YAM v1 چیست؟ بررسی اهداف و آینده YAM به طور کامل

امروز به بررسی YAM، بلاکچین رتبه ۳۰۵ام می‌پردازیم. برای درک بهتر این سوال که YAM v1 چیست ، لازم است به برخی از نکات و خصوصیات این پروژه بپردازیم. ابتدا باید از اهداف این پروژه بدانید. YAM، یک توکن در حال آزمایش بر اساس تمام قابلیت‌های رمزارزهاست. میزان سکه در گردش این رمزارز با میزان عرضه و تقاضای بازار تغییر می‌کند تا قیمت آن را تا حد زیادی ثابت نگه دارد. این توکن همچنین از سیستم گورننس برای تصمیم گیری و ارزش گذاری همه جانبه از روز اول عرضه آن استفاده می‌کند.

نکات اصلی و اهداف YAM v1 چیست ؟

  • ایجاد یک چرخه ثابت برای حفظ قیمت با توجه به قوانین عرضه و تقاضا در بازار.
  • یک سیستم ۱۰۰% گاروننس برای تمام صاحبان این رمزارز به طور برابر.
  • یک رمزارز کاملا آن چین (On-Chain) برای تقسیم کنترل و حذف عامل میانه.
  • یک سیستم عادلانه توزیع برای تشویق اعضا در جهت مشارکت در تصمیمات.

YAM در واقع تمام آن چیزیست که رمزارزهای متفاوت سعی در ایجاد آن داشته‌اند. هرچند این سیستم با ابزارهای امروز بیشتر به شکل یک پروژه آزمایشی است و شاید به طور کامل قابل اجرا نباشد، اما تنها امکان تحقق این پروژه می‌تواند، برای بخش‌های متفاوت اقتصاد کلان، بسیار مفید باشد و یا خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد.

خصوصیات اصلی YAM v1 چیست؟

بر خلاف دیگر رمزارزها و بلاکچین‌های ارائه شده در دنیا، YAM هیچ مالک اصلی و سهام دار عمده‌ای ندارد و تنها مالک آن خریداران آن هستند. هیچ شخص خاصی خارج از مالکان این رمزارز از افت و خیز قیمت سودی نخواهد برد و تنها مالکان آن و میزان توجه و خرید و فروش آن است که قیمت آن (در این مورد خاص تعداد سکه‌ی در حال گردش آن) را تعین می‌کنند و همچنین مسیر تغییرات آن را در آینده معین می‌کنند.

بیشتر بخوانید

مسیر و آینده YAM v1 چیست:

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، این رمزارز از سیستم گاورننس استفاده می‌کند به این معنی که تمام تصمیمات برای کارکردها، تغییرات و مسیری که این سکه طی خواهد کرد، توسط صاحبانش، به شکل رای گیری انجام خواهد شد. آپدیت‌های مورد نظر، استخرهای مورد استفاده توسط این رمزارز و همچنین سرمایه گذاری‌های بر روی این رمزارز همگی توسط کسانی که این سکه‌ را خریداری کرده‌اند تصمیم گیری می‌شود تا مسیر کلی آن توسط جامعه و نه صاحبان شرکت سازنده‌ این رمزارز تعیین شود.

لازم به ذکر است که قیمت، تعداد سکه در حال گردش و دیگر ارقام این سکه، همگی توسط تراکنش‌های بازار تعیین می‌شود و در هر ۱۲ ساعت تمام این تراکنش‌ها بررسی و تغییرات آن بر روی این رمزارز اعمال می‌شود.

نتیجه گیری

بطور کلی این پروژه بسیار خلاقانه و با بینشی بزرگی طراحی شده است. هدف این رمزارز تثبیت قیمت، توزیع یکپارچه و همچنین رای گیری بدون نگاه شخصی بوده است. اگر شما مایل به سرمایه گذاری بر روی این رمزارز هستید، به ساختار این رمزارز توجه ویژه‌ای داشته باشید، زیرا قیمت کلی این رمزارز همیشه به سوی ۱ دلار میل خواهد کرد و در نتیجه تغییرات بزرگی که موجب سود و زیان آن شود، رخ نخواهد داد. هرچند موفقیت این پروژه می‌تواند سیستم‌های مالی را تا حد زیادی تغییر دهد.

مطالب دیگر را بخوانید

Comments (0)
Add Comment