سازنده اتریوم چه کسی است؟ تمام نکاتی که باید بدانید

در سال ۲۰۰۸، بیت کوین به عنوان روشی انقلابی برای دستیابی به متدی برای امور مالی و داد و ستد آنلاین، ایمن و با حفظ حریم خصوصی اختراع شد. فقط سه سال بعد، پلت فرم اتریوم با جاه‌طلبی بزرگتری ظهور کرد، هدفی که سازنده اتریوم در سر داشت نه تنها قدمی روبه جلو در حوزه بلاکچین و رمزارزها بود، بلکه ذهنیت و درک ما از شبکه جهانی وب را تغییر خواهد داد. در ادامه با مبدع و موسس شبکه اتریوم آشنا خواهید شد.

سازنده اتریوم کیست؟

چه کسی اتریوم را ایجاد کرده است؟ برخلاف شخصیت مرموز “Satoshi Nakamoto” که گفته می‌شود سازنده بیت کوین و مغز متفکر این شبکه است، مخترع اتریوم در سایه‌ها پنهان نمی‌شود. این شخص Vitalik Buterin نام دارد، یک برنامه نویس کم سن و سال که علاقه زیادی به فناوری بلاکچین دارد و همین علاقه او به این شبکه و به ویژه بیت کوین سبب شد تا ایده توسعه اتریوم  را در ذهن پرورش دهد.

 بوترین یکی از مالکان وب سایت مجله بیت کوین بود که آرزو داشت تا با استفاده از بلاکیچن و پتانسیل‌های آن بتواند پلتفرمی را توسعه دهد که عملکردی فراتر از امور مالی و تجارت داشته باشد، او می‌خواست یک کامپیوتر جهانی را با استفاده از رایانه‌های متصل به اینترنت بسازد.

بیشتر بخوانید

توسعه اتریوم

بوترین به عنوان سازنده اتریوم و کسی که ایده اتریوم را بنا و آن را توسعه داده، به سختی تنها بود و تنها دستیاران وی در تبدیل این چشم انداز به واقعیت، برنامه نویسانی با نام‌های میهای آلیسی، آنتونی دی یوریو و چارلز هوسکینسون و دکتر گاوین وود بودند.

آن‌ها برای پایدار نگه‌داشتن پلتفرم اتریوم و تامین هزینه‌های مربوط به توسعه این شبکه، توک‌های اتریوم یا اتر را طراحی کردند که مردم با خریداری این اترها، مشارکت خود را در پروژه مربوط به سرمایه گذاری جمعی در جولای ۲۰۱۴ را آغاز نمودند. پس از تأمین اعتبار پروژه، اتریوم در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۵، به طور نیمه رسمی تولد رمزارز این شبکه را اعلام کرد.

هنوز هم تئوری‌هایی در مورد اینکه چه کسی ایده پایه‌ریزی رمزارز اتر و شکل شبکه کنونی اتریوم را به عهده داشته وجود دارد اما یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن آن، ایجاد یک شکاف در جامعه Ethereum به دنبال حمله هکرها به سازمان متولی تأمین بودجه بستر اصلی آن در سال ۲۰۱۶ است. کسانی که طرفدار تغییر کد اصلی زنجیره بلوک بودند، Ethereum (ETH) را همانطور که امروز می‌شناسیم ایجاد کردند، در حالی که کسانی که مخالف این حرکت بودند ، توسعه کلاسیک Ethereum (ETC) را ادامه دادند و به این ترتیب این شبکه اکنون با دو شاخه یا فورک اصلی به کار خود ادامه می‌دهد.

مطالب دیگر را بخوانید

Comments (0)
Add Comment