چه کسی بیت کوین را ساخته است؟

بیت کوین اولین شکل غیرمتمرکز و نظیر به نظیر از پول در جهان است . اگر کمی اهل گشت و گذار در اینترنت باشید حتما این رمز ارز آشنا هستید، اما چه کسی بیت کوین را ساخته است؟

خب، ممکن است این موضوع شما را شگفت‌زده کند که نه تنها هیچ کس نمی‌داند که چه کسی خالق رمز ارز و شبکه پرداخت بیت کوین است بلکه ناپدید شدن خالق بیت کوین با طراحی بیت کوین مطابقت داشته است تا ذات غیرمتمرکز بودن این شبکه حفظ شود.

چه کسی بیت کوین را ساخته است؟

به صورت کلی این باور وجود دارد که بیت کوین توسط فرد یا گروهی نا شناخته با نام مستعار Satoshi Nakamoto پدید آمده‌است. سالها پیش در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸، او در یک لیست پنهانی رمزنگاری نوشت:

“من روی یک سیستم جدید نقدی الکترونیکی کار کرده‌ام که کاملاً نظیر به نظیر. این سیستم بدون نیاز به تایید شخص ثالث عمل خواهد کرد.”

وی همچنین پیوندی را به داکیومنتی که اکنون با نام کاغذ سفید بیت کوین شناخته می‌شود الحاق کرد . سپس در مرحله بعدی، او تقریباً دو سال شبکه بیت کوین را با سایر توسعه‌دهندگان توسعه داد .اما در آخر ناگهان در پایان سال ۲۰۱۰ ناپدید شد و این سوال که ” چه کسی بیت کوین را ساخته است؟ ” هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

وی خود ادعا کرد که یک مرد ۳۷ ساله است که در ژاپن زندگی می‌کند! با این حال، برخی حدس می‌زدند که ژاپنی بودن وی بعلت تسلط کامل و عالی بر انگلیسی  و عدم ثبت و برچسب زدن نرم افزار بیت کوین به ژاپنی بعید است. وی همچنین دانش چشمگیری از تاریخچه مالی داشت و یک رمزگذار عالی C ++ بود. ساتوشی بیش از ۸۰،۰۰۰ کلمه و یک کد منبع باز بیت کوین برای دیدن و بررسی از خود به جای گذاشته. البته هنوز کسی موفق به افشای هویت وی نشده‌است. البته در این بین اسامی وجود دارد که احتمال می‌رود توسعه‌دهنده اصلی و یا یکی از توسعه‌دهندگان بیت کوین باشند.
بیشتر بخوانید

چرا ساتوشی ناپدید شد؟

توسعه دهنده‌ای که ادعا می‌کند با ناکاموتو کار کرده‌است او را پارانوئید، رئیس و نوعی عجیب می‌نامد. آیا او می‌توانست آنقدر پارانویا باشد که بخاطر جو به وجود آمده همه چیز را ترک کند ؟ یا دلیل دیگه‌ای داشته است؟

اما شاید واضح‌ترین دلیل برای ناپدید شدن ساتوشی این باشد که وی نمی‌خواست حضور و نظارت او باعث نقض غیرمتمرکز شدن بیت کوین باشد. اساساً ، پروتکل های منبع باز غیرمتمرکز نباید تحت تأثیر نظر یک شخص قرار بگیرند. زیرا این کاملاً بر خلاف کل مفهوم عدم تمرکز است. بنابراین ، این دلایل احتمالی ترک ساتوشی ناکاموتو است.

پاسخ این سوال که ” چه کسی بیت کوین را ساخته است؟ ” اصلا مهم نیست، اما هر گروهی که سبب توسعه این شبکه شده، اولین شبکه پرداخت و دیجیتال واقعاً غیرمتمرکز را به ما هدیه کرده است.

Comments (0)
Add Comment