذاران: شکایت‌های زیادی از طرف سرمایه‌گذاران وجود داشته است که هرکسی موفق به خرید توکن در طول IEO نمی‌شود.
Comments (0)
Add Comment