آینده رمزارز و بلاک چین در سال ۲۰۲۱ چگونه خواهد بود؟

در این خبر با نظر کارشناسان و صاحب نظران بازار رمزارز و بلاک چین جهان آشنا می شوید. آنها در خصوص ادامه مسیر بلاک چین و رمزارز ها در سال ۲۰۲۱ چه می گویند؟

منصفانه است اگر بگوییم که پس از سال ۲۰۲۰ و تمام اتفاقاتی که در این سال روی داد، هرگونه پیش بینی می تواند گزاف و بیهوده باشد. در این بین، مطمئن هستم که بشتریت هنوز باید درس های زیادی از تغییراتی بگیرد که درگذشته شاهد آن بوده است.

در ادامه بشریت با اصلاح مسیری که پیموده است و بر طرف کردن مشکلات موجود سعی می کنند که تا حد زیادی از ضعف خود بکاهد و قدرتمند تر شود.

این کاری است که همه ما انجام می دهیم. بی شک موتور متحرک اصلی ما در سالی که گذشت به واسطه شیوع کرونا روشن شد. بحران اقتصادی گریبان همه را گرفت.

 زندگی ما به شکل غیر منتظره ای تغییر کرد و این احتمال وجود که این تغییرات آینده ما را نیز دستخوش تغییر کند. بشر در سالی که گذشت تمایلات تازه ای را از خود نشان داده است که به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت.

 شیوع کرونا زنگ خطر را به صدا درآورد

 شیوع کووید ۱۹ پرده از مسائل بسیاری برداشت. این بیماری به ما نشان داد که به راهکاری برای مشکلات اقتصادی نیاز داریم. بشر نیازمند اقتصاد شفاف تری است. از سوی دیگر ما باید تغییرات بسیاری را در زمینه خدمات پزشکی نیز اعمال کنیم.

 پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی بلاک چین می تواند به تقویت سیستم درمانی کمک کند. البته برای دستیابی به این نتیجه به انقلابی در صنعت درمان نیاز داریم. برای تحقق این امر باید دست اندرکاران و بیماران سراسر جهان مشارکت داشته باشند.

بر خلاف وعده های داده شده مبنی بر نگهداری اطلاعات شخصی شهروندان در دوران شیوع بیماری، به نظر می رسد که استفاده از تکنولوژی بلاک چین می تواند راهکار مناسبی برای نگهداری این اطلاعات باشد.

 واقعیت این است که با وجود نگرانی های بسیاری که در این حوزه وجود دارد نیازی به پنهان کردن این اطلاعات فردی نیست.

تکنولوژی ارزنده بلاک چین

 استفاده از این تکنولوژی در این زمینه به نظر وسوسه کننده می آید، اما اولویت های دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

با وجود پیشرفت های تکنولوژیکی که در آینده روی می دهد، باید اعتراف کنیم که شیوع کرونا تاثیر بسیار زیادی روی بخش اقتصاد گذاشته است. از یک سود دولت های سراسر جهان در زمینه به کارگیری ارزهای دیجیتال اقداماتی را انجام داده اند. CBDC یا بانک مرکزی ارز دیجیتال تدابیری را در نظر گرفته است. این امر نگرانی هایی را در جامعه رمزارز ایجاد کرده است. کاربران نگران هستند که این پلتفرم در نهایت به سمتی پیش برود که دارای مرکزیت شود.

از سوی دیگر مردم به دنبال گزینه های جانبی هستند و از راهکارهای بدون مرکزیت استقبال می کنند. این امر می تواند به افزایش سرعت نوآوری های بدون مرکزیت در سال جاری ختم شود. این دو روند در کنار یکدیگر و در سال جاری به حرکت خود ادامه می دهند.

اقدامات نگران کننده

در کنار شیوع بیماری کرونا و اوضاع اقتصاد نابسامان در سراسر حهان دولت ها تصمیم گرفتند که ارز بیشتری را روانه بازار کنند. همان امر نگرانی های بیشتری را در جامعه و در بخش اقتصادی ایجاد کرد. مردم از بازار ارزهای سنتی روی برگرداند و به دنبال گزینه بهتری رفتند. این گزینه بهتر نیز رمزارز بوده است.  در نتیجه بیت کوین خود را به عنوان دارایی مناسبی که ارزش خود را حفظ می کند و از دارایی مردم در برابر تورم دفاع می کند شناخته شد.

در ادامه موسسات سرمایه گذاری نیز متوجه ارزش این رمزارز و بلاک چین شدند. این ارز از دارایی بزرگان دنیای اقتصاد در برابر تورم ناشی از انتشار ارز های سنتی بیشتر محافظت کرد. شرکت های سرمایه گذاری بسیاری وارد بازار رمزارز شده اند. Grayscale، MicroStrategy،  Square  و پی پل از جمله شرکت هایی بوده اندک از فرصت های موجود در این بازار استقبال کرده اند. همین امر سبب شده است که در سال ۲۰۲۱ نیز در انتظار ورود شرکت های بیشتری به این بازار باشیم. با توجه به افزایش خیل سرمایه گذارانی که وارد این بازار می شوند این احتمال وجود که میزان پذیرش رمزارز در سراسر جهان افزایش پیدا کند.

اهدا با بلاک چین

 سیستم ها بدون نیاز به اعتماد، ارزان قیمت و گسترده بلاک چین در حال رشد هستند. امروز شاهد رونق این سیستم ها در بخش های متفاوت بازار هستیم. از اهدا خون تا تولید کنندگان مواد غذایی همه جا شاهد استفاده از این تکنولوژی بوده ایم. شرکت های بیشتری با استفاده از بلاک چین فعالیت خود را آغاز می کنند. این احتمال وجود دارد که هر شرکتی که در این روند با دیگر شرکت ها همراهی نکند به زودی از دور رقابت حذف شود. نادیده گرفتن بلاک چین و کاربرد های آن می تواند بزرگترین اشتباهی باشد که می توانید مرتکب آن شوید.

بلاک چین از قابلیت های زیادی برخوردار است که می تواند با مشکلات آب و هوایی دست وپنجه نرم کند. تکنولوژی بلاک چین به اهیمت تغییرات اقلیمی برای آینده پی برده است. به نظر می رسد که تغییرات آب و هوایی برای آینده ای ک در پیش داریم بسیار حیاتی است. کاهش آزاد سازی کربن، ایجاد دکل ای استخراج رمزارزی که دوستدار محیط زیست هستند و ابزارهای که میزان دقیق مصرف سوخت را نشان می دهند از جمله تغییراتی هستند که آینده بهتری را برای ما خواهند ساخت.

رمزارز و بلاک چین برای حل تمام مشکلات بشریت کارساز نیستند، اما این احتمال وجود که این تکنولوژی دنیای بهتری را برای حیات بشر ایجاد کند. کوین تلگراف نظر مدیران صنایع را در خصوص انتظارات آن ها درباره استفاده از این تکنلوژی در سال ۲۰۲۱ را پرسید. در ادامه با نظرات آن ها بیشتر آشنا می شوید.

بریان بلندورف (Brian Behlendorf) مدیر Hyperledger

کارشناسان اقتصاد

من گوی جادویی ندارم و نمی توانم آینده را پیش گویی کنم. اما گمان می کنم که نوسانات بخش مهمی از آینده رمزارز و بلاک چین را تشکیل می دهد. استفاده از بلاک چین و قراردادهای هوشمند، ادامه خواهد داشت.

اوضاع اقتصادی مصاعد نیست و این روند در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت. این بدان معناست که فضای کافی برای پروژه های جدید وجود ندارد. شرکت ها به سمتی پیش می روند که انتظارت واقع بینانه تری از کسب و کار خواهند داشت. استفاده از تکنولوژی بلاک چین در بسیاری از شرکت ها دیده شده است. به نظر می رسد که تا پایان سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش استفاده از این تکنولوژی نیز باشیم.

 برایان بروکس (Brian Brooks) از خزانه آمریکا

اینده بیت کوین

 رمزارز و بلاک چین تمام چیزی که اینترنت در حافظه خود نگه داشته است را نگهداری می کند. اینترنت نیز ده ها قبل از سال ۱۹۹۵ وجود داشت. اما تنها زمانی استفاده از این  تکنولوژی افزایش پیدا کرد و میزان پذیرش این ارز زیاد شد که مردم اینترنت در دسترس همه قرار گرفت.

انتظار دارم در سال ۲۰۲۱ شاهد چنین تغییری باشیم. گمان می کنم که باید در انتظار هجوم افراد بیشتری به بازار بیت کوین باشیم. به این ترتیب در آینده نه چندان دور بلاک چین به ابزاری برای تمام مردم تبدیل می شود. البته هیچ تضمینی برای افزایش پذیرش این تکنولوژی وجود ندارد. اما توسعه دهندگان رمزارز و مدیران بازارها و دیگران نیاز دارند که روی رفع نیاز کاربران متمرکز باشند. در این حالت باید بدانید که شکایت های مربوط به پول شویی به شدت افزایش پیدا کرده است. درادامه باید شاهد رفع این نگرانی ها باشیم.

چالز هاکینسون (Charles Hoskinson) موسس IOHK

پیش بینی برای بلاک چین

 بلاک چین یک اتصال حیاتی است. برای رسیدن به وعده های که این تکنولوژی داده است و رسیدن به پذیرش از سوی عموم مردم باید اقدامات بیشتری انجام شود. واقعیت است که کسب و کارها به ندرت درانزوا به فعالیت خود ادامه می دهند. برای مثال انتظاریم که سامسونگ تنها به روتر های سامسونگ کار کند، اما نباید این انتظار را از رمزارز و بلاک چین داشته باشیم. اگر نگرش خود را عوض نکنیم، خود را هدف گلوله قرار داده ایم.

سال ۲۰۲۱ سال حساسی برای این تکنولوژی خواهد بود. اگر شرکت ای سرمایه گذاری راهی برای مشارکت در این سیستم پیدا کند و در کنار یکدیگر از مزایای موجود در بلاک چین بهره مند شوند، هیچ چیز نمی تواند مانع از تعویض سیستم اجرایی حاکم بر جهان شود.

الیسا شوینسکی (Elissa Shevinsky) رئیس سابق محصولات Brave

مزایای بلاک چین

 گمان می کنم که بازیکنان برجسته این بازار به حرکت های خود ادامه می دهند. بیت کوین همچنان ارزی است که اخبار را به خود اختصاص داده است. گمان می کنم باید درانتظار همکاری های مستقل تر باشیم که به دنبال شیوه های نوین سرمایه گذاری باشیم.

 باور دارم که سال ۲۰۲۱ شاهد ادامه مسیری خواهیم بود که از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است. در این سال خوش بینی های بیشتری را مشاهده می کنیم. مردم در انتظار واکسن کرونا هستند و زندگی به حالت طبیعی باز می گردد.

 بی اعتمادی به دولت افزایش پیدا کرده است و هیچ کس نمی داند که کشورها چطور می خواهد با سیاست های مالی و زیرسازهای اولیه خود مشکلات موجود را رفع کند. آیا می دانستید که در جریان آخرین هک انجام شده روی شرکت مایکروسافت و دیگر شرکت ها به خزانه آمریکا نیز وارد شده اند؟ با این حال آیا دارایی خود را در دلار آمریکا ذخیره می کنید؟ اگر این ارز را در صندوق های ذخیره خود نگهداری می کنید این کار را انجام می دهید! با در نظر گرفتن تمام این موارد من به رمزارز و بلاک چین خوشبین هستم.

جوزف لوبین (Joseph Lubin ) هم بنیان گذار اتریوم و موسس ConsenSys

رمزارز و بلاک چین

دیفای به بخش عادی زندگی مردم تبدیل می شود. تکلنوژی که برای استفاده از این پلتفرم در اختیار کاربران گذاشته می شود نیز ساده تر خواهد شد.

 ما یک سال کامل را به ایجاد ارتباط میان فایل کوین و اتریوم صرف کردیم. انتظار دارم که در ادامه بخش بدون مرکزیت، پهنای باند و ارزش های Web 3.0  در کنار یکدیگر منسجم قرار بگیرند. دراین حالت احتمال ایجاد محتوای باز، توانایی انتشار، مشارکت، ایجاد، ارتباطات تجاری، تصویری وغیره نیز امکان پذیر می شود.

 از طرف دیگر ما سعی داریم که اتریوم را گسترش دهیم. به این ترتیب این احتمال وجود که با تدابیری که اندیشیده ایم اترویم ۱ و ۲ با یکدیگر تلفیق شوند. فراموش نکنید که تا سال ۱۹۹۰ هیچ کس نمی توانست به صورت قانونی از اینترنت خرید کند، اما امروز شاهد بدون مرکزیت شدن اقتصاد هستیم.

 تماس و دفاتر بانکی جای خود را به کارگزاری های آنلاین داده اند. خدمات الکترونیکی در اختیار تمام مردم قرار دارد. این روند درسال ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت. درواقع احساس می کنم که قرن بیست و یکم تازه از سال ۲۰۲۱ آغاز می شود.

 با در نظر گرفتن نظرات این مدیران و تغییراتی که در دنیای اقتصاد شاهد ان بوده ایم، بهتر است بیش از هر زمان دیگری به شناخت بلاک چین و رمزارز روی بیاورید. به زودی بیت کوین و دیگر آلت کوین ها چهره جهانی که می شناختیم را تغییر می دهند. به این ترتیب باید بدانید که خرید بیت کوین اولین و کوچکترین قدمی است که می توانید برای تضمین اینده خود بردارید. با ما در رمزارز مارکت آینده خود را شکل دهید. سرمایه گذاری در بیت کوین هوشمندانه ترین تصمیم شما در تاریخ سرمایه گذاری هایتان خواهد بود.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/what-lies-ahead-for-crypto-and-blockchain-in-2021-experts-answer

Comments (0)
Add Comment