یرن فایننس ادغام دیگری را با پروتکل وام دهی Cream معرفی می‌کند

کاربران یرن فایننس خواهند توانست از توکن های استخر استراتژی خود به عنوان ضمانت برای وام دهی استفاده کنند.

یرن فایننس (YFI) و پیکل فایننس (Pickle Finance) با هم در اولین ادغام کننده پر بازده DeFi همکاری کردند. دو روز بعد بنیان گذار یرن یعنی آندره کرونیه جزئیات ادغام دیگری را با Cream منتشر است. Cream یک پروتکل وام دهی است که به Compound و Aave شباهت دارد.

این پست وبلاگ که روز پنجشنبه منتشر شد نحوه همکاری این دو پروتکل را برای شروع کار Cream v2 مشخص می‌کند. این دو تیم منابع توسعه ای خود را به عنوان بخشی از شراکت ادغام خواهند کرد. همچنین چندین تعامل را میان این دو پروتکل مشخص خواهند کرد.

کاربران یرن خواهند توانست توکن های امن خود را به اشتراک بگذارند. این سهم آنها در نوعی استراتژی سرمایه گذاری ییلد فارمینگ خواهد بود. آنها توکن های خود را برای وام گرفتن در Cream به ضمانت خواهند گذاشت. علاوه بر آن استراتژی های فارمینگ برای افزایش ییلد آنها در پلتفرم به کار خواهد رفت.

این همکاری تا پروژه های آینده نیز ادامه خواهد داشت. Cream در محصولات وام دهی فعالیت خواهد کرد. Stable Credit نوعی پلتفرم جدید است که از سوی یرن منتشر خواهد شد. این پلتفرم نیز در Cream شروع به کار خواهد کرد. توسعه پروتکل بدون ضمانت و وام دهی انعطاف پذیر از پیشرفت های آتی این پروژه ها خواهند بود.

همکاری یرن فایننس و پیکل فایننس

برخلاف Pickle Finance، حاکمیت و اقتصاد توکن های Cream بدون تغییر باقی خواهد ماند. این دو پروتکل جدا خواهند بود و همکاری های انها بیشتر شکل شراکت نزدیک خواهد داشت تا اینکه ادغامی کامل باشد.

جامعه این پروتکل ها قبلا درباره اینکه از آنها برای تصمیم گیری درباره ادغام Pickle Finance سوال نشده بود نگرانی هایی داشتند. این یعنی بهتر بود برای آن موضوع نوعی رای گیری انجام می‌دادند. یکی از افراد گروه بعدها اعلام کرد که از نظر فنی نیازی به رای گیری نبود چون بیشتر ادغام ها از سمت Pickle Finance صورت گرفته بود.

کریس بلک که پژوهشگر DeFi است معمولا دیدگاه متفاوتی نسبت به رویدادها دارد. او اعتقاد دارد که این تصمیم گیری ها مشخص می‌کنند که حاکمیت توکن ها اختیاری کمتر از حد انتظار مردم به آنها می‌دهد.

او طی مصاحبه‌ای با کوین تلگراف گفت که این نوع تصمیم گیری ها در دسته «تسهیل توسعه و ادغام‌های کسب و کاری» قرار می‌گیرد. این یکی از قدرت های تصمیم گیری است که دارندگان یرن به تیم مرکزی آن در ماه آگوست واگذار کردند.

جامعه یرن نسبت به ادغام یرن واکنش بسیار خوبی نشان داده است. اما هنوز برای تحلیل این اعلامیه زود است.

با اینکه تیم اصلی حق تایید شراکت ها و ادغام ها را دارد، این فعالیت ها ممکن است باعث ایجاد بحث هایی پیرامون نقش توکن یرن در نگهداری اکوسیستم یرن شود.

برای خواندن مطالب و خبرهای بیشتر می‌توانید به وبسایت رمز ارز مارکت رجوع کنید.

Comments (0)
Add Comment