رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

این هفته قیمت رمزارز ها را خوب زیر نظر داشته باشید

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

 کاهش قیمت بیت کوین به موج خرید روبه رو شده است. خریداران کاهش قیمت را فرصت مناسبی برای خرید یافته اند. به این ترتیب شاید دوباره باید منتظر افزایش قیمت باشیم. افزایش قیمت رمزارز منجر به رشد بی سابقه ارزش قراردادهای آتی در بازار شد. چنین اعداد و ارقامی پیش از این در بازار دیده نشده بودند. جالب اینجاست که حتی کاهش قیمت بیت کوین نیز از میزان استقبال سرمایه گذاران کم نکرده است.

موسسات سرمایه گذاری از راه رسیده اند و بازار بیت کوین را برای حفاظت از دارایی خود انتخاب کرده اند. شرکت Guggenheim Partners نیز به تازگی به جمع موسسات سرمایه گذاری حاضر در بازار پیوسته است.

 این شرکت چیزی در حدود ۱۰ درصد از اندوخته خود را در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کرده است. صندوق ذخیره این شرکت ۵.۳ میلیارد دلار را در خود جای داده است. به نظر می رسد که این شرکت چیزی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار را به سرمایه گذاری در بیت کوین اختصاص دهد.

قیمت رمزارز
آلت کوین ها

 موسسات سرمایه گذاری از فرصت استفاده کرده اند

زمانی که قیمت بیت کوین به بالاترین حد رسید، موسسات سرمایه گذاری آمادگی خود را برای حضور در این بازار اعلام کردند. استقبال این گروه از سرمایه گذاران حاکی ازاعتماد آنها به بیت کوین است. موسسات سرمایه گذار بدون توجه به ریزش قیمت رمزارز همچنان به دنبال فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری هستند. آنها بر این باورند که ارزش بیت کوین روزی به ۲۵۰ هزار دلار نیز می رسد.

 اگر جریان ورود سرمایه از سوی این موسسات همچنان ادامه داشته باشد، باید منتظر افزایش قیمت این ارز باشیم. اما ممکن است قیمت بیت کوین برای مدتی پایین بماند. خریداران نیز از این فرصت استفاده کرده اند و هر بار که اندکی ریزش روی می دهد آماده خرید بیت کوین می شوند. 

 بیایید نگاهی به عملکرد بیت کوین ودیگر ارز های دیجیتال موجود در بازار بیندازیم.

جفت ارز بیت کوین و دلار BTC/USD

گاوها با کاهش قیمت بیت کوین اقدام به خرید این رمزارز کرده اند.  با نگاهی به نمودار زیر متوجه می شویم که سرمایه گذاران خوش بین بیت کوین با کاهش قیمت ها بیت کوین بیشتری را به دارایی خود افزوده اند. میانگین متحرک قیمت ها وشاخص قدرت نسبی بازار در حال افزایش است. مثبت بودن این دو شاخص نشانه ای از تسلط گاوها بر بازار است.

 با این وجود خرس های تلاش می کنند که قیمت رمزارز را از ۱۸.۲۱۰.۷۷ دلار افزایش دهند. احتمال افزایش جفت ارز بیت کوین و دلار تا ۱۹۴۵۹.۲۲ دلار نیز وجود دارد. در ادامه رسیدن به قیمت ۲۰ هزار دلار نیز چندان دشوار نخواهد بود. اگر این سطح مقاومتی شکسته شود، بیت کوین روند صعودی دیگری را از پیش می گیرد. اگر قیمت کاهش پیدا کند و از ۱۶ هزار دلار نیز پایین تر بیاید، این روند گاوی نقض می شود.

قیمت رمزارزها
جفت ارز بیت کوین و اتریوم

در نمودار ۴ ساعته بیت کوین مشاهده می کنید که اگر خرس ها بتوانند قیمت را به کمتر از ۱۷۵۰۰ دلار برسانند، قیمت ۱۶۴۰۰ دلار نیز دور از دسترس نخواهد بود. از سوی دیگر اگر گاوها به خرید در پایین ترین بازه قیمتی ادامه دهند نیز بازار به روند افزایشی خود ادامه می دهد.

اگر آنها بتوانند قیمت ۱۸۲۱۰.۷۷ را به ثبت برسانندف سطح بعدی ۱۹۴۵۹.۲۲ خواهد بود.

جفت ارز اتریوم و دلار RTH/USD

دنباله نمودار شمعی بیت کوین در تاریخ ۲۶ و ۲۷ نوامبر نشان می دهد گاوها با کاهش قیمت رمزارز وارد بازار شده اند.آنها اتریوم بیشتری را به سبد سرمایه خود افزوده اند. به این ترتیب واضح است که احساس کلی بازار به روند فعلی همچنان مثبت است.

بیت کوین
خرید و فروش رمزارز

میانگین شاخص قدرت نسبی و میانگین متحرک بازار همچنان در بازه مثبت هستند. این امر نشان می دهد که گاوها تسلط بازار را در دست دارند. با این وجود بعید است که خریداران مسیر ساده ای برای رسیدن به قیمت ۶۲۵ دلاری در پیش داشته باشند. خرس ها تمام تلاش خود را برای متوقف کردن این روند به کار می گیرند. آنها سعی می کنند که قیمت بیت کوین را به ۵۶۹.۰۱۹ دلار کاهش دهند.

اگر قیمت از سطح مقاومتی فعلی نیز پایین تر بیاید و میانگین متوسط متحرک ۲۰ روزه را بشکند، باید در انتظار آزمودن سطح ۴۸۲ دلاری باشیم.

 از سوی دیگر اگر گاوها قیمت ها را از سطح ۵۶۹.۰۱۹ دلار افزایش دهند نیز جفت ارز اتریوم و دلارر قیمت ۵۹۲۶۷۴ دلار و سپس ۶۲۲.۸۰۷ دلار را تجربه می کند. عبور از این مرحله به منزله آن است که این ارز آماده عبور از سطح ۸۰۰ دلار خواهد شد.

قیمت اتریوم
اتریوم و دلار

نمودار چهار ساعته اتریوم

نمودار ۴ ساعته  نشان می دهد که خرس ها با تمام قوا سعی دارند اوضاع را به نفع خود تغییر دهند. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند و به کمتر از ۵۲۰ دلار برسد، باید در انتظار سنجش قیمت ۴۸۲ دلار باشیم.

با این حال، اگر گاوها قیمت را به بیش از ۵۹۶۰.۰۱۹ دلار افزایش دهند، روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد و قیمت به ۵۹۲.۶۷۴ دلار نیز می رسد. در ادامه رسیدن به قیمت ۶۲۲.۸۰۷ دلار نیز چندان دشوار نخواهد بود.

معامله گران شاخص قدرت نسبی را زیر نظر دارند. چرا که اگر این شاخص بالاتر از ۶ باقی بماند، گاوها به روند صعودی ادامه خواهند داد. از سوی دیگر اگر شاخص قدرت نسبی بازار روند معکوس را در پیش بگیرد سطح مقاومتی بالاتر خواهد رفت.

جفت ارز کاردانو و دلار ADA/USD

کاردانو به قیمت ۰.۱۱۹۹۸۴۵ دلار رسیده است،  این میزان ۷۸.۶ درصد بالاتر از دنباله فیبوناچی در سطح ۰.۱۱۷۳۰۶۳ دلار است. معمولا زمانی که چنین کاهشی در قیمت های روی می دهد باید در انتظار ادامه روند صعودی باشیم.

کاردانو ADA
کاردانو به دلار

با این حال با نگاهی به نمودار شمعی در می یابیم که گاوها با کاهش قیمت ها به شدت از این بازار استقبال کرده اند. از این گذشته آن ها ارز بیشتری را به سبد سرمایه خود افزوده اند. میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی برای این ارز حضور گاوها را تایید می کند.

اگر گاوها بتوانند قیمت رمزارز را از ۰.۱۸۲۶۳۱۵ دلار افزایش دهند، قدم بعدی ۰.۲۱۲۹ دلار و سپس ۰۲۳۵ دلار خواهد بود. از سوی دیگر اگر قیمت رمزارز به روند نزولی ادامه دهد از سطح مقاومت ۰.۱۸۲۶۳۱۵ دلار پایین تر می آید.در این صورت قیمت جفت ارز کاردانو و دلار نیز کاهش پیدا می کند.

جفت ارز
جفت ارز کاردانو و دلار

میانگین متحرک بازار در نمودار ۴ ساعته  و همینطور شاخص قدرت نسبی برای این ارز در محدوده مثبت قرار دارد. بنابراین پر واضح است  کنترل بازار این ارز در اختیار گاوهاست. اکنون خریداران تمام تلاش خود را خواهند کرد که قیمت را از سطح مقاومت ۰.۱۷۵ دلار پایین تر بیاورند.

 اگر آنها موفق به این کار شوند، قیمت ۰.۱۸۲۶۳۱۵ دلار مجددا سنجیده می شود. از سوی دیگر اگر قیمت از سطح معینی پایین تر بیاید، این جفت ارز به روند نزولی ادامه خواهد داد. ادامه روند نزولی به معنای بازگشت خرس ها به بازار خواهد بود.

بازار رمزارز

 بازار رمزارز روزهای متفاوتی را تجربه می کند. با کاهش قیمت بیت کوین شرایط برای دیگر رمزارز ها نیز متحول شده است. آنچه که مشخص است استقبال خریداران و سرمایه گذاران از این بازار است. هر روز بر تعداد شرکت های سرمایه گذاری در بازار رمزارز افزوده می شود. این امر نشان می دهد که بررسی ها و تحلیل های متعددی انجام شده است. این موسسات برآن شده اند که فرصت سرمایه گذاری در بیت کوین را غنیمت بشمارند.

 اگر در فکر خرید و فروش بیت کوین هستید، اکنون می توانید بیت کوین به قیمت پایین تری خریداری کنید. به یاد داشته باشید که گاوها بازار را رها نکرده اند. به زودی باید در انتظار ادامه روند صعودی باشیم. بنابراین شاید کاهش قیمت رمزارز فرصتی برای تنفس و خرید ارز بیشتر  بیت کوین برای سرمایه گذاران باشد. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و اخبار مربوط به رویدادها و قیمت بیت کوین را دنبال کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-eth-ada-xlm-xem

Leave A Reply

Your email address will not be published.