رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

محرک های بازار بیت کوین ؛ این هفته مراقب این ۵ عامل باشید

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

استقبال بی سابقه سرمایه گذاران از بیت کوین نشان می دهد که این ارز هرگز دست از ادامه روند صعودی بر نمی دارد. محرک های بازار بیت کوین روی افزایش قیمت بیت کوین تاثیرگذار هستند اما هیچ از آنها به اندازه ورود موسسات سرمایه گذاری روی روند این ارز تاثیر نگذاشته اند.

هفته گذشته بیت کوین بالاترین رکورد خود را در بازار به ثبت رساند. اما این ارز برای آغاز هفته جدید چه برنامه ای در سر دارد؟

قیمت ۲۴ هزار دلاری همچنان در صحنه است. Cointelegraph  تصمیم گرفته است که ۵ عامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین را زیر نظر بگیرد.

محرک کرونا شامل پرداخت مستقیم ۶۰۰ دلار می شود

کنگره آمریکا در اقدامی درخواست رای گیری برای دریافت حواله ۹۰۰ میلیارد دلاری را پذیرفت. این دومین حواله ای است که سوی آمریکای متمول برای مبارزه با بیماری کرونا صادر می شود. این کنگه پس از ماه ها مخالفت، پیشنهاد رای گیری در رابطه قبول این چک را پذیرفت. در گذشته پرداخت  مستقیم بخشی از حواله نبود.

اکنون نگاه ها به سمت رای گیری روز دوشنبه در کنگره آمریکاست. عدم پذیرش کنگره به نفع بیت کوین به ضرر دلار تمام خواهد شد.

 جیمز توداور (James Todaro) یکی از صاحب نظران بیت کوین و موضوعات پیرامون کرونا می گوید، احتمالا دولت تصمیم می گیرد که ۱ تریلیون دلار دیگر نیز به اسکناس چاپ کند. او در واکنش به خبر های روز گفت:

«بیت کوین دقیقه به همین دلیل و در جریان بحران مالی سال ۲۰۰۸ ایجاد شد. آیا واقعا از اینکه می شنوید بیت کوین بالاترین رکورد خود را ثبت کرده است، متعجب می شوید؟!»

 تحلیل کوین تلگراف

مایکل ون د پوپ (Michael van de Poppe) تحلیل گر Cointelegraph در این باره می گوید در این بین صدای آژیر های خطر شنیده می شود. این صدا از تاثیر طولانی مدت افزایش میزان بدهی دولت در نتیجه استفاده از این لایحه خبر می دهد. او روز دوشنبه گفت:

«توافق برای سر حواله ۹۰۰ میلیارد دلاری برای مبارزه با بیماری کرونا، گام دیگری به سمت تضعیف دلار آمریکاست.»

او در ادامه افزود:

«چاپ دلار های بیشتر به نفع آمریکا نیست و نتیجه خوبی در پی ندارد. تاریخ نشان داده است که این اقدام سودی در بر نخواهد داشت. این کار تنها سیستم مالی ما را تضعیف می کند و آن را به سراشیبی سقوط می کشاند. بهتر است حقیقت را بپذیرید و بیت کوین بخرید.»

در قراردادهایی که برای ماه مارس تنظیم شده است، رسانه های جمعی مردم را تشویق می کنند که چک های خود را برای خرید بیت کوین صرف کنند.

بیت کوین و دلار
دلار و بیت کوین

جفت ارز بیت کوین و دلار آمریکا روز دوشنبه نیز روی ۲۴ هزار دلار باقی مانده است. این ارز شنبه بالاترین رکورد خود یعنی ۲۴۲۱۷ دلار را ثبت کرد. سطح حمایت ۲۰ هزار دلاری بی هیچ شکی به ثبات رسیده است.

دولت به بانک ها اجازه می دهد که سهام خود را خریداری کنند

دولت آمریکا در اقدام دیگری به شش بانک بزرگ آمریکا اجازه داده است که از سال ۲۰۲۱ برای خرید سهام خود وارد عمل شوند. ارزش این سهام برابر با ۱۱ بیلیون دلار است. دولت نگران ادامه روند رکود اقتصادی نیست. با این حال خبرگزاری بلومبرگ به نقل از معاون شرکت Supervision Randal Quarles گفته است که بانک در سال ۲۰۲۰ به عنوان « منبع قدرت» شناخته می شد.

او در ادامه گفته است دولت میزان استرس حاکم را سنجیده است «دولت تایید کرده است که بانک های بزرگ می توانند به وام دهی به خانه دارها و کسب و کارها ادامه دهند. حتی تغییر ناگهانی اوضاع اقتصادی نیز نباید در این اقدام اختلالی وارد کند.»

 به گزارش کوین تلگراف بیت کوین از اوضاع مالی اقتصاد سود برده است. بدهی دولت و بانک ها در حال افزایش است و سرمایه گذارها به بازار بیت کوین روی آورده اند. این نیز یکی از محرک های بازار بیت کوین است.

در حالی که جفت ارز بیت کوین و دلار آمریکا در روزهای آخر هفته به ثبات رسیده است. شاخص دلار آمریکا در این بین قادر به ایجاد فشار فروش قابل توجهی نشده است. این شخاص که با نام DXY نیز شناخته می شود از ۸۹.۷ در ۱۸ دسامبر به ۹۰.۵ رسید.

محرک های بازار بیت کوین
انگیزه بیت کوین

تحلیل گران به دنبال کاهش قیمت و رسیدن به ۱۹۵۰۰ هستند

حرکت های قیمت در بازه زمانی کوتاه مدت نشان می دهد که حجم زیادی از سرمایه گذاران بازار در انتظار ثبت قیمت ۲۶ هزار دلاری هستند. اما کف قیمت روی ۱۹۵۰۰ است.

مایکل ون د پوپ این نظرات را روز شنبه اعلام کرده است. او تحلیل گر تکنیکال که رفتار بیت کوین را در ماه گذشته و پیش از نیاز به افزایش نقدینگی زیر نظر داشته است.

در بازه زمانی کوتاه مدت باید عوامل متعددی را زیر نظر داشته باشیم. او در ادامه گفته است که بالاترین رکورد بیت کوین در طول تاریخ را به تازگی تجربه کرده ایم. با این حال حجم معاملات به دلیل احتمال کاهش قیمت ها کاهش پیدا کرده است.

او در ادامه افزوده است که سطح حمایت روی ۲۲۸۰۰ دلار است. باید این هفته این بازه را حفظ کنیم. این قیمت می تواند ادامه روند صعودی را تضمین کند.

 بیت کوین توجهی به توییت ایلان ماسک ندارد

 توییت این سرمایه گذار بزرگ که دو موج رسانه ای عظیم را در روزهای آخر هفته ایجاد کرد تاثیری روی قیمت بیت کوین نگذاشته است.

 الان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا (Tesla) به دقت به بررسی سرمایه گذاری شرکت Microstrategy  و مایکل سیلور پرداخته است. او در توییت خود اعلام کرده است که بیت کوین تفاوت چندانی با دیگر ارزهای سنتی و بدون پشتوانه ندارد. صرف نظر از لحن او در این پیام، ماسک توجه خرس های بازار را به خود جلب کرد. حتی پیتر شیف (Peter Schiff) نیز به او پیوست.

 ورود موسسات به بازار بیت کوین به منزله دوام روند صعودی است

صرف نظر از اینکه بازار در انتظار اصلاح قیمت هاست، سرمایه گذاران بیت کوین همچنان نسبت به بیت کوین خوشبین هستند. تحلیل گران متوجه شده اند که هرروز بر تعداد بیت کوین هایی که بازار را ترک می کنند و به صندوق های ذخیره شخصی منتقل می شود نیز افزوده می شود.

 تراز کلی بازار از اواسط سال ۲۰۱۸ در پایین ترین بازه باقی مانده است. این امر نشانه آن است که بر خلاف روند صعودی گذشته، بیت کوین ۲۴ هزار دلاری در نتیجه گمانه زنی های خوش بینانه حاصل نشده است. محرک های بازار بیت کوین قیمت را در دست گرفته اند.

اگر موسسات سرمایه گذاری به خرید بیت کوین ادامه دهند، بی شک هیچ مانعی نمی تواند در ادامه روند صعودی اختلال ایجاد کند. در نتیجه روند صعودی فعلی تا زمانی که موسسات سرمایه گذار در صحنه هستند ادامه خواهد داشت.

 اگر تا این لحظه خرید و فروش بیت کوین را آغاز نکرده اید، زمان آن رسیده است که این دارایی را به سبد سرمایه خود اضافه کنید. بیت کوین در ابتدای یک مسیر صعودی عظیم است و می تواند دارایی شما را چندین برابر کند. برای خرید بیت کوین و اطلاع از آخرین قیمت ها با در رمزارز مارکت همراه باشید. اخبار بیت کوین را در سایت ما دنبال کنید و همواره در جریان آخرین تغییرات دنیای رمزارز باشید.

 دانش شما از این بازار می تواند راهگشای شما باشد. فرصت سرمایه گذاری در این بازار را از دست ندهید. بیت کوین آینده شما را تضمین می کند. با ارز آینده به استقبال آینده بروید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/stimulus-checks-meet-btc-all-time-highs-5-things-to-watch-in-bitcoin-this-week

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.