رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

Blue Ridge اولین بانک عمومی آمریکا که دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین را ارائه کرد

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در جهان در سال گذشته ۸۵ درصد افزایش یافت ، زیرا بیماری همه‌گیر COVID-19 نیاز به پرداخت‌های بدون تماس را تسریع کرد. در ایالات متحده نیز، از سال ۲۰۱۳، اولین دستگاه‌های خودپرداز برای خرید رمزارزها وجود دارد، اما در بخش بانکی، بانک Blue Ridge، اولین بانک عمومی امریکا است که چنین عملکردی را ارائه می‌دهد. تصمیم برای راه اندازی ویژگی خرید بیت کوین به دلیل تقاضای زیاد برای بیت کوین اتخاذ شد. این بانک نیز به لیست کوچکی از بانک‌های جامعه علاقه‌مند به خدمات بیت کوین می‌پیوندد، چندی پیش نیز بانک Quontic مستقر در نیویورک، کارت بدهی پاداش بیت کوین را راه اندازی کرد. در ادامه‌ی مقاله به جزییات این موضوع می‌پردازیم.

سخنان مدیرعامل Blue Ridge درباره دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین

مدیر عامل بانک Blue Ridge،  برایان پلام، به خبرگزاری محلی ریچموند تایمز-دیسپچ گفت:

“ما در تلاش هستیم که نیازهای مشتریان را هم برای اکنون و هم در آینده پیش‌بینی کنیم.”

برای کار با ارزهای رمزنگاری شده، Blue Ridge با اپراتور ملی خودپرداز BluePoint ATM Solutions و LibertyX، که یک شرکت توسعه دهنده نرم افزار برای دستگاه‌های خودپرداز است، توافق کرده است.

برای خرید بیت کوین در دستگاه‌های خودپرداز بانک Blue Ridge، کاربران باید برنامه تلفن همراه LibertyX را روی تلفن هوشمند خود نصب کنند و همچنین کیف پول دیجیتال را برای دارایی‌های هوشمند خود ایجاد کنند. ویژگی‌ مهمی که این بانک ارائه کرده این است که نه تنها مشتریان بانک Blue Ridge، بلکه تمام افراد، قادر به خرید بیت کوین از دستگاه‌های خودپرداز خواهند بود. مطالب مرتبط را بخوانید.

دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین

علاوه بر این، کاربران می‌توانند بلافاصله بیت کوین خود را مبادله و پول نقد دریافت کنند. بخاطر داشته باشید که در سپتامبر سال گذشته، تعداد دستگاه‌های خودپرداز رمزارز بیت کوین، در سراسر جهان بیش از ۱۰ هزار دستگاه بود و در حال حاضر، طبق گفته‌ی Coin ATM Radar، تعداد چنین دستگاه‌هایی بیش از ۱۵۰۰۰ دستگاه است.

بانک‌های علاقه‌مند به خدمات بیت کوین

مشتریان و کاربران بانک شارلوتزویل، واشنگتن، به زودی می‌توانند بیت کوین را با ۱۹ دستگاه خودپرداز بانک خود خریداری کرده، آن را بفروشند، و ۸ درصد کارمزد معاملات را دریافت کنند. این بانک از خودپردازهای BluePoint، که یک اپراتور ملی خودپرداز است استفاده کرده و با شرکت LibertyX، که یک ارائه دهنده نرم افزار دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در بوستون است، همکاری کرده است.

 جاستین پنس، مدیر عامل BluePoint گفت: محدودیت‌ دستگاه‌های خودپرداز برای خرید بیت کوین، ۵۰۰۰ دلار در روز است. وی افزود: مشتریان همچنین بیت کوین را با کارت بدهی صادر شده توسط بانک خریداری می‌کنند.

 بانک   MellonCorp  نیویورک هم که از قدیمی‌ترین بانک‌های امریکاست، در حال جهش به سوی بازار بیت کوین است که نشانه استقبال گسترده از ارز دیجیتال است. این بانک اعلام کرد که بیت کوین و سایر رمزارزهای پایه و دارایی‌ها را از طرف مشتریان خود مدیریت، نگهداری، انتقال و منتشر خواهد کرد. رومن رگلمن، مدیر اجرایی مشاغل دارایی و خدمات BNY Mellon، گفت: “دارایی‌های دیجیتال در حال تبدیل شدن به بخشی از جریان اصلی اقتصادی هستند.”

دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین

نتیجه گیری

در یک دوره دو ماهه، از دسامبر ۲۰۱۷، تا فوریه ۲۰۱۸، تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در کانادا ۲۰٪ افزایش یافته است. طبق گفته‌ی  Coin ATM Radar از ژانویه ۲۰۱۸ بیش از ۲۳۴۲ دستگاه خودپرداز بیت کوین در ایالات متحده راه اندازی شده و برخی از صاحبان مغازه‌های کوچک ماهیانه ۳۰۰ دلار از فضایی که برای اجاره این دستگاه‌ها در اختیار گذاشته‌اند درآمد دارند. تا اوت سال ۲۰۲۰، تعداد خودپردازهای رمزارزها بیش از سه برابر شده و به بیش از ۹۰۰۰ دستگاه رسیده است. بیشتر بدانید.

 هزینه معاملات برای استفاده از دستگاه‌های خودپرداز تقریباً ۱۶ درصد است، در حالی که هزینه معاملات آنلاین حدود ۷.۵ درصد است. بیت کوین هنوز به طور قانونی و به عنوان پول رسمی پذیرفته نشده، ولی با توجه به افزایش علاقه جوامع به سرمایه‌گذاری و استفاده از بیت کوین، و اینکه اکنون شاهد افزودن دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین از طرف بانک‌ها هستیم، ممکن است در آینده‌ای نزدیک، بانک‌ها این ارز دیجیتال را به رسمیت بشناسند. در این صورت شاهد تغییرات بزرگی در سیستم مالی و اقتصادی جهان خواهیم بود.

Comments are closed.