رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

قیمت همان قیمت سال ۲۰۱۷، اما بیت کوین رمزارز دیگری شده است

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

 این روزها تعداد کسانی که بیت کوین را به دارایی خود افزوده اند مدام در حال افزایش است. کامزد تراکنش ها از زمانی که از سال ۲۰۱۷ کاهش پیدا کرده است. بیت کوین رمزارزی که می شناختیم نیست.

همزمان با افزایش قیمت بیت کوین و نزدیک شدن به رکورد این ارز در بازه ۲۰ هزار دلاری به نظر می رسد که شبکه بیت کوین روی اساس متفاوتی بنا شده است. اصولی که این ارز را در روند صعودی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ استوار نگه داشته بودند، از اصولی که اینبار بیت کوین را به اوج می برند، متفاوت است.

سه سال پیش در چنین روزی بیت کوین به بالاترین بازه خود دست پیدا کرد. در سال ۲۰۲۰ بیت کوین روند صعودی دیگری را تجربه کرده است. این روند صعودی قیمت بیت کوین را برای اولین بار در تاریخ پیدایش این ارز در تاریخ ۱۷ دسامبر به ۲۳۰۰۰ دلار رساند.

 در مقایسه روند صعودی فعلی با آنچه که در سال ۲۰۱۷ مشاهده شده است، به این نتیجه می رسیم که ماه دسامبر همواره تحفه ای را برای بیت کوین در بر داشته است. اما صرف نظر از تاریخ وقوع روند صعودی به نظر می رسد که شباهت دیگری میان این دو روند صعودی وجود نداشته باشد.

 این دو جریان صعودی از بسیاری از جهات با یکدیگر تفاوت دارند. نخست آنکه میزان پذیرش این ارز و همینطور استقبال موسسات سرمایه گذاری از این ارز در مقایسه با سال ۲۰۱۷ حیرت انگیز است. از طرفی کارمزد انجام تراکنش ها نیز در مقایسه با آن سال بسیار کاهش پیدا کرده است.

 کارمزد تراکنش ها ۹۰ درصد کاهش داشته است

بیت کوین در روند صعودی سال ۲۰۲۰ به مراتب سالم تر از سال ۲۰۱۷ عمل کرده است. این نکته را به یاد داشته باشید که هزینه پایین تراکنش ها یکی از تغییرات نوین این ارز است. در سال ۲۰۱۷ هزینه تراکنش ها ۱۳۰ دلار بود اما در سال ۲۰۲۰ برابر با ۶۰ دلار است.

زمانی که مجموع هزینه کارمزد تراکنش های پرداخت شده سال ۲۰۱۷ را با سال جاری مقایسه کنیم، متوجه می شویم که درآن زمان ارزش هزینه کارمزدتراکنش های انجام شده برابر با ۱۵۰۰ بیت کوین بود. در حالی که اکنون ارزش کارمزد تراکنش های انجام شده برابر با ۷۰ بیت کوین است.

 بیت کوین رمزارز
کارمزد بیت کوین

هش ریت بیت کوین نیز افزایش پیدا کرده است

 روند صعودی امسال از نظر هش ریت شبکه نیز متفاوت بوده است. یکی از معیارهای اصلی شبکه بیت کوین هش ریت است که نشان دهنده مقاومت شبکه در برابر حملات احتمالی و قدرت محاسباتی شبکه است.

هش بیت بیت کوین مدام در حال افزایش است. هش ریت شبکه در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۴ میلیون هگزاهش بود. و در دسامبر سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱۳۰ میلیون هگزاهش رسیده است.

بیت کوین هش ریت
هش ریت شبکه بیت کوین

 در نوامبر سال ۲۰۲۰ هش ریت بیت کوین ۴۰ درصد افزایش داشته است. این امر نشان دهنده بهبود کیفیت تجهیزات استخراج ماینرهاست.

افزایش تعداد تراکنش های تایید شده

افزایش پذیرش بیت کوین ادامه دارد. هر روز بر تعداد تراکنش هایی که تایید می شود نیز افزوده می شود. با وجود اینکه کارمزد تراکنش های بیت کوین همچنان پایین مانده است اما به نظر می رسد که تعداد تراکنش های تایید شده از سه سال قبل بیشتر شده است.

بیت کوین در تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۳۲۰ هزار تراکنش تایید شده را تجربه کرد. این آمار در سال ۲۰۱۷ برابر با ۲۸۰ هزار تراکنش بود.

در روند صعودی ۲۰۱۷ تعداد تراکنش های تایید شده بیشتر بود

تعداد تراکنش های تایید نشده در شبکه بیت کوین نشانه دیگری است که نشان می دهد بازار بیت کوین رمزارز در شرایط فعلی از سلامت بیشتری در مقایسه با سال ۲۰۱۷ برخوردار است.

در جریان روند صعودی سال ۲۰۱۷ تعداد تراکنش های تایید نشده در شبکه بیت کوین رمزارز برابر با ۱۲۰ هزار تراکنش بود. این درحالی است که تعداد تراکنش های تایید نشده در روند صعودی فعلی ۶۸ عدد بوده است.

همگام با افزایش ضرب آهنگ افزایش قیمت بیت کوین  همه چشم های به این بازار جذب شده است. آیا بیت کوین به روند صعودی ادامه می دهد؟ آیا باید در انتظار ثبت رکورد تازه ای باشیم؟

 قیمت بیت کوین را زیر نظر داشته باشید. خرید و فروش بیت کوین را برای دورنگهداشتن دارایی خود از خطر تورم انتخاب کنید. این گزینه شما را در ادامه مسیر یاری می کند. به یاد داشته باشید که خرید بیت کوین سرمایه گذاری بزرگی برای آینده است.

منبع

https://cointelegraph.com/news/same-price-different-bitcoin-how-fundamentals-changed-from-2017

Leave A Reply

Your email address will not be published.