رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

پیش بینی روند صعودی بیت کوین ؛ باید در انتظار چه قیمتی باشیم؟

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

قیمت بیت کوین از ۲۳ هزار دلار نیز عبور کرده است. تحلیل گران برای پیش بینی روند صعودی بیت کوین  وارد عمل شده اند. تا به امروز بیت کوین بدون کمترین مشکلی قیمت ۲۰ هزار دلار  را پشت سر گذاشته است. بیت کوین در سومین تلاش خود این بازه قیمتی را به تاریخ سپرد و به روند خود ادامه می دهد. در این بین حجم خرید بیت کوین نیز از همیشه بیشتر شده است. به دنبال عبور بیت کوین از این بازه قیمتی، بسیاری از تحلیل گران تصور می کنند که این ارز به زودی قیمت بالای ۳۰ هزار دلار را تجربه می کند. اگر چه در بازه زمانی کوتاه مدت باید در انتظار کاهش قیمت ها باشیم.

بحث های بسیاری بر سر احتمال وقوع بازار گاوی و خرسی در فضای بیت کوین برقرار شده اتس. معامله گرانی که به بازار بیت کوین خوشبین هستند در انتظار آغاز یک روند صعودی دیگر برای بیت کوین هستند. این در حالی است که اگر بیت کوین با مقاومت تکنیکالی برای ادامه روند صعودی مواجه نباشد، به روند خود ادامه می دهد. چرا که از نظر تاریخی بیت کوین در حال اکتشاف سرزمین های دست نخورده ای است. این رمزارز تا کنون این بازه قیمتی را تجربه نکرده است. بنابراین همه رویدادهایی که از این پس در بازار بیت کوین روی می دهد، تاکنون روی نداده است.

تحلیل گرانی که روی بازه زمانی کوتاه مدت متمرکز شده اند، انتظار دارند که بیت کوین در آینده نزدیک اندکی کاهش قیمت را تجربه کند. قیمت ۲۰ هزار دلار همچنان نقش سطح حمایت را ایفا می کند. چرا که این قیمت امتحان خود را در طول تاریخ پس داده است.

بیت کوین در سال 2021
قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱

بیت کوین در سال ۲۰۲۱ چه روندی را در پیش می گیرد؟

بازار معاملات بیت کوین در ادامه روند صعودی قیمت های ۳۶ هزار و ۵۰ هزار دلار را پیش بینی کرده است. این امر نشان می دهد که بسیاری از معامله گران نسبت به بیت کوین خوشبین هستند. آنها تصور می کنند که این ارز در سال ۲۰۲۱ نیز به روند صعودی خود ادامه می دهد. در صورتی که بیت کوین در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ روند صعودی را ادامه دهد، تاریخ تکرار خواهد شد. چرا که این همان روندی است که بیت کوین در سال ۲۰۱۷ تجربه کرد.

 بیت کوین در سال ۲۰۱۶ هاوینگ را پشت سر گذاشت. پس از گذشت ۱۵ ماه این ارز در یک روند صعودی بی سابقه به ۲۰ هزار دلار رسید.

دنیس وینوکورو (Denis Vinokourov) سرپرست تحقیقات Bequant در مصاحبه با Cointelegraph اعلام کرده است که ثبت قراردادهای آپشن روی قیمت ۳۶ هزار دلار به این معنا نیست که قیمت بیت کوین به این بازه می رسد. او برای تشریح این موضوع گفت، ۱۲ درصد احتمال دارد که بیت کوین به این قیمت برسد. این درصد بسیار ناچیز است. او در ادامه گفت:

«بازار معاملات مشتق عموما به معاملاتی اختصاص دارد که با قیمت های از دست رفته یا پر خطر انجام می شوند. واقعیت این است که تعداد بسیار زیاد قراردادهایی که در بازار آتی شکل می گگیرد نشانه ای از رسیدن بیت کوین به این قیمت نیست.»

گای هیرسچ (Guy Hursch) مدیر eToro اعلام کرده است که قراردادهای آپشن افزایش قیمت بیت کوین تا بیش از ۳۰ هزار دلار را پیشنهاد کرد. اما او روی این موضوع تایید کرد که با توجه به افزایش قیمت بیت کوین از بازه تاریخی این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین به روند افزایشی خود ادامه دهد.

پیش بینی روند صعودی بیت کوین
پیشبینی قیمت بیت کوین

سناریوی خرسی بیت کوین را ۲۰ هزار دلاری می داند

 وینوکورو و هیرسچ بر این بارواند که قیمت بیت کوین پس از روند صعودی اخیر با کاهش قیمت روبه رو خواهد بود. از نظر تاریخی این ارز در روند صعودی سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ کاهش ۲۰ تا ۴۰ درصدی را مشاهده کرده است. کاهش قیمت می تواند قدرت روند صعودی را افزایش دهد. چرا که در این حالت بازار بیش از اندازه داغ نمی شود و تعداد خریداران ناامید نیز افزایش پیدا نمی کند.

هیرسچ در گفتگو با کوین تلگراف اعلام کرده است که قیمت ۲۰ و ۱۵ هزار دلاری دو بازه قیمتی هستند که در صورت کاهش قیمت ها باید در انتظار آنها باشیم. اما اگر بیت کوین به روند خود ادامه دهد می تواند در بازه بالاتری به ثبات برسد. از سوی دیگر به اعتقاد هیرسچ حتی اگر قیمت این ارز کاهش پیدا کند نیز این کاهش طولانی مدت نخواهد بود. چرا که افزایش تقاضا موسسات سرمایه گذاری برای خرید بیت کوین قیمت این ارز را افزایش می دهد. او در ادامه افزود:

«ممکن است ارز به ثبات برسد و قیمت افزایش پیدا کند. در این حالت موسسات از فرصت خرید پیش آمده استقبال می کنند. از طرفی ممکن است اعتماد خریداران به بازار بیت کوین از بین برود و قیمت این ارز به ۱۵ هزار دلار برسد.»

تحلیل گران در انتظار

در حالت کلی تحلیل گران در انتظار اصلاح قیمت ها هستند. اگر چنین اتفاقی روی دهد، موسسات بیشتری برای خرید بیت کوین وارد عمل می شوند. وینوکورو در این باره می گوید اگر بیت کوین به سوددهی برسد باید شاهد موسسات سرمایه گذاری بیشتری در این بازار باشیم. علاوه بر این دراین حالت سرمایه گذاران خرد نیز با کاهش قیمت بیت کوین را خریداری می کنند. در سال ۲۰۲۰ تعداد زیادی از موسسات وارد بازار رمزارز شده اند. این درحالی است که برخی از آنها از زمانی که قیمت بیت کوین ۴۰۰۰ دلار بوده است این بازار را انتخاب کرده اند.

سناریوی ایده آل برای بیت کوین

در پیش بینی روند صعودی بیت کوین با سناریوی ایده آلی نیز روبه رو هستیم. بیت کوین از ماه سپتامبر روند صعودی را آغاز کرده است. این ارز در ماه نوامبر کاهش قیمت تا ۱۶ هزار دلار را تجربه کرد. به جز این مورد بیت کوین در این مدت کاهش چندانی را تجربه نکرده است. همین مسئله سبب شده است که بسیاری از تحلیل گران گمان کنند که شاید روند افزایش قیمت بیت کوین تغییر کرده است. شاید دیگر نباید در انتظار اصلاح شدیدی در قیمت بیت کوین باشیم.

شاید یکی از دلایلی که از کاهش شدید قیمت بیت کوین جلوگیری می کند، تمایل معامله گران به بازار معاملات آتی است. بر اساس گفته های هیرسچ ایده آل ترین سناریو برای بیت کوین رسیدن به یک سطح حمایتی قابل اطمنیان است. در ادامه کاهش نوسانات بازار بیت کوین حتی برای مدتی کوتاه می تواند زمینه را برای ادامه روند صعودی افزایش دهد. نوسانات بازار بیت کوین برای مدت زیادی افزایش پیدا کرده است. هر بار بیت کوین نوسانی را تجربه کرده بازار شاهد تغییرات ناگهانی قیمت بوده است.

به گفته هیرسچ:

«توجه به این نکته که پس از هر ماه افزایش قیمت ها و کاهش قیمت ها شدید تر شده است. کاهش قیمت ها از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. چرا که این امر نشان می دهد میزان پذیرش بیت کوین در حال افزایش است. عده بیشتری به دنبال یافتن فرصتی برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین هستند.»

 برای سرمایه گذاری آماده اید

 اکنون که دیگر به خوبی با رویکرد معامله گران بزرگ بازار بیت کوین آشنا هستید، بهتر است بهترین زمان برای خرید را انتخاب کنید. خرید و فروش بیت کوین سود فوق العاده ای را برای شما در پی خواهد داشت. بخشی از دارایی های خود را در این بازار سرمایه گذاری کنید. از نوسانات و تورم بازار سنتی فرار کنید و ارز آینده را برای آینده انتخاب کنید.

 خرید بیت کوین بهترین تصمیمی است که امروز برای فردا می گیرید. با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید و بیت کوین را به بهترین قیمت خریداری کنید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/predicting-the-next-bitcoin-price-top-here-s-what-may-come-after-23k

Leave A Reply

Your email address will not be published.