رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

تحلیل قیمت ۳ آذر آلت کوین های موجود در بازار

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

بیت کوین برای چند روز از سرعت همیشگی خود باز مانده است. اکنون نگاه ها به سمت بازار اتریوم ،ریپل و دیگر آلت کوین های بازار است. بیت کوین در هفته های گذشته روندی صعودی را پیش گرفته است.

 میزان تسلط این ارز بر بازار از ۵۶ درصد به ۶۷ درصد رسیده است. اما با نزدیک شدن بیت کوین به بالاترین رکورد خود به نظر می رسد که ضرب آهنگ تغییرات بیت کوین نیز به کلی متحول شده باشد. این تغییرات میزان تسلط این ارز را به ۶۲.۳ درصد کاهش داده است.

هرگز نمی توان بازار رمزارزی را تجربه کرد که در تسلط یک گروه یا فرد باشد. این بازار همواره با فراز و نشیب هایی همراه است. در بازه های شاهد اصلاح قیمت ها خواهیم بود و از طرفی ثبات و یکپارچگی بازار نیز دستخوش تغییر می شود.

 در شرایط فعلی اوضاع به گونه دیگر تغییر کرده است. گویا اتریوم و ریپل سکان را به دست گرفته اند و مسیر صعودی را ادامه می دهند.

تحلیل قیمت 3 آذر آلت کوین های موجود در بازار
آلت کوین

 با رشد و بلوغ این بازار روند صعودی نیز شدت می گیرد. معامله گران زیادی که تا کنون از بازار جا مانده اند، به سراغ خرید ارزهایی می روند که در این روند صعودی وارد شده اند. معامله گران سعی می کنند که عملکرد این ارزهای را زیر نظر می گیرند. زمانی که این ارزها روند صعودی را پیش بگیرند، سود سرشاری رابه همراه خواهند داشت. و این درست همان زمانی است که باید با خرید آلت کوین ها سود قابل توجهی را از آن خود کنید.

در این بخش از خبر می خواهیم به بررسی عملکرد ۱۰ نمونه از آلت کوین های موجود در بازار بپردازیم. به این ترتیب در می یابیم که آیا روند صعودی موجود به قوت خود باقی می ماند یا کنار گذاشته می شود.

جفت ارز دلار و بیت کوین BTC/USD

بیت کوین در شرایط فعلی شاهد اصلاحاتی در قیمت هاست. معمولا روند معکوس در یک مسیر قدرتمند ۱ تا ۳ روز ادامه خواهد داشت. در ادامه روند مسیر اولیه خود را باز می یابد.

دلار و بیت کوین
قیمت بیت کوین به دلار

گاوها ۵۲ هفته است که کنترل بازار را در اختیار دارند. این ارز به ۱۸۹۶۵ دلار نیز رسیده است. این امر نشان می دهد که معامله گران بازار علاقه ای به بستن جایگاه فروش ندارند و ترجیح می دهند که با روند صعودی همراه باشند.

روند رو به رشد  و شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می دهند که بیت کوین به بهایی بیش از ارزش واقعی خود خرید و فروش می شود. شواهد حاکی از آن است که عبور از بازه قیمت ۱۸۹۶۵ دلار می تواند به معنای نزدیک شدن به قیمت ۲۰ هزار دلار باشد. این قیمت در شرایط فعلی سطح مقاومتی است که از نظر روانی در ذهن حاضران بازار ایجاد شده است.

با این حال اگر خرس ها موفق شوند که قیمت را از ۲۰ هزار دلار نیز افزایش دهند، جفت ارز بیت کوین و دلار به بازه ای می رسد که دیگر قابل کنترل نیست. پس از چنین رویدادی بازار به اصلاح قیمت ها نیاز خواهد داشت.

این رویکرد گاوی معتبر نخواهد بود اگر قیمت روند کاهشی را پیش بگیرد. دراین حالت قیمت این ارز در بازه زمانی ۲۰ روزه به ۱۶۶۵۷ دلار می رسد.

جفت ارز اتریوم و دلار ETH/USD

اتریوم نیز به روند صعودی خود ادامه داده است. این ارز در تاریخ ۲۰ نوامبر قیمت ۴۸۸.۱۳۴ دلاری را از خود بر جای گذاشته است. خرس ها برای جلوگیری از ادامه روند صعودی وارد عمل شدند اما موفق نبوده اند. گاوها نیز با کاهش تدریجی قیمت، اتریوم بیشتری را خریداری کرده اند.

اتریوم قیمت
قیمت اتریوم

میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی در حال افزایش هستند. آنچه مسلم است، تسلط گاوها بر بازار است. این روند صعودی با عبور از قیمت ۶۰۰ دلار بار دیگر از سر گرفته شده است. سطح مقاومت بعدی برای این ارز ۶۲۵ دلار خواهد بود. اما اگر خرس ها بتوانند به قیمت ها اعتماد کنند جفت ارز اتریوم و دلار قیمت ۸۰۰ دلار را نیز تجربه می کند.

اگرچه ممکن است قیمت چند روزی روی ۶۲۵ دلار باقی بماند و خود را برای ادامه روند صعودی مهیا کند.

جفت ارز ریپل و دلار XRP/USD

به نظر می رسد که ریپل نیز تصمیم گرفته است که حضور کمرنگ خود در این بازار را جبران کند. پس از این که نمودار شمعی دجی (Doji) در ۲۲ نوامبر ایجاد شد، گاوها دوباره کنترل بازار را به دست گرفتند. آنها با تمام قوا قیمت را از سطح مقاومت ۰.۵۰ دلار عبور دادند.

ریپل
ریپل ارزش

مقاومت موجود در سطح ۰.۶۰ دلار بسیار اندک است. اگر گاوها بتوانند ریپل را از این بازه عبور دهند، این جفت ارز قیمت ۰.۷۸ دلار را نیز تجربه می کند. با وجود اینکه شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که این ارز در شرایط فعلی بیشتر از ارزش واقعی خود معامله می شود، اما افزایش بیش از اندازه این شاخص نشان می دهد که ترس و وحشت در بازار حکم فرما شده است. معمولا در چنین زمان هایی باید در انتظار اصلاح قیمت ها باشیم.

کاهش ارزش معاملات روزانه در روز به کمتر از  0.40 دلار می تواند میزان فروش را افزایش دهد و نشانه ای از پایان روند گاوی باشد.

جفت ارز لینک و دلار LINK/ USD

LINK ارز دیجیتال Chainlink است. این ارز در شرایط فعلی روند صعودی را پیش گرفته است. این روند صعودی در میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی آن هم در بازه های مثبت نشان دهنده آن است که گاوها همچنان بر بازار حکمفرمایی می کنند. الگوی تشکیل شده، نمودار سر و شانه معکوس را نشان می دهد. گویا باید در انتظار قیمت ۱۹.۲۷۳۱ دلاری برای این ارز باشیم.

لایت کوین
آلت کوین لینک

با این حال به احتمال زیاد خرس ها نیز بیکار نشسته اند. آن ها سعی می کنند که قیمت این ارز را به ۱۳.۲۸ دلار کاهش دهند. اگر خرس ها بتوانند قیمت را زیر ۱۱.۸۰ دلار بکشانند، اوضاع به نفع خرس ها تمام می شود.

از سوی دیگر اگر جفت ارز لینک و دلار به ۱۳.۲۸ دلار برسد، در می یابیم که میزان تقاضا در بازار به شدت کاهش پیدا کرده است. در آن زمان شاهد تلاش مجدد گاوها برای بازیابی روند صعودی خواهیم بود.

جفت ارز لایت کوین و دلار LTC/USD

در این جفت ارز نیز رقابت شدیدی برای رسیدن به قیمت ۸۴.۳۳۷۴ دلار است. گاوها سعی دارند که لایت کوین را در بالاترین سطح نگهدارند. اما از سوی دیگر خرس ها با تمام قوا به دنبال کاهش قیمت ها هستند.

لایت کوین و دلار
لایت کوین به دلار

دنباله طولانی نمودار شمعی ۲۲ نوامبر نشان می دهد که قدرت خرید در بازه های پایین تر بسیار بالاست. با این حال افزایش میانگین متحرک و قدرت نسبی نشان می دهد که این ارز نیز به بهایی بیش از ارزش واقعی خود معامله می شود. اگر آنها بتوانند قیمت را از ۹۰ دلار افزایش دهند، قدم بعدی در روند صعودی رسیدن به ۱۰۰ دلار خواهد بود.

 بر خلاف این پیش فرض باید بدانید که خرس ها متوجه کاهش قیمت از ۷۸ دلار می شوند. دراین صورت این احتمال وجود دارد که قیمت این ارز تا ۷۱ دلار نیز کاهش پیدا کند. چنین روندی به وضح نشان می دهد که روند گاوی به انتهای خود نزدیک شده است.

جفت ارز بیت کوین کش و دلار BCH/USD

بیت کوین نیز در ۲۱ نوامبر  در ادامه روند صعودی قیمت ۲۸۰ دلار را ثبت کرد. خرس ها روز بعد تمام تلاش خود را کردند که قیمت این ارز را از این بازه پایین بیاورند. اما آنها قادر به انجام این کار نبوده اند. این امر می توانند به این دلیل روی داده باشد که گاو ها به سرعت با کاهش قیمت اقدام به خرید آلت کوین بیشتری می کنند.

بیت کوین کش
بیت کوین کش به دلار

اگر گاوها بتوانند قیمت را از ۳۱۲.۵۲ دلار افزایش دهد، جفت ارز بیت کوین کش و دلار نیز همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد. دراین صورت به احتمال زیاد شاهد افزایش قیمت و رسیدن به ۳۳۸ دلار خواهیم بود.

در ادامه این ارز قیمت ۳۵۳ دلار را نیز مشاهده خواهد کرد. خرس ها مقاومت زیادی را از خود نشان می دهد. اما اگر خرس ها می توانند از عهده این مشکلات برآیند می توانند از ادامه روند صعودی اجتناب کند.

میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی نیز در منطقه مثبت قرار دارند، این بدان معناست که خریداران کنترل بازار را در دست گرفته اند. این روند گاوی در صورت کاهش قیمت ها به ۲۸۰ دلار و قدرت گرفتن خرس ها به کلی از بین می رود.

جفت ارز دات و دلار DOT/USD

دات متعلق به Polkadot است. این ارز در ۲۱ نوامبر از سطح ۵.۵۸۹۹ عبور کرده است. با این حال خرس ها موفق شدند که در تاریخ ۲۲ نوامبر قیمت را به ۵.۵۸۹۹ کاهش دهند. اما این اتفاق دوام چندانی نداشت. گاوها در این فرصت دات بیشتری را به دارایی های خود افزوده و کنترل بازار را به دست گرفتند.

دات و دلار
قیمت دات و دلار

گاوها در شرایط فعلی به دنبال فرصتی برای ادامه روند صعودی هستند. آنها به دنبال افزایش قیمت و عبور از ۵.۸۴۵۳ دلار هستند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز دات و دلار می تواند به قیمت ۶.۸۶۱۹ دلار نیز برسد. شاخص قدرت نسبی و میانگین متحرک نیز در محدوده مثبت است. این بدان معناست که این ارز به قیمتی بیش از بهای واقعی خود معامله می شود. اگر خرس ها موفق شوند قیمت را از ۵.۵۸۹۹ پایین تر بیاورند، به تدریج قیمت ۴.۸۱نیز تجربه می شود. در این صورت باید گفت که روند فعلی تله گاوی بوده است.

جفت ارز کاردانو و دلار ADA/USD

 کاردانو ارز دیجیتال خود را با نام ADA  وارد بازار کرده است. سطح مقاومت این ارز در ۲۰ نوامبر برابر با ۰.۱۱۴۲۲۴۱ بوده است. این امر خرید قابل توجهی را از گاوها تجربه کرده است. گاوها موفق به افزایش قیمت این ارز شده اند.

جفت ارز کاردانو و دلار به بالاترین بازه خود در ۵۲ هفته گذشته رسیده است. اما خرس ها سعی می کنند که قیمت را به ۰.۱۵۵۰ برسانند. اگر خرس ها قیمت را از ۰.۱۵۵۰ دلار افزایش دهند، این روند می تواند به ۰.۲۰ دلار نیز برسد. اگر این روند گاوی اعتبار خود را از دست دهد، این جفت ارز به کمتر از ۰.۱۲۸ دلار سقوط می کند.

جفت ارز بایننس و دلار BNB/USD

 بایننس ارز دیجیتالی است که از سوی  بازار Binance  معرفی شده است. این ارز بیش از ۲۷.۳۰-۲۸.۹۷ دلار بسته شده است. اما گاوها نتوانسته اند قدرت کافی برای رسیدن به قیمت ۳۲ دلار را برای این ارز ایجاد کنند. این امر توجه خریداران بازار خرسی را جلب کرده است. آنها سعی کرده اند که قیمت را به کمتر از ۲۸.۹۷ دلار برسانند. اما در این کار موفق نبوده اند.

بیت کوین کش
قیمت بایننس

گاوها مجدد در تلاش هستند که قیمت را از ۲۵.۶۶۲۵ افزایش دهند. اما اگر سطح مقاومت ۳۲ دلار کاهش پیدا کند به احتمال زیادی شاهد کاهش میزان تقاضا برای خرید این ارز خواهیم بود. از سوی دیگر اگر گاوها بتوانند قیمت را به بیش از ۳۲ تا ۳۳.۳۸۸۸ دلار برسانند، جفت ارز بایننس و دلار مسیر خود را به سمت ثبت قیمت ۳۹.۵۹۴۱ دلار ادامه می دهد.

جفت ارز بیت کوین اس وی و دلار BSV/USD

بیت کوین اس وی از ۱۸۱ دلار نیز پیشی گرفته است. این آلت کوین از سطح مقاومتی گذشته خود عبور کرده است. خرس ها تمام تلاش خود را برای مقابله با این اتفاق به کار گرفتند. خرس ها معمولا در چنین زمان هایی سعی می کنند که روند گاوی تقلبی را در بازار ایجاد کنند و این درست همان کاری بود که آنها در ۲۲ نوامبر انجام دادند.

گاوها در انتظار خرید در بازه های پایین تری بودندف اما آنها روند صعودی تازه ای را آغازکرده اند. آنها می خواهند این قیمت ارز را به ۲۵۸ دلار برسانند.

از سوی دیگر اگر قیمت روند نزولی را پیش بگیرد، این جفت ارز بار دیگر در بازه ۱۸۱ تا ۱۹۴ دلار متغییر خواهد بود. این روند به نفع خرس ها خواهد بود.

 بازار رمزارز با تحولات متفاوتی روبه رو بوده است. بیت کوین پس از یک روند صعودی ۵۲ هفته ای اکنون اصلاحات را پشت سر می گذارد. به نظر می رسد که این ارز قصد دارد با تمام قوا به مسیر خود ادامه دهد. موسسات سرمایه گذاری قدرتمند تر از هر زمان دیگر به این بازار پیوسته اند. از سوی دیگر میزان تقاضا افزایش پیدا کرده است و موجودی مدام در حال کاهش است.

 به نظر می رسد که اکنون زمان مناسبی برای خرید دیگر آلت کوین ها باشد. دیگرارزهای بازار رمزارز نیز به دنبال مشاهده روند بیت کوین به این روند صعودی پیوسته اند و روز به روز بازار متفاوت تری را تجربه می کنند. اگر هنوز برای خرید و فروش بیت کوین اقدامی نکرده اید، هنوز فرصت باقی است. با سرمایه گذاری در بیت کوین یا دیگر ارزهای موجود در دنیای رمزارز سرمایه خود را چند برابر کنید. با ما در رمزارز مارکت بهترین قیمت بیت کوین و دیگر ارزها را در اختیار خواهید داشت.

منبع

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-11-23-btc-eth-xrp-link-ltc-bch-dot-ada-bnb-bsv

Leave A Reply

Your email address will not be published.