چرا نهنگ های بیت کوین در کره در صف فروش هستند؟

نهنگ های بیت کوین بخش زیادی از بیت کوین های خود را وارد بازار کرده اند. این نهنگ ها در بازارهای رمزارز کره جنوبی فعالیت دارند. این در حالی است که روند صعودی در حال افزایش است.  

 نهنگ های کره جنوبی بیت کوین های خود را بیش از هر زمان دیگری و در حجم بسیاری زیادی به فروش می رسانند. اطلاعات به دست آمده  نشان می دهد که بارها و بارها بیت کوین هایی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار از بازار بیتکوین نقد شده اند. این میزان ظرف سه روز گذشته انجام شده اند.

از نظر حجم معاملات بازار کره جنوبی در مقایسه با آمریکا بسیار کوچکتر است. با این حال بازارهای کره جنوبی شاهد خروج نقدینگی بسیاری زیادی بوده اند. این مقدار در مقایسه با دیگر بازارهای بزرگ جهان به مراتب بیشتر بوده است.

زمانی که بیت کوین زیادی وارد بازار می شود فشار فروش از نهنگ های بازار زیاد شده است. آنها سرمایه هنگفتی را با خود وارد بیت کوین کرده اند و به دنبال تثبیت سود خود هستند. آن ها تمایلی به نگهداری دارایی خود در بازار ندارند. اما زمانی که سرمایه وارد بازار معاملات می شود ،نشان دهنده آن است که سرمایه گذاران به دنبال فروش هستند.

بازگشت حق امتیاز کیمچی

پس از اینکه دو واریز ۱۰۰ میلیون دلار در بازار بیت کوین Bithumb انجام شد ، بازار Korbit نیز واریز ۹۰ میلیون دلاری را تجربه کرد. بر اساس هشدارهایی که از سوی CryptoQuant به دست ما رسیده است. ۲۰۹۸ عدد بیت کوین به ارزش ۸۴ میلیون دلار در بازار Korbit و در ساعت ۱۱.۴۲ صبح وارد بازار شد.

 به دلیل تفاوت قیمت بازار معاملات کره جنوبی و بازار آمریکا و دیگر بازارهای بین المللی، ورود بیش از ۵۰ میلیون دلار به بازار واریز بسیار بزرگی به حساب می آید.

اطلاعات به دست آمده از CoinMarketCap  نشان می دهد بازار Korbit بیست و یکمین بازار بزرگ جهان از نظر حجم معاملات است. ارزش روزانه معاملات این بازار از ۴۴ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. علاوه براین واریز ۸۴ میلیون دلار در یک روز اقدام بسیار غیر منتظره ای است. چرا که اکنون میزان معالمات روزانه این بازار برابر با ۴۴ میلیون دلار است.

علت فروش بیت کوین

شاید واضح ترین دلیل ورود این میزان دارایی به بازار کره جنوبی تفاوت قیمت بازارهای مختلف و احتمال خرید و فروش این دارایی به صورت همزمان در بازار های متفاوت است. در دسامبر سال ۲۰۱۷ و زمانی که بیت کوین برای اولین بار از مرز ۲۰ هزار دلار عبور کرد، این ارز ۲۰ درصد بیش از قیمت دیگر ارزها به فروش می رسید. این مسئله با نام حق ورود کیمچی شناخته می شود. در هفته های اخیر بیت کوین در بازار کره جنوبی ۵ درصد بالاتر معامله شده است.

این امرمی تواند انگیزه کافی برای فروش را در نهنگ ها ایجاد کرده باشد. آنها نیز برای افزایش دارایی خود بیت کوین های بیشتری را وارد بازار کرده اند. با این حال فروش همزمان در دو بازار در کره جنوبی کار ساده ای نیست. کره جنوبی محدودیت های سفت و سختی را برای خروج دارایی از کشور وضع کرده است. خارجی ها نیز مجاز به خرید و فروش در بازارهای محلی نیستند. این امر شرایط دشوار می کند.

برای اینکه بتوانید دارایی خود را به صورت همزمان در دو بازار به فروش برسانید و از اختلاف قیمت سود ببرید، نهنگ هایی که خارج از مرزها هستند دارایی خود را برای معامله گران محلی واریز می کنند و به صورت تیمی این کار را انجام می دهند.

فشار شدید فروش از سوی نهنگ ها

به گزارش کوین تلگراف در تاریخ ۸ ژانویه نهنگ های بزرگ بازار حجم زیادی از دارایی خود را به فروش رسانده اند. این افراد زمانی که قیمت بیت کوبن برای اولین به ۴۰ هزار دلار رسید برای فروش بیت کوین وارد عمل شدند. حتی با وجود کاهش قیمت بیت کوین از ۴۰ هزار دلار و رسیدن قیمت به ۳۶ هزار دلار بسیاری از نهنگ ها برای فروش دارایی های خود وارد عمل شده اند. این نکته را به یاد داشته باشید که این امر می تواند قیمت این ارز را افزایش دهد.

 در بازه زمانی کوتاه مدت الگوی فروش دارایی از سوی نهنگ ها و خریداران تازه از آمریکا ادامه خواهد داشت.  اما بزرگترین متغییر در این بین که می تواند روند بازار را به کلی تغییر دهد، قدرت بازار دلار امریکاست. اگر شاخص قدرت دلار یا DXY افزایش پیدا کند نیز شرایط برای بیت کوین متفاوت خواهد بود.

تحلیل گر Decentrader پلتفرمی برای معامله رمزارز در این باره گفت، نگهداری بیت کوین از سوی دارندگان در حال افزایش است. این امر می تواند به روند افزایشی قیمت بیت کوین جان دوباره ای ببخشد.

فیلیپ سوئیفت (Phillip Swift) معامله گر و تولید کننده Lookintobitcoin بازار را زیر نظر گرفته است و بر این باور است که این بازار به روند صعودی ادامه می دهد.

آینده بیت کوین

 با وجود تمام شواهد و نظریاتی که در بازار  شنیده می شود، هنوز نشانه ای قطعی از ادامه روند صعودی در دست نیست. سوئیفت در این باره می گوید:

«با مشاهده نمودار در می یابیت که زمانی که امتیاز Z وارد محدوده قرمز می شود، بازار به اوج خود رسیده است. ما هنوز به این مرحله نرسیده ایم، اما تنها چند حرکت ساده ما را به این مرحله می رساند. من تما تمرکزم را روی این مسئله گذاشته ام.»

سوئیفت در گفتگو با کوین تلگراف در توضیح نظرات خود گفت در حالی که ممکن است روند فعلی بیش از اندازه داغ شود اما احتمال کاهش قیمت بسیار ضعیف است.

 « به نظر من احتمال کاهش ۳۰ درصدی قیمت از بازه بسیار دور از ذهن و بعید است. تصور نمی کند که بیت کوین به این زودی نیازی به آرام گرفتن باشد. به محض اینکه بیت کوین روند صعودی را آغاز کند، باید شاهد رویدادهای تازه ای باشیم.»

 خرید و فروش بیت کوین در بازاری با آینده ای روشن همواره توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. نهنگ ها نیز این جریان مستثنی نبوده اند. آن ها نیز با خرید بیت کوین خود را با روند آینده همراه کرده اند. اما این روزها و با آرام گرفتن بیت کوین در بالاترین رکورد این رمزارز شاهد فروش بیت کوین از سوی نهنگ ها هستیم. احتمال افزایش خرید و در نتیجه ادامه روند صعودی وجود دارد. خرید بیت کوین یک سرمایه گذاری بلند مدت است. با در نظر گرفتن این نکته طلایی با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید و این دارایی را برای فردا خریداری کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/another-84m-deposit-begs-the-question-why-are-bitcoin-whales-in-korea-selling

Comments (0)
Add Comment