چه کسی بیت کوین را کنترل میکند؟ + توضیحات کامل

همه ما می‌دانیم که ارزهای سنتی به وسیله بانک‌ها و دو‌لت‌ها کنترل می‌شود! اما چه کسی بیت کوین را کنترل میکند ؟

همانطور که می‌دانید بیت کوین یک رمزارز غیرمتمرکز بوده و برای پاسخ به این سوال که چه کسی بیت کوین را کنترل میکند باید به معنی کلمه غیرمتمرکز مراجعه کرد. بنابراین با ما همراه باشید تا به این سوال به طور دقیق پاسخ دهیم.

چه کسی کنترل بیت کوین را انجام می‌دهد و چگونه این نظارت انجام می‌شود؟

پاسخ در کلمه غیرمتمرکز نهفته است ! به معنای خارج کردن قدرت کنترل از یک نهاد یا دولت و انتقال آن به چندین و چند نقطه کوچک‌تر است و این همان پاسخ مورد نظر شما خواهد بود. بیت کوین شبکه‌ای غیرمتمرکز بوده و به همین دلیل، درآن‌واحد مدیریت بیت کوین توسط هیچ کس و همه انجام می‌شود.این شبکه توسط ساتوشی ناکاموتو طراحی و پیاده سازی شده.در این مورد این مقاله را در رمز ارز ماکت بخوانید.

هر کسی که نرم‌افزار بیت کوین را در کامپیوتر خود اجرا کند به مدیریت این شبکه می‌پیوندد اما قدرتی در ایجاد تغییرات و تراکنش‌ها نداشته و فقط به درست بودن تراکنش‌ها نظارت می‌کند.

هیچ مرجع مرکزی در رابطه با شبکه بیت کوین تصمیم گیری نمی‌کند.

در عوض، همه به اطلاعات تراکنش‌ها دسترسی داشته و می‌توانند درستی آن را ببینند! همین موضوع باعث شفافیت این شبکه نیز شده است.

هیچ کس صاحب فناوری بیت کوین نیست، بنابراین هیچ مغز متفکر پنهانی وجود ندارد که بیت کوین را کنترل کند.

حاکمیت بیت کوین دست چه کس یا کسانی است؟

این کاربران در سراسر جهان هستند که بیت کوین را کنترل می‌کنند و هیچ نهاد متمرکزی وجود ندارد. هر کسی در توسعه و بهبود نرم افزار بیت کوین آزاد است. به همین ترتیب، هر کسی در انتخاب نسخه نرم افزاری که می‌خواهد اجرا کند آزاد است. با این حال، برای اینکه یک شبکه قابل استفاده باشد، کاربران باید دور هم جمع شوند و نسخه های سازگار نرم افزار را اجرا کنند.

در پایان، یک شبکه قوی به همه نیاز دارد که در همان نسخه از بیت کوین و با همان قوانین کار کنند و به این ترتیب اجماع بیت کوین با اکثریت آرا حاصل می‌شود.

چه کسی بیت کوین را کنترل میکند؟ اکثریت آرا و از آنجا که همه گره های شبکه برابر هستند، اگر اکثریت در مورد چیزی تصمیم بگیرند، این اتفاق خواهد افتاد و اگر با این تغییر مخالفت کنید، می‌توانید به سیستم های دیگر بپیوندید (به همین دلیل تعداد زیادی نسخه مختلف از بیت کوین یا به اصطلاح فورک وجود دارد).

بیشتر بخوانید

Comments (0)
Add Comment