رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

شرح تفاوت آلت کوین و بیت کوین به طور کامل + جزییات

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

در این مقاله به بررسی تعریف و خصوصیات و تفاوت آلت کوین و بیت کوین می‌پردازیم. اما در ابتدا نگاهی اجمالی به تعریف آلت کوین و نمونه‌های آن می‌پردازیم.

آلت کوین که درواقع اختصار آلترنیتیو کوین (Alternative Coin) است؛ به معنی سکه‌ی جایگزین است و به تمام رمزارزهای بازار بجز بیت کوین گفته می‌شود. در حال حاظر بیش از ۲۰۰۰ آلت کوین ثبت شده است که تمامی آنها مشخصات و قوانین خاص خود را دارند و این نشانه‌ی یک بازار آزاد و بی طرف است.

تعریف خصوصیات و تفاوت آلت کوین و بیت کوین در چند آلت کوین برتر

تفاوت آلت کوین و بیت کوین
  • لیت کوین (LTC): لیت کوین مانند بیت کوین یک ارز دیجیتال است که به منظور سهولت تراکنش‌های آنلاین و فرا مرزی ایجاد شده است. LTC به منظور رفع مشکلات اصلی BTC از جمله سرعت پایین تراکنش، هزینه‌ی بالا و تعداد پایین سکه ارائه شده است. چالی لی پایه گذار این رمزارز می‌گوید: اگر بیت کوین طلای دیجیتال باشد، لیت کوین، قطعا نقره است.
  • اتریوم (ETH): اتریوم سیستم پیشرفته و پیچیده‌تری نسبت به رمزارزهای دیگر دارد و به منظور ارائه گزینه‌های ثانویه در مقابل بیت کوین ایجاد شده است. این رمزارز که پلتفرم خودش را دارد، با تمرکز بر ثبت و انجام تراکنش در قراردهای هوشمند دیجیتال شناخته شد و در این زمینه از شهرت و آوازه‌ی خوبی برخوردار است.
  • توکن EOS: یکی از نمونه‌های موفق رمزارزهای نسل دوم است که با هدف تقسیم قدرت و امنیت معاملات جهانی ایجاد شده است و در رقابت سختی با ETH برای رسیدن به لقب بهترین پلتفرم تبادلات جهانی رقابت می‌کند. EOS نسبت به رقیب خود سریع‌تر و قابل گسترش‌تر است اما برای این منظور معیارهای خود با هدف تقسیم قدرت درون سیستمی را کمرنگ‌تر کرده است.
  • بیت کوین کش (Bitcoin Cash (BCH)) مانند LTC، BCH نیز از فورک‌های بیت کوین است و در سال ۲۰۱۷ به منظور از بین بردن نقاط ضعف بیت کوین ایجاد شد و سعی در جایگزینی آن دارد، به حدی که بنیان گذاران آن به آن “بیت کوین واقعی” می‌گویند.
  • ریپل (XRP): ریپل نیز یکی دیگر از ارزهای دیجیتال است که در ابتدا به منظور استفاده در پلتفرم (Ripple Labs) به منظور یک روش آسان برای جایگزینی ارزهای فیات در نظر گرفته شده بود؛ از همین رو به آن “سکه ی بانکداران” هم گفته می‌شود. این سکه با تمرکز بر مقیاس پذیری و سرعت بالا طراحی شده است.

بیشتر بخوانید

بررسی نهایی:

تفاوت آلت کوین و بیت کوین

مطالب بیشتر را بخوانید

ارزهای دیجیتال زیادی با اهداف مختلف در طی سالین اخیر طراحی و عرضه شده‌اند و تعداد آنها به شدت رو به افزایش است. بسیاری از آنها صرفا برای مقاصد خاص و محدودی در پلتفرم‌های خاص ایجاد شده‌اند؛ در حالی که بعضی دیگر به منظور جایگزینی ارزهای فیات یا بیت کوین ساخته شده‌اند. گرچه تفاوت آلت کوین و بیت کوین در طراحی، هدف و کارکرد آن مشهود است، اما حتی بیت کوین نیز با توجه به بازار رو به تغییر و تعداد بالای رمزارزهایی که هر روزه ارائه می‌شوند، ممکن است در آینده ای نزدیک جایگاه خود را از دست بدهد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.