یرن فایننس (Yearn.Finance) چیست؟

یرن فایننس (Yearn.Finance) چیست؟

یرن فایننس (Yearn.Finance) یک شبکه مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که بر روی بلاک چین اتریوم کار می کند. اشتیاق تولید محصول و قیمت توکن باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده است. تولید محصول شامل استراتژی های پیچیده ای است، اما این سیستم عامل، آنها را برای کاربران غیر متخصص رمزنگاری! ساده کرده است.

این پروتکل یک رمز ارز بومی به نام YFI دارد. یک تأمین کننده نقدینگی باید دارایی‌های موجود در Yearn.Finance را برای به دست آوردن رمز YFI سرمایه گذاری کند. این توکن توانست در طی یک دوره چند روزه، سود ۳۰۰ درصدی به سهامداران خود ارائه دهد و باعث شهرت قابل توجه آن در دنیای ارزهای دیجیتال شود.

به عنوان بخشی از صنعت مالی غیرمتمرکز، Yearn.finance یک اکوسیستم غیر متمرکز  است که از خدمات وام دهی از جمله Aave ، Compound ، Dydx و Fulcrum برای بهینه‌سازی وام توکن کاربران استفاده می‌کند. هنگامی که رمزها به Yearn.finance واریز می‌شوند، به yTokens تبدیل می شوند. YFI نشانه حاکمیت Yearn.finance است که به کاربرانی که با yTokens خاصی نقدینگی ارائه می دهند، توزیع می‌شود.

چه کسانی بنیانگذار Yearn.Finance هستند؟

ایده یرن فایننس Yearn.finance توسط آندره کرونژ بوجود آمد. پس ازاینکه، پروژه iEarn را در فوریه ۲۰۲۰ رها کرد، کرونژ مشغول ایجاد یک پروژه جدید شد، با ظهور ابزارهای جدید، YFI در ماه ژوئیه ابداع شد. او اخیرا اعلام کرده بود که اولین نفری بوده که سرمایه خود را وارد این پلتفرم کرده است و آخرین نفری خواهد بود که بودجه خود را از آن خارج خواهد کرد. آندره کرونژ ، معتقد است YFI تلاش خواهد کرد غیر متمرکزترین رمز باشد.

حاکمیت

اکوسیستم Yearn توسط دارندگان توکن YFI کنترل می‌شود که پیشنهادهای حاکم بر اکوسیستم را ارائه می‌دهند. پیشنهادهایی که شرایط حد نصاب را برآورده می‌کنند (>%20 از توکن های موجود در قرارداد ) و بیشترین پشتیبانی را دارند (> %50 از آرا) توسط یک کیف پول چند امضایی ۹ عضوی، اجرا می‌شود.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و فروش رمز ارز و یا بمنظور مطالعه بیشتر درباره مفهوم یرن فایننس YFI روی لینک های مربوطه کیلک نمایید و یا با کارشناسان ما در سایت رمزارز مارکت دات کام در ارتباط باشید.

Comments (0)
Add Comment