عرضه توکن اوراق بهادار یا sto چیست و چگونه کار می‌کند؟

Sto با عرضه توکن‌های بهادار قالبا به عنوان گام بعدی در تکامل توکن‌ها شناخته می‌شوند، اما sto چیست و چرا باید از اهمیت آن باخبر باشید. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

ارائه رمزهای امنیتی (STO) غالباً گام بعدی در تکامل رمزها نامیده می شود. اما این چیست و چرا مهم است؟

sto چیست ؟

STO مخفف عبارت security token offering و به معنای عرضه توکن‌های بهادار یا توکن امنیتی است. این فرآیندی مشابه ICO است که در آن یک سرمایه‌گذار پول را با سکه یا توکن نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری، مبادله می‌کند. با این حال، برخلاف ICO ، STO یک قدم جلوتر می‌رود و توکن‌هایی را که تحت وضعیت اوراق بهادار هستند توزیع می‌کند. این نوع توکن‌ها مانند سهام، اوراق قرضه، اعتبارات سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات (REIT) یا سایر وجوه اساسی مرتبط هستند.

مطالب دیگر را بخوانید

برای اینکه بهتر متوجه شوید sto چیست باید به این موضوع واقف باشید که توکن‌های بهادار در مبادلات عادی توکن‌ها خرید و فروش نمی‌شوند. صرافی‌هایی که می‌خواهند معاملات توکن‌های بهادار را ارائه دهند، باید کاملاً با مقررات، از جمله تحقیقات گسترده در مورد لیست توکن‌ها، به اشتراک گذاری داده‌ها و روش‌های پردازش سرمایه‌گذاران، مطابقت داشته باشند. بنابراین، توکن‌های اوراق بهادار را در مبادلات تخصصی تجارت می‌کنند.

مزایای sto

در سال ۲۰۱۷ و با افزایش علاقه‌مندی به ico، بسیاری از صادرکنندگان توکن بدون هیچ گونه حقوق اقتصادی، ارزش توکن‌‌ها و توجه به قوانین موجود در مورد اوراق بهادار، مقدار زیادی توکن به سرمایه گذاران فروختند.

اما هدف استفاده از sto، یک جایگزین سازگار با نظارت‌های قانونی برای فروش عادی توکن است. هدف مهم دیگر، اصلاح نابرابری‌های درک شده از طرف سرمایه‌گذار، مانند اعطای حق دارندگان توکن سهام برای سود سهام یا سایر جریا‌ های درآمدی از پیش تعریف شده است.

مزایای دیگر همراه با رمزهای امنیتی عبارتند از:

  • اعتبار: در عرضه ico بسیاری از مردم گرفتار کلاهبرداری شدند، حتی بیشتر پروژه‌ها آنچه را که وعده داده بودند ارائه ندادند و اکثر سرمایه‌گذاران همچنان با توکن‌های بی‌فایده درگیر هستند. در مقابل، STO ها از تمام مقررات پیروی می‌کنند و به بلاکچین و ارزهای رمزپایه اجازه می‌دهند برخی از اعتبارات را بازیابی کنند.
  • بهبود امور مالی سنتی: در حالی که اوراق بهادار سنتی به دلیل زیرساخت‌های قدیمی و لایه‌های واسطه‌ای، کند و گران هستند، توکن‌های بهادار، خدمات را با هزینه کمتری تسهیل می‌کنند.
  • قابلیت برنامه ریزی: توکن‌های اوراق بهادار می‌توانند با قراردادهای هوشمند(smart contract) قابل برنامه‌ریزی و اجرا باشند.
  • بازار آزاد: مرزها یا مقررات محلی توکن‌های اوراق بهادار را محدود نمی‌کنند.

همه این مزایا سبب شده تا sto ها جایگزین مناسبی برای اوراق سنتی و ico باشند.

بیشتر بخوانید

Comments (0)
Add Comment