رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

۷ معیار ادامه روند صعودی در هفته جاری

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

این هفته در مجموع ۴ میلیارد دلار قرارداد بیت کوین منقضی می شود. به نظر می رسد که گاوها همچنان کنترل بازار را در دست دارند و قصد عقب نشینی از موضع خود را ندارند. اما برای درک بهتر وضعیت بازار بهتر است ۷ معیار ادامه روند صعودی را زیر نظر بگیریم.

در دو هفته اخیر قیمت بیت کوین ریتم صعودی خود را از دست داده بود. برخی از تحلیل گران پیش بینی کرده بودند که در آینده نزدیک باید شاهد کاهش قیمت و قدرت گرفتن خرس ها در بازار باشیم.

اما با نگاهی به بازار مشتقات بیت کوین درک بهترین از وضعیت بازار به دست می آوریم. بازار مشتقات انگیزه و جهت گیری بازیکنان قدرتمند بازار را به ما نشان می دهد. پس از رسیدن ارزش قراردادهای باز بیت کوین به ۱۰.۶ میلیارد دلار ارزش این بازار در تاریخ ۱۴ ژانویه به ۸.۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

اما رویداد مهمتری در انتظار بازار مشتقات است. در تاریخ ۲۹ ژانویه ۴۷ درصد از قراردادهای آتی موجود در بازار منقضی می شوند. وضعیت کلی بازار نامعلوم است. به نظر می رسد که با مشاهده ریتمی که بیت کوین در ماه گذشته پست سر گذاشته است رسیدن به قیمت ۵۲ هزار دلار دور از انتظار نبوده است. این قیمتی است که برای بسیاری از این قراردادهای تعیین شده است. اما این روزها با مشاهده وضعیت فعلی بیت کوین متوجه می شویم که شرایط برای رسیدن به این قیمت چندان مساعد نیست.

بازار در انتظار است

احتمال فروش بیشتر از سوی خرس ها وجود دارد. اما گاوها در وضعیت خنثی به سر می برند.آنها هنوز تصمیمی برای خرید بیشتر نگرفته اند. ۷ معیار ادامه روند صعودی نقش مهمی در تعیین مسیر بازار دارند.

انتظار بازار
انتظار بازار

با توجه به اطلاعاتی که رد تصویر بالا مشاهده می کنید به نظر می رسد که بازار Derbit  بیشتری آمار را به خود اختصاص داده است. این بازار ۸۳ درصد از این قراردادها را در خود جای داده است. برای درک بهتر این ماجرا بهتر است به تفاوت میان قیمت های درج شده در قراردادها و قیمت ۳۲ هزار دلاری بیت کوین بیندیشید.

هنوز برای وحشت زود است

بسیاری از بازارها تاریخ های انقضای ۱ ماهه را برای قراردادهای خود در نظر می گیرند. برخی از انها نیز تاریخ های انقضای ۱ هفته ای را برای مشتریان خود در نظر می گیرند. بیشتری حجم قرارداد های آتی منقضی شده در تاریح ۲۵ دسامبر سال ۲۰۲۰ مشاهده شد.  درآن زمان ۲.۴ میلیارد دلار قراردادآتی به سررسید خود رسیدند. در تصویر زیر وضعیت ۳۱ درصد از قراردادهای باز را مشاهده می کنید.

قراردادهای باز
قراردادهای باز

اطلاعات به دست آمده از Bybt.com نشان می دهد که تاریخ ۲۹ ژانویه برای ۱۰۷ هزار بیت کوین برنامه ریزی شده است. در این تاریخ بیش از ۴۵ درصد از قراردادهای آپشن بازار به سررسید خود می رسند.

کمتر از ۵ روز تا فرارسیدن این تاریخ باقی مانده است. اکنون باید در انتظار رفتار قیمت باشیم. در حال حاضر بیش از ۶۸ درصد از قراردادهای تاریخ ۲۹ ژانویه روی ۴۰ هزار دلار و بالاتر منعقد شده اند. در کنار این قراردادها قراردادهای خرسی دیگری نیز مشاهده می شود که ۷۶ درصد از سهم قراردادهای بازار را به خود اخصاص می دهند این قراردادها روی قیمت ۲۵ هزار دلار و کمتر بسته شده اند.

اطلاعات به دست آمده از بررسی ۷ معیار ادامه روند صعودی نشان می دهند که بیش از ۷۴۵ میلیون دلار قرارداد آپشن زیر ۴۰ هزار دلار منعقد شده اند. این درحالی است که ارزش قراردادهای آپشنی که روی قیمت ۲۵ هزار دلار و بیشتر بسته شده اند به ۳۰۰ میلیون دلار می رسد. بنابراین باید گفت که قراردادهای اتی در تاریخ ۲۹ ژانویه ارزش ۱.۰۵ میلیارد دلاری را به خود اختصاص داده اند. این در حالی است که نسبت خرید به فروش در بازار برابر با ۰.۴۰ است.

بازار سازها علاقه به بازار سازی ندارند

با تحلیل قراردادهای بازی که در بازار ایجاد شده است اطلاعاتی به دست می آوریم که به نشان می دهد وضعیت فعلی لزوما به این معنا نیست که بازار در اختیار خرس ها درآمده است. در تحلیل قراردادهای آپیشن مهمترین و تاثیرگذار ترین عامل دلتای ۲۰ و۳۰ درصد است. این شاخص به مقایسه خرید و فروش های موجود در بازار می پردازد.

شاخص ۱۰ درصدی دلتا نشان می دهد که تقاضا برای خرید در مقایسه با تقاضا برای فروش اندکی پایین تر است. از سوی دیگر شاخص منفی Skew نشان می دهد که هزینه دفاع از قیمت ها در برابر سقوط بیش از اندازه زیاد است. این خود نشانه ای از حضور خرس ها در بازار است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از نمودار بالا در می یابیم که آخرین باری که احساسات خرسی در بازار پدیدار شد ۱۰ ژانویه بود. در این زمان قیمت بیت کوین ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد. این حرکت به دنبال ۲۰ و ۳۰ درصد شدن  شاخص دلتا روی داد. در این حالت میزان خوشبینی به ۴۹ درصد رسیده است. این آمار در ۱۲ ماه گذشته مشاهده نشده است.

زمانی که این شاخص از ۲۰ عبور کندف ترس از ادامه روند د ر بازار احساس می شود. در این حالت شرایط خرسی ایجاد می شود. از سوی دیگر این سطح از تاریخ ۲۰ ژانویه آغاز شده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

درحالی که انقضای قراردادها آن همه به ارزش ۴ میلیارد دلار شاید نگران کننده باشد اما به نظر می رسد که این چیزی در حدود ۷۴ درصد از قراردادها در شرایط فعلی بی ارزش هستند. این تنها یکی از ۷ معیار ادامه روند صعودی به شمار می رود.

خرس ها از شرایط راضی هستند

باوجود اینکه گاوها قدرت را در دست دارند، اما خرس های بیشتری برای فروش بین ۳۳ و ۳۵ هزار دلار وارد عمل می شوند. در مجموع شرایط کلی بازار نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. به نظر می رسد که انگیزه این رمزارز برای رسیدن به ۲۸ هزار و ۳۵ هزار دلار بالاست. اما گاوها شرایط را تحت کنترل دارند. پس از نوساناتی که در تاریخ ۲۹ ژانویه تجربه می کنیم دیگر خبری از سود در میان نخواهد بود.

گاوها مدت زیادی کنترل بازار در دست دارند. اکنون با نزدیک شدن به موعد سررسید قراردادهای آتی در بازار بیت کوین باید در انتظار تاثیر این رویدادی روی قیمت بیت کوین باشیم. شاید بهترین زمان برای خرید بیت کوین همین شرایط فعلی باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که خرید و فروش بیت کوین نباید در بازه های زمانی کوتاه مدت انجام شود. این بازار به شدت پر نوسان است. بنابراین این ارز را برای آینده خریداری کنید. برای خرید بیت کوین با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/key-metrics-show-this-week-s-4b-bitcoin-options-expiry-favors-bulls

 

Comments are closed.