رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

مقامات ایالت یون نان برق ماینرهای بیت کوین را قطع کردند

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

به گزارش رسانه های محلی کشور چین مقامات برق شهر یون نان (Yunnan) را قطع کردند. این ایالت از نظر قدرت هش ریت چهارمین ایالت این کشور به شمار می رود. به دستور مقامات برق ماینرهای این ایالت قطع شده است. به گزارش منابع اطلاعاتی محلی مقامات شهر باوشان (Baoshan) در ایالت یون نان تمام تلاش خود را برای شناسایی ماینرهای بیت کوین به کار گرفته اند. در همین راستا تولیدکنندگان برق از تامین برق ماینرها منع شده اند.

قطع برق ماینرها

در تاریخ ۳۰ نوامبر گزارش گر رمزارز کولین وو (Colin Wu) در توییتی اعلام کرد که تعدادی از ماینرها خبر ممنوعیت برق را به او گزارش داده اند. او در توییت منتشر شده اطلاعاتی مبنی بر اسناد مربوط به این ممنوعیت را منتشر کرد و گفت:

«تعدادی از ماینرها به او گفته اند که مقامات شهر بوشان در ایالت یون نان تامین برق برای ماینرها را ممنوع کرده اند. این ممنوعیت از تاریخ ۳۰ نوامبر اعمال شده است. ایالت یون نان سومین پایگاه استخراج در چین است و پس از سیچوهان و شینجیان یکی از بزرگترین مراکز فعالیت ماینرهای در چین است.»

با این حال وو در ادامه افزود به احتمال زیاد این ممنوعیت آن قدر که ماینرها تصور می کنند نیز جدی نیست:

«نیازی نیست که این واقعه بیش از اندازه جدی بگیریم. چرا که رویکرد مقامات چین در مورد رمزارز مدام در حال تغییر و تحول است. درواقع تمام این ممنوعیت ها برای افزایش هزینه برق مصرفی است و هیج ارتباطی با فشارهای سیاسی ندارد.»

ممنوعیت مصرف برق مصادف با کاهش هش ریت ظرف مدت ۲۴ ساعت در مقیاس جهانی بوده است. هش ریت در این مدت با ۱۰ درصد کاهش از ۱۴۰ اگزاهش در ثانیه به ۱۲۵ EX/s رسیده است.

 ماجرا از کجا شروع شده است

 شاخص مصرف برق بیت کوین دانشگاه کمبریج که به اختصار BECI  نامیده می شود اعلام کرده است که یون نان از نظر هش ریت استخراج چهارمین ایالت چین به شمار می رود. این ایالت از آوریل ۲۰۲۰ پس از  شینجیان (Xihnjian)، سیچوهان (Sichuan) و مغولستان داخلی (Ineer Mogolia) در رتبه چهارم قرار گرفته است. این ایالت ۵.۴۲ درصد از هش ریت جهانی را به خود اختصاص داده است. به این ترتیب هش ریت ایالت یون نان به جز چین، ایالت متحده آمریکا، روسیه و قزاقزستان از تمام کشورهای جهان بیشتر است.

 کولین وو در ماه ژوئن اینگونه اعلام کرد که دولت یون نان به ۶۴ دکل استخراج نامعتبر دستور داده است که دست از فعالیت بردارند. دولت برای این دستور به مشکلاتی از قبیل فرار مالیاتی و خطرات امنتی اشاره کرده است. چرا که گویا ماینرها برای تامین انرژی برق از سیم کشی به ایستگاه برق محلی استفاده می کنند.

در همان ماه یک دکل استخراج در این ایالت دچار آتش سوزی شد. در ادامه نیز انفجاز یکی از این مراکز استخراج ۶ کشته و ۵ زخمی بر جای گذاشت. این انفجار به دلیل نادیده گرفتن مسائل امنیتی روی داده است.

 درماه آوریل نیز ایالت یون نان هشداری را برای تولیدکنندگان برق محلی صادر کرد و آنها را از تامین برق ماینرهای ناشناس و نامعتبر منع کرد.

بیت کوین را به دارایی خود بیفزایید

 ماینرهای بیش از هر زمان دیگری از حضور در بازار بیت کوین سود می برند. اما دشواری ها و خطراتی که آنها را تهدید می کند از نگاه همه دور می ماند. برای استخراج به مصرف برق زیادی نیاز است. علاوه بر هزینه های سرسام آور تامین این برق، تامین امنیت ماینرها نیز یکی از مسائلی است که نباید نادیده گرفته شود.

خرید و فروش بیت کوین شاید کم خطر ترین نوع سرمایه گذاری در بازار رمزارز باشد. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید. اخبار و قیمت بیت کوین را از ما جویا شوید و سرمایه گذاری خود را آغاز کنید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/authorities-shut-off-electricity-to-bitcoin-miners-in-china-s-yunnan-province

Leave A Reply

Your email address will not be published.