YFI چیست؟ همه چیز درباره Yearn Finance و اهداف آن

اگرکه شما حتی آشنایی کمی با رمزارزها داشته باشید، به طور قطع اطلاعاتی در رابطه با اینکه YFI چیست بدست آورده‌اید اما برای توضیحات بیشتر در ابتدا به معرفی کامل این پروژه می‌پردازیم.  Yearn Finance یک اکوسیستم از پروتکل‌های بر پایه اتریوم است. هدف اصلی Finance Yearn این بود که تعامل کاربران با پروتکل‌های Defi و به حداکثر رساندن بازده سود سالیانه با یک پلتفرم ساده و بدون مشکل باشد. همزمان با جذابیت بیشتر محصولات کشاورزی، کاربران شروع به جابجایی وجوه خود در پروتکل‌های اعتباری Defi مانند Yearn finance یا Curve Finance کردند تا حداکثر بازده سالانه را بدست آورند.

تاریخچه طراحی پروژه YFI چیست؟

سیستم مالی سالیانه این پلتفرم توسط آندره کرونجه طراحی شده است. این برنامه نویس تجربه گسترده‌ای در بخش خصوصی، بیمه، Fintech، Big Data و Blockchains متمرکز دارد. او به عنوان یک فرد تأثیرگذار در جامعه رمزارزها شناخته شده است که تلاش می‌کند تا روش جدیدتری برای درک سیستم‌های Defi و قابلیت‌های آن‌ها به کاربران ارائه دهد. وی معتقد بود که سرمایه گذاری در رمزارزها می‌تواند امری خطرناک باشد. اما افسون پروتکل‌های غیر متمرکز مالی و بازدهی کلان برای ترغیب وی به سرمایه گذاری و ایجاد بستر Defi کافی بود.

نمونه‌های اولیه پروژه YFI چیست؟

وی با موفقیت برنامه متفاوتی را با اسم Curve Finance و Aave تهیه کرد که به iEarn معروف است. Yearn Finance در واقع فرم ارتقا یافته iEarn است و توسط همان شخص طراحی شده است. این پروتکل به طور خودکار سرمایه خود را در پروژه‌هایی سرمایه گذاری می‌کند که بالاترین بازده سالانه را دارند. Yearn Finance یکی از معروف ترین پروژه‌های مالی غیرمتمرکز در دنیای رمزارز است. رمزارزهای Defi به کاربران خود این توانایی را می‌دهند که بالاترین بازده سالانه (APY) را در سکه‌ها بدست آورند. Yearn Finance یکی از آن دسته از پروژه‌های تولید محصول Defi است که بازدهی جذابی دارد.

Defi: پروژه‌هایی در رمزارزها است که بر مبنای عدم یک سیستم قدرت متمرکز فعالیت دارند.

اهداف و مزایای YFI چیست؟

رمزارز Yearn Finance که معمولا با نام YFI شناخته می شود، رمزارزی بر پایه اتریوم است که از سیستم ERC-20 استفاده می‌کند. YFI اساساً یک رمز Govenance (قابلیتی برای قراردادهای هوشمند که در آن امکان تصمیم گیری و نظردهی پروژه بر اساس میزان توکن‌های در اختیار تمام کاربران این رمزارز قرار می‌گیرد) است. در این نوع رمزارزها تصمیم نهایی آینده پروژه براساس آرای اکثریت است. مطالب مرتبط را بخوانید.

قابلیت‌های کلیدی در YFI چیست؟

در ابتدای این پروژه ۳۰.۰۰۰ توکن راه اندازی شد که همه آن‌ها بین سرمایه گذاران اولیه توزیع شد. برنامه‌هایی برای ساخت و توزیع توکن‌های YFI بیشتر وجود داشت، اما این ایده توسط حاکمیت Yearn مورد پسند قرار نگرفت در نتیجه روشی برای ماین کردن این رمزارز وجود ندارد.

برای کسب YFI سه روش وجود دارد. اولین و مشهورترین روش این است که برای به دست آوردن YFI، سرمایه خود را در استخر نقدینگی و یا وامی رمزارز قرار دهید.

روش‌های خرید و فروش YFI چیست؟

در ادامه به خرید و فروش این رمزارز می‌پردازیم. توکن این رمزارز در حال حاضر در بسیاری از  صرافی‌های رمزارز پشتیبانی می‌شود. از جمله صرافی‌های معتبر این برای این رمزارز می‌توان به Binance، Bitfinex و Gate اشاره کرد.

روش دوم جدای از خرید و فروش مستقیم، این است که مخلوطی از Dai و  YFI (98% Dai و ۲% YFI) را در یک استخر Balancer با انگیزه  Balancer Exchange برای دریافت توکن Bal واریز کنید. پس از این توکن‌های Bal به YGov واریز می‌شود تا درآمد YFI را آغاز کنید.

در روش سوم کاربران مخلوطی از YFI و yCRV را خریداری کرده و  برای دریافت توکن BPT در صرافی Balancer واریز می‌کنند. این توکن‌ها برای بدست آوردن توکن‌های YFI در yGov ذخیره می‌شوند. بیشتر بدانید.

 نتیجه گیری

ماینینگ، چه از طریق سود دهی YFI ، CRV و یا DFI، خطرات زیادی به همراه دارد. نباید آنچه را که توانایی از دست دادن آن را ندارید سرمایه گذاری کنید. قبل از هر سرمایه گذاری و در هر سیستم و پلتفرمی حتما تمامی اطلاعات را راجع به ارز و یا دارایی مورد نظر بدست آورید و در رابطه با پلتفرمی که قصد استفاده از آن را دارید تحقیقات انجام دهید و گزینه‌های پیش رو را بررسی کنید تا ریسک سرمایه گذاری را برای خود به حداقل برسانید.

صرافی
Comments (0)
Add Comment