رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

بهترین کیف پول ارز دیجیتال چیست

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

کیف پول‌های دیجیتالی یکی از کلیدی‌ترین ابزارها در معاملات و سرمایه گذاری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال است که امروزه رو به فراگیر شدن گام برمی‌دارند. شاید برای شما نیز سؤال شده باشد که این کیف پول‌ها چگونه عمل می‌کنند و هدف از نگه‌داری و حتی ساخت آنها چیست. در ادامه با ارزدیجیتال همراه باشید تا علاوه بر پاسخ به این سؤال‌ها به معرفی تعدادی از بهترین کیف پول‌های دیجیتالی بپردازیم.

درباره “کیف پول ارز دیجیتال” بیشتر بدانید

اگر قصد دارید در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید یا تراکنش بیت کوین انجام دهید، در ابتدای کار نیاز به کیف پول یا والت (Wallet) دارید. بیت کوین با استفاده از ابزار کیف پول کنترل دارایی‌ها را به خود افراد می‌سپارد و به همین دلیل، پیداکردن یک کیف پول امن و مطمئن برای ذخیره بیت کوین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خبر خوب این است که بیت کوین اولین و برترین ارز دیجیتال بازار است و بیش از هر ارز دیجیتال دیگری برای آن کیف پول وجود دارد، بنابراین کار شما برای انتخاب یک کیف پول امن چندان دشوار نخواهد بود. خبر خوب بعدی این است که نرم‌افزارهای کیف پول بیت کوین کاملاً رایگان هستند و به‌راحتی می‌توانید آنها را روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید. کیف پول‌ نرم‌افزاری امن و معتبر برای بیت کوین کم نیست، اما اگر امنیت بیشتری می‌خواهید می‌توانید با پرداخت هزینه کیف پول سخت‌افزاری (فیزیکی) تهیه کنید. در صورتی که در میان انبوهی از کیف پول بیت کوین گم شده‌اید و همچنان نمی‌دانید باید از کدام نام و برند استفاده کنید، با مطالعه ادامه این مقاله با بهترین و معتبرترین کیف پول‌های بیت کوین آشنا خواهید شد.

بهترین کیف پول بیت کوین چیست؟

اینکه چه کیف پولی «بهترین» است، کاملاً به شرایط وابستگی دارد و برای هر شخص نسبت به سطح دانش، امکانات موردنیاز و میزان سرمایه پاسخ این سوال می‌تواند متفاوت باشد.

مقالات مرتبط

به‌عنوان مثال، برای افراد تازه‌کار معمولاً کیف پولی مناسب است که کارکردن با آن آسان باشد و از ارزهای دیجیتال معتددی پشتیبانی کند، اما برای فردی که حرفه‌ای است و به امکانات بیشتری برای مدیریت بیت کوین نیاز دارد، رابط کاربری یا پشتیبانی از ارزهای دیجیتال دیگر خیلی اهمیت ندارد.

همچنین، امکانات (دسترسی به اینترنت، کامپیوتر یا تلفن همراه) در بحث مناسب‌بودن یک کیف پول تأثیرگذار است. کیف پول‌های بیت کوین انواع مختلفی دارند و در سیستم‌عامل‌های مختلف اجرا می‌شوند، بنابراین هر کس نسبت به شرایط و امکانات خود یکی از انواع کیف پول‌های بیت کوین را انتخاب می‌کند. به‌عنوان مثال، فردی که کامپیوتر شخصی ندارد، از کیف پول‌های موبایل استفاده می‌کند و یا فردی که تلفن همراه هوشمند ندارد، از کیف پول‌هایی به جز موبایل بهره می‌برد.

طبق یک قاعده کلی، بهترین کیف پول بیت کوین، کیف پولی است که کار با آن برای کاربر آسان‌تر از بقیه باشد و بتواند به‌خوبی امنیت بیت کوین‌ها را برقرار کند. به‌دلیل ذات غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال که هر کس تنها خود مسئول دارایی‌هایش است، اصلی‌ترین معیار در انتخاب یک کیف پول باید اعتبار و امنیت آن باشد و سپس به معیارهای دیگری مانند امکانات و ویژگی‌های ظاهری توجه شود.

بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۱

اگرچه بیش از صد کیف پول با نام‌های مختلف برای بیت کوین وجود دارد، در اینجا ۱۰ موردی را معرفی می‌کنیم که از نظر تیم محتوای وب‌سایت ارزدیجیتال در سال ۲۰۲۱ بهترین گزینه‌ها برای ذخیره بیت کوین هستند.

کیف پول‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، کلیدهای خصوصی (دارایی‌ها) را روی دستگاه یا محیط فیزیکی ذخیره می‌کنند و به‌جز خود کاربر، افراد دیگر هیچ‌گونه دسترسی به دارایی‌ها ندارند. به همین دلیل، خطر تحریم یا بلوکه‌شدن وجوه در این کیف پول‌ها وجود ندارد. در تهیه این فهرست معیارهایی همچون امنیت، تعداد نصب، ویژگی‌های متنوع و بازخورد کاربران لحاظ شده است.

فراموش نکنید کیف پول‌های روی صرافی‌ها، دارایی‌ها را به‌صورت امانی (Custody) نگهداری می‌کنند و کنترل دارایی‌ها به‌معنای واقعی در دست خود کاربران نیست. در میان فعالان این حوزه، فضای ذخیره‌سازی امانی، کیف پول محسوب نمی‌شود و در این مقاله هم منظور ما از کیف پول‌ آنهایی هستند که کنترل کامل دارایی‌ها را به دست خود کاربر می‌سپارند. همچنین برای کاربران ایرانی، ذخیره ارزهای دیجیتال روی صرافی‌ها می‌تواند خطر تحریم و بلوکه‌شدن سرمایه را به همراه داشته باشد.

کیف پول‌های زیر در حال حاضر بهترین گزینه‌های موجود برای ذخیره بیت کوین هستند:

  • کیف پول نرم‌افزاری Trust Wallet (موبایل)
  • کیف پول سخت‌افزاری Ledger
  • کیف پول سخت‌افزاری Trezor
  • کیف پول نرم‌افزاری Mycelium (موبایل)
  • کیف پول نرم‌افزاری BlueWallet (موبایل)
  • کیف پول نرم‌افزاری Electrum (دسکتاپ و موبایل)
  • کیف پول نرم‌افزاری Exodus (دسکتاپ و موبایل)
  • کیف پول نرم‌افزاری Bitcoin Wallet (موبایل)
  • کیف پول نرم‌افزاری Blockchain.com (تحت وب)
  • کیف پول‌ کاغذی بیت کوین با وب‌سایت Bitaddress.org (ذخیره‌سازی سرد)
Leave A Reply

Your email address will not be published.