نحوه برداشت از بایننس (Binance)

با توجه به رشد روزافزون ورود افراد جدید به بازار رمزارزها، برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران سوالاتی اساسی از قبیل اینکه بهترین صرافی رمزارز کدام است؟ و برای انتخاب صرافی چه نکاتی را باید در نظر داشت؟ پیش می‌آید، که باید سعی کنند پاسخ آن‌ها را بیابند. در مقاله‌ مربوط به انتخاب صرافی این موارد به طور کامل توضیح داده شد. حال اگر فردی وارد بازارهای مالی رمزارزها شد و به دنبال برداشت از Binance به Coinbase یا هر صرافی دیگر بود چه باید بکند؟ نحوه‌ برداشت از Binance به Coinbase یا هر صرافی دیگر کاری ساده است و توسط معامله‌گران حرفه‌ای، می‌توان این کار را در عرض چند دقیقه انجام داد، اما تازه واردهای این بازار، هنگام برداشت وجوه از یک صرافی به صرافی دیگر باید بسیار محتاطانه عمل کنند.

بدون شک Binance بهترین صرافی رمزارز در حال حاضر در دنیاست و معاملات متعددی در هر ثانیه در Binance در حال انجام است و شما با یک سفارش نادرست، کل پول خود را هدر نمی‌دهید. اما اگر وجوه خود را به یک آدرس اشتباه منتقل کنید، Binance یا هیچ صرافی دیگری قادر به بازیابی آن برای شما نخواهد بود و دارایی خود را برای همیشه از دست خواهید داد. بنابراین کاربران تازه‌کار، هنگام برداشت وجه از Binance به Coinbase باید نهایت احتیاط را در نظر داشته باشند تا از خطر از دست رفتن سرمایه‌شان جلوگیری کنند. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی نحو‌ه برداشت از Binance به Coinbase و دیگر صرافی‌های رمزارزها می‌پردازیم.

نحوه برداشت از Binance به Coinbase

در این مثال ما سکه‌ی بیت کوین را برای برداشت از Binance به Coinbase مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد حساب کاربری خود در صرافی Coinbase شوید.
  • همانطور که از صرافی Binance برداشت کرده و در صرافی Coinbase سپرده‌گذاری می‌کنید، به قسمت گزینه‌ی سپرده‌های Coinbase (Coinbase deposits) بروید.
  • در صفحه سپرده Coinbase، سکه‌ای را که می‌خواهید واریز کنید انتخاب کنید. به عنوان مثالبیت کوین، اتریوم، ریپل و …
  • آدرس ارز خود را کپی کنید.

به خاطر داشته باشید که شما فقط می‌توانید سکه‌هایی را که در فهرست لیست Coinbase وجود دارند پشتیبانی می‌شوند، در این صرافی واریز کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید سکه Binance (BNB) را در کیف پول خود در Coinbase واریز کنید، به دلیل اینکه این صرافی از BNB پشتیبانی نمی‌کند، این اتفاق امکان پذیر نیست.

پس از دریافت آدرس سپرده سکه خود از صرافی Coinbase:

  • وارد حساب کاربری خود در صرافی Binance شوید.
  • مستقیم به کیف پول Binance Spot بروید.
  • از کیف پول Binance Spot خود، به بخش برداشتن (Withdraw) بروید.
  • همانطور که مشاهده خواهید کرد، یک پنجره باز خواهد شد.
  • در ابتدا باید سکه‌ای را که می‌خواهید از Binance به Coinbase برداشت کنید، انتخاب کنید. سکه شما باید همان سکه‌ای باشد که شما در صرافی Coinbase واریز می‌کنید.

باز هم نکته‌ای که باید بخاطر داشته باشید این است که برای اینکه برداشت از Binance به Coinbase با موفقیت انجام شود، سکه‌ی مورد نظر باید در هر دو صرافی وجود داشته باشد.

  • در قسمت “Recipient’s BTC Adress”، آدرس بیت کوین را که از صفحه سپرده Coinbase خود خواهید گرفت را وارد کنید.
  • در بخش “Amount”، بیت کوین یا هر سکه دیگری را که قرار است برداشت کنید، وارد کنید.

دادن آدرس گیرنده منجر می‌شود تا صرافی Binance و ماینرها بتوانند مبلغ مورد نظر شما را به آدرس مخصوص به شما منتقل کنند. پس از وارد کردن مبلغ، سیستم به شما اطلاع می‌دهد که چه مقدار هزینه‌ی معامله و چه مقدار بیت کوین، پس از کسر هزینه کارمزد دریافت خواهید کرد.

  • اکنون بر روی گزینه‌ی «ارسال» کلیک کنید.

درخواست برداشت از Binance شما فقط با کلیک روی دکمه ارسال تکمیل نمی‌شود، بلکه این صرافی از شما می‌خواهد که کد احراز هویت دو فاکتوره (۲FA) خود را وارد کنید. اگر گزینه‌ی امنیت ۲FA را در حساب Binance خود فعال نکرده‌اید، لطفا قبل از درخواست برداشت ابتدا این کار را انجام دهید.

پس از ورود موفقیت‌آمیز همه کدهای امنیتی ۲FA، ممکن است از شما خواسته شود درخواست برداشت از Binance را که به ایمیل شما اسال شده و با جساب کاربری شما در این صرافی مرتبط است تایید کنید. با تأیید درخواست برداشت از ایمیل، برداشت شما در “تاریخچه اخیر برداشت” نشان داده خواهد شود.

شاید وجود و تایید کدهای ۲FA و ایمیل کاری سختگیرانه به نظر برسد اما وجود این امر برای محافظت از منابع مالی و دارایی کاربران بسیار حیاتی است.

نکات بسیار مهم در برداشت از Binance به Coinbase

هنگام برداشت از Binance، باید روی برخی از جزئیات تمرکز کنید و آن‌ها را بخاطر بسپارید تا برداشت شما با موفقیت انجام شود.

  • فرض کنید رمزارز بیت کوین را برای برداشت ازBinance  انتخاب کرده‌اید، در این حالت شما باید فقط بیت کوین را به عنوان ارز سپرده‌گذاری در صرافی Coinbase (یا هر صرافی دیگری که در حال ارسال بودجه هستید) انتخاب کنید، اگر اتریوم را از صرافی Coinbase انتخاب کنید و بیت کوین را از Binance ارسال کنید، برای همیشه بیت کوین خود را از دست خواهید داد؛ زیرا بلاکچین بیت کوین و اتریوم متفاوت است و ارسال بیت کوین به آدرس اتریوم یا برعکس آن، یعنی ارسال اتریوم به آدرس بیت کوین منجر به از دست رفتن سرمایه شما خواهد شد و هیچ‌کس قادر نخواهد بود که وجوه از دست رفته را برای شما بازیابی کند. به عبارت ساده‌تر، هرگز سکه‌ای را به آدرس سکه‌ی دیگر نفرستید.
  • وقتی آدرس سکه را از صرافی Coinbase کپی کرده و آن را در آدرس موجود در Binance Recipient وارد می‌کنید، همیشه دوباره آدرس خود را دوباره بررسی کنید تا آن را به درستی وارد کرده باشید. آدرس وارد شده از طرف شما، باید تمام کاراکترهایش دقیقا مطابق آدرس واقعی شما باشد، ولی اگر انجام این کار برایتان سخت بود، چهار کاراکتر اول و چهار کاراکتر آخر آدرس سکه خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آدرس دقیق و درست را کپی کرده‌اید. لطفا در انجام این کار به هیچ عنوان عجله نکنید زیرا حرف سرمایه شما در میان است.
  • برخی سکه‌ها مانند Tether (USDT) هستند که در صرافی‌های متعددی وجود دارند. Tether در حال حاضر در هفت بلاکچین مختلف شامل: Ethereum ، Tron Algorand ، EOS ، Liquid Network ، Omni و OMG Network قرار دارد. وقتی یک سکه مانند Tether (USDT) در چندین بلاکچین در دسترس و موجود است، باید هنگام انتقال این سکه از Binance به Coinbase از دقت بالایی برخوردار باشید و دقت کنید که بلاکچینی که تتر شما در آن وجود دارد در صرافی مورد نظر در دسترس باشد و همچنین آن را به درستی انتخاب کنید.
  • زمانی که شما آدرس گیرنده را وارد می‌کنید، معمولاً سیستم صرافی Binance به طور خودکار با شبکه‌ی صحیح برای شما مطابقت دارد، اما خودتان نیز باید اطمینان حاصل کنید که وارد شبکه صحیحی خواهید شد. به عبارت ساده‌تر، هنگام برداشت از Binance، اگر صرافی Coinbase از رمزارز Tether در بلاکچین اتریوم و ترون پشتیبانی می‌کند، پس برای برداشت Tether از صرافی Binance ، صرافی Binance نیز باید از Tether در هر یک از این بلاکچین‌ها پشتیبانی کند تا این انتقال صورت بگیرد.
  • سیستم KYC (شناسایی مشتری) در صرافی Binance و Coinbase

هنگام برداشت یا واریز وجه از Binance به Coinbase، تعهدات الزامی وجود دارد که باید جهت حفظ امنیت کاربران، حتما رعایت شوند. برای ورود به صرافی Coinbase، سیستم شناسایی مشتری (KYC) یکی از تعهدات الزامی است و بدون این تأیید نمی‌توانید هیچ عملیاتی را در صرافی Coinbase انجام دید، اما صرافی Binance به شما اجازه می‌دهد بدون تأیید احراز هویت در معاملات، سپرده‌گذاری و برداشت همراه با یکسری محدودیت‌ها اقدام کنید.به این صورت که اگر احراز هویت شما در Binance تایید نشده باشد، محدودیت برداشت روزانه شما حداکثر به میزان دو بیت کوین در روز است.

انتقال رمزارز XLM از Binance به Coinbase

انتقال رمزارز Xlm از صرافی Binance به Coinbase کار ساده‌ای است و روند پیچیده‌ای برای طی کردن ندارد. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • به صفحه سپرده خود در صرافی Coinbase بروید و رمزارز XLM را انتخاب کنید.
  • آدرس رمزارز XLM خود را کپی کنید.
  • وارد حساب کاربری خود در صرافی Binance شده، به قسمت کیف پول Binance Spot خود رفته و سپس وارد صفحه برداشت Binance شوید.
  • از لیست سکه‌ها رمزارز XLM را انتخاب کنید.
  • آدرس سکه XLM خود را که از Coinbase کپی کرده‌اید، در قسمت Binance Recipient XLM Adress وارد کنید.
  • مقدار سکه XLM مورد نظر خود را برای انتقال وارد کنید.
  • بر روی گزینه‌ی ارسال کلیک کنید.
  • کدهای احراز هویت دو فاکتوره (۲FA) خود را وارد کرده و معامله خود را از طریق ایمیل تأیید کنید.
  • منتظر تکمیل درخواست برداشت باشید.

بعد از مدتی، برداشت از Binance انجام می‌شود و شما می‌توانید سکه XLM را در کیف پول Coinbase خود مشاهده کنید.

مراحل انتقال سکه‌ی  Chainlink از Binance به Coinbase دقیقا مشابه انتقال رمزارز XLM  است، فقط با این تفاوت که به صفحه سپرده‌ی خود در صرافی Coinbase رفته و Chainlink را انتخاب ‌می‌کنید، سپس آدرس Chainlink را کپی کرده و مراحل فوق را دنبال ‌می‌کنید تا سکه‌ی Chainlink از حساب Binance شما به حساب Coinbase با موفقیت منتقل شود.

نحوه انتقال TRX از Binance به Coinbase

در حال حاضر امکان انتقال سکه‌ی TRX از صرافی Binance به Coinbase وجود ندارد و این موضوع به این دلیل است که صرافی Coinbase از رمزارز TRX پشتیبانی نمی‌کند و شما نمی‌توانید سکه‌ی TRX را در صرافی Coinbase معامله یا سپرده‌گذاری کنید زیرا این سکه هنوز در لیست سکه‌های موجود در صرافی Coinbase درج نشده است. در آینده این صرافی ممکن است سکه‌ی TRX را به لیست معاملات خود اضافه کرده و در این صورت شما با تکرار مراحل بالا قادر خواهید بود که سکه‌ی TRX را از صرافی Binance به Coinbase منتقل کنید. بیشتر بدانید.

برداشت از Binance به Coinbase چه مدت زمانی طول می‌کشد؟

پاسخ به این سوال ساده نیست زیرا مسئله‌ای کاملا نسبی و کلی است و نمی‌توانیم جدول زمانی دقیقی در انتقال وجوه ارائه دهیم، اما به طور کلی، ایده بر این است که برداشت از Binance به Coinbase معمولاً ۱۵ دقیقه تا ۲ ساعت زمان می‌برد. در شرایط عادی، هر زمانی که صرافی Binance درخواست برداشت را دریافت کند، تیم پشتیبانی آن‌ها، بلافاصله درخواست شما را تأیید می‌کنند. هنگامی که تیم پشتیبانی، این برداشت را تایید کردند، انتقال وجوه از صرافی Binance به Coinbase (یا هر صرافی دیگر) توسط ماینرها انجام می‌شود.

در صورتی که زمان درخواست شما، مطابق با زمانی باشد که نقل و انتقالات مالی زیادی در بلاکچین مورد نظر در حال انجام باشد، ممکن است تایید درخواست برداشت مدت زمان زیادی طول بکشد. مثال بارز و آشکار این روزها، بلاکچین اتریوم است که به دلیل تغییرات شدید سکه‌های Defi (مانند اکثر توکن‌های Defi که مبتنی بر Ethereum هستند) ، شبکه بلاکچین اتریوم بسیار شلوغ است و هزینه‌ی gas fee بسیار بالاست (gas fee هزینه‌ای است که در انتقال از یک شبکه‌ی شلوغ به یک شبکه‌ی خلوت دریافت می‌شود تا شبکه‌ای که تراکم سکه‌ی زیادتری دارد، از انتقال زیاد سکه‌های خود ضرر نکند و تعادل سیستم رعایت شود)، بنابراین هر کاربری که اتریوم را از صرافی Binance به Coinbase منتقل می‌کند، هزینه‌ی بیشتری باید پرداخت کند و به دلیل شلوغی شبکه اتریوم، باید زمان بیشتری را تا تایید درخواست خود منتظر بماند.

نتیجه گیری

برداشت از Binance به Coinbase یا هر صرافی دیگری، شاید در ظاهر کار ساده‌ای به نظر برسد، اما در صورتی که این اتفاق به درستی و به صورت دقیق انجام نشود، می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را به سرمایه شما وارد کند. حتی افراد خبره و معامله‌گران حرفه‌ای نیز از یک اشتباه کوچک مصون نیستند و ممکن است دچار ضرر و زیان سنگین در این انتقال شوند. اگر به تازگی وارد عرصه رمزارزها شدید و قصد انتقال وجوه خود از صرافی Binance به هر صرافی دیگری را دارید، به شما توصیه می‌شود که ابتدا تمام مراحل را بررسی کرده و تمام جزئیات را یک به یک بخاطر سپرده و انجام دهید و یا از افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید تا متحمل خسارت نشوید.

 بازار رمزارزها همانگونه که می‌تواند بسیار سودده باشد، به همان میزان بی‌رحم است و ممکن است اولین و کوچکترین اشتباه شما، منجر به از دست رفتن کل سرمایه‌ شما بشود، پس در تمام مراحل این فرآیند، حداکثر دقت و توجه را اعمال کنید.

VIP
Comments (0)
Add Comment