رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

بیت کوین بهترین اندوخته ای که است که بشر تاکنون در اختیار داشته است

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

اگر تنها اندوخته ای که برای خود در نظر گرفته اید، پول های سنتی بدون پشتوانه باشد، باید به دنبال چاره ای باشید. چرا که در این حالت یک تورم ساده می تواند چیزی در حدود ۹۰ درصد از دارایی های شما را بر باد دهد. بیت کوین بهترین اندوخته برای بسیاری از افراد به شمار می رود.

اکنون که این مقاله را می خوانید چیزی در حدود ۳.۶ درصد از بیت کوین های موجود توسط موسسات سرمایه گذاری ذخیره شده است. اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که نزدیک به ۶۰۰ هزار بیت کوین یا به عبارتی ۲.۸۵ درصد از بیت کوین های موجود در سراسر جهان در اختیار ۱۳ موسسه است.

قیمت بیت کوین

قدرت های دارنده بیت کوین

 ارزش دلاری این تعداد بیت کوین برابر با ۶.۹ بیلیون دلار است. برخی از شرکت هایی که بیت کوین بهترین اندوخته را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند بدین شرح هستند. MicroStrategy  با ۳۸۲۵۰ بیت کوین به ارزش حدود ۴۵۰ میلیون دلار در صدر این فهرست جای می گیرد. دومین موسسه در فهرست  Galaxy Digital Holding  است. این موسسه ۱۶۶۵۱ بیت کوین را در اختیار دارد. سومین گزینه با ۴۷۰۹ بیت کوین نیز شرکت پرداخت Square است.  جالب است بدانید که این شرکت توسط مدیر توییتر جک دورسی (JackDorsey) اداره می شود. دراین بین شرکت هایی چون Grayscale نیز به چشم می خورند که امکان سرمایه گذاری با بیت کوین را برای مشتریان خود امکان پذیر می کنند.

این شرکت ها تنها بخش کوچکی از سازمان و افرادی هستند که بیت کوین را به عنوان یک دارایی ایمن انتخاب کرده اند. این درحالی است که ارزش نقدینگی اندوخته شده در سراسر جهان تریلیون ها دلار است.

 به عنوان مثال کشور های عضو شاخص S&P 500 در مجموع ارزشی در حدود ۶۰۰ بیلیون دلار دارند. حال تصور کنید که تنها ۵ درصد از این مبلغ به بیت کوین تبدیل شود، ارزش کلی دارایی ۵ برابر خواهد شد.

البته بسیاری از کسب وکار ها به دنبال یافتن راهکاری برای گنجاندن این ارز در سبد پورتفولیویی خود هستند. همین امر سبب شده است که بسیاری از سازمان ها در کنار استفاده از اندوخته های سنتی از دارایی های دیجیتالی نیز به عنوان یک اندوخته امن استفاده کنند.

چه عاملی تجارت را به سمت استفاده از بیت کوین کشانده است؟

برای درک این پدیده باید بدانید که بسیاری از شرکت ها افق کسب و کار خود را در نظر می گیرند. بسیاری از آنها به این می اندیشند که در ۱۰۰ سال آینده چه اتفاقی برای کسب‌ وکار آنها روی می دهد. مدیر شرکت MicroStrategy در این باره می گوید:

«من برای ارزیابی دارایی شرکت، ۱۰۰ میلیون دلار را در نظر می گیرم. این میزان در طی ۱۰۰ سال آینده چه تغییری خواهد کرد؟ اگر پول را در بانک بگذارید با دو ریسک روبه رو هستید؛ ریسک تورم و ریسک تبدیل ارز به همتای آن در کشور مورد نظر. از طرفی ممکن است بانک مورد نظر پس از ۱۰۰ سال دیگر وجود خارجی نداشته باشد.»

 البته تورم همواره نقش پررنگ تری در این مسئله دارد. ارز های بدون پشتوانه در مقایسه با دیگر ارزها تورم بیشتری را تجربه می کنند. شواهد نشان می دهد که دلار آمریکا سالانه چیزی در حدود ۲ درصد از ارزش خود را از دست می دهد. بنابراین شکی نیست که بیت کوین بهترین اندوخته حال حاضر در جهان است.

آیا دیگر دارایی ها اندوخته مناسبی نیستند؟

 عده ای املاک را به عنوان بهترین گزینه برای اندوخته انتخاب می کنند. اما این در حالی است که در دراز مدت ارزش این قبیل دارایی ها به دلیل پرداخت مالیات های کمر شکن کاهش پیدا می کند. از همه مهمتر اینکه سرمایه گذاری در املاک با خطر مواجهه با تغییرات ناشی از تغییر قوانین یا دولت حاکم نیز است. درواقع طی ۱۰۰ سال رویداد های متفاوتی اتفاق می افتد. ممکن است این اتفاقات ارزش املاک را به شدت دستخوش تغییر کند.

 شاید تصور می کنید که سهام می تواند اندوخته مناسبی برای دارایی های شما باشد. اما این دارایی ها نیز دستخوش تغییرات بسیاری می شوند و ممکن است با یک مدیریت نادرست ارزش دارایی شما به خطر بیفتد.

 حتی طلا و دیگر فلزات گران بها نیز در معرض خطراتی هستند. تصور کنید که باید برای ۱۰۰ سال این فلزات ارزشمند را به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید. البته همواره می توانید از صندوق های ذخیره ارزی استفاده کنید. اما تجربه نشان داده است که طلا حتی در بانک نیز چندان که باید و شاید امنیت ندارد.

خرید و فروش بیت کوین

آیا بیت کوین برای اندوختن دارایی مناسب است؟

درحال حاضر بیت کوین با هیچ خطری تهدید نمی شود. همین امر سبب شده است که بیت کوین بهترین اندوخته به شمار رود. به عبارت دیگر نیازی به نگرانی از بابت دخالت عوامل خارجی در مورد بیت کوین نیست. با خرید و فروش بیت کوین از خطرات متفاوتی در امان خواهید بود. چرا که خرید بیت کوین شما را از گزند تغییر قوانین حاکم در امان نگه می دارد.

 مالک، کنترل دارایی خود را در دست دارد و تصمیم گیرنده نهایی است. از طرفی ارزش این ارز با گذشت زمان افزایش پیدا می کند. چرا که میزان موجودی مشخص است و هر چهار سال از میزان عرضه این دارایی به بازار نیز کاسته می شود.

ناشناس بودن هویت مالک و افزایش امنیت بیت کوین دو مورد از جذابیت های این رمزارز است. شکی نیست که ارزش این ارز با گذشت زمان افزایش پیدا کند. بی شک ارزش این ارز پس از ۱۰۰ سال به شدت افزایش پیدا می کند.

 تصمیم شما چیست؟ کدام دارایی را به عنوان اندوخته انتخاب می کنید؟ اگر تصمیم خود را گرفته اید و قصد دارید از بیت کوین استفاده کنید بهتر است سری به سایت رمزارز مارکت بزنید. با ما همواره از آخرین اخبار و قیمت های این رمزارز مطلع خواهید شد.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-is-the-best-treasury-reserve-asset-humanity-s-ever-had

Leave A Reply

Your email address will not be published.