درآمدزایی NFT یوتیوب به واقعیت می‌پیوندد

درآمد NFT یوتیوب، راه جدید درآمدزایی شبکه یوتیوب خواهد شد. شبکه بزرگ یوتیوب حالا به‌دنبال راهی برای درآمدزایی محتوایی با استفاده از NFTهاست.

درآمدزایی NFT یوتیوب

شبکه یوتیوب که میزبان ویدیوهای شماست در حال ادغام و به‌کارگیری NFTها برای درآمدزایی محتوایی در این پلتفرم پرطرفدار است.

«نیل موهان» مدیر ارشد تولید یوتیوب گفت: «وب۳، فرصت‌های جدیدی را برای خالقین آثار و تولیدکنندگان نیز به وجود می‌آورد. ما باور داریم که فناوری‌های جدیدی همچون بلاک چین و NFTها می‌توانند به تولیدکنندگان هم اجازه دهند که روابط عمیق‌تری را با طرفداران خود بسازند. با هم، آن‌ها قادر خواهند بود تا بر روی پروژه‌های جدیدی همکاری کنند و از راه‌هایی که پیش‌تر امکان‌پذیر نبود، درآمد داشته باشند.

«برای مثال، ارائه راهی معتبر به طرفداران برای مالکیت ویدیوها، عکس‌ها، هنر و حتی تجربه‌هایی از سوی تولیدکنندگان محبوب آن‌ها می‌تواند چشم‌اندازی متقاعدکننده برای تولیدکنندگان و مخاطبین آن‌ها باشد. چیزهای زیادی وجود دارد که باید برای به‌کارگیری مسئولانه این فناوری‌های جدید در نظر بگیریم؛ اما با وجود تمام این نکات، ما فکر می‌کنیم که پتانسیلی باورنکردنی در این زمینه وجود دارد که نباید آن را از یاد برد.»

«موهان»، مالکیت معتبر و قابل تأیید ویدیوها، عکس‌ها و دیگر کارهای خاص را به‌عنوان مثالی از آنکه چطور می‌توان این فناوری‌ها را به‌کار گرفت، ذکر کرد. بنا بر این نشریه، بیش از ۲ میلیون کاربر به برنامه شریک یوتیوب در سال ۲۰۲۱ پیوستند. حالا درآمدزایی NFT یوتیوب هم می‌تواند به محبوبیت آن بیافزاید.

پیش‌تر، مدیرعامل «سوزان ووچیکی» طرح‌هایی را در طی نامه‌ای به تولیدکنندگان ویدیو اعلام کرد. پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیویی که «سوزان ووچیکی»، مدیرعامل یوتیوب به این شرکت پیشنهاد داده است، در حال کشف راه‌هایی برای ادغام NFT در وبسایت آن‌هاست.

توئیتر در ژانویه ۲۰۲۲، NFTها را به‌عنوان آواتارهای پروفایل کاربران به‌کار گرفت. در ماه فوریه، گزینه‌ای مشابه نیز توسط سرویس اشتراک محتوای اولی فنز (OnlyFans) افزوده شد.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/02/11/youtube-looking-to-monetize-content-using-nfts/

Comments (0)
Add Comment