رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

۴ معیار قیمت گذاری بیت کوین خوشبینانه به نظر می رسند

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

گاوها معیار قیمت گذاری بیت کوین تاثیرگذار بوده اند. این معیارها حتی پس از کاهش قیمت تا ۲۲ هزار دلار نیز به روند خود ادامه داده اند. قیمت بیت کوین کف قیمت یعنی ۱۷۵۸۰ دلار را در تاریخ ۱۱ دسامبر آزمود. سرمایه گذاران در این بازه زمانی با وجود اینکه از تحلیل های خرسی در بازار استفاده می شد آرامش خود را حفظ کردند.

هفته گذشته معاملات درست در همان سطحی تمام شد که آغاز شده بود. اما پایه و بنیاد بیت کوین بسیار مستحکمتر از گذشته است. این امر نشان می دهد که بیت کوین برای ادامه روند صعودی آمادگی لازم را دارد.

هربار که بیت کوین یک رکورد صعودی را ثبت می کند، سرمایه گذاران انتظار دارند که اصلاحی در روند قیمت ها روی دهد. این رمزارز با وجود عبور از سطح مقاومت ۲۴ هزار دلار با اصلاح روبه رو شده و به ۲۲ هزار دلار کاهش پیدا کرد. این رویداد تا اندازه ای به فروشندگان امید داده است اما اگر دقیق تر به موضوع نگاه می کنیم متوجه می شویم که این نشانه ای از ضعف این ارز نیست.

 عملکرد قیمت گذاری بیت کوین در هفته گذشته

در هفته گذشته میزان تسلط بیت کوین بر بازار افزایش پیدا کرد. میزان رشد این ارز از ۶۴.۳ درصد به ۶۷.۳ درصد رسیده است. این حرکت صعودی به یاری دفتر مشاوره مالی deVere Group  انجام شد. این دفتر قیمت ۴۶ هزاردلاری را برای بیت کوین پیش بینی کرده است. علاوه بر این، ارزش قراردادهای آتی بازار معاملات تجاری شیکاگو CME نیز از ۱.۳ میلیارد دلار بیشتر شده است. این قراردادها نشانه ای از افزایش میزان مشارکت موسسات مالی در بازار بیت کوین هستند.

 این اخبار اعتماد سرمایه گذاران به بازار بیت کوین را افزایش داده اند. این امر باعث افزایش قیمت بیت کوین و رسیدن آن به ۲۴ هزار دلار شده است. این قیمت بالاترین قیمت این ارز از تاریخ ۲۰ دسامبر بوده است.

معیار قیمت گذاری بیت کوین
الت کوین های در هفته ای که گذشت

در هفته گذشته این ارز درمقایسه با ۱۵ الت کوین دیگر عملکرد به مراتب بهتری را از خود بر جای گذاشته است. دیگر آلت کوین های موجود در بازار در طول این هفته افزایش ۷ درصدی را تجربه کرده اند. از همه مهمتر اینکه حجم معاملات آلت کوین در مقایسه با افزایش ۵۰ درصدی بیت کوین ناامیدکننده بوده است. این اندیکاتورها با وجود این که این ارز توانسته است بازه ۲۲۵۰۰ دلاری را به عنوان سطح حمایت تازه ای انتخاب کند، از قدرت عملکرد بیت کوین خبر می دهند.

موسسات با ثبات قیمت ها بیت کوین بیشتری می خرند

شرکت سرمایه گذاری Grayscale همچنان به خرید بیت کوین ادامه می دهد. ارزش سبد سرمایه این شرکت در حال حاضر به ۱۳.۳ میلیارد دلار رسیده است.

خرید بیت کوین
افزایش سرمایه بیت کوین

در طول هفته گذشته تعداد ۱۱۶۲۰ بیت کوین به دارایی های این شرکت افزوده شده است. اکنون تعداد بیت کوین های این شرکت به ۵۷۶۶۵۰ عدد می رسد. بنابراین می توان گفت که هفته ای که پشت سر گذاشتیم، هفته بسیار خوبی برای این شرکت بوده است. این شرکت برای خرید بیت کوین توجهی به قیمت گذاری این ارز ندارد.

معیار قیمت گذاری بیت کوین
قیمت گذاری در بیت کوین

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، حق ورودی این شرکت سرمایه گذاری نیز از ۱۸ درصد به ۴۰ درصد رسیده است. این افزایش ظرف ۷ روز انجام شده است. این سطح خارق العاده می تواند با تعلیق موقت سهام جدید در ارتباط باشد.

با وجود این که این رویداد غیر معمول به نظر می رسد، اما اتفاق مشابهی شش ماه نیز روی داده است. در آن زمان شرکت پیشنهد خود به مشتریان را نصف کرد.

میزان سرمایه گذاری در قراردادهای آتی درازمدت ثابت مانده است

قراردادهای آتی درازمدت که با نام جهش معکوس نیز شناخته می شوند دارای نرخی هستند که هر ۸ ساعت یکبار تعیین می شود. نرخ سرمایه گذاری از این موضوع اطمینان حاصل می کند که خطری بازار را تهدید نمی کند. حتی اگر قرارداد خریدار و فروشنده هردو در تمام زمان ها به اجرا گذاشته شوند، نیز میزان سود دریافتی متفاوت خواهد بود.

زمانی که خریدارها تقاضای سود بیشتری دارند، نرخ سرمایه گذاری مثبت است. بنابراین خریداران کسانی هستند که کارمزد بیشتری پرداخت می کنند. این مسئله مخصوصا زمانی درست است که بازار در یک روند صعودی باشد. چرا که در این زمان ها میزان تقاضا برای خرید بسیار بیشتر از دیگر زمان هاست.

اگر نرخ سرمایه گذاری در طول هفته بیش از ۲ درصد باشد، نشان دهنده آن است که خوش بینی بسیار زیادی بر شبکه حاکم شده است. این سطح در بازارهای صعودی قابل قبول است، اما اگر بیت کوین روند نزولی را پیش بگیرد این مسئله مشکل ساز می شود.

در موارد مشابه افزایش سود خریداران به احتمال زیاد یک کاهش ناگهانی در معیار قیمت گذاری بیت کوین منجر به افزایش نقدینگی نیز می شود.

معیار قیمت گذاری بیت کوین
معیار قیمت گذاری بیت کوین

توجه کنیدکه با وجود ضعف بیت کوین در تاریخ ۲۱ دسامبر نرخ سرمایه گذاری هفتگی وارد ناحیه منفی نشد. این اطلاعات نشان می دهند که خریداران و فروشندگان به سود قابل قبولی دست پیدا کرده اند.

این یک تحلیل خنثی از وضعیت بازار است، چرا که هر دو طرف قدرت کافی را برای افزایش شرط بندی دارند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز افزایش پیدا کرده است

بیت کوین و رسانه
شبکه های اجتماعی و بیت کوین

اطلاعات به دست آمده از TheTie نشان می دهد که افزیش قیمت بیت کوین هنگامی روی داد که توییت تازه ای درباره بیت کوین توجه کاربارن زیادی را به خود جلب کرد. به نظر می رسد که میزان بازدید از این توییت از سال ۲۰۱۷ بی سابقه بوده است. با وجود اصلاحاتی که به تازگی روی شاخص فعالیت های رسانه های اجتماعی انجام شده است اما سطح این شاخص ۱۰ درصد از ماه گذشته بیشتر است.

 اگرچه افزایش شدید فعالیت های مرتبط با بیت کوین در شبکه های اجتماعی به معنای افزایش سرمایه گذارهای خرد در بازار نیست. اما به نظر می رسد که این فعالیت های توجه سرمایه گذارهای بیشتری را به بازار جلب می کنند.

 نرخ گزینه Put-to-call

بهترین راه برای درک احساسات بازار اندازه گیری میزان سفارش هایی است که در جایگاه خرید و فروش ثبت می شوند. روی هم رفته گزینه خرید به عنوان گزینه ای در یک استراتژی گاوی به کار برده می شود؛ درحالی که گزینه فروش در سیاست خرسی مورد توجه قرار می گیرد.

نرخ خرید به فروش یا put-to-call 0.70 نشان می دهد که خرید های گاوی بیشتری در بازار انجام می شود و بازار هنوز در کنترل گاوهاست.

در سوی مخالف اگر این اندیکاتور عدد ۱.۲۰ را نشان دهد، میزان فروش بازار ۲۰ درصد است و این به معنای تسلط خرس ها خواهد بود. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این معیار تمام گزینه های موجود در بازار بیت کوین در تمام ماه های تقویم را در نظر می گیرد.

میزان خرید بیت کوین
میزان خرید و فروش بیت کوین

زمانی که قیمت بیت کوین از ۲۰ هزار دلار عبور کرد سرمایه گذاران تمام تلاش خود را برای ایجاد روند نزولی به کار گرفتند. درنتیجه در تاریخ ۱۹ دسامبر نرخ خرید به فروش به ۱.۰۸ رسید. این سطح بسیار غیر عادی است و نشان دهنده استراتژی خنثی و متمایل به خرسی بود. اما روند به سرعت تغییر کرد و این شاخص به ۰.۶۰ رسید. این امر نشان می دهدکه خوشبینی سرمایه گذاران با کاهش ۱۰ درصدی قیمت ها تغییر نمی کند.

معیار قیمت گذاری بیت کوین ۲۲۵۰۰ است و همه خوش بین هستند

روی هم رفته به نظر می رسد که تمام اندیکاتورهایی که اینجا مورد بررسی قرار گرفتن روندی خنثی و گاوی را پیش گرفته اند. باتوجه به اینکه بازار به تازگی سطح ۲۱۹۱۰ دلار را سنجیده است، بسیار مثبت و خوب به نظر می رسد.

از آنجایی که بیت کوین قیمتی بالاتر از ۲۲۵۰۰ دلار را حفظ کرده است، معامله گران نیز به زودی اعتماد خود را باز می یابند. بازگشت قیمت ها پس از کاهش ناگهانی و ادامه روند صعودی یک نشانه مثبت و ارزشمند است.

 با توجه به حرف های ناگفته بسیاری که در شاخص های بازار نهفته است. به نظر می رسد که بهترین زمان برای خرید بیت کوین فرا رسیده است. پایه های محکم این ارز اجازه کاهش بیش از اندازه قیمت را به این ارز نمی دهند. بنابراین اگر می خواهید با روند صعودی بیت کوین همراه شوید، بهتر است این فرصت طلایی را از دست ندهید. به یاد داشته باشید،  برگ برنده در دست کسی است که بهترین قیمت را برای سرمایه گذاری انتخاب کند. با ما در رمزارز مارکت آخرین قیمت بیت کوین در لحظه را در دست داشته باشید. و برای ورود به بازار تصمیم بگیرید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/these-4-key-bitcoin-price-metrics-clearly-reflect-traders-bullish-optimism

Leave A Reply

Your email address will not be published.