ارز دیجیتال ین ژاپن در حال راه‌اندازی و استفاده در سیستم ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال ین ژاپن در حال راه‌اندازی است و قصد داریم در مقاله امروز به آن بپردازیم. در حقیقت بانک بزرگ ژاپن اخیرا اعلام کرده است که ین دیجیتال باید به وجود آید و همچنین با تمام خدمات پرداختی موجود در این کشور نیز سازگار شود. بدین ترتیب، کاربردهای این ارز دیجیتال افزایش پیدا می‌کند و به مهم‌ترین ارز این کشور تبدیل خواهد شد. اگر شما نیز مشتاق هستید تا جزئیات این خبر جالب را بدانید، با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال ین ژاپن

مدیر اجرایی بانک ژاپن «شینیچی اوچیدا» باور دارد که ین دیجیتالی باید تا حد امکان ساده باشد و همچنین کاربرد بسیار آسانی داشته باشد. از نظر این مدیر اجرایی، این ارز دیجیتال باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان از طریق تمام خدمات پرداخت، با آن تعامل کرد. البته باید گفت که هنوز تصمیم راه‌اندازی ین دیجیتال، به‌طور قطعی گرفته نشده است.

بر اساس نشریه‌ای در وبسایت بانک ژاپن، «شینیچی اوچیدا» از تقاضای بالای مردم این کشور برای پول کاغذی گزارش داده است. وی همچنین گفته است که از نظر او، به‌نظر نمی‌آید که این شرایط در آینده نزدیک نیز هیچ تغییری داشته باشد.

با این حال، صدور پول نیز همیشه هزینه‌های مشخصی در بر دارد. به همین دلیل بانک مرکزی، جایگزین کردن این نوع پول را با ارز دیجیتال ملی، در نظر گرفته است.

پیش از هرچیز، باید راحتی و ایمنی مصرف‌کنندگان را تضمین کرد. «اوچیدا» در همین خصوص شرح می‌دهد که اگر مغازه‌ها و رستوران‌ها در استفاده از پول نقد مشکلی داشته باشند، کشور مجبور به راه‌اندازی ین دیجیتال خواهد شد.

«اوچیدا» سپس نیز ادامه می‌دهد:

«آیا کشور ژاپن در صورت عدم راه‌اندازی استیبل کوین ایالتی خود، با ضرر در بازار مالی مواجه نخواهد شد؟ اگر ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی نیز به یک موضوع پیش پا افتاده و معمولی تبدیل شوند، آیا ژاپن همچنان می‌تواند در یک سطح با دیگر کشورها تعامل داشته باشد؟»

مدیر بانک ژاپنی از ین دیجیتال می‌گوید

«اوچیدا» به‌علاوه گفته است که ین دیجیتالی باید تا حد ممکن کاربرد راحتی داشته باشد. وی همچنین اشاره کرده است که زیرساخت‌های این ارز نیز باید با تمام خدمات پرداخت، مطابقت داشته باشد. وی می‌گوید:

«بانک ژاپن هنوز هیچ برنامه‌ای برای صدور ارز دیجیتال خود ندارد. اما با در نظر گرفتن این حقیقت که تحقیقات جدی در سرتاسر دنیا بر روی این موضوع هم‌اکنون در حال انجام است، ما نیز دور از رقابت‌ها نمی‌مانیم و ارز خود را راه‌اندازی می‌کنیم.»

مدیر اجرایی بانک ژاپن همچنین گفت که اگر تصمیم مبنی بر آن گرفته شد که ارز دیجیتال ین ژاپن را راه‌اندازی نکنیم، سپس باید به آن فکر کنیم که چطور یک اکوسیستم پرداختی بسازیم. اکوسیستمی که نیازهای جامعه دیجیتال را برطرف کند.

«هاروهیکو کورودا» مدیر بانک ژاپن نیز در ماه مارس گفته است که بانک مرکزی می‌تواند آزمایش ین دیجیتالی را همین امسال آغاز کند. اگرچه بر اساس گفته «هیدکی مورای» از حزب دموکرات لیبرال ژاپن، قانون‌گذاران تا پایان سال بعد، فقط تصویر واضح‌تری از ین دیجیتالی را بدست خواهند آورد.

جمع‌بندی

ارز دیجیتال ین ژاپن از ارزهای خبرساز اخیر بود که حالا در حال راه‌اندازی است و در مقاله امروز به آن پرداختیم. به‌دلیل ارزش روزافزون ارزهای دیجیتال، حالا دولت‌ها و کشورهای زیادی به فکر تولید ارز دیجیتال مخصوص خود هستند. ژاپن نیز از آن دسته کشورهایی است که حالا تصمیم به راه‌اندازی ین دیجیتالی خود گرفته است. البته این کشور هنوز تصمیم قطعی خود را اعلام نکرده است اما مقامات این کشور، از جمله مدیران بانک مرکزی آن، در حال تحقیق جدی بر روی این ارزها هستند. ما امروز تمام جزئیات و گفته‌های مدیران بانک ژاپن را بررسی کردیم. پیش‌بینی شما از آینده تصمیم ژاپن چیست؟

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/10/15/the-bank-of-japan-the-digital-yen-should-be-compatible-with-all-payment-services/

Comments (0)
Add Comment