MKR چیست؟ همه چیز درباره اهداف و قابلیت‌های Maker

برای پاسخ دادن به این سوال که MKR چیست، ابتدا به مسیر و تاریخچه ساخت این رمزارز می‌پردازیم. این رمزارز توسط یک برنامه نویس به نام  Rune Christensen ساخته شد. تیم MKR توانست توکن خود را در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه کند. پس از سه سال از اجرای پروژه، Stablecoin این شرکت به نام DAI در دسامبر ۲۰۱۷ روانه بازار شد. در سال ۲۰۱۸ Wanchain DAI را به عنوان اولین رمز میان زنجیره‌ای ERC20 معرفی کرد. در دسامبر ۲۰۱۸ ، Kraken به اولین صرافی تبدیل شد که توکن های DAI و MKR را پشتیبانی می‌کند. در آگوست ۲۰۱۹ ، یک سیستم مالی به نام Ledn از DAI در سیستم خود استفاده کرد و پس از ۵ سال تلاش فراوان پروژه MKR، در سال ۲۰۲۰ Binance هر دو سکه MKR و DAI را در مبادلات خود پشتیبانی کرد.

Coin cryptocurrency Maker MKR and rolling dice.

اهداف و مزایای MKR چیست؟

Maker (MKR) یک سازمان مستقل غیرمتمرکز است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. Stablecoin این پلتفرم، توکن سودمندی در شبکه اتریوم است که با استفاده بیشتر از سکه آن، ارزش سکه‌ اصلی این پروژه افزایش می‌یابد. هدف از این پروژه توکن گذاری بر روی دارایی‌های مختلف مانند روغن، طلا ، کالاها و ارزهای فیات مانند USD، GBP، EURO است. این طرح به منظور ایجاد مبادله ای است که معاملات حاشیه ای این دارایی‌های توکن قابل انجام باشد.

قابلیت‌های کلیدی در MKR چیست؟

اولین توانایی و تمرکز MKR، ایجاد یک قرارداد هوشمند است. برای انعقاد این قرارداد نیازی به دانش برنامه نویسی نیست. که این عامل به تنهایی بازار هدف بالقوه MKR را ۳۵۰ برابر در مقایسه با Ethereum افزایش می‌دهد. مطالب مرتبط دیگر را بخوانید.

اولین جنبه‌ای که MakerDAO را ایمن می‌کند، سیستم اوراکل‌های (Oracle (اوراکل‌ها سرویس‌های خدماتی شخص سومی هستند که اطلاعات خارج از بلاک‌ها را در اختیار قراردادهای هوشمند داخل بلاک قرار می‌دهند)) گروهی است. دارندگان MKR این اوراکل‌ها را برای ورود اطلاعات به داخل بلاکچین‌ها انتخاب می‌کنند.

آن‌ها اطلاعاتی راجع به قیمت به طور لحظه‌ای ارائه می‌دهند. همچنین وضعیت و امنیت همه موارد وثیقه شده توسط قراردادهای هوشمند را تضمین می‌کنند. هدف اصلی این اوراکل‌ها این است که از وجود اتریوم کافی برای پشتیبانی از Dai اطمینان حاصل نمایند تا متعادل بودن قیمت آن تضمین شود. بیشتر بدانید.

نتیجه گیری

در بین بیش از ۲۰۰۰ رمزارز موجود در بازار، این رمزارز در رتبه ۴۳ قرار داد همچنین این رمزارز یکی از قدیمی‌ترین رمزارزهای موجود است. ترکیب این دو عامل اعتبار و قدرت بسیاری به این رمزارز می‌بخشد و آن را به یکی  از مطمئن‌ترین گزینه‌های سرمایه گذاری در بین رمزارزها تبدیل می‌کند.

Comments (0)
Add Comment