ارز زی کش و پنجمین سالگرد آن را در حال جشن گرفتن است.

ارز زی کش حالا در حال جشن گرفتن است. از راه‌اندازی این ارز دیجیتال، پنج سال می‌گذرد و حالا این ارز، پنجمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد.

ارز زی کش

انجمن ارز دیجیتال حریم خصوصی محور زی کش (Zcash) با علامت اختصاری ZEC، در روز ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱، جشن بزرگی گرفت. انجمن این ارز دیجیتال، پنجمین سالگرد بعد از راه‌اندازی شبکه اصلی آن را جشن گرفته است. شرکت الکتریک کوین (Electric coin company) در همین راستا در صفحه توییتر خود نوشت: «امروز تولد #زی کش است.»

راه‌اندازی زی کش در سال ۲۰۱۶، با نوسانات بسیاری همراه بود. قیمت ZEC به ۲,۶۰۰ بیت کوین برای ۱ زی کش، جهش داشت. این مقدار بر اساس نرخ صرافی در آن زمان، معادل بیش از ۱.۸ میلیون دلار بود. در حال حاضر، این دارایی با قیمت ۱۵۷ دلار معامله می‌شود. قیمت آن در طول ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳.۸ درصد، افزایش یافته است. این ارز با ارزش بازاری به مبلغ ۱.۸ میلیارد دلار، در لیست ۱۰۰ کوین برتر، در رتبه ۸۱ام قرار دارد.

«زوکو ویلکاکس» مدیرعامل و سازنده شرکت الکتریک کوین است که پشت ارز زی کش قرار دارد. وی در سال ۲۰۲۰ گفت که این پروژه، در طول مدت زمان کار خود به‌موفقیت بزرگی دست یافته است. او در میان دستاوردهای زی کش، شناسایی و حذف یک آسیب‌پذیری بحرانی در سال ۲۰۱۸ و همچنین توسعه جامعه‌ای متعهد را برجسته ساخت.

او به افتخار پنجمین سالگرد زی کش، افکار خود را در توییتر به‌اشتراک گذاشت: «تایم لاین من پر از عشق شما نسبت به زی کش شده است چراکه امروز پنجمین تولد آن است. در اینجا رشته توییت‌هایی وجود دارد که به برخی از تبریک‌های مورد علاقه من در میان تبریک شما، لینک شده است.»

پنجمین سالگرد ارز دیجیتال زی کش

شرکت الکتریک کوین در آوریل سال ۲۰۲۱، به‌روزرسانی بزرگی را که Halo Arc نام داشت، اعلام کرد. این به‌روزرسانی طراحی شده بود تا مقیاس‌پذیری زی کش را به‌نسبت زیادی، افزایش دهد. توسعه‌دهندگان، Halo را به‌عنوان یک «نسخه بازگشتی بدون نیاز به ضمانت» از اثبات دانش صفر می‌شناسند.

«ویلوکس» در ماه آگوست، از میان برداشتن الگوریتم اجماع اثبات کار را مطرح کرد تا بتوان در مقابل از گزینه اثبات سهام استفاده کرد که کم‌مصرف‌تر بوده و بیشتر دوست‌دار محیط‌زیست است.

همچنین باید خاطرنشان کنیم که شرکت الکتریک کوین با Protocol Labs، Filecoin Foundation و Ethereum Foundation وارد توافق شده است. شرکای ارز زی کش می‌توانند کاربرد فناوری Halo را برای بهبود حریم شخصی و مقیاس‌پذیری اکوسیستم، کاوش کنند.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/10/29/zcash-celebrates-its-fifth-birthday/

Comments (0)
Add Comment